1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589723 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2006

« · 744644 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen 2006
actionleif: Jamen då är det väl så då. Allting verkar solklart. Och varför talade d¨å ingen om det tidigare då för en sådan idiot som mig?
Kommentera

ernie eagle: Låt säga att man använder två poäng och alla cuper har inte inbördes möten som första alternativ, då är det målskillnad som gäller, Brynäs har +2 och Timrå +1.

Tror du inte att reglerna är skrivna innan turneringen börjar. Tycker det börjar lukta dålig förorare över det hela....
Kommentera

ernie eagle:

Det är ju uppenbart att du ser konspirationer runt alla hörn. Timrå är alltid drabbade, i alla lägen. Och alla är med på det. IFSH, Elitserielagen, Staten, IIHF och CIA. Alla...

Kommentera

Portello: Och det skall du kommentera som håller på Luleå? Ni gnäller ju för fan jämt och ständigt!
Kommentera

ernie eagle: Jag känner mig också rätt övertygad att alla lagen visste om vilken poängfördelning som gäller
Kommentera

ernie eagle: Nu får du väl ändå ta och ge dig.Ditt "alla är emot Timrå" börjar bli lite löjligt.
Kommentera

Poffa: Du har ingen som helst relation till Sundsvall Hockey på det sättet soim jag har i egenskap av Timråsupporter och Timråbo. Så lägg för i h-e inte i sådant du inte kan relatera till.
Kommentera

ernie eagle:

Du tror alltså att IFSH har ändrat reglerna för Cupen allt eftersom den gått, allt för att jävlas med Timrå?

Själv tror jag bestämt att alla visste förutsättningarna inför Cupen startade.

Kommentera

Cyklob: Är det sant? Låter ju sinnessjukt!

Men varför är jag förvånad? IFSH tar alla chanser i världen att döma bort Timrå om de kan. Det är bara i det fall då fallen är solklara och det hela är odiskutabelt som Timrå får vinna cupen.

Annars försöker man skänka segrarna till de andra lagen så länge de nu inte själva förmår att vinna den.
Kommentera

ernie eagle: Men herregud. Brynäs är värda att vinna, därför ingen stöld. De har två vinster, vilket jag rankar mycket högre än en vinst och två oavgjorda.
Kommentera

ernie eagle: De flesta olika försäsongs cuper använder sig av olika poäng system. Det konstigaste måste ha varit det systemet som användes på mästarcupen åland. Mora vann matchen med 3-1 över modo endå ska man spela sudden death om ännu mer poäng.
Kommentera

Rox: Och sen när tillämpade MAN DET I HOCKEYN DÅ?
Kommentera

ståpäls: Rena rama helgerånet alltså!

Det är STÖLD!!!
Kommentera

ernie eagle: Man använder sig av samma system som fotbollen har....
Kommentera

ernie eagle:

Men herregud, det handlar om en försäsongscup. Inte OS-guld.

Kommentera

ståpäls: Det är riktigt bedrövligt hur som helst. Antingen använder man sig det moderna räknesättet d.v.s seger =3p, Oavgjort 1p, förlust 0p och så spelar man 5min OT om bonuspoängen eller så vrider man tiden bakåt och kör med gamla klassiska hederliga 2p seger och 1p vid oavgjort.

Nu använder man ju sig av nån sorts mellanting! Halvmesyrer gör mig galen!

Det finns bara två alternativ inte tre i mina ögon. Men skall IFSH få börja tillämpa egna regler så är det läge att överväga en bojkott av spektaklet!
Kommentera

ernie eagle: Bättre än i Ryssland iaf. Där singlar de väl slant.....
Kommentera

ernie eagle: Du får lämna in en protest. Ta ärendet till RIN om det krävs.
Kommentera

Rox: Jävligt konstigt poängsystem de har i Sundsvall iaf. Hur i helvete kan det delas ut 3p men man användert sig inte av overtime vid oavgjort resultat.

Det är ju makalöst hur de där jävla idioterna till arrangörer får raljera hur som helst!

SKANDAL lindrigt sagt!
Kommentera

ståpäls: Brynäs vann cupen, se länk....
Kommentera

Rox: Det kan omöjligt vara 3p eftersom det då skall tillgripas 5min OT vid full tid. Vilket inte gjorts alltså är det följdaktligen 2p för seger!
Kommentera

ernie eagle: Så är det nog. Det blev en cupseger till då.
Kommentera

ernie eagle: Det beror väl på om det är två-poängssystem eller tre poäng. Är det tre, då har brynäs 6 poäng (2 segrar) medans Timrå har 5 poäng. Är det två poäng för seger, ja då har de fyra poäng var....
Kommentera

ståpäls: Är det inte inbördes möten som räknas i första hand?
Kommentera

1-1 slut. Vann Brynäs cupen eller?
Kommentera

LingaN: där är vi verkligen överens..jag förstod inte heller igår varför tex. Magnus inte bara koncentrerar sig på spelet biter ihop o kör..istället för att diskutera med dommare som dom ju vet har sina tydliga instruktioner att inte tillåta sådant tjafs.. Och samma med Jonte!! ,,
men kanske bättre det kommer nu så Kenta kan pränta in ett nytt sätt att hantera humöret innan seriestarten!
Kommentera

htikare: Det är ändå bättre att försöka komma i form istället för att tjafsa emot domarn på en träningsmatch som knappt har någon betydelse.
Kommentera

LingaN: Glädjande TIK-nyheter från en annan träningsmatch ..den turnering Peter Regin deltar i så slog Danmark Norge med 3-2..en assist på Regin o vald till bäste spelare!
Det är ett stort avbräck att spela in kedjor när 2 centrar är borta..
Kommentera

Portello: Det är ju ändå bara en träningsmatch så därför kan jag inte förstå varför det är nödvändigt att tjafsa med domarn. Bättre att man försöker spela in kedjorna.
Kommentera

htikare:
Med tanke på att halva Moralaget utnyttjade Stadens lokaler i går natt så är det väl för mycket begärt att förvänta sig någon högre klass på dagens match.
Kommentera

Varför spelar inte Pär Styf
Kommentera

Portello: Och igår Magnus Nillsson..nu får Kenta ge dom talförbud så vi får träna ihop kedjorna..
Kommentera

lungan: Och nu har Hedström tydligen lyckats med att säga något mindre lämpligt till domaren.10 minuter för abuse..
Kommentera

TIKbiff: A verkligen vi drar på oss en massa hooking utvisningar, inte bra detta måste du ju börja fatta att de måste sluta upp med.
Kommentera

Verkar som vi har jävligt svårt för att hålla oss på banan...
Kommentera

Ni som inte är på plats kan lyssna här (se länk)

Kommentera

1996 Timrå IK
1997 Mora

...föll bort
Kommentera

Från 1974-

Frölunda
Skellefteå
Skellefteå
Skellefteå
Frölunda
Hammarby
Timrå IK
Södertälje
Luleå
Luleå
S/G Hockey
Skellefteå
Brynäs
Brynäs
Timrå IK
Modo
Björklöven
Frölunda
Skellefteå
Helsingfors
Skellefteå
Mora
Timrå IK
Timrå IK
Timrå IK
Timrå IK
Södertälje
Södertälje
Mora
Timrå IK
Kommentera

Ingen Styf med i dag. Tydligen spelar Stefan Andersson i stället.
Kommentera

Frella: Helt klart, Pratade med Sjödda i Brynäs igår, Alexander Larsson ska vi flytta över till BIF sa han..
Kommentera

TIFO skrammlandet i hinken igår inbringade sköna 1159,50 som går direkt till TIFOverksamheten

Tack alla ni som skänkte pengar!
Kommentera

actionleif: jao mellan dottern är sjuk! =/
Kommentera

Angående SCA-cupen och mötet med Sundsvall så tänkte jag bara berätta att jag har laddat upp ett antal bilder i mitt filarkiv. Skrev även ner två länkar som går till två videoklipp från matchen i går. Pärssinens mål finns förevigat där, om än kanske lite konstigt filmat ;) Kanske är det någon som inte var på matchen i går som skulle uppskatta att se lite bilder och filmklipp. Nu finns dom i alla fall där.
Kommentera

Uddan: Saknade dig på förfesten igår..

stats.swehockey.se/ har koll på uppställningarna
Kommentera

Kör dom me samma uppställning som dom andra matcherna? Nån som har lite koll på de.?
Kommentera

kidcox: Men det krävs journalistutbildning för att tjäna tillrävckligt mycket pengar.
För övrigt är Bamsespelet väldigt bra, jag har spelat det, dock utan att recensera.
Kommentera

Bissett19: Rohypnol?
Kommentera

JimmyH: Men du är ju en bra kille.
Kommentera

LingaN: Inte ni heller, och vem hade högst förväntningar?
Kommentera

« · 744644 · »