1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591271 inlägg · 6216 ämnen

SCA-Cupen 2008

« · 1059544 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2008
Uddan: Kom att tänka på en grej nu när du sa det där. Bara ruffas och slåss. Tänk er, om Mäkiaho visar sig vara lika "ful" på isen som Wernblom. Kommer vi att försvara det som han gör, precis om MoDoiterna gör med Wernblom? Eller kommer vi vara ärliga och säga: "Nej, det var inte vidare snyggt, faktiskt..." om han gör något i "Wernblom-klass"?
Kommentera

kaofl: Wernblom är ju en stor kärring de..Tragiskt att han ej kan lira hockey..Måste bara ruffas å slåss.. :)
Kommentera

Tycker det är roligt att ST kör live rapportering så man får lite mer information då man är en olycklig sate på jobbet. "11.30 Magnus Wernblom och Johan Andersson ryker ihop i ett riktigt knytnävsslagsmål och får båda matchstraff. Andersson får tröjan avdragen. Båda får matchstraff."
Kommentera

11.30 20 min TIK 17. ANDERSSON, Johan GA-MI
11.30 20 min MODO 9. WERNBLOM, Magnus GA-MI
11.30 5 min TIK 17. ANDERSSON, Johan ROUGH
11.30 2 min TIK 10. SUNDH, Oscar ROUGH
11.30 5 min MODO 9. WERNBLOM, Magnus

Wernblom och Andersson har hitta varran igen :)
Kommentera

Rättelse:

11.30 20 min TIK17. ANDERSSON, JohanGA-MI
11.30 20 min MODO9. WERNBLOM, MagnusGA-MI
11.30 5 min TIK17. ANDERSSON, JohanROUGH
11.30 5 min MODO9. WERNBLOM, MagnusROUGH
Kommentera

Blizzard: 11.30 20 min MODO 9. WERNBLOM, Magnus GA-MI Cross-in the face eller ?
Kommentera

11.30 5 min MODO9. WERNBLOM, MagnusROUGH
11.30 20 min MODO9. WERNBLOM, MagnusGA-MI

Wernblom ut.
Kommentera

kaofl: Toni Mäkiaho haha härlig start där ;)
Kommentera

lite mera info om domaren: "2.19 Domaren Mikael Lindqvist knockas av en tackling, och blir liggande på isen. Toni Mäkiaho tacklar en Modospelare och domaren Lindqvist kläms mot sargen, och knockas av en armbåge. Han är avsvimmad när han faller i isen men kan efter några minuters vila ledas ut på ostadiga ben. De två linjemännen tar över och dömer perioden ut."
Kommentera

Lehtonen ut 2 minuter - Crosschecking.
Kommentera

Här är kedjorna för kvällen om någon missat:

Målvakt: Johan Backlund (Magnus Åkerlund).
Första femman: Mikko Lehtonen, Sebastian Erixon - Mika Pyörälä, Tom Wandell, Toni Mäkiaho.
Andra femman: Dennis Persson, Robin Jonsson - Fredrik Hynning, Jonathan Hedström, Björn Svensson.
Tredje femman: Kimmo Lotvonen, Pär Styf - Oscar Sundh, Johan Andersson, Anton Axelsson.
Fjärde femman: Christoffer Holmström Coox - Anton Lander, Jesper Samuelsson, Magnus Pääjärvi-Svensson.
Kommentera

Enligt ST är domaren knockad nu också: "2.19 Domaren Mikael Lindqvist knockas av en tackling och blir liggande på isen." Man kan ju undra vilket lag som tog honom den här gången? Sist var det väl vi som tog en linjeman?
Kommentera

nixXz: Hääärligt
Kommentera

1-0
Kommentera

00.471 - 0 EQ TIK19. SVENSSON, Björn 
 (10. SUNDH, Oscar)

1-0 till Timrå alltså!
Kommentera

Någon som har någon aning om Swehockey.se uppdaterar "Actions" lika flitigt som under ordinarie säsong nu under SCA-cupen? Eller finns det några andra bra sidor som håller en uppdaterad?
Kommentera

spud:Nog är det lite generöst måste jag väl säga då det nog stämmer att det inte lär komma lika mycket folk på en match i Gärdehov eller vad nu sundsvallarnas arena heter. Det lär väl speciellt inte göra det då inte sundsvall spelar där. Att man sen kan ta ut lite mer pengar i inträde då det lär skilja en hel del i bekvämlighet (även om jag tycker det finns mycket att önska i e-on) mellan gärdehov och e-on.

Så länge inte timrå tar ut något tycker jag helt klart det är en fin gärning mot en mindre lyckad lottad klubb.
Kommentera

Per HApps: Ja ni är så storsinta som låter ert lag spela på er hemmaplan och dessutom låter sundsvall hyra er hall för er egen match.
Antar att du inte tänker gå då du inte vill ge allmosor till er framtida och dåtida lag.
Kommentera

spud:

Det är klart att du inte förstod kopplingen.

Den som ska sova är du! Ditt lilla Internet-troll.
Kommentera

spud:
nä, för att timrå lånar ut e-on till bobcats och låter dom få alla stålarna.

Hur många tror du hade dykt upp i gärdehallen annars? 1500, som hade pröjsat 80-100 spänn.
Kommentera

Simmalugnt: Oj, verkar som om något haft svårt att sova.
Kommentera

spud:

När trollmor har lagt de elva små trollen

och bundit fast dem i svansen,.........
Kommentera

Per HApps: DU menar allmosor för att de arrangerar en cup som ni valt att deltaga i?
Kommentera

Cartman:
i så fall blir det nästan en halv mille i allmosor till laget i stan.
Kommentera

teddy: Jag kan ha fel... Men jag har då inte läst något om hockeybussar i samband med SCA cupen.
Kommentera

teddy: Om det är Hockeybussarna du tänker på så är det nog bättre att prata med en kompis eller släkting om skjuts.

Annars rekommenderar jag dintur.se.
Kommentera

Är det någon som vet om det går bussar direkt från arenan till stan ikväll efter matchen?
Kommentera

Simmalugnt: Hahahaha...
Kommentera

Hade det inte varit härligt nostalgiskt att få se Huring glida runt i Gärde i helgen?

Fast det är klart. Då måste de ju fixa nån som slipar skridskorna på ledarhunden.
Kommentera

Törs vi hoppas på att det blir uppåt 4000+ ikväll:)
Kommentera

Wayne Gresky: Apropå det. Kan det händelsevis ha något med längden på modoiter som nämndes i gårdagens upplaga. 12,3?
Kommentera

Det är iom SCA cupen som säsongen startar på allvar. Fan vad kul att gå på hockey igen det är ju hockeyn som gör att man tar sig igenom höstmörkret. Kom igen nu kör vi!

Tips: 4-4 domarn gör en platt match, MPS två baljor, Sundh och Axelsson varsit.
Kommentera

T T: haha ;)
Kommentera

Sundsvallsfan(iallafall denna) verker ju vara helt borta. Satt och kollade på ST.nu så var det kommentarer kring domarna som skulle bojkotta så hade en SIF supporter svarat en läsare med kommentaren:

"2008-09-03 [13:09]
Nu är konflikten löst mellan S-vall och domarna.

Men att döma av hur timrå inte gör rätt för sig gentemot konstnären Beijer apropå layouten på deras nya tröjor så kanske det är Timrå som skulle bojkottas...?
Sundsvallsfan"

Det verkar ju som den killen inte sett Timrå's äldre matchställ men det kan vara svårt ibland att hitta gamla bilder.
Kommentera

Helg Ernest: Ibland lämpar sig inte personliga fantasier att delge andra.
Kommentera

Blizzard: Att Jonte eller någon anna lagkamrat våldförde sig på honom i duchen, så han har ont i rumpan, kan dom väl inte skriva i tidningen?
Kommentera

Blizzard: Dif är ju Djurgårdslag all fakta finns där

haha ska såklart stå Sthlm's lag
Kommentera

Det här var ju lite roligt på Aftonbladet (sthlm tidning) så kan man läsa "Mästarlagets skadekris" visserligen publicerad 2008-09-02 (igår) men ändå på Djurgården har dom skrivit så här:
Djurgården
Alexander Deilert, sjuk. Spelar inte i kväll.

Oskar Eklund, käkskadad. Borta sex till åtta veckor.

Christian Eklund, handskadad. Tillbaka om en vecka.

Robin Figren, handopererad. Får speltillstånd till elitseriepremiären.

Patric Blomdahl, benskadad. Missar matchen i kväll.

Dif är ju Djurgårdslag all fakta finns där

på Timrå står de så här:
Timrå
Erik Moe, axelopererad. Tillbaka i november.

Skillnad på fakta, Pärre då ?
Kommentera

Janken: Det beror på hur lång man är.
Kommentera

lungan:
Jaså!
Diskbrock är en utmattning av diskarna mellan kotorna i ryggen som leder till smärtor då nerverna kommer i kläm.

Sätesmusklerna sitter mellan höften och lårbenet.
Tro mig. Det är ganska långt mellan

sv.wikipedia.org/wiki/Glutealmusklerna

sv.wikipedia.org/wiki/Diskbr%C3%A5ck
Kommentera

Tydligen var dommarsituationen ett missförstånd och det blir samma dommare som det var tänkt...
Kommentera

Janken: Nej ekonom
Kommentera

lungan:
Ortoped?
Kommentera

Det är bara att hoppas att Pärra är tillbaka snart, inte ska han behöva vara skadad tre säsonger i rad. Sätesmuskeln sitter oroväckande nära diskbråk området, båda är baksida rygg, ländryggen och neråt. Dock vekar han ha ont i någon av skinkorna på rumpan, då vad jag minns från skolbilningen är samma sak som sätesmuskeln.

Rätta mig om jag har fel! är 40 % säker:)
Kommentera

Bergius: Var det inte Timråklackens fel?
Kommentera

T T: Men det var ju domarens fel!!
Kommentera

I kväll blir det nog jämnare än senast.
Kommentera

Frella: idioter, men det var ingen nyhet...
Kommentera

Frella: Huring är ju kung han. Elak var han då jag fällde han å han inte visste vem det var. :)
Kommentera

Frella: Spännande! Kul att dom är så dumsnåla så att vi bjuds på en div. 1 domare ikväll.

Bara hoppas att dom reder ut detta under dagen.
Kommentera

« · 1059544 · »