1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591308 inlägg · 6216 ämnen

SCA-Cupen 2008

« · 1059627 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2008
Kongo: Jo visst är de träningsmatch.. Men mot modo är de alltid blodigt allvar!!!!!
Kommentera

Uddan: Nu ligger fajten ute på ST.nu
Jäklar bagarn kan slåss åxå inte bara täcka skott :)
Kommentera

Uddan: Här är länk till det också
Kommentera

Uddan: Dom påstår ju att det blev MoDoseger i fighten. Bara fegisar som inte kan slåss drar av motståndarens tröja.
Kommentera

Jensen_12: Tyckte att Bagarn vann.. werner gjorde ju inget för att han ramlade.. Johan tappade balansen.. MEn visst werner vann balans striden.
Kommentera

Jensen_12: Skulle säga rakt ut att Bagarn vann på poäng, han fick ju in fler träffar än Wernblom tror Wernblom fick iväg 3-4 slag medans Bagarn slog som en galning :P
Kommentera

Jensen_12:

Nåt måste han väl göra han kan väl inte säga åt Rindell att bänka honom. Men vi vet ju alla att den riktiga anledningen till varför han ville försvinna från isen är ju att Fröken Wernblom kissade i blöjan när han såg Mighty Mäkiaho.
Kommentera

kaofl: Det handlar inte om att kasta iväg knytnävar mot motståndaren - man ska träffa också. ;)
Kommentera

Jensen_12: Jo men det gjorde ju Bagarn även :) PP nu 4-0 på gång månntro?
Kommentera

"Efter Modos chockstart hämtade Timrå sig, och för kvällen pigge Jonathan Hedström åkte upp med pucken på högerkanten och tog sig förbi sin försvarare innan han avslutade med ett skott som modomålvakten Zajkowski räddade."

Saxat från timraik.nu Jonte verkar det inte vara något fel på efter tacklingen iallafall.
Kommentera

kaofl: strax över 3000 pers är väl hyffsat.
Kommentera

kaofl:

Var det där ens en fight såg mer ut som det var en cat fight :) och dom brukar ju sällan bli något hårda :D.
Kommentera

Cyklob: Ja, inte kan man påstå att det var något tungviktsmöte direkt, snarare att dom stod och myste lite.
Kommentera

15.30 Timrå reder ut boxplayet utan större problem. Det känns som om Timrå är numret större än Modo - kanske lätt hänt vid en 3-0-ledning. Backlund har också varit en klippa bakåt.

Känns bra att veta att Backe är på gång!!
Kommentera

Uddan: Det ska väl räknas som godkänt med tanke på att det är träningsmatch, kommer dock bli fler i serien det kan man vara säker på!

Tycker nästa Elitserien ska ta NHL's syn på slagsmål 5 minuter för båda personligen för båda kombatanterna och slåss samma spelare 3 gånger i samma match åker han på matchstraff 3e fighten. Tycker mycket mer om NHL på det att dom tillåter riktigt fysiskt spel(tunga riktiga tacklingar) och slagsmål eftersom det ändå är en del av sporten.
Kommentera

16.52 Oscar Sundh är ruggigt sugen på ett nytt slagsmål efter Johansson och Wernbloms fight - men Sundström är iskall - och Sundh får en tvåa för crosschecking. Tredje överläget på rad.
Kommentera

kaofl: Hehe sundström iskall..? vill hellre påstå att han är feg å inte våga stå upp :)
Kommentera

Uddan: Nu är det tredje boxplay'et på raken, nu lär väl MoDo stänka in en.
Kommentera

kaofl: Ja jo precis.. Men de är ju inge nytt.. De vill nog alla som tittar på ES,.. :)
Kommentera

73Sjöbba: 59.00 GK out MODO 30. ZAJKOWSKI, Mikael.

Vi får iallafall bra träning på boxplay så man kan inte klaga :D
Kommentera

Grädden på moset:

59.244 - 0 EQ TIK33. MÄKIAHO, ToniENG
 (26. LEHTONEN, Mikko)
Kommentera

kaofl: 59.24 4 - 0 EQ TIK 33. MÄKIAHO, Toni ENG
(26. LEHTONEN, Mikko)

Vilken debut!
Kommentera

Jensen_12: såå härligt
Kommentera

Lite roligt att se Mäkiaho inte ens få en endaste utvisning i första matchen, speciellt efter att ha sett hans utvisningsminuter i Finland
Kommentera

Stabil start på SCA-cupen. Nyckelmatch på fredag nu då. Och den får man följa på plats. Härligt...
Kommentera

Simmalugnt: Förbannat härligt att titta på hockey igen. Som jag har längtat!

Vad finns det då att säga om matchen? Timrå ägde inledningsvis och körde på bra för att mattas av succesivt. Tyckte mig ana en helt annan vilja att smälla på än tidigare säsonger. Många tuffa dueller i början av matchen. Och vilken inledning! 1-0 efter 49 sekunder, domaren nertacklad efter 1½ minut och fight med tillhörande matchstraff efter cirkus 5 minuter.

2-0 var urläckert. Pääjärvis passningen var en delikatess. Tyckte också att Wandell skötte sig utmärkt. Han ser ut att spela med enkelhet, en självklarhet och skön känsla. Lehtonen var riktigt bra, han blir nyttig i vinter. Jag tror inte heller att Hedström kommer att göra bort sig som center, inte en chans.

Bra med folk också. 3200 stycken. Skön stämning.

Men å andra sidan är detta bara en träningsmatch. Men det bådade gott om det kommer att se ut så här under säsongen.
Kommentera

Kerstin_k: 1-0 kom efter 47 sek.
Kommentera

Cartman: Woops. Vilket generalfel av mig.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja för fan! Håll koll på sekunderna människa, så här kan vi inte ha det.

Jag hoppas verkligen att det inte upprepas.
Kommentera

För alla som inte var där: Ni missade årets mål.
Kommentera

Simmalugnt: Det var inte meningen! Jag lovar! Jag ska skärpa mig. Händer det igen ska jag avsluta mitt medlemsskap här på HS och aldrig mer diskutera hockey på nätet.

Ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag lovar bättring och perfektionism i mina kommande inlägg, i synnerhet då det gäller sekunder.
Kommentera

Stabil match rakt igenom av Timrå även om de emellanåt vart lite haffs o slaffs kring de blå linjerna, men de får man räkna med.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja det hoppas jag verkligen.

Sekunder bör icke föraktas.

Tid är pengar!
Kommentera

F*n vad skönt att dom tvålade dit fillifjonkorna med 4-0... Visserligen är det tidigt på säsongen men det märktes tydligt vem som bestämde på isen och hade de största spelarna... Hur ska Mödå klara sig i vinter?
Kommentera

Kongo: Nog vet jag för all del att det är en träningsmatch. Kanske just av den anledningen jag sitter här och inte är på plats. Men det svider att torska mot Modo. Det är ståndsaktigt att piska Nolaskogs.
Kommentera

kaofl: Visst är det kul men han hade ganska många felpass. Men vilken debut!
Kommentera

Varför spelade inte Skogs?
Kommentera

Ola: Sjuk :(
Kommentera

vart får man tag på kvällens laguppställning i de båda lagen?

vist vr de en lite mörkhyad kille i modo med nr 7? vem var de?
Kommentera

Nu kan man se höjdpunkter på hockeyplus st tv.
Kommentera

Leffe: stats.swehockey.se är en bra sida för sådant.

MoDos #7 är 18-årige Eric Persson.
Kommentera

kaofl: Visst skulle det kunna vara som i NHL med slagsmål och endast 5 min. Det som gör att det inte skulle vara möjligt i Sverige, är att det ALLTID ska komma en 3:e gubbe och "dumma" sig när två skall göra upp.. så är det alltid. NHL-spelarna klarar av detta inte i elitserien!!!!
Kommentera

diffe: Tror nog elitseriespelarna skulle klara av det om man satte ett straff för dom som kommer in som 3:e gubbe och "dummar" sig som du säger. Som T.ex en 2minuters på den gubben.
Kommentera

kaofl: Elitserien är ju så jävla mesig när det gäller slagsmål, låt spelarna göra upp om dom nu vill få matchstraff.

Det handlar om underhållning för fasen.

Vad är det vanligaste straffet för ett knytnävs-slagsmål i NHL? 5 minuter på sig höjd.
Kommentera

Cartman: Håller med, rallar borde bli mer tillåtet.
Kommentera

Cartman: Om du läser mitt första inlägg om slagsmålen så ser du hur NHL's regler är kan även tillägga att om någon startar en fight med mindre än 5minuter kvar av sista perioden och ens lag ligger under med 2-3mål finns risk för avstängning och böter. Vet ej hur ofta det inträffar dock men vet att regeln säger något sådant.
Kommentera

Ska även tillägga att ibland utdelas en Instigator utvisning, om det är öppenbart vilken spelare som startar fighten.
Kommentera

Snoop: Man ser ju på videor med fighter från NHL så stär varenda person i arenan och jublar och bankar på plexit. Dom bryr sig inte lika mycket om vem som vinner bara dom får se en riktig "Knock-out".

Och man borde tillåta lite mer tacklingar i es (bara dom inte är till för att skada med flit), det är ju sånt som vi fans gillar med hockey.
Kommentera

Cartman: i Usa är det även intressant hurvida vicepresidentens dotter är gravid eller ej. Viss kultur skillnad finns det mellan våra länder.
Kommentera

Cartman:

Vill du se slagsmål gå på boxningsgalor eller K 1.

Jag ser hellre snygga mål än ett taffligt slagsmål.
Kommentera

« · 1059627 · »