1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen

« · 1274647 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen
Målen
Kommentera

Kerstin_k: Jag undrade om han skadade axeln lite idag eller om det också bara var tics..han svängde runt med vänster axle gång på gång vid avblåsningar nån som såg om han fick en axelsmäll ikväll eller om han är okej?
Kommentera

Kerstin_k: Jag höll på att få ett bryt pga det där! Var det inte Tarvis som sa att han fått ordning på det där? De kanske är dags att ställa sig bakom mål och granska honom i fortsättningen;-)
Kommentera

Blizzard: Vem vet, efter 15 matcher kanske du står där och skriker AVGÅ som dessa killar :)
Kommentera

Även om Challe visade prov på liiiite ödmjukhet i samband med att han berömde laget så visade han samtidigt prov på att sitt gamla mantra lever kvar.

"Hörde du klacken?

– Ja, de har lärt sig av Djurgården. De kunde inte hitta på något eget.

Hur kändes det att vara tillbaka?

– Ingenting."

Kommentera

Kerstin_k: Du har ett skarpt öga. :)
Jag tänkte skriva om det igår oxå men jag loggade aldrig in.
Efter att han vinkat åt sig själv lite lätt? :) så ställde han sig även hopkurad mitt i målet lyfte båda skridskorna varannan gång, vaggandes lixom, o tittar ner åt båda hållen 2, 3 ggr åt vardera skridskon till, för att ungefär söka centrum på målet, o sen ställa sig redo för tekningen.

Varenda gång likadant :)
Kommentera

Ambroo: Jeremy Boyce var en otroligt positiv överraskning, hoppas han får tillfället att spela nån ES match.
Inslussad som ungefär Lander o Pääjärvi blev.

En annan sak som var en stor skillnad mot för ifjol var boxplay.
Vi stod inte å titta o lät motståndarna komma in utan problem för att ställa upp i Zon.
Vi var ju experter på att stå stilla i boxen ifjol utan press.

Igår var det fullt press på en gång mot puckhållaren så att dom inte fick en lugn stund att etablera ett riktigt PP.
Är det Perras Boxtänk så är jag otroligt nöjd el var det bara en tillfällighet i går?
Någon som vet?

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Lösning: Gjut in en grisfösare av mindre modell i Åkes suppe. Ställ Tarvis bakom mål med en elektronisk fjärrstyrning av fösaren.
När Åke "dummar sig" ---> Elchock!
Då torde det nog problemen gå till sig efter några matcher...
Kommentera

Hahl Bundy: Jag såg inte matchen men det du beskriver tycker jag låter väldigt bra. För minsann ett av de största problemen förra säsongen var passiviteten. Framför allt i BP då. Och jag både tror och hoppas att det är Perra som gnuggat med laget när det gäller den biten.
Kommentera

F.ö var Corso o Axie o även Larsson (tror jag, har inte sett honom tidigare) på matchen igår.
Corso o Axie snackade rätt mycket o verkade ha trevligt.
Kommentera

250kg kärlek: Fast gällande ramsan till honom så har ju Challe helt rätt.
Kommentera

250kg kärlek: Jag reagerade mer på Challes ord om att TIK spelade med en bra fart i sitt spel precis som vanligt. Som vanligt innan Challe då eller?
Kommentera

Äntligen har jag fått vara på plats och se Timrå spela hockey, det har varit en lång väntan. Efter match kan jag inte annat än mysa och vara nöjd över det jag sätt av..........
Tomas Skogs
- Han är fysisk, kämpar på som bara den, sen har han lite problem med uppspelen. Han får en 2a av mig

Antti Halonen
- Är aggressiv och känns riktigt fin i den egna zonen.. Underbart!!! Han får en 3a av mig.

Mattias Karlsson
- Känns mycket rappare i år, stabil i den egna zonen levererar både i den egna zonen och framåt. Han gjorde väl inget extra men får ändå en 3a av mig.

Mikko Jokela
Var den backen jag tittade på mest, var inte imponerad av hans uppspel, drällde i egen zon. Men han visade att han kan hitta målet och var riktigt bra i defensiven tycker jag. Sen hans fysiska spel ger mig gåshud.. Han får en svag 3 bara för att han gjorde ett mål annars en 2a.

Elias Granath
- Jag gillar Granath, han sliter i varje byte och har klivit upp ett snäpp från i fjol. Han får en stark 2a av mig

Sebastian Erixon
- Underbart, grymt att se Sebbe transportera puck, han lyser som en stjärna. Han har ett lugn i egen zon och löser situationer på ett mycket bra sätt. Kan väl bli bättre på avslut, får han till det så blir det NHL nästa för den pojken. Han får en 3a av mig.

Gabriel Karlsson
- Ett av fjolårets bästa nyförvärv, var ska man sätta Gabbe? 4e femma? Har Timrå en Center i Gabbes klass i en 4e femma, Oj oj.. Han är klok i sitt spel, tekniska inslag fick vi smaka på igår. Otroligt vackert mål igår! Han får en 4a av mig.

Björn Svensson
- Fart mer fart och ännu mer fart men avsluten fattas tyvärr. En given boxplay spelare tycker jag, han checkar bra och är säkert skitjobbig för backarna. Han får en 2a av mig.
Timo Pärssinen
- Herre min skapare vilken energi och fart Timo har i år, nu är han tillbaka i gammal god form hoppas bara att han håller, jag tycker att Timo var en av de bättre över hela matchen igår och han får en 4a av mig, skulle han gjort mål då var det en klar 5a.

Kim Hirschovits
- Fick nog inte till det riktigt igår, jag var "lite" besviken av det jag såg. Men det syns att det finns där, han skickar smör pass och är väldigt pucksäker och en pådrivare. Det såg ut som det inte riktigt stämde i uppspelen från backar igår!?
Han får en stark 3a av mig

Ilkka Pikkarainen
- Såg ut som det skulle smälla innan matchen ens drog igång, jag är mycket glad för att vi har en spelare som åker runt som Per Ledin och är lite småful, han parker dessutom framför kassen och såg ut o trivas där. Fysisk och teknisk...
han får en 3a av mig även om det inte hände så mycket igår.

Per Hallin
- Jag är glad över att Per är tillbaka, han tillför så jävla mycket energi så jag
kände det på läktar plats t.o.m. Brände ett friläge igår.... Kanske var lite högt ;)
Han får en stark 2a av mig.

Anton Lander
- 2 ass igår! Anton var en de som var bäst igår individuellt igår, femman han centrade var den bästa. Anton har klivit upp flera snäpp och kommer tillföra enormt tror och hoppas jag.
Han får en 4a av mig.

Martin Röymark
- Snabb som vinden och verkar passa riktigt bra med Anton och Per, 2 mål igår och även där fick vi se ett klass mål efter att han dragit 2 backar och pang! upp i krysset. Han får en 4a av mig!

Jeremy Boyce
- Det pratades mycket om han efter matchen och jag kan bara hålla med, klart att han ska få chansen vid fler tillfällen, grabben är 17 år och kommer utvecklas enormt.
Han får en 3a av mig

Fredrik Sonntag
Inte forward tack! kämpar och kämpar!
Får en 2 av mig

Andreas Valdix
Kanske! Den femman slet på bra och visst finns det potential hos Andreas..
Han får en stark 2a av mig

Robin Lindqvist
- Helt klart godkänd, kommer in och gör det han ska direkt.... Tyckte att hela femman stod upp bra mot Modos 1a femma fick med sig utvisningar.
Han får en stark 2a av mig

Magnus Åkerlund
-var varken bra eller dålig, klart godkänd. Lite fladdrig runt egen kasse, hoppas att han utvecklas.
Han får en 2a av mig.
Kommentera

Det är väldigt, väldigt skönt att Challe Berglund inte tillhör oss längre. Det var ingen bra tränare enligt mitt sätt att se det. Det märkte jag tidigt och hävde ur mej det oxå. Skönt.
Kommentera

Skarin: Ja, inte har han tillfört harmoni i Modo direkt....
Kommentera

Skarin: jag tycker han har potential som tränare men hans sätt att spela hockey passade inte in klockrent i Timrå direkt. Vad gäller harmoni eller brist på den i MoDo så var den väl knappast klockren innan han anslöt så han är nog inte den största boven där skulle jag tro.
Kommentera

diffe: Bra inlägg!

dr-nix: Vi kan nog konstatera att den här försäsongssegern var viktig för Challehatarna. Det känns som Challe kommer bli en ganska het potatis under den här säsongens derbyn, vare sig han vill det inte.

Kommentera

JimmyH: Jag satt mest o funderade över hur Modo inte hade nån sorts struktur direkt i sitt spel utan påminner väldig mycket om Timrå ifjol.

Det passar inte mig direkt utan jag är mer kär nu än på länge över åt vilket håll vårt spel är på väg med Perra.
Kommentera

Skarin: Nu är det bara Linkan kvar, får vi in nån bra där så är vi på rätt väg!
Kommentera

Patrick Polly: Jag tycker Linkan är helt okej..

han har de förutsättningar han har o jag tycker han gör balansgången bra efter dom ek förutsättningarna han är sprotchef o lär få undreordna sig styrelsen o TJ...

vi ville ju först ha Fredrik Andersson jag är glad att vi valde Linkan...

i Frölunda o FBK tex. går sportchefsuppdragetuppdraget lite lättare då pengar finns till både lyckade o också misslyckade värvningar men de misslyckandena får mindre focus tex i media eller hos supportrarna.. då ekonomin inte är ett stort problem för dessa klubbar ..samma sak när frölunda går 9 milj. back det glöms snabbt bort vad värvningar kostat då man kanske har 5o milj kvar medans vi har kanske 1,5 kvar o kämpar på väldigt bra efter förutsättningarnasom klubb o förening tycker jag personligen ..

o den allar bästa värvningen i år gjorde TJ o Linkan tillsammans den av Perra J.
Kommentera

Hahl Bundy: Klart man önskar att Challes negativa sidor ska visa sig hos MoDo men än så länge är det bara försäsongsmatcher.

Det var inte första gången som just den här matchen ser ut som den gjorde igår.

Redigerad kommentar

Kommentera

htikare: I de flesta intervjuer man får höra med spelare och juniorspelare är det fortfarande Nubben som framhålls en person som haft positiv påverkan, Linkan är det ingen som nämner. Förutom att han inte kollar läget med killarna som Nubben gjorde.

Jag känner inte honom personligen och han kan säkert vara en bra kille med som sportchef känns det inte som han räcker till.

Sen att bara kolla på de förvärv han gjort är fel anser jag. Man måste även se till det han missat! Sanny, Pyörelä o Lauritzen ville inte komma hem. Månson valde annat osv osv.

Kommer aldrig bli ett fan av Linkan innan han ger oss en pokal!
Kommentera

Patrick Polly: Så för att vissa spelare väljer att spela på andra ställen så är det självklart Linkans fel? Med det synsättet så är alla Sveriges tom världens sportchefer dåligt för jag kan inte tänka mig att någon får alla spelare dom vill ha...
Kommentera

BIF's GB

"I kväll visar ST-tv (Sundsvalls Tidnings webb-tv) highlights och eftersnack från matchen i SCA-cupen mellan Sundsvall och Brynäs. Kika på ST.nu vid 23-snåret så ska allt ligga ute!

Hör av er om ni vill höra nån speciell spelare i eftersnacket!
Henning Kommentera Idag kl. 15:32 "

inte ens vi fick några intevjuer :/ kaffekokarna ska inte ha några :)
Kommentera

JimmyH: Jag tror segern igår också var viktig och skön för spelarna, ja klubben rent allmänt. Många av fansen njöt förstås lite extra.

Den här säsongen känns det som att vi kommer ha ett spel igen. Tror killarna i laget kommer ha det lite roligare också, etc etc.

Kommentera

Patrick Polly: Jag försvarade Linkan föregående säsong och kommer så göra även denna!
Ja du, Nubben har ju verkligen lyckats med lagbygget i Frölunda (stor dos ironi)...!
Att Sanny inte valde Timrå berodde ju på att hans flickvän kommer ifrån Oslo, om jag kommer ihåg rätt. Det är bra mycket närmare dit ifrån Karlstad.
Pyörälä valde nog pengarna i Frölunda, inte Linkans fel.
Månsson är ingen lagspelare enligt mitt sätt att se det.

Linkan har gjort ELITSERIENS BÄSTA NYFÖRVÄRV i Perra Johnsson (och Clas Eriksson). Grymt bra jobbat!

Adla Linkan! ;-)
Kommentera

"Jag var på en fantastisk match i går mellan Timrå och Modo och den hade alla de här härliga ingredienserna med känslor som hör till, och dessutom var det 4 400 åskådare, säger Mårts till Västerbottens Folkblad."

Nåja såå fantastisk var den inte. En vanlig försäsongsmatch med taskigt tempo skulle jag vilja säga.
Kommentera

Jag förstår inte varför domaren ska in och fribrottas på slutet, han kan ju skada både sig själv och spelaren:
Kommentera

T T: klart sämsta sättet jag sett att bryta en fight, vad gör dom i början då, full fart tar tag i honom "äh fan detta gick inte jag avvaktar 20sec till sen anfaller jag på nytt".....pajaser hela bunten, brynäs, S-vall och domarsa i samma arena.........
Kommentera

Blizzard: Jag säger som Skarin; Bra sammanfattning.
Kommentera

Så här såg Brynäs och Sundsvall ut i kväll. Hårt och fult.
Kommentera

Henning: Känns äntligen att vi har fått en tränarduo med Timråhjärna, hjärtat står vi för själva!
Kommentera

Morgondagens matcher kolliderar ju med EM-kvalet, så av besöket i Gärdehof blir därför intet. Men dagen därpå kan det öppnas en liten möjlighet, ack så liten men den finns.

Mötet med katten bland hermelinerna, en enkel affär? Nja, skulle inte tro det. Här handlar det om en riktig jazzkatt. En katt som det svänger om. Minns bara för ett par år sedan. Timrå IK var redan klara cupsegrare och skulle bara defilera in i mål. Men så kom då denna jazzkatt och satte champagnen i vrångstrupen hos oss segerrusiga rödvita.

Fjolårets oavgjorda resultat imponerar inte heller. Därmed går jazzkatten in i lördagens derby som knappa favoriter. Ska bli skönt att få slå ur underläge. Men... då är frågan... kan man betala för bara den matchen eller måste man betala för två matcher även om man har annat för sig när de andra två lagen gör upp?

Edit: Äh, det kan jag väl för fan kolla upp själv!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sundsvall-Modo 0-1.
Men vad intressantare är. Ska bli roligt att höra vilken/vilka spelare Challe hänger ut i media efter matchen, jag menar några måste han ju ta ut sin frustruation på...
Kommentera

Laken: finns inte så många att hänga ut då dessa var borta Hans Jonsson, Daniel Josefsson, Per-Åge Skröder, Niko Dimitrakos, Morten Madsen, Niklas Sundström, Per Svartvadet
Kommentera

Blizzard: Han hittar säkert någon! ;-)
Kommentera

Laken: ohja, annars var det väl domarn som stod ivägen i uppspelen, eller klockan som ticka för fort eller att ingen lyssnar på honom.
Kommentera

Blizzard: Har Dimitrakos varit med någon match än?
Kommentera

Anonymous: någon match mot luleå eller SAIK tror jag efter så klaga challe på att han inte ska spela i BP fast det var challe som skicka in honom... :P
Har för mig att han fans med i uppställningen mot TIK också.
Kommentera

Så här såg Sundsvall och Modo ut i dag! En målvakt som dominerade i alla fall!

Missa inte höjdpunkterna från Timrå-Brynäs strax före midnatt!
Kommentera

Henning: om det inte är för mycket begärt skulle vi kunna få någon interjuv efter matchen =)
Kommentera

0-1 SOMERVUORI
Kommentera

Blizzard: jag vill att nån plockar de där lilla ovädret sommarvåri.
Kommentera

Blizzard: 1:a förlusten ikv. känns det som.
Kommentera

mikenomad: japp.

"8:17 Stolpskott Somervouri. Pitkämäki ute och cyklade. Det var Somervuori och Kahnberg som intensivt checkade fast Timrå. Kort därefter gör dock Pitkämäki en kanonräddning på direktskott från nära håll.
fredag 3 september, 2010 8:17
8:18 Tempot i matchen är ursinnigt och jag har svårt att hinna med att rapportera allt som händer. Fram och tillbaka. Många bra en mot en situationer. "
Kommentera

gillar det jag läser

"Timo Pärssinen ser fortsatt pigg ut. Vann nyss pucken i mittzon med en kroppstackling. "

"Finnkedjan har bra tryck nu. Pikkarainen tacklar in en BIF-back i egen kasse. Granath och Pärssinen snurrade friskt med pucken. Skott i magen på Svedberg. "

Pärssinen verkar riktigt riktigt hungrig iår, dock så får han inte med sig många poäng ur matcherna, men han har iaf farten iår :)
Kommentera

"1-1 PÄRSSINEN !!! "
"Finnkedjan snurrar runt. Pärssinen blir fri till vänster om Svedberg och hänger upp pucken i krysset. Riktigt snyggt"

där fick jag käka upp min kommentar :D:D

"Pärssinen verkar riktigt riktigt hungrig iår, dock så får han inte med sig många poäng ur matcherna, men han har iaf farten iår :)"
Kommentera

Ny BIF-utvinsing direkt. 5 mot 3 i 1:41.
Kommentera

Blizzard: Fan vad vi suger i PP2!
Kommentera

« · 1274647 · »