1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591429 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen

« · 1275415 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen
Kevin O Shea: Kan det bli lottning i fotbolls VM så kan som säkert lotta segraren här också :)
Kommentera

Inom målskillnad så vinner den med mest mål gjorda, och ja om det nu skulle bli exakt lika vet man ju inte.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Kanske inte så mycket att fundera på, kattkräken har ju stänkt in en pyts till.
Kommentera

Någon som vet var det står/blev?
Provade läsa mig till det här nere men vart så rörigt.
Kommentera

Sponton20: 4-2
Kommentera

T T: Valdix stärkte nog knappast sina aktier under helgen iaf. Vi har bättre spelare i Boyce och Enroth som dessutom är gratis. Lindqvist ser jag gärna att han får kontrakt däremot om det skiter sig med Ryssland.
Kommentera

Frella: Robin Lindqvist och Martin Sonnenberg, där har vi det.
Kommentera

Ros har börjat sin tippning och nästa lag är nummer 10, föga förvånande om Timrå dyker upp snart.
Kommentera

Nu finns höjdpunkterna och eftersnacket från hockeyderbyt i kväll!
Kommentera

Mackelito: Nej det måste bli Modo.
Kommentera

Mackelito: Tomas Ros gör ett tillägg, angående spelarförlusterna:

Sedan laget missade slutspel har truppen fullkomlig fallit samman. Tunga trotjänare som Mikael Lidhammar, Robin Olsson och Johan Ejdepalm har valt att lämna det sjunkade skeppet och söka nya klubbar. Lägg där till att den lilla spetskompetens förra årets lag besatt har försvunnit - katastrof är bara förnamnet.

När Luleå skrev kontrakt med Johan Fransson hoppades man på att den landslagsmeriterade backen skulle göra åtminstone fyra säsonger i klubben. Det blev emellertid bara en, och till vintern återfinns Fransson i NHL, hos LA Kings. Dessutom försvinner högklassiga forwards som Jonathan Hedström och Martin Chabada. Det blir utan tvekan den definitiva dödsstöten för Luleås tama offensiv - vem ska göra målen egentligen?

Och tillsist en dolken i hjärtat på den redan blödande föreningen; Kristofer Berglund lämnar laget för spel i Färjestad. Sannerligen en tragedi för hela Norrbotten, men Luleå kan trösta sig med att de inte är ensamma. Vi har sett tendensen tidigare, norrlandsklubbarna kan inte behålla talangerna, utan förlorar dem till de mer etablerade klubbarna i söder. Den utvecklingen kan inte stoppas - det är bara för sportcheferna norr om dalälven att acceptera att hockeykartan ritas om.

Om några år kommer European Trophy vara en permanent liga med lag från hela norra Europa. Och där får lag som Luleå, Skellefteå och Timrå inte plats.
Kommentera

MoDo är kvällströtta redan innan dom har stigit upp..
Fan, är det Challe som gör dom burskyddsberoende, soloåkande och allmänt liknande hockeyspelare från sextiotalet? Timrås tredje idag var ett sömnpiller, den hade varit amfetamin i MoDo:s match.
Kommentera

Pätr: Och ännu en gång, blir jag arg för ett tag, och sedan lungnar ner mig. Skrämmande likt.
Kommentera

Dax att återuppliva denna tråd igen tror jag :)

Tycker priserna vad outstanding dyra, sedan borde de fixa ett paketpris till alla matcherna
Kommentera

Clabbe inför Modo...
Kommentera

Jimmy inför:
Kommentera

T T: "Jag tycker faktiskt att det här den bästa turneringen i Sverige på så sätt att den gäller fyra geografiskt närbelägna lag vilket gör att det finns många"

Preciiiis så är det!
Kommentera

Timrå Icon: Sjukt irriterande att Sundsvall sagt nej till livesändningar, för oss som inte bor kvar.
Jag förstår att de vill ha in så mycket biljettpengar som möjligt, men hur svårt kan det vara att fixa så att de som bor i området inte kan se?
Det är ju en väldigt vanlig funktion.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Går det att göra så...? Hur löser man det...?
Kommentera

hubbenorlen: Lättare att ta betalt för folk som kollar på datorn isf
Kommentera

Timrå Icon: Du kan blocka ut vissa ip cluster etc, dom gör det ofta i USA med NHL-sändningarna
Kommentera

jå1: Ja, jag hade lätt pröjsat 50kr styck eller nå sånt för att se Brynäs och Sundsvall matcherna som jag nog inte kommer gå på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: Så får man nog knappast göra i Sverige antar jag
Kommentera

Berglund: Att fixa ett betalningssystem är inget man ordnar med kort varsel.
Men ip-block är ju inga problem.
Kommentera

hubbenorlen: Finns ju program som flyttar ipet.
Kommentera

jå1: Finns mycket kära du. Men tror inte medelsvensson på 55bast sitter med alla dessa special verktyg.
Kommentera

T T: Själv tycker jag det ska bli mest intressant att få se målvakterna och alla andra nyförvärv och verkligen få bilda sig en ordentlig uppfattning om det här lagbygget. Vad är det vi har, så att säga? Kommer bli en av de mest intressanta SCA-Cuperna tror jag.

Jonte är given på två kedjor. Kanske inte redan nu så klart! Men tids nog. Kommer Bloggrin också få se förr eller senare. Har en stark känsla av att jag hellre vill ha Jonte på isen än exempelvis Murley och Pikkarainen framöver. Vilket oroar mig enormt mycket. Tror Jonte kommer bli EN av de viktigaste spelarna i laget, på alla sätt.

Men visst. Det räcker inte att brinna och vara het nu. Det måste han vara hela säsongen. Precis som ALLA(!) andra också givetvis.

Redigerad kommentar

Kommentera

jå1: Jo, men jag tror knappast att det är något som gemene man använder så till den milda grad att Sundsvall Hockey kommer att förlora en massa pengar.
Dessutom: De ip-anonymizers som finns på nätet funkar i vart fall inte om man vill kolla på program på amerikanska tv-bolags play-kanaler.
Kommentera

hubbenorlen: Det finns ju inget intresse för t ex ST att sända en match om de ska blockera sin egen kundkrets.
Kommentera

T T: Det tror jag faktiskt att det gör. Skulle tippa på att minst 5000 personer över hela Sverige skulle vilja titta på matcherna, om man räknar in TIK-, BIF- och Modo-fans.
Det är förmodligen mer trafik än ST någonsin haft på en och samma gång.
Frågan är snarare om deras servrar skulle klara av det...
Kommentera

RubinCarter: Nä, men alla hockeyintresserade i denna stad är väl inte 55 kära du?
Kommentera

hubbenorlen: Kanske inte, tänkte bara om de tog betalt för streamningen så förlorar de ju inga pengar på biljetterna som inte säljs.
Kommentera

hubbenorlen: Frågan är snarare om deras telefonlinjer skulle klara av alla förbannade abbonenter som inte får se den. ;)
Kommentera

jå1: Det är naturligtvis en väldigt bra idé. De skulle ha tänkt på det i tid. Jag skulle lätt betala en hundring styck för Timrås matcher i SCA-Cupen.
Kommentera

T T: Hehe, jo det är ju en rimlig frågeställning.
Fast det är ju ett bra sätt att få lata supporters att ta sig ut och se matchen live.
I USA har de ju detta system i många sporter, och det funkar ju.
Kommentera

hubbenorlen: Jag ska förvisso gå på matcherna, men hade jag inte den möjligheten så hade jag definitivt betalat för att få se.
Kommentera

fyfan hannula till modo, hur mycket pengar har dom?
Kommentera

stoff: Mer än oss, som alltid. Kommer det vara direkt avgörande? Nej.
Kommentera

Det var Modo vi möter imorgon.
Bara att börja ladda upp.
Kommentera

Johnny Bravo:

Den där killen får Eilert Pilarm att framstå som Elivs Presley på riktigt.
Kommentera

Simmalugnt: Eilert är bra. Jag gillar hans engelska.

www.youtube.com/watch?v=CiDC9t-RF1k
Kommentera

Johnny Bravo: Det är tanken som räknas..
Kommentera

KORITFW: Det är lite som får oss att glädjas nuförtiden o då får man glädjas åt ny innovativ Timrå musik.
Kommentera

Vad tror ni vår nya spotify-Micke kanske får ett erbjudande att göra Knopfler sällskap i globen i november? De möter Djurgården borta dagen efter så det vore ju att ta två flugor i en smäll.
Kommentera

hubbenorlen: Att fixa betalningssystem är ganska lätt fixat via paypal eller google checkout kan man ta visa och mastercard iaf. Man kan även sätta upp ett program som mailar en kod till den som köper som nog inte borde va så svårt att använda för att starta streamen. Jag har jobbat en del med betalningssystem online och det är ganska simpelt och finns färdiga program och script för det mesta.
Kommentera

stoff: Men herregud. Vad är det som skrämmer dig? Modo värvar ju för att få någonting det saknat på år och dar - ATTITYD! Kul att Hannula blir kvar i svensk hockey. Detta skänker extra krydda på hatet mot Nolaskogsarna. Är sjukt laddad inför morgondagen. Det brinner i kroppen. 2 gånger har jag varit nära att ge upp, nej för fan 3 blir det. -98 var första gången när äckliga vidriga Mora rånade oss i Play Off. Då grät jag som ett barn. Sedan var det efter uttåget mot HV71 efter att vi haft ledning med 3-1 i matchserien. Ja ok visst fan var det tungt under lockoutåret också mot Djurgården men då var jag mer samlad. Åh så nu i våras då. Jag tänkte nu får det räcka. Det kändes som att det bara pekade utför i en brant jävla backe. Men sedan kom de gamla folkhemshjältarna hem, Nubben, Bagarn å nu senast Jonte. Det känns onekligen som back to basic. Men i bjärt kontrast till många Er andra så skriker jag inte ut KVALSERIEN om detta lag!

NU ÅKER VI!

KROSSA MODO!!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : "Men herregud. Vad är det som skrämmer dig?"

Att dom spelar i samma liga och är våran konkurent......
Kommentera

Magnus Rövarn : Hepphepp, imorrn tar vi dom. Jonte avgör.
Kommentera

RubinCarter: Varför känna fruktan? Det är väl bättre att fokusera på sitt och visa dem att det inte är enbart namnen på tröjorna som är avgörande. Det blir ju fan så mycket roligare att besegra ett lag som är fylld av "stjärnglans" och som hockey-Sverige återigen utkristalliserar till Svenska Mästare. Mats Wennerholm måste dregla i sömnen i vartfall och ha våta lakan när han vaknar!

Låt Kvällspressen spekulera bäst fan de vill. För du vet väl att i de lugnaste vattendragen simmar de fulaste fiskarna. Titta på Ängelholm i fotbollen. Ingen jävel tror på dem. Men de har en förbannat skön tränare med STAKE som vägrar lyssna och kör sitt race!

Vi skall grisa till MAX i vinter (åtminstone på bortais)! Vem fan vill vinna fair play ligan liksom?

Sedan sa Joakim Persson en annan skön sak i dagens intervju i Sportbladet. Ängelholm har varit kända för att spela en teknisk finsnickarboll men inte levererat resultat i önskvärd takt. De har jag ändrat på! Vi fick in Marcus Lindberg från Kalmar FF som har vunnit guld och vet de fula knepen för att döda tid, han kan sparka bolljäveln åt helvete eller ta ett strypgrepp på motståndarna för att stoppa en kontring. Det är poängen som räknas. Åh sedan är det lite för enkelt att hela tiden säga att man jämt skall spela sitt eget spel. Om motståndarna fördärvar det då?

Där tänkte jag på Timrå IK! Visst fan måste man ha en vision om hur man vill att hockeyn skall spelas men man måste även kunna vara flexibel och anpassa taktiken efter ett hårt aggressivt checkande lag. Då kan inte bara blåsa på utan då gäller det att tänka till!

Timrå skall spela en aggressiv hockey med fart. MEN ibland måste släppa den devisen och grisa hem poängen och lära oss att spela poå resultat och inte bli så förbannat skitnödiga!

Man måste kunna skifta läge utefter vilken karaktär det blir på matcherna. Du vinner inga stora turneringar eller matcher i någonting om du bara har ett läge eller en knapp att trycka på!

I år skall vi spela en kamouflerad kameleont-hockey!

VI VINNER! VI VÅGAR! VI KAN!

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : "I år skall vi spela en kamouflerad kameleont-hockey!"

Bara den är Röd o Vit!
Kommentera

« · 1275415 · »