Klassisk avundsjuka. Bara för att vi har ett så bra lag i övrigt så att det inte gör något att Salo släpper in långskott, så försöker ni psyka honom ner i skridskona. Svagt.
Poffa: Verbal istid, eller ren och skär trötthet, whatever. Stå, sitta, ligga eller SPELA, som kanske hade varit att föredra. Tror jag själv går och lägger mig, ett tag till.. ;)
Fan vad jag längtar till på lördag.. Det är som att se Jonas Gardell gå en boxningsmatch med Mike tyson.. Och dra inga växlar över personvalen i liknelsen, men det är ungefär lika jämt..
Sitter även och undrar hur många förvirrade sundsvallare som förväntar sig en vinst på lördag...
haha..ja de ska bli riktigt roligt..äntligen säger ja för de var ett tag sen man såg dom..Dom sundsvallare ja har surrat med har inte riktigt trott på att dom ens ska ha en chans mot Timrå
Poffa: Bra lag i övrigt? hmm..ärligt talat så tycker jag ännu inte att ni har ett SÅ bra lag i övrigt..men det kan ju ändra sig om det blir strejk i NHL eller om Foppa skriver på.
Jesse P: Igår var jag in och kollade på IFSH-MIK. Bredvid mig på läktaren sitter en kille som i början på andra perioden får ett samtal på mobilen, han börjar berätta om matchen att sundsvall hänger med ganska bra och så lägger han till "-ja det är ett jävla högt tempo, det syns att båda lagen har toppat upp sig lite".
Nu har jag haft bredband i ett antal år och man blir lika förvånad varje gång man ska använda en modemförsedd dator till surfning att man har stått ut med det. Alltså allsvenskan=modem, elitserien=bredband.
F.ö tycker jag att det var roligt att sundsvall knep en poäng av mora.
84 Norberg: så sant så sant men de e historia nu brynäs lär inte behöva ett större prisskåp de närmsta 10 åren ps. när brynäs tatt guld så har de bästa spelarna komm. från TIMRÅ
tjobba: Trumman kommer förmodligen dyka upp under derbyt. Osäkert dock hur han mår, har för mig att han var jävligt slak i våras sista matchen i Karlstad. Stämskruvar och grejer som var borta. Iofs så tror jag att det är fetare att bara sjunga i Gärde, akustiken gör sitt ändå.
Lunkan: Haha - "Tror ni ärligt på seger ikväll TIKar?"
Jag snackade med 65Selander vid vägkrogen för en stund sedan och vi vare båda överens om att nått mindre resultat än 7-1 till Timrå får nog Brynis vara nöjda med...
Fast han erkände den brynäsjäveln att han helst såg att brynis vann just den här matchen. Han tog hellre en förlust mot kattkräken...?
3-2 och tacka Jokela för det, han verkar vilja spela till sig en plats i elitserien i år. Också kul att se Teemu Aalto skjuta, det är nånting han verkar kunna.
Lite kul att se publiksiffran ikväll som landade på 1987 personer, vilket är bra för en match på försäsongen. Så mycket folk har det bara varit i Gärdehov i en match (Sundsvall-Skellefteå, 2486) sedan derbyt i SCA-cupen ifjol, då det som vanligt var över 3000 på plats. Man kan alltså konstatera att det sällan är det "riktiga" hemmalaget som har förmågan att locka folk till Gärde....
tjobba: Det var Pelle som fick smällen. Lars Jonsson klev av efter 10 min i första och Styf kom aldrig ut till andra. Så det är orande med backbesättningen.
Bra målvakts spel av finske Jokela ,såg stabil ut med rapp plockhandske. Johan Svedberg var bäst på plan.
Mange: yes han imponerar verkligen hoppas det fortsätter imorn mot ärkefienderna;) hörde att olle skulle banka imorn , fasen va härligt att höra ! får önska "knylan" all lycka till med bankandet i vinter här! Go for it!
tjobba: Jo trumman kommer att tas ut till Gärde imorgon, och om allting fungerar som det ska, dvs att trumman är hel och fungerande så kommer Knylan att banka imorn.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀
skulle inte förvåna mig om han är säkrare med plocken också