Fanzin: yeyeye här diskuterar vi hockey och Timrå hörru ;) 16.10 imorn har Timrå spelat 10 minuter av matchen och ställningen då kommer vara Sundsvall-Timrå 1-0
tjobba: ja det är klart, därför letar jag oroväckande efter resultatbörs för SCA Cupen på texttv. Tyvärr går det inge vidare att hitta någon information ;)
Tips för imorgon då? jag som inte sett laget spela någonting i år. Har bara sett Brynäs Ove Molin på Golfbanan.
Fanzin: själv har jag sagt 7-1 till Timrå i månader, dock att Sundsvall säkert får det första målet.. längtar, det är riktigt trevligt med det där derbyt!
tjobba: Emil Lundqvist såg mycket imponerande ut ikväll, överglänste klart Johan Jonsson på sin backplats, tycker jag. Jokela känns nära ett kontrakt, frågan är om inte Danielsson kommer att lånas ut till kattkräken.
Varför kan arrangörsklubben inte trycka upp ett matchprogran med AKTUELLA spelarnummer. Det vet vi ju sedan tidigare att under försäsongen använder de nya spelarna gamla tröjor - så att trycka ett matchprogran med de siffror spelarna kommer att ha senare i vinter är ju fullständigt meningslöst.
Är det verkligen säkert att #29 var Tägtström? Någon på läktaren antydde att det var en av Nybro-lånen.
Kevin O Shea: Det var klart innan SCA-cupen att Nybro-lånen bara skulle spela matcher lördag och söndag. Synd på ett för i SCA-cupen sensationellt snyggt matchprogram (brukar väl vara på sin höjd ett par A4-papper med svart-vitt tryck..) att man missat just det med spelarnumren. Det känns som #28, Manderville finns kvar på andra sidan Atlanten ett tag till..
Är tanken den att Danielsson ska stå under morgondagens derby och sen Antti "Jockyn" Jokela på söndag igen tro?
Jokela var en väldigt positiv överraskning, såg riktigt bra ut. Sanslöst flyt i vissa situationer, men allt grundar sig inte i tur heller. Lysande komplement till Kapanens höfter, fötter eller vad han nu har ont i.
Derby..... Jag kan inte låta bli...... Det här är enda gången på en hel säsong som vetvilliga kattkräk likt Nike89 har något att se fram emot.... Fram emot ja, men icke efteråt......då är det synd att kattor lätt förvandlas till fysiktrasor som sedan kan användas på fysiklektioner landet runt....... Usch vad grym jag är, men mina magistrar och magistrioinnor använde med ett leende på läpparna kattskinn när de demonstrerade ebonitstavarna och dess fysikaliska påverkan....så var det.....
Jag ser säsongen framemot med tillförsikt, jag är inte ett dugg orolig för att ÄLSKADE TIMRÅ IK inte kommer vara taggade till tänderna, det jag däremot är orolig för är att fucking NHL-strejken kommer bli verklighet......
Kommer föreningarna att klara försäkringspremierna? Vilka kommer att spela? Vad händer med de som får kliva undan? ÄR det vi under dessa omständigheter spelar om, ÄR det om SM-Guldet? Vad händer när strejken tar slut???.....
Tycho: Jag är helt övertygad om att denne finske Bullseye är 100 ggr bättre än Tjobba. Han skjuter som Kennholt och Tjobba tillsammans....och träffar mål nästan varje gång. Har målvakten tur så finns en lem (ömmande?) i vägen, annars sitter den där!!
Fanzin: Jag tror inte att motståndarna punktmarkerar honom på försäsongen men när väl ES drar igång så tror jag inte att motståndarna ger honom lika mycket ytor.
Problemet ligger i att det inte funkar utan Skarin, tragiskt men sant.. Verkade inte vara nån som ville ta tag i taktpinnen, dags att utse en klackledare?
Ambroo: nja tycker verkligen att det är svagt att säga att det inte funkar på grund av en "bankare". Utan det är klacken själv som ska ta tag i det. En stam som drar ut ramsorna så att hela klacken kan hänga med. Skarin kanske gjorde att stämningen drogs igång extra. Men jag tror egentligen inte att det blir så större skillnad utan det är klacken själv som tror det. Slutar man tro och börjar skika så blir det säkert bättre.
Ambroo: det är inte där problemet ligger. Tänker lite på dom som klagade på att olle inte trummade vissa gånger idag när det var tyst,enda sättet då är att dra igång en ramsa , trumman kommer då, vad jag minns så trummade inte skarin hela tiden och framför allt inte när de var tyst, jag tror inte heller att det är "tystare" pga att skarin inte står bakom trumman,det är bara för att det är sån lathet i alla ..
Men,en klackledare vore bra, men olle gjorde det riktigt bra idag jag är supernöjd med honom!
Timrå gjorde en verklig skitmatch idag! Det fanns inget intresse alls att spela hockey vilket var tråkigt att se. Fast logiken i det hela säger väl att fokus hos spelarna kanske ligger lite längre fram i tiden. Kul dock att se Aaltos direktskott i krysset i p.p. Inte mycket i övrigt som gladde, tyvärr.. Det är bara att inse att den där riktigt heta derbystämningen spelarna emellan är som borblåst. Fullt logiskt iom att få spelare i TIK upplevt när det var som allra hetast i SCA-cup och seriespel. Knappt man känner för att bry sig fullt ut på läktaren i Gärde längre haller, vilket nog är nästan lika illa som när spelarna skiter i det. Det var väl kanske just detta som märktes hos flertalet idag.. Det tragiska i kråksången, och lite av orsaken till ointresset som jag ser det, är ju att Timrå Röd kan vara nästan hur dåliga som helst, och ändå alltid vinna mot Timrå Blå, a.k.a Skol IF..
P.S Timråklacken var snudd på pinsamma idag, men detta av helt acceptabla orsaker till skillnad från B.O.B-klacken, som många ggr. inte ens nådde upp till vattenytan, t.ex när dom valde att häckla en skadad spelare och stå för div. andra uttryck som inte passar att säga någon annanstans än just på södra stå i Gärde! D.S
klacken klarar sig tyvärr inte utan trumma det ÄR bara fakta!! som ja ser det så e det ju trummisen som sätter i gång ramsorna eller? Skarin saknar dig!!
ms: trumman kan omöjligen sätta igång alla ramsorna. Om det låter, bam bam bam bam bam...eey, vilken ramsa är det? näe en stadig stam i klacken brukar oftast starta ramsorna..det tror iallafall jag :)
Danne_L: blir svårt för mig då jag inte har varit på någon timråmatch i år. Men trumman kan verkligen inte starta ramsorna. ´Men de kan höja stämningen i ramsan....:) Nej försäsongen är som både för laget och klacken ett sätt att spela in/sjunga in sig eller?
Haha, här blir man omnämnd med förnamn och grejer. Mysigt.
Bedrövlig klack, nästan som väntat. Totalt ägda av Sundsvallarna, dom ska ha cred. Dom hånade oss, jag garvade. Den resterande majoriteten satte ansiktsfärgen i strupen. "Men guud, dom borde skämmas!". Snälla, det är ju detta det går ut på. Det är hatet mellan klackarna som trissar upp stämningen. Oooooch det behöver då inte betyda att vi ska ställa oss och skrika "hata Sundsvall" helt utan känsla. De flesta hatar Sundsvall ändå, men man behöver inte uttrycka det i dom orden. Det där var vi lysande på för några år sen när Willysson och galtarna var i farten. Nu är vi bara en grå klump i röd förpackning utan den minsta samhörighet, attityd eller känsla. Så värst inspirerande är det inte.
Men sen så är det ju även så, när det kommer till papperet. Vi kan hålla en makalös ljudnivå i SyA. Mycket beroende då på den "gråa klumpen", men eftersom åtminstone jag personligen ser supporterskap som något större än supa sig halvfull i puben för att sedan ställa sig i klacken och vara allmänt pinsam så vill man gärna ta några steg till.
För att citera Jojo från Madhawks: "Bara trumma, ingen sång" på klockren skånska.
Danne_L: Tamt, sorgligt men också tyvärr sant. Får väl se om det löser sig. Det är ju bara försäsong, och tid finns ju att slipa till det, trots allt...
Dream Team: ja precis. Det är ju bara försäsong ;) folk har väl börjat kliva ut ur dvalan lr ngt liknande. Näe jag tror och hoppas att klacken är minst lika bra kommande säsong så man får komma upp och njuuuta av stämningen. Har en viss förhoppning att man visar sig mer på bortaplan....
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀