Danfj: För en som inte sett matchen utan bara läst från swehockey kan man ju undra om det ser ut som ett slakthus ute på banan nu i tredje. Är det grinigt?
Bragd-Birger: Jag ledsnar på hockey när man har sådana i ett lag, skulle aldrig vilja ha honom i Timrå, aldrig i helvete, Ledin kan jag ta men Jämtin kan dra åt helvete....
Ledin är en pain in the ass, men en bra hockeyspelare, sådan behövs alltid, men inte en som åker runt och är ful, dessutom bakifrån.....
Bragd-Birger: Jämtin begår ju våldtäkt på allt vad hockey heter just nu. Först bentacklingen och sen klubban i ansiktet på Regin. Om han inte blir anmäld så hoppas jag innerligt att Sanny får chansen att ge honom en rejäl hjärnskakning så man slipper se äcklet mer.
Andersson hade lätt kunnat vara borta för resten av slutspelet med den där bentacklingen.
Bragd-Birger: Jag vill inte se honom avstängd, det innebär med största sannolikhet en allvarlig skada på en timråspelare. Jag vill se honom medvetslös på en bår.
Frisco: Det är så skönt med lite bittra kommentarer ibland. Styf och Jämtin är inte på långa vägar samma typ av spelare. Hade Styf spelat kvar i MoDo hade han varit kung, eller hade ni klankat ner på honom då också?
Jag gillar hur jävla Virus säger: "en otroligt viktig match för Timrå, nu kanske dom t om kan ta det till sju matcher". Nog för att man är underdog men kom igen :)
thha: Så kom den idag också, den obligatoriska frågan. I början av 70-talet hade Virus en otrevlig sexuell upplevelse i just Timrå. Därav smeknamnet och hans övertydliga ogillande av allt som förknippas med orten.
Skön match i det stora hela, även om Vimpeln gjorde sitt bästa för att sabba tillställningen. Timrå gjorde precis så som man önskade på förhand och satte ner foten direkt. Lite förvånande öppen gata genom mittzon, främst i den första perren. Likaså skönt lätt att få tryck i anfallszon med lite speed.
Nu lär det bli åka av på onsdag. Grymt utgångsläge för Timrå. Breakchans direkt, och en förmodligen lätt irriterad Kenta. Hoppas på lite defensiva förhållningsorder från hans sida, och att spelarna blir lite stirriga mellan dessa och pressen på sig att ligga på i sin hemmaarena.
Och, hm...visst är det så att Timrå precis gjort något man aldrig gjort förut, dvs tagit ledningen i en semifinalserie? Rid på det här nu, gubbs. HV ska ut, ut, ut.
fighter: Ja det var han, spec lock-out säsongen, när han bänkade Kapanen efter Kapanen vann första matchen för oss mot DIF, och lät Kipprusoff stå, trots en massa insläppta skitmål, och nu låter han Jämtin åka runt och vara feg...fy fan säger jag.
Arto sa en massa bra nu här precis, hur Jämtins knätackling inte blev nåt, då det med minsta otur blivit 6-9 månader rehab och Pärsa för en pet åker 2+2+10, är ju ett skämt.
Et tu Brute: Och crosschecking i ryggen och slashingar på liggande spelare, riktig tuffing, men det är ju allmänt känt..en jävla fegis som hoppar på bakifrån, men gillar man sånt säger det mesta om en sån person.
Med ödmjukhet menar jag att med en match är inget vunnet.
Gudars vilken skön seger! HV har några riktiga grinpojkar. Winnerborg tappade oerhört mycket. Knätackling någon? Holding the stick, nån? Nej, han hade inte en bra match.
Det blev oerhört tydligt att Timrå bör hålla sig borta från utvisningsbåset. HV visade upp (stundtals) ett riktigt bra PP. Det vill vi inte se något mer.
Men det blev en sån där underbar, härlig inledning på semifinalerna. Wow alltså!
På hockeykväll surrade Wikegård om hur Modo underpresterade i kvartsfinalen, inte ett ord om att Timrå faktiskt gjorde dom dåliga också. Men men, det skiter jag i nu. Ikväll var det HV som fick smaka!
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla