1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Semifinal 2008

« · 1014874 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2008
får jag vara ärlig så har vinnerborg sabbat en bra match
Kommentera

Danfj: Vimseborg har sabbat mången match i sina dar....t.ex. den här.
Kommentera

Danfj:
För en som inte sett matchen utan bara läst från swehockey kan man ju undra om det ser ut som ett slakthus ute på banan nu i tredje. Är det grinigt?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag ledsnar på hockey när man har sådana i ett lag, skulle aldrig vilja ha honom i Timrå, aldrig i helvete, Ledin kan jag ta men Jämtin kan dra åt helvete....

Ledin är en pain in the ass, men en bra hockeyspelare, sådan behövs alltid, men inte en som åker runt och är ful, dessutom bakifrån.....
Kommentera

Bragd-Birger: Jämtin begår ju våldtäkt på allt vad hockey heter just nu. Först bentacklingen och sen klubban i ansiktet på Regin. Om han inte blir anmäld så hoppas jag innerligt att Sanny får chansen att ge honom en rejäl hjärnskakning så man slipper se äcklet mer.

Andersson hade lätt kunnat vara borta för resten av slutspelet med den där bentacklingen.
Kommentera

Olle: Jämtin har ju ngt fel i huvudet, det är allmänt bekant. Men ge honom tid. Oddsen för att han ska stänga av sig själv är knappt spelbara.
Kommentera

Gött med 1-0 i matcher iaf! :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Jag vill inte se honom avstängd, det innebär med största sannolikhet en allvarlig skada på en timråspelare. Jag vill se honom medvetslös på en bår.
Kommentera

Bragd-Birger: De är så lika Styf och Jämtin. De borde spela tillsammans.
Kommentera

Bragd-Birger: Konstigt att Kenta låter han spela, alltså gillar han sådana hockeytyper, fy fan........
Kommentera

Frisco: Skillnaden är att Styf kan spela hockey....
Kommentera

Frisco: Ja, verkligen. Det är ju en erkänd sanning i alla enögda läger.
Kommentera

Frisco: Det är så skönt med lite bittra kommentarer ibland. Styf och Jämtin är inte på långa vägar samma typ av spelare. Hade Styf spelat kvar i MoDo hade han varit kung, eller hade ni klankat ner på honom då också?
Kommentera

mikenomad: Ha ha...jävla klantar!
Kommentera

mikenomad: ja nu tar ni dom Borta på onsdag med.
Kommentera

mikenomad: Spela hockey? Ja, klart han kan. Ingen spelare platsar i elitserien om de inte kan spela hockey. Knätacklas kan kan också i Ledinklass:)
Kommentera

Frisco: Har inte du nån j20-bordshockeymatch att bevaka...?
Kommentera

mikenomad: Nerv nu?
Kommentera

MB: han vågar nog inte,tycker att han var lite handlingsförlamad iblan hos oss ochså.
Kommentera

mikenomad: Göttgöttigöttgött! :-D Gick ju lättare än första matchen mot Modo t.o.m.
Kommentera

mikenomad: Men hallå där.
Kommentera

Frisco: Helt jävla underbart!!
Kommentera

fighter: Varför känns det som om Virus alltid hejar på det andra laget som Timrå möter!!!
Någon som har en annan uppfattning?
Kommentera

Jag gillar hur jävla Virus säger: "en otroligt viktig match för Timrå, nu kanske dom t om kan ta det till sju matcher". Nog för att man är underdog men kom igen :)
Kommentera

Olle: Det reagerade jag också på, snacka om att ta ut saker i förskott.
Kommentera

thha: Så kom den idag också, den obligatoriska frågan. I början av 70-talet hade Virus en otrevlig sexuell upplevelse i just Timrå. Därav smeknamnet och hans övertydliga ogillande av allt som förknippas med orten.
Kommentera

Skön match i det stora hela, även om Vimpeln gjorde sitt bästa för att sabba tillställningen. Timrå gjorde precis så som man önskade på förhand och satte ner foten direkt. Lite förvånande öppen gata genom mittzon, främst i den första perren. Likaså skönt lätt att få tryck i anfallszon med lite speed.

Nu lär det bli åka av på onsdag. Grymt utgångsläge för Timrå. Breakchans direkt, och en förmodligen lätt irriterad Kenta. Hoppas på lite defensiva förhållningsorder från hans sida, och att spelarna blir lite stirriga mellan dessa och pressen på sig att ligga på i sin hemmaarena.

Och, hm...visst är det så att Timrå precis gjort något man aldrig gjort förut, dvs tagit ledningen i en semifinalserie? Rid på det här nu, gubbs. HV ska ut, ut, ut.
Kommentera

Mot Timrå hade ni ledordet "revansch", vad har ni för ledord mot HV?
Challe: "Vinna"

Glimten kan inte återges i text.
Nästa jävel som klagar på Challeintervjuer ska jag linda in i Isso.
Kommentera

El Maco: Håller med som fan. Jävligt skön snubbe, den där djurgårdarn.
Kommentera

Grattis till en välförtjänt seger i första semin. Väl mött i Småland på onsdag. 
Kommentera

Bragd-Birger: Yep...tänkte precis detsamma. 1:a gången vi leder en semifinalserie!
Kommentera

fighter: Ja det var han, spec lock-out säsongen, när han bänkade Kapanen efter Kapanen vann första matchen för oss mot DIF, och lät Kipprusoff stå, trots en massa insläppta skitmål, och nu låter han Jämtin åka runt och vara feg...fy fan säger jag.

Arto sa en massa bra nu här precis, hur Jämtins knätackling inte blev nåt, då det med minsta otur blivit 6-9 månader rehab och Pärsa för en pet åker 2+2+10, är ju ett skämt.
Kommentera

Et tu Brute: Tackar....ja på onsdag lär det bli åka av. Det här var nödvändigt för att inte döda serien direkt. Det är nu det börjar! :-)
Kommentera

Härligt TIK! Alles für satan nu! Killa Jämtin så sprattlar han ut i botbåset och så krossar vi HV med tränare menlös vid rodret!

Blir bra det här...
Kommentera

Macallan: Han är en jävel på att coacha den där Kenta...
Kommentera

Et tu Brute: Bockar och bugar....bara att vara ödmjuk, och jobba lika hårt på Onsdag, men Jämtin???????
Kommentera

MB skrev: "Bockar och bugar....bara att vara ödmjuk, och jobba lika hårt på Onsdag, men Jämtin???????"

Jämtin tar enligt säkra källor, snart examen i Sanny Lindströms brevkurs "Avancerad Bentackling".
Kommentera

mikenomad:

Ja nu är det helt öppet. TIK har tre chanser att plocka en seger i Jkpg för att sedan kunna avgöra på hemmaplan.
Kommentera

Et tu Brute: Touché..... :-)
Kommentera

Et tu Brute: Och crosschecking i ryggen och slashingar på liggande spelare, riktig tuffing, men det är ju allmänt känt..en jävla fegis som hoppar på bakifrån, men gillar man sånt säger det mesta om en sån person.

Med ödmjukhet menar jag att med en match är inget vunnet.
Kommentera

Huge: Självklart klev en losserbrownassare in När kung Sanny kom på tal...
Kommentera

mikenomad: losser=looser...
Kommentera

Huge: Här snackar vi SM-slutspel, kryp tillbaka och koncentrera dig på Rögle, Malmö så ni får komma tillbaka bland dom stora lagen.....
Kommentera

Grattis till vinsten!
Kommentera

Gudars vilken skön seger! HV har några riktiga grinpojkar. Winnerborg tappade oerhört mycket. Knätackling någon? Holding the stick, nån? Nej, han hade inte en bra match.

Det blev oerhört tydligt att Timrå bör hålla sig borta från utvisningsbåset. HV visade upp (stundtals) ett riktigt bra PP. Det vill vi inte se något mer.

Men det blev en sån där underbar, härlig inledning på semifinalerna. Wow alltså!

På hockeykväll surrade Wikegård om hur Modo underpresterade i kvartsfinalen, inte ett ord om att Timrå faktiskt gjorde dom dåliga också. Men men, det skiter jag i nu. Ikväll var det HV som fick smaka!

Härligt Timrå!
Kommentera

mikenomad: Eftersom jag inte är en messerschmidt så påpekar jag heller inte att det nog hade passat bättre med loser...
Kommentera

ajon: ja GRATTIS till vinsten.
Kommentera

thha: det är nog inte många som säger emot dig där,bra att man bara har kanal9 så man slipper idioten.
Kommentera

ajon: Tack tack.....
Kommentera

MB: hoppas bara ni gör en lika bra match. Mot dom på onsdag.
Kommentera

« · 1014874 · »