Jag tycker Wikegårds kommentar om att så fort ledin och jämtin gör nå dumt så åker dom ut! Blev så förbannad när han sa de så jag slg sönder ett dricksglas! Vilken JUBELIDIOT herr wikegård är.
ajon: Ja, fan finnarna var fantastiska, men idag klev ju en annan femma fram och gjorde tre mål, viktigt att alla producerar, men det blir nog annan match där nere och hålla sig från utvbåset är ett måste, dom är fan grymma där....
Leffe: du fick ju samma reaktion som mig!! helt J*vla otroligt vad förbannad jag blev....efter jag lugnat mig och fick ut en bildad mening utan svordom kom jag fram till att PAJASEN I-N-T-E kan ha sett matchen!! gud vad arg jag blev!
fighter: Kanal 9 bjuder ju dock på Petter Rönqvist. Sopan som presenterar spelexempel och gameplans som är identiska med vad som ritas på tavlan för knattespelare. Snubben som ser ut som att han alltid har smällt i sig fyra starköl innan analys och aldrig kan sopa bort sitt flin.
Vilken underbar seger, riktigt viktigt att vinna första hemma.
Första perioden var nog den bästa på hela denna säsong, snacka om att vara helt överlägsna. Hv spelarna såg ut som rundningsmärken i egen zon.
Jag har bara en sak att klaga på denna match.
Alltså denna Andreas Jämtin: VAD ÄR DE FÖR FEL PÅ KARLJÄVELN? Vilken idiot till hockeyspelare, eller förresten han får inte ens kallas hockeyspelare snarare HOCKEYDÖDARE.
Om dagen kommer då Jämtin sätter på sig en Timrå tröja då kommer jag aldrig mer att gå på hockey i hela mitt liv. Jag vet att de aldrig kommer ske men om de nu mot all förmodan skulle göra de. Då är de färdigt med hockey för min del.
Nu är de bara att ta nya tag tills på onsdag då de bär neröver till Jerusalem för match, en oerhört viktig match som vi absolut har chans att vinna.
Så folk ta å anmäl er nu till på onsdag så de blir full buss.
Leffe: men dom gör ju det. oftast iaf. det är likadant för ward. jag skulle inte tacka nej till en ledin till modo men jämtin skulle jag gärna tacka nej till, det är ju nästan bra att han en som grisar och gör motståndarna förbannade som ledin samtidigt som han är en bra hockeyspelare.
Andreas Jämtin är en stor jävla idiot och Vinnerborg var ju ta me fan helt blind idag Timrå IK däremot går mot GULDET så jävla bra dom spelar just nu går det ej att stoppa dem. enda minuset är dom onödiga utvisningarna dem måste minskas för HV är bra i PP. Jag längtar redan till nästa match och kan TIK spela lika bra som idag så vinner vi då också
TIK vinner rättvist då man är hungrigare och åkte mer skridskor än Hv71Hv hade stora problem med TIK snabba spelvändningar matchen igenom.Hv lyckades inte få stopp på Tik i mittzonen som alltid kom med fart i mittzon och skapade problem för Hv:försvaret.
Hv var på in i matchen vid 2-3 men åkte på en mycket tveksam utvisning på David Fredriksson där TIK gjorde 4-2.Om inte TIK hade gjort 4-2 där hade det kunnat bli en helt annan matchbild men men...
Såg att vissa inne på denna gästbok lackade på Jämtin i situationen med Johan Andersson.I första anblicken såg det ut som en knätackling men tittar man på reprisen så ser man att Jämtin träffar Anderssons axel först som gör att Andersson får en rotation på kroppen,Jag anser att det inte var en knätackling/bentackling.
Bara att glömma denna match och se framåt mot Onsdag och match 2 i Jkpg.
powerTIK: Helt sjukt att Jämtin inte fick matchstraff, det är ju dessa situationer som gör spelare till hockeyinvlider. Helt sjukt!. Jämtin kommer om han får fortsätta förstöra någons karriär.
oscaaaar: Ledin är ok....raka puckar, bara att vara kall, men mot Jämtin går det ju inte att försvara sig emot, när han flyger på bakifrån...han är störd! Alltså HV som kan ha Jämtin och Ward på lönelistan har ju en konstig strategi....Ward en import som sitter på bänken??? bara för att han förstör istället för tillföra något och Jämtin????
Olle: jo där håller jag med dig beträffande Rönqvist,men han är julika dålig oavsett lag,förutom djurgården,och han är ju inte med live varje match han sitter ju i studion ibland.
plus att kanal9 är en gratiskanal,så dom får vål inte dit nån bättre han har nog inte mycket betalt,tror tom han betalar för att få vara med.
Laban: Håller med dig att första anblicken ser ut som Bentackling och reprisen ser ju ut som kappning och en jävligare ut. Ledin däremot är rejäl med hårda tag, det gillar jag men Jämtins spel är ju rent farligt.
MB: Undra hur det skulle låta om Jämtin hade en Timråtröja på sig? Förmodligen skulle hans sätt hyllas som energigivande och kaxigt. Nu säger jag inte att jag försvarar hans åtagande på isen. Men lite "lugn i bussen"-varning på gallan som spys ut just nu. Låt karln fortsätta så åker han snart på matchstraff och då slipper vi honom.
Som det är nu kan han ju knappast ge energi till sina medspelare eller till sig själv. Så kan han få fortsätta.
RTS: ja Jämtin är en jubelidiot karln måste ha blivit född genom fel hål =) Att inte Vinnerborg tog något där begriper jag inte alls när sedan Pärssinen petade med klubban lite lätt i ryggen på en HV spelare då fick han 2 + 2 +10 det är ju helt jävla sjukt
Kerstin_k: Hallå hur tänker du? låt karln fortsätta ????????? aldrig i helvete säger jag om han får fortsätta med det han håller på med så kan han ju skada någon hoppas att han blir överkörd av en buss så han får ligga i hel gips i ett par år
Kerstin_k: YES! Så himla skönt! Såg tyvärr inte matchen, fick sms hela tiden av dottern. MEN jag såg Wikegård på Hockeykväll.....vilken sopa! Han har aldrig nåt bra att säga om Timrå, gudars så härligt om alla våra hjältar kan fortsätta tvåla till honom!!
Kerstin_k: Nä, där håller jag inte med dig, jag skulle aldrig vilja ha en sån som Jämtin i laget, hypotetiskt alltså! Men Ledin vill jag ha, 7 dagar i veckan.
Men jag håller med dig om att vara kall mot honom, så hamnar han i Kentas frysbox som Ward, där han hör hemma.
powerTIK: Givetvis vill jag inte att han ska fortsätta så att han skadar någon. Men i ärlighetens namn, såg han ut som en spelare i balans idag? Såg han ut att tillföra något konstruktivt ikväll? Jag skulle kunna tänka mig att Timrå gärna tar honom så där varje match. Ur balans och otålig, grinig och allmännt dålig.
MB: Jag skulle inte heller vilja ha honom i Timrå. Inte en chans. Det var inte meningen att få mitt första inlägg att låta som så. Jag manade bara till lite besinning angående Jämtin. Karln spelar som en idiot och tillför inte ett skit. Låt han göra det i HV's dress. Gott så.
Kerstin_k: näe men det är ju just det att låter domeran honom fortsätta så kommer det att bli skador det är ju helt klart han slår på spelare som ligger och ben tacklingen syntes på reprisen att han satsar på det medvetet han har inget på en hockeyrink att göra
thha: Virus är Brynäsare och en allämant känd Timrå hatare, han blev nog heller inte mer lycklig när Timrå skickade ner dem i kvalserien HIHI, dock har han bättrat sig betyligt från förra året. Nu kan det komma någon komplimang titt som tätt :D
Kerstin_k: men snälla, han kommer skada nån jävligt allvarligt och aldrig i helvet att ja skulle försvara hans betende om han spelade i timrå, nånstan borde väll gränsen gå för alla eller hur?
"SM-semifinal 1, Timrå-HV 71, utsålt i Eon Arena. Då sitter två killar i tioårsåldern på var sin läktarstol med var sitt blippande spel i näven och ser inte många sekunder av matchen. Snacka om hån mot alla hockeyfans som inte fick tag i nån biljett"
janssonovich: Observera att jag på intet sätt försvarar Jämtis spelstil idag. Inte det minsta. Hans knätackling borde ha gett någon form av straff. Tveklöst.
Jag menar bara på att det kanske spys ut extremt mycket galla. Var det bara jag som såg att karln var otroligt intetsägande bortsett från sina fula tilltag?
General_Moisio: precis kan man inte anmäla Jämtin till disciplin nämnden om inte domeren gör det sånt där hör inte hemma på en hockeyrink Jämtin är ju fan en fara för alla TIK spelare
Kerstin_k: Håller nog med där. Visst risken finns för skador, men en Jämtin i obalans är guld värt för Timrå. Idag tillförde han ingenting för sitt lag, förutom att komma in som tredje man i situationer framför mål och söka bråk. Hade han däremot plockat bort Andersson för resten av säsongen hade jag nog gått ut i Aftonbladet och erbjudet en årslön till den som satte stopp för Jämtins karriär.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla
Jag tycker Wikegårds kommentar om att så fort ledin och jämtin gör nå dumt så åker dom ut! Blev så förbannad när han sa de så jag slg sönder ett dricksglas! Vilken JUBELIDIOT herr wikegård är.