Andersson: japp, sen blir jag så trött på att Vvik alltid säger: "vi har inget att förlora, vi kan spela avslappnat".... Vadå? Vill de inte gå till final och spela om en SHL plats? Isf kan dom väl lämna w.o.?
Idag blir det överkörning de luxe det är min känsla, kan knappast gå att hacka sig vidare på att inte ha något annat spel än en kompakt defensiv. Samtidigt är ju rinken väldigt liten i Västervik, det är således svårare att kanske dominera i spelet lika mycket som uppe i NHC Arena. Men men har en bra känsla att det är idag finalplatsen blir klar. Sedan måste jag säga att matchserien Björklöven - BIK Karlskoga bjuder på rolig ishockey mellan två lag som faktiskt försöker spela hockey med en egen spelidé.
Jag skiter i det här! Avgå alla! Utgår från att vi inte får in mer än en puck i afton. Trots 61 skott och avslut på mål från slottet. Västervik kontrar tre gånger och sätter alla med slöa höstlöv över vänstra axeln på Johansson. Jag har redan förberett misären och kastat ut den nya tv-jäveln på innergården. Jag drar ner rullgardinen och lägger mig i fosterställning och primalskriker.
Skulle det mot förmodan gå åt andra hållet, då kan väl någon snäll moderator rensa bort det här helt menlösa inlägget när matchjäveln är över.
Funderade ett tag på överdos med Explorer och Lönnå, men där är jag inte riktigt ännu...
kulltorp: "Herre, låt dina nedsända domare döma rättvist och icke förfördela de snåla smålänningarna."
Lycka till ikväll nu, det får räcka med småländska lag i SHL. Man varför önskar du att domarna ska ge Västervik fördelar när dom dömer? Vill du att Västervik ska gå upp, eller vadå? ;-))
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·