pettsson: Ah underbart. Dom första skrev jag bara för att trissa igång debatten lite o se vad folk hade för åsikter. Och det brukar fungera :) Så tack för att jag fick komma ut :)
Maggan: Jag tycker Mats Olsson är GANSKA bra i sin artikel/krönika...
En våldtäkt är alltid en våldtäkt. Tycker kvinnan i fråga att hon råkat ut för en sådan så är det helt åt helvete. Man blir inte kallad till polisförhör om man är sexuellt aktiv. Man kan gå på swingersklubbar, (Något jag alltid kommer att tänka på i framtiden när någon säger LHC...) man kan ragga villiga engångsligg som helt gratis vill tillfredsställa sina lustar på olika nöjeshak osv. så länge man inte betalar pengar eller går över andra lagstadgade gränser... Otrohet är inget brott i sig. Rattar man in "Fråga Olle" i femman så får vi en mustig provkarta av Svenska folkets mer bizzara nöjen.
För våldtäkt finns inget försvar. Vi snubbar får fan finna oss i att visa respekt även om en kvinna knallar runt i sexiga underkläder och utmanande garnityr.
Ett nej är alltid nej!
Fördelen (om det nu kan kallas fördel) med att våldta, eller på annat vis utnyttja människor är att när ickekändisar gör det så blir det kanske ingen riktig mediakarusell alla gånger...
Kändisar har många fördelar... Men medaljen har också en baksida. Den skådar ett gäng unga framgångsrika hockeyspelare ganska nära nu...
Jag vill i övrigt inte vitsorda det här fallet i sak.
Moralfrågan är bäst: "ÄR DET DESSA PERSONER VÅRA BARN SKA SE UPP TILL? Har ungarna lyckats knappa sig in på denna hemsida så är risken att dom tjuvkikat på 100-tals märkliga porrsidor på vägen...
I övrigt tyckte jag Sverige spelade stundtals skapligt i går.
Smokey: Som detsagts tidigare så gör de till en angelägenhet för svensk idrott och tre kronor när de gör det under en hotellvistelse i samband med en stor turnering. Hade de gjort det hemma, när de inte var på "offentligt uppdrag" så skulle jag kunna skita mer i det. Men nu visar de prov på dåligt sportmannaskap tycker jag.
Jag pratar alltså om de "enbart" haft sex med personen, utan att blanda in våldtäkt, men i det här fallet verkar det ju mer och mer luta åt det hållet. Men vi får vänta och se...
Per HApps: Med 3 stora starka killar som incisterar på att dom skall vara med alla tre. Har hon nog inte så mycket att säga till om, hon lär nog ha bara fått tacka och tagit emot. Hon har nog inte tordas priotesterat heller. Tränger man in en varelse i ett hörn och dom kännersig tillräckligt hotad, dom inte kan fly så blir dom apatisk och låter saker och ting ske för att komma därifråm helskinnad. Det sitter i våra "Reptilhjärna" sedan stenåldern. (Med ärvd instinkt)
Helg Ernest: Därmed inte sagt att det var så. Det man borde reflektera över i Landslagsledningen är att när bussen kvart över ett anländer till hotellet och tre spelare i stället för att välja John Blund föredrar Mr Jekyll.
Borde man inte kunna ställa lite högre krav på dom som drar sig tröjan med Tre Kronor på bröstet?
pettsson: Rent teoretiskt så borde väl lirarna kunna ha diverse sexuella aktiviteter även när dom är på landslagsuppdrag? Allt från utdragna singelhandtrallor till snabba nyktra skjut bakom låsta hotelldörrar... Och har dom swingersträffar så kunde väl i alla fall någon av snubbarna sova i skift? Vilket knappast skulle påverka dessa vältränade gossars hockeyspel.
Ibland kan nog till och med lite trevligt sex pigga upp tillvaron. Det har jag i alla fall läst i någon bok.
Men att utsätta sig för ett läge där man blir misstänkt för våldtäkt, eller sexuellt utnyttjande, hör inte till en framstående spelemans smartaste strategi. Vilka jävla puckon! Här kommer vi nog att få årets smaskigaste följetång i media. Vi lär få se vittnen från krogar, Linda Skugge i högform, debatter fram och åter tills korna går hem...
Även om Leif Silbersky krossar bruden som anser sig blivit våltagen av dessa TRE hockeyfantomer som givetvis erkänner sexuell aktivitet. Då blir man inte häktad i första läget vad jag vet...
Blir grabbarna friade så lär i alla fall tifogängen runt om i landet ha högtidsstunder i elaka gruppsexpåhopp att erbjuda dessa "swingers".
Klart dom ska lämna Tre Kronor i alla fall. Sverige är nog inte moget för "porrhockey" ännu;)
Per HApps: Tycker ändå mest synd om de befintliga spelarna som nu måste hålla skenet uppe, mycket pinsamt, Tre kronor har fått sin lewinsky affär och helst då LHC.
Trodde ALDRIG att jag skulle säga det här och försvara LHC..
Men dom har inget med detta att göra, det är tre individuella personer som har bokstavligen tagits med byxorna nere.
Hade kunna vara ifrån vilket lag som helst.
Kalla mig gammalmodig men nog tycker jag att när man representerar ett landslag så skall det fan imig vara spritförbud mellan matcherna, inte heller skall man vara ute och ränna på krogen under denna tid, detta kan man göra när sista matchen är spelad och innan man skiljs åt.
Det är väl naturligtvis upp till landslagsledningen, så den dag jag blir coach då vet ni vad som gäller :-)
Att spela i tre kronor skall vara en ära, man skall kunna ge max och man skall bära sin tröja med vördnad, det anser jag inte att man gör om man är ute och rumlar runt under en turnering och samling.
Smokey: Kan man tänka sig lite filmmusik från "Three Amigos" eller "den gode den onde och den fule". Snart kanske Trio med bumba släpper en greatests hits.
TIKbiff: Jo, men från att pissat i en portgång till våltäcktskriverier är det jääävligt långt. Du kommer väll ihåg hur det valsades runt när Nubben take a leek
Själv tänkte jag inte bry mig förrän jag visste något mer, men om jag inte helt missförstått har de nu haft en presskonferens och erkänt att de faktiskt haft sex med tjejen. Då kan man ju lätt konstatera att de faktiskt är ärkepuckon, våldtäkt eller inte våldtäkt.
"- Det måste vara nåt slags lycksökerska de råkat ut för. Såna som länge varit en jättevanlig företeelse borta i USA, säger Bertil Tallinder."
Synd att folk inte har någon som helst egen vilja. Stackars Huselius, Tallinder och Lilja som råkat ut för en lycksökerska!
knaskamilla: Ja, och att dom har huvudet så fullkomligt under armen att dom inte funderar lite till innan dom delar på en full tjej, villig eller inte. Speciellt om det är "vanligt" med lyckosökerskor där dom normalt är... Och med dagens debattklimat om gruppvåldtäkter på det...
SaraS: Dom tänkte med fel huvud ! Dessutom känner dom väl inte varandra så bra ? Inte skulle jag kunna tänka mig att dela en tjej med Happs och Orion. ( c :
TIKbiff: Vad jag menar, hur faan kan man komma på iden ? Jag har en teori ( c : Husse och Tallinder spelar ju i LHC och har duchat ihop mer tillsammans en med deras respektive, Lilja i Mora. Kan det vara så att Husse tappa tvålen och det ringde till i klockspelet på Lilja. Därför skulle dom alla tre bevisa för sig själv och varandra att dom var Hetro ?
Den är riktigt dålig ! ( c :
2, Dom var så packade att dom inte visste vad dom gjorde. Men då borde man inte orka hålla på i nästan 9 timmar. ( Ingen ursäkt)
knaskamilla: Pappa Tallinder har ju lösningen, såklart. En lycksökerska, då är det ju tjejens fel alltihop! Då kan vi lägga hela skulden på henne och så talar vi inte mer om saken och så kan Husse gå in i förstakedjan till nästa match.
pettsson: Håller med dig. Om dessa tre "rikspuckon" inte lirar i LHC så ska laget givetvis inte hånas. Men om "gruppsexdiggarna" lirar, då måste det vara fritt fram för årets elakaste tifos och ramsor. Är delar av klacken dessutom är lite full så kan dom skylla på det om någon kvälltidningsmurvel tycker klacken är jättedum;)
Måste säga att det var ganska många spekulationer och anklagelser till höger och vänster... Jag säger bara att man kanske inte kan tro på allt som sägs och skrivs... Den kontakt jag har haft med medier är att de många gånger har totalt fel i allt de skriver...
Tycho: Men att något allvarligt kan ha hänt, kan ju ingen tveka om. För varför skulle de annars plocka in dem till förhör i n n a n öppningsmatchen i SHG?
Orutinerat!! Sånt pack ska inte spela i trekronor!! Hur i h.... kan man göra nåt sånt när man är på landslagsuppdrag?? Ska ju vara en ära o spela i trekronor.
st200: Ja,bara att smita ut till en nattklubb mitt i natten är ju att trampa i klaveret!!!Sen det andra är ju helt horribelt,Om den här historien stämmer så har dem här spelarna gjort sitt i Tre Kronor och kanske även i Svensk hockey,jag som trodde Husse var en helyllekille,ack vad man bedrog sej!!!JAG MÅR ILLA!!!
"Men lite besinning kanske vore på sin plats nu? Ingen av oss vet ju mer än vad som står i kvällspressen och de har ju inte ett grundmurat rykte om sig att ta så hårt på fakta alltid.
Låt polisen göra sitt jobb, vi behöver inte dömma någon på förhand.
TG
(vill bara påpeka att jag tycker att våldtäkt är otroligt allvarliga saker så ingen missuppfattar andemeningen)"
Varför inför inte landslagsledningen förbud mot sexuellt umgänge under turneringarna? Det är vetenskapligt dokumenterat att det sänker mannens fysiska prestationsförmåga. Titta på Kiprusoff som tackat nej till spel med landslaget och istället åker hem till frugan i Åbo. Det finns uppenbarligen de som har mer stil än andra...
Känner bara en stor lättnad över att ingen tikare var inblandad. Hela säsongen hade varit förstörd då. Även om det är individer det handlar om så stänker skiten på klubben, det är oundvikligt.
Jag förmår inte att uppbåda någon skadeglädje gentemot LHC eller MIK, det är bara synd om deras ledare och supportrar.
ståpäls: Det är pinsamt för individerna. Undrar vad som rör sig i tf förbundskaptenen Roger Melins huvud som till vardags tränar två av dessa grabbar...