tk75: För att motståndarna ska fixa jobbiga tifos så räcker det gott med att man går ut och avslöjar att man kör med tungt gruppsex som hockeyuppladdning. Misstanken om våldtäkt finns. Hockeyporrgrabbarna är anmälda för det. Sedan har du rätt i att dom inte är dömda. Det är inte det som vitsordas i sak här väl?
hsand: Självklart skall ingen bli oskyldigt dömd...och att tre killar har sex med en tjej är inget brott så länge ALLA är med på det som sker. Återstår att se om det går att reda ut ifall så var fallet här eller inte.
Om man bortser från vad som är lagligt eller inte så tycker jag ändå att man kan konstatera hur fruktansvärt dumt, oansvarigt, puckat, SMAKLÖST etc etc det är av tre proffs att bete sig så här!!!! Jag menar, stor svensk hockeyturnering, hemkomna efter match mitt i natten....Att då gå på krogen överhuvudtaget är nästan skandalöst. Att dessutom dra med en tjej för lite gangbang...ja..*suck*...man saknar ord!
hsand: Om det var våldtäkt vore det katastrof, men även om det inte vore det är det oerhört billigt och sjaskigt att ta med sig en full tjej till hotellrummet och dela på henne. Att dessutom glömma det debattklimat vi har idag om gruppvåldtäkter och bevisning och allt runt det är ju så korkat och oansvarigt att det räcker. Det är ju vuxna (om än unga) män! Om man dessutom har fru och barn tycker jag personligen att man är mer än lovligt misslyckad om man inte lyckas hålla byxan knäppt en sån här gång. Men dummast hittills är ändå Englund! Vilken idiot!
SaraS: Det konstiga är i alla våltäcktsfall . Min uppfattning är att minst 99% läggs ner, kan det vara rätt ? Hon hade väll halsat en öl, gör man det får man skylla sig själv. Då får vem som hellst sätta på en utan reprecalier.
hsand: Jag tycker att det här är inget att göra tifon av. det är bara jobbigt för spelarna och tjänar inget till att trycka ner dom! Menar du allvar?? du måste skämta va eller??
Så här i skrivande stund, tycker jag att kan det hjälpa mot ett SM-Guld så skall dom få det dom tål + lite till. Moraliskt beter man sig inte så här som dom gjort.
Men med handen på hjärtat. Vem skulle inte vilja vara i en säng i 9 timmar med 3 galanta damer ? Nu menar jag naturligtvis att sova med dom, vad trodde ni ? Snusckhummrar ( c :
SaraS: Ja för spelarna var det säkert skönt att förundersökningen blev nedlagd, men tjejen då? Hon blir dissad som både det ena och det andra för tillfället, och har hon dessutom blivit våldtagen mår hon säkerligen inte bra.
Krister Pettersson blev oxå friad efter brist på bevis va?
bobbe: LHC har redan fått sin mardröm... Sicka lirare Ni har i laget... Vore kul att slänga in en uppblåsbar barbara (med tre hål) till grabbarna i båset så dom kan ha lite trevligt mellan bytena;)
Själv tycker jag att det är lite småbögigt om man under kärleksakten är i behov av sina polare för att lyckas. Man kan ju undra vad dom gjorde under tiden, fluffade dom varandra? Eller var dom Cheerleaders? Höll dom för ögonen? Fanns det en videokamera med i bilden? Ringde dom roomservice? Och isåfall, vad beställdes?
Sassa brassa madelmassa, vi vill höra lakanet prassla, heja heja heja.
Sensmoral:
Vissa hockeylirare borde behålla sin susp på även utanför rinken.
bobbe: Tragiskt är det. Att tre meriterade välbetalda idrottsprofiler och förebilder agerar som ett gäng klantarslen. Sedan vitsordar jag inget i sak angående våldtäktsanmälan som nu avskrivits i brist på bevis. Men att ladda upp med div barbesök och märkliga sexövningar inför ett uppdrag i Tre Kronor ger i alla fall mig legimitet att häckla dessa gossar utifrån den värdegrund jag har. Så jag hoppas att mitt skribentande inte är något du misshagar och väver in i tragedin.
Det finns ett fint ordspråk som passar dessa hockeygossar ganska bra... "Som man bäddar får man ligga".
Per HApps: Vänd istället på steken. Tänk att få vara med tre härliga kvinnor, samtidigt ;)
Sedan tycker jag att det är mycket skit som kastas hit och dit på spelarna hela tiden. Låt oss vänta med att se vad som egentligen har hänt, och hur det har hänt. The truth.
Hur som helst har väl iaf de tre kåtbockarna splittrat på sina respektive familjer. Kul för dem.
Återgå till den sakliga debatten angående denna händelse. Tänk efter före ni skriver för att vi ska slippa den värsta pajkastningen annars blir vi nog tvungna att klippa tråden.
Skarin: Vänd på steken en gång till... Betänk att du är skitfull, hamnar på en härlig efterfest med tre härliga hockeyspelare av hankön... Sedan vaknar du upp med difusa minnesbilder och jävligt ont i häcken... Lika ljuvligt?;)
Smokey: Jag håller absolut med om att det är korkat agerat av trion attöver huvud taget vara ute och ränna på nätternat under landslagsläger,oavsett om det handlar om sprit, brudar eller annat. Oprofessionelltoch respektlöst. Sedan om nu sexakten har ägt rum eller inte återståratt se (jag litar inte till hundra procent på polisuttalandet iExpressen - spelarna har inte själva erkänt så vitt jag vet).
Lika korkat, om inte ännu mer korkat, är det av diverse personer häratt dra förhastade slutsatser, vilt spekulera och komma med diverseanklagelser. Personangrepp är aldrig uppskattat, och om personer skastraffas ska det ske proportionerligt mot brottet/misstaget.
Smokey: Som sagt. Vi vet inte mer än vad som skrivs i våra fantastiska kvällstidningar. Vi vet inget om någon våldtäkt. Vi vet inte säkert om i vilket slag den här tjejen var i. Vi vet i ärlighetens namn inte mycket om kvinnor överhuvudtaget ;) Konstiga varelser det där.........*s*.
bobbe: Du kan vara lugn för att den här soppan kommer att växa... Mycket pajkastning är på G i media. Men killarna har i alla fall följt "skolboken" när det gäller att agera som "våldtäktanklagad" när direkta bevis saknas och ord står mot ord. Man erkänner alltså sexuellt umgänge men förnekar brott.
Skarin: Det enda vi vet! att Våra ledare i Tre Kronor inte har koll på sina spelare.. Den förra matchen.. ifjol mot Tjeckien.. Bodde vi på samma hotell som dom, samma nu.Spelarna försvann tidigt på kvällen före vid 5-6 ,vi gick och satte oss för att äta och ta en öl, hem kom först Näslund vid 8,sen Sundin vid 9, sen kom inga , vi gick vid 11 .Var laddade alla andra upp??? DETTA är inte SERIÖST!!!!!!!! Fy F... va lågt. Man skall väl inte sätta sig i en sådan situation , eller hur, om den också är ett påhitt från den andra partnern . Det finns ingen URSÄKT!
Det här är ju en helt tragisk historia. För flickan. För spelarna. För deras anhöriga. Lägg ner det här nu. Det finns någonstans skrivet: "Den som är utan synd kastar första stenen". Hur fan kan man sitta här och diskutera TIFO:n baserat på detta som hänt i Stockholm? Man häpnar. Skärp er Hockeysnackare!
Papa Maco: nu har inte jag bara skummat igenom gb-inläggen här idag, men om det du skriver är sant att man diskuterar ev tifon av det som hänt.. ja då är det l å g t. något sådant här ska väl för sjutsiken inte försökas göras till något lustigt?!
tjobba: Det går att skämta om allt, det beror på hur man vinklar det som Killinggänget säger. Folk kommer skämta om detta länge, oavsett hur moraliskt fel det kanske kan vara. Det är ju säkert skittrist för tjejen, men Huselius och kompani kommer nog inte kunna undgå diverse "gliringar" som de säger, gamlingarna. Hehe.