1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590765 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1967803 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: Freddan in denial! Han kommer nog vakna också nån dag ur denna mardröm. Skicka han till Kempis med ett slagskott.
Låst ämne

hockeyärnice: Kommer ALDRIG upp under våran tid på jorden fick en lotto chans sumpa den med att snåla sig ut bra jobbat Nubben Styrelse IDIOTER. Men nu kommer ju publiklagen Hästen Västervik Pantrar Almtuna Tingsryd mfl blir lapp på luckan minst 800. Jävla amatörer fy fan spyr på hur ni miss sköte den här chansen
Låst ämne

kulltorp:

Molinder vill jag fn inte se ändå.
Låst ämne

kulltorp: ja Molinder blir kvar som målvakt han blir vi inte av med ,kan ju alltid bli materialare om han inte får stå
Låst ämne

Bee: Håller med om att BerglundBoyce kan vara kvar och gnugga i 3-4e. på

Idag känns det för jävligt men nog är det tur att idrotten inte är helt logisk. Då skulle man ju inte behöva spela matcher ens.
Oskar går upp med en Dahlrot som inte platsade hos oss, en Thelin som fick gå från Gnage och en Hilding som inte längre var på tapeten hos SHL-klubbar.
Låst ämne

The great one: Alltså ärligt talat, detta har jag påpekat även innan. Så inte i affekt av denna förlust. Freddan har kört samma spelsystem som förra säsongen., skillnaden var då att vi hade bättre centersida, Haukeland och Dahlen. Helt sjukt när man tänker efter... Denna säsong är så sjuuuukt bortkastad. Man har snålat sig kvar, Freddan borde fått gå. Nubben skulle vridit och vänt på ALLA stenar, lånat ut backar till HA och gjort plats för BREDD som hållt föe SHL. Aktien skulle gått oavkortat till värvningar. Kan lova att man fått in 6 mille då. Till och med jag som inte har så fett med cash hade vridit och vänt på ekonomin för att kunne ge mer. Tyckte det var så menlöst att ge pengar till ett luftslott när man såg tidigt vart det barkade och vad man hade för avssende med pengarna.
Låst ämne

Rytter: Ett uppriktigt tack för de orden. Jag är faktiskt helt ärlig när den främsta känslan är lättnad över att den här säsongen är över. Världen går inte under, inte ens Timrås hockeyvärld. Vår SHL-säsong var över innan den började, det stod klart redan i augusti att Nubben misslyckats med sitt jobb att ge oss chansen. 52 matchers uppgivet slötittande. Självklart taggade man upp till kvalet och hade förväntningar på att säsongen skulle räddas. Men då klev Freddan in på allvar och fullständigt dödade dem. Jag tror på riktigt att föreningen Timrå IK inte v i l l e spela i SHL
Låst ämne

The great one: alltså får vi inte uppsägningar från alla 4 coatcher plus Nubben inom säg nån vecka, då sätter jag inte min fot mer i NHK...och var fan tog miljonerna vägen?
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Sa han det det jvla aset!?!?

Vilken jvla sopa!!!!!!
Låst ämne

Detta gör ont... Så förbannat jävla ont i hjärtat...
Men vi bryter ihop och kommer igen.
Senaste resan hade vi konkurshot över huvudet.
Vi hade presskonferenser tillsammans med Timrå kommun om framtiden för klubben.
Vi hade NOLL framtidstro där ett tag, men nog tusan gick det att ta sig tillbaka.
Vi kommer göra det igen. Förhoppningsvis två lag som gör det nästa år också. Ett kommer vara Timrå IK.
Låst ämne

Zambonin: Jävligt bra sammanfattat. Känner exakt så där. Och det är ändå bara början på en mycket längre lista...
Låst ämne

Charlie2: Ja men dom sätter vi in direkt på Nubbens sparkonto. Precis som alla andra pengar från denna säsong.
Låst ämne

Vi ses på NP3 20e April! Nu stöttar vi gemensamt giffarna som kan vara med att utmana på riktigt!
Låst ämne

The great one: Jo jag är medveten om det.
Låst ämne

Hoppas Leksand värvar Madsen, då kan ha va med om att spela ner ett 3e lag!
Låst ämne

Charlie2:

Vi tappade 45 miljoner i sista perioden. Vem fn bryr sig om 6 miljoner.

Hållander, Wedin , Laxen, Kinnvall, Palmberg osv tack o hej. Ingen Sebbe Erixon, ingen Fransson. Fn vad vi hade etablerat oss nästa år
Låst ämne

Fyfaaan vad trist hoppas dom sparkar hela laget och tränarna å nubben ja hela skiten😭
Låst ämne

kulltorp: All heder till alla suppotrar som har stöttat laget in i det sista. Ledningen borde borde dock ta sitt ansvar och avgå.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Frallan,Sebbe E, Lander snart på en SHL-arena men inte i Timrå....
Låst ämne

Hockeyoraklet: "Ingen skugga över nån" säger han med i intervjun, jo, den står och håller i mikrofonen.
Låst ämne

Simon Karlsson: Kommer vi få 6 miljoner fallskärm nu? Någon som vet??
Låst ämne

Vi köpte en lottorad och hoppades att vi skulle kunna betala av skulderna.

Med en dåres envishet har vi intalat oss om att det löser sig.

Men faktum är, vi har en tränare som inte kunnat få till ett dugligt försvarsspel på en hel säsong, visst våra bäckar är inte dom bästa, men dom är inte så dåliga så att dom inte ska kunna spela. Men det skulle nog lösa sig.

Vi har spelat en målvakt som inte varit bra, på hela säsongen så kan man nog räkna hans bra insatser på en hand. Men det skulle nog lösa sig.

Vi har från dag ett sagt att vi inte duger, haft en coach som är nöjd med spelet efter förluster, snackat om att vi är inte redo, men det löser sig.

Vi har en sportchef, som trots totalt oduglig spel långa perioder, sagt att coach sitter säkert för truppen är så jäkla dålig, men det löser sig.

Ändå sitter jag här, tom, chockad. Men hur skulle det ha kunnat sluta på ett annat sätt?

Spela Svedberg i game 6 men brattström för första gången på en månad i game 7, nu visade han sig väldigt redo , men ändå, det talat ju om allt annat än en tränare med koll på läget.
Låst ämne

hur fan kan Freddan stå och lipa i tv-intervju, så säger han att ”vi skulle behövt ett mål för att få publiken att lyfta”. Det var inte publiken som var problemet ditt härke, det var DU som var problemet hela tiden.

”Fanns säkert saker att justera”. Absolut! Din avskedsansökan skulle ha kommit in för ett halvår sedan, inte i morgon!
Låst ämne

hockeyärnice: Må så vara, men vi behöver inte gifta oss med våra kusiner.
Låst ämne

kulltorp: Boyce och Berglund köper jag som kulturbärare. Dom funkar helt okej i en tredjekedja i Allsvenskan.

Molinder har gjort sitt nu.
Låst ämne

mikenomad:

Till er timråiter som skriver här regelbundet och gjort så under många säsonger, vi har slängt käft med varandra genom åren, men jag gillar er trots allt. Jag lider med er, kval och game 7 är det värsta och bästa som finns. Närmsta dagarna kommer vara ett helvete och analyserande vad som kunde gjorts annorlunda, hur det kunde studsat rätt istället. Sedan kommer tomheten och funderingarna hur i helvete detta ska bli.

Men ni reser er igen precis som er klubb kommer att göra. Klubbar som Timrå och modo har anor och kommer tillbaka förr eller senare. Till hösten kommer hockeysuget tillbaka igen.

Bryt ihop och kom igen. Väl mött till hösten.

Till er andra timråiter som fann störst nöje i att håna modo och modoiter under vårt kval mot Leksand och när vi åkte ur och nu brukar vara inne i vår bok och håna. Till er kan jag säga att jag undviker att håna er nu av respekt till övriga skribenter. Men håll er gärna borta ifall ni inte vill bli påminda om nått historiskt.
Låst ämne

The great one: Så sant!
Låst ämne

Simmalugnt: Modo ligger betydligt bättre till än vad vi gör just nu, Vi kommer tappa Kinnvall,Larsson, Törnqvist, Wedin mfl, vi kommer att värva ett lag som kommer att hamna på den nedre halvan av Hockeyallsvenskan igen och det kommer att ta 5 år innan vi kanske kan kriga om en Shl plats igen.. fyfan vad äckligt förbannad man är!!
Låst ämne

kulltorp: Freddan i Cmore just nu.
Låst ämne

Som sagt, Freddan drar till Modo nu.
Låst ämne

Sedan måste vi ändå tacka Brattström för en jvla bra match, tyvärr vågade hans kollega inte ens spela sista matchen trots 280 k i månaden.

Fy fn.
Låst ämne

Modano: Helt plötsligt är man glad om Boyce, Berglund och Molinder blir kvar...konstig känsla..
Låst ämne

She: vart är freddan
Låst ämne

Bee: Hoppas man plockar hem Ante K och Strid som tränare.
Låst ämne

mikenomad: Du verkar ju verkligen helt 100.
Låst ämne

sargad:

Håller inte med. Freddan kan dra åt helvete. Det var Dahlén som sköt upp oss ifjol, ingen annan.
Låst ämne

Nisse1: Vi kan ju spinna vidare på helgens megajinx av Öndulat och istället börja fundera på vilka av Leksands spelare som är för dåliga för SHL som vi kan värva. Kanske Enoch?

Sedan lär ju Drugge bli guld på hans rätta spelnivå igen. Samt Hardegård, Molinder, Söderberg, och Falk lär ju inte några SHL-klubbar vilja ta i med tång ens.

Se där, en hel backuppsättning med virrpannor som kommer att glänsa i HA.
Låst ämne

Höra dåraranas förklaringar till det största fiaskot någonsin blir intressant det hur länge Nubben ska gömma sig och förklara sig bla varför Printz fick gå svärsonen spela Molinder Boyes Olofsson va fan är det kåt på små spelare mm. mm SVAR FÖR HELVTE. DHLROT BÄSTA BACK BRA NUBBS O GRODDAN FREDDS
Låst ämne

Simmalugnt: tror inte de finns nå pengar kvar efter alla stjärnvärvningar
Låst ämne

timrasuppi08: Det har dom nog inte gjort på hela säsongen. Molinder har ju iaf som försvar att han inte är en back. Hardegård har inga ursäkter, han är bara jävligt dålig.
Låst ämne

Simmalugnt: Just ja, glömde.

Det kunde vara värre, man kunde ha varit modoit.
Låst ämne

Simmalugnt: varför har man mörkat om miljonerna? Ville man åka ur?
Låst ämne

The great one: Jäkla snurr har det blivit i kvalen i alla fall. "Stängd liga" har det ju inte blivit och allsvenska lagen måste ha fått blodad tand efter att bägge lagen vann sin kvalserie.
Frågan är hur Mora, Timrå och AIK står sig nästa säsong.

Jo, en annan sak. När värsta affekten lagt sig hoppas jag att vi höjer nivån i snacket igen. Överdrivna påhopp och nidnamn på tränare o spelare kan vi väl sluta upp med. Vi vet att alla gjort så gott de kunnat och de som var med o tog upp laget förtjänar respekt.
Sen kan vi ju sakligt diskutera hur truppen nästa säsong kan/ska se ut.
Låst ämne

Precis som väntat med DEN backuppsättningen och coachningen... Vann Molinder och Hardegård EN ENDA sargduell på hela säsongen? Jag tror helt ärligt inte det...
Låst ämne

mikenomad: Nej inte en sekund
Låst ämne

Sputnik: Som nån skrev med. Skapligt lyckad aktie. Tänkt för SHL men hade man haft vett inför pannan, så hade man satsat allt på förstärkningar för att ens stanna.
Låst ämne

Icetea: det är handlingsförlamning i båset, det är handlingsförlamning i ledningen. ALLA såg det här komma, ALLA har pratat om det här hela säsongen. Alla utom Freddan och nubben som stått med händerna i byxfickorna och låtit det ske.

Den här säsongen har visat en sak. Det går inte att spela och etablera sig i SHL med en amatörmässig ledning och styrning. Vi var aldrig beredda för spel i SHL, det var bara en lång lidelse tack vare amatörer bakom rodret. Jag tror inte vi går upp igen med den här sortens styrning av klubben.
Låst ämne

Simmalugnt: Det är faan i mig det ENDA positiva i detta...Bra synpunkt
Låst ämne

Hockfan: sen kan man undra i vanlig ordning hur många spelare som är klara för andra klubbar. Att J.Olofsson är det har synts lång väg.
Låst ämne

Ok. Det känns nattsvart för många.

”Vi kommer aldrig få fram någon talang igen.”

”Vi kommer aldrig spela i SHL igen.”

Så här lät det senast vi åkte ur också, och se hur det gick.

Ge det några år, det kommer inte bli lätt. Men va fan, vi är Timråiter, vi kan ju knappt stava till lätt.

Vi har faktiskt ett ännu bättre läge nu än när vi ramlade ur senast, då vi inte (hoppas jag) står på ruinens brant ekonomiskt!

VI ÄR TIMRÅ, OCH VI GER ALDRIG UPP!
Låst ämne

« · 1967803 · »