1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590756 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1967868 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Trots att vi tappar en stor del av stoltheten av att vara ett SHL-lag så känns det ändå oförtjänt optimistiskt inför framtiden. Vi har fått med oss mycket positivt på vår korta resa i SHL och är till skillnad från förra degraderingen inte på ruinens brant. Klubben överlever och utvecklas och jag ser det som sannolikt att några viktiga kuggar stannar kvar och är med på nästa resa upp.

Nästa vecka presenterar vi kontrakt med Bratten, Larsson och Laxen och sen öser vi vidare. Jag tror på kval upp inom 3 säsonger.
Låst ämne

Synct: Bara en kan vara ett hockeyorakel :)

Vann vi med Brattström, nä vi åkte ur med honom.
Låst ämne

Synct:

Ja det bevisar väl att alla som försvarade Svedberg kan logga ur från HS.
Låst ämne

palleparling: De aktierna har nog bara ett symboliskt värde nu?!?!?...

Det finns väl ingen som betalar mer än några ynka ören för en aktie i Timrå nu...
Låst ämne

roger_sundsvall: Hoppas att idioterna i styrelsen inser vad dom har ställt till med, Lämna ert uppdrag omgående. Ni har precis klantat bort 38-miljoner, snålheten bedrar visheten.
Låst ämne

Nu ska vi inte sura! Vi har ju förfan sålt aktier så nu kan vi satsa på ett damlag i SDHL iaf! Blir kanon det.
Låst ämne

SMÅLAND: De har en otroligt tuff resa som väntar...!!

Den resan blir med allra största säkerhet precis som för Timrå, Ettårig...
Låst ämne

The great one: Ja så har väl dom flestas inlägg sett ut, kul att din gör det också, vad du nu vill bevisa.
Låst ämne

SMÅLAND: Det snackades dock om att slopa arenkraven framöver har jag för mig. Me det var väl när den nya kvalformen börjar gälla 20/21 eller nått sånt.
Låst ämne

Icetea: Ja Mora slutade 16 poäng före oss och hade bara 7 poäng upp till Linköping.
Låst ämne

roger_sundsvall: Ja vi var riktigt dåliga dom matcher vi vann i ot hemma också, var ju bara flyt att vi gjorde mål i förlängningen. Men ståplats har varit fantastiska!
Låst ämne

JanneH: eller flyger till pantern
Låst ämne

MEST pinsamt av ALLT
prestera så dåligt inför
fantastisk publik under dessa matcher
Låst ämne

bisterfinnen: Ja det var ju där vi skulle ses...
Men nu får vi harva i HA och ha kul tillsammans..
Vi var inte värda SHL...
Jag lyfter av hatten för Oskarshamn.
Men 3275 pers i BE-GE Arenan..
Karlskrona fick hosta upp 72 miljoner för att bygga om sin hall i SHL mått 2015....
4500 sittplatser...
Oskarshamn har endast 2500...
Saknas 2000...
Det blir ett jättearbete som väntar..
Plus att det redan finns 2 storklubbar i Småland...
De har en otroligt tuff resa som väntar...!!
Låst ämne

Slutligen vill jag bara uttrycka mitt medlidande för alla som nu får sparken från kansliet/runt klubben, som kanske pausat sina karriärer eller lagt sina normala liv på hyllan för att hjälpa den här klubben. Dom som får stå på sidan av och se sina arbeten och löner försvinna för att det är HÖNS som driver den här klubben. Dom som inte har något att göra med Fredrik Anderssons totala inkompetens och nubbens jävla glädjekalkyler men som blir dom som förlorar sina inkomster medan nubben och Freddan cashar ut och sticker.

Jag lider med er. Jag tycker att det är förjävligt. Jag unnar inte Freddan en endaste tår eller medömkan men för dom som förlorar sina jobb känner jag sorg ikväll.
Låst ämne

jokklas: Tyvärr är det så. Att Freddan tyckte att Svedberg var den säkra lösningen är vansinnigt sett till hans spel, särskilt som han haft ett par veckor på sig att bekanta sig med hur Brattström spelar ishockey i upptakten till kvalserien.
Låst ämne

jokklas: har ärligt talat inte sett en mer menlös coach i Timrå sen Fågelholken och Monten..
Låst ämne

JanneH: Lite förtydligande.
Timrå äger inte mediakuben utan hyr den. NHK sponsrar b.la hyreskostnaden. Jag tycker att kuben ska vara kvar oavsett vad. Det är en långsiktigt mycket bra investering med tanke på reklamintäkter och hela den aura som skärmen skänker arenan.
Låst ämne

Timråit H-sand: Att ta ordet "gambla" i samma mening som Brattström är väldigt underligt. Är väl snarare att han är stabil, placeringssäker man kanske inte "övermänsklig en match på 10" som Svedberg kan vara. Dock absolut inte det sistnämnda som man behöver i en serie om 7 matcher. Fan vilket stolpskott han är Freddan :-(
Låst ämne

LIKAVÄL man kan ta en framgång
måste man ta en MOTGÅNG
..fel tränare..fel spelsystem
fel...spelare
gör om..
(de gör sig själv..alla kontrakt rivs)
tack o goodbye
Låst ämne

Det gapas om den största skrällen. Fatta att ett HA lag slår ut ett annat HA lag på pappret som skämt ut sig i SHL ett år. För mig är det en större skräll att Mora åkte ur.
Där ser man vad det mentala spelet betyder. De hade ett mycket bättre lag o målvakter än TIK.
Finns det nån ryggrad i styrelsen nu så måste det städas undan ledare i J-18, J-20 o A-lag. Vi har underpresterat på samtliga nivåer och vi får vara glada att J20 behöll sin plats i super elit. Dags att bygga nytt. Nya visioner och nytt ledarskap som återskapar förtroendet igen. Inga kompislösningar på ledarsidan. In med nytt utifrån.
Låst ämne

SMÅLAND: Jag lider med er Timrå-bröder och systrar. Fy fasen vad tråkigt!

Det var ju i SHL vi skulle ses igen.
Låst ämne

Modano: nej nu tar vi fallskärmen och investar i en ännu dyrar mediakub nästa säsong.
Låst ämne

Raggaren Putte: · 10 minuter sedan
Hur blev det förresten med de här 4 matcherna som vi BARA behövde vinna under säsongen?

Men ni vann ju 3, det var väl bra...
Låst ämne

Sputnik: Vi kommer att få börja om ifrån början.
Det kommer att bli tufft.
Vi lär tappa flera spelare.
Blir tufft att hitta spets som du säger.
Vi är nere på jorden igen.
Gör om gör rätt!!
Låst ämne

Anonymous: något måste man få tänka fram emot i sorgearbetet.
Låst ämne

sargad: Jaa, tänka sig hur det kan bli...
Låst ämne

Synct: Man tror banne mig det inte är sant det han säger...
Helt obegripligt!!! Freddan in action😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈💊🗡💉
Låst ämne

Sir Väs: fallskärm hit och överskott dit, var fan tror ni dom pengarna kommer gå när vi sitter och reser ner till Malmö i två säsonger med en trupp som inte kommer kunna utmana för det kommer inte finnas något att värva på marknaden i morgon bitti?

”Aktieemission” och världens största jumbotron. En tränare som hör hemma i div.2. En förstemålvakt för 250.000 kr/mån som inte ska stå.

Nej jag lägger inte en krona mer på den här klubben innan man visar att man menar allvar med styrningen framöver. Dom här ”vi är tillbaka”-tröjorna kommer att postas till kansliet tillsammans med alla andra kassa jävla pinaler som man aldrig använder men köper ändå för att man stöttar något man tror på. Kalla mig medgångssupporter men jag har NOLL tilltro till styrningen av den här klubben. Det kommer kännas som en fröjd att säga upp Cmore och öka på donationerna till barncancerfonden istället. Där vet man i allafall att pengarna går till det som var tänkt från början.
Låst ämne

3 sek in i förlängningen i Oskarshamn och PP....
I efterhand...
Varför inte plocka målvakten och lira 6-4 och stänga matchserien..??
Nä...det blir att bygga nytt till nästa säsong..
Vi var inte där denna säsong...
Vi fyller nästan arenan i 4 kvalmatcher...
Men....nästa säsong....
Ja jag törs inte tänka på vad som kommer att hända...
Karlskrona störtdök efter deras degradering förra säsongen...
Låst ämne

SMÅLAND: Njae lite sanningsenliga får vi nog vara. KHK kom in denna säsong i HA med konkurshot efter degraderingen. Ändå lyckades man komma topp 8 till slut, fast man fick sälja av spelare till AIK föe att klara ekonomin. Vi har bra läge tror jag ändå. Lär nog ha en 10 mille i egen kassa, plus fallskärm. Det som ställer till för kommande säsong är att vi är så efter på spelarmarknaden. De flesta spetsspelarna på HA nivå är borta redan. Blir att plocka skorpsmulor nu...
Låst ämne

Bigthelin: Senaste resan hade vi konkurshot över huvudet.

Det har ni nog dessvärre igen om max 3 år, då det som senast sannolikt blir nedflyttning för spel i Div 1 "Norra Korpen"
Låst ämne

va på matchen
sträck på er o säg
RÄTT lag vann
titta på deras spel (imponerande)
vi dympar puck..solo rajder...sargen
håller inte
GÖR OM GÖR RÄTT
..vi är en liten anrik förening
vi kanske ska nöja oss med att
spela i hockeyallsvenskan..
hellre de än att:
åka upp o ner i shl..HUR KUL ÄR DET
Låst ämne

Simon Karlsson: "Det är lätt att vara efterklok" Har alltså Freddan mage att säga om målvaktsvalet till ST efter matchen, jag hoppas du aldrig får stå i något bås mer, det är ingen klubb värd.
Låst ämne

Anonymous:

Bra Freddan 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Om du hade kunnat hockey hade du upptäckt det tidigare, samt att nubben inte ens tänkte ge Nielsen ett kontrakt för 3 veckor sedan säger allt om nubbens så kallade ”fingertoppskänsla”. Tack så jval mycket.
Låst ämne

3 sek in i förlängningen i Oskarshamn och PP....
I efterhand...
Varför inte plocka målvakten och lira 6-4 och stänga matchserien..??
Nä...det blir att bygga nytt till nästa säsong..
Vi var inte där denna säsong...
Vi fyller nästan arenan i 4 kvalmatcher...
Men....nästa säsong....
Ja jag törs inte tänka på vad som kommer att hända...
Karlskrona störtdök efter deras degradering förra säsongen...
Låst ämne

Hur blev det förresten med de här 4 matcherna som vi BARA behövde vinna under säsongen? Ni vet det som vissa tjatat om till förbannelse och som alla som tyckte annorlunda minsann fick höra hur negativa de var. Räcker det om vi vinner en match till alltså?

Kan nån av de som aktivt drev denna tes krypa till korset och förklara hur detta funkade i detalj?
Låst ämne

Röda Tallen: Precis så, det har han "definitivt" förtjänat
Låst ämne

sargad: Thelin var riktigt bra hela serien. Det var han och Hutchings (Hutchins?) som ordnade fram det mesta i anfallsväg som IKO hade, speciellt när han fick åka in och snurra mot andra eller tredje backpar.

Till nästa säsong hoppas jag på Brattström, Boyce, Bergström, Gallo och Nielsen. Spelare som funkar på HA-nivå och antingen har en del Timråhjärta eller inte så många andra alternativ.

Kanske att man lyckas ha kvar typ Törnqvist som borde hålla ganska bra på allsvensk nivå, men resten känns som att de har högre ambitioner. Stannar Hållander en säsong till är jag beredd att omedelbart spika upp hans tröja på balkongen.
Låst ämne

söder över: Lägg ner div 1 nästa
Låst ämne

Affe_TIK: Fan vad desperat inlägg.
Låst ämne

Bee: låt oss ta väl vara på fallskärmen nu iaf. Det plus snålandet rakt igenom hela denna säsong tillsammans med att idioter likt undertecknad gått in och köpt aktier borde ge en bra sudd i EK.

Sen kan man ju undra hur det kunde bli så lite uppslutning för aktien. Jag menar, varför köpte en sån som Z inte aktier för ngn mille?

Nej, tbx med struktur o linjer. Ngn tränare som kan coacha vore önskvärt.

Brattström, Nielsen kvar så finns ju lite framtid. Berglund o Boyce för kultur. Drugge lär funka på HA nivå. Sen är det tomt. Alla bra drar av förståeliga skäl, nomaderna är borta redan imorgon och flertalet får med rätta försöka ”lura” andra klubbar om sin förträfflighet.
Tänk om ngn ledande kunde överraska och stanna, det hade varit ngt, ngn med hjärta och kunskap som vill vara kvar...

Tack och godnatt.
Låst ämne

Kerstin_k: Har Molinder varit inne på alla bakåt mål under kvalet?
Låst ämne

Raggaren Putte: ja nog var det en coach match ingen specilst på teken men orkar inte analysera
Låst ämne

Charlie2: Ja de får 6 millar som går bort på 4 månader på bortaresor i ALLSVENSKAN smart de är
Låst ämne

Timrå1975: Som nån sa; klart som fan att Timrås chans att avancera kommer. Mest troligen inte nästa säsong. Men nån gång kommer den.

Oskarshamn är ju ett levande bevis på att det går. Rätt spelare, rätt coach och någorlunda långsiktigt tänk så ska det finnas fler chanser.

Varför inte börja med Nielsen? Och Brattström? Och sedan ta det därifrån och forma en stomme av spelare som blir kvar över tid. Då först kommer det finnas möjlighet att etablera Timrå i SHL.

OIK kommer att bli ett räddningsplank vad det lider. Kanske inte - men mest troligt - nästa säsong. Förr eller senare kommer SHL-verkligheten ikapp dom och dom får slåss för sin existens.

Det som blir mest intressant nu är ju hur Timrå hanterar detta debacle. Vi bör ha gjort ett hyfsat ekonomiskt resultat eftersom föreningen höll på sin linje konsekvent och Timrå bör väl (eller?!) få en liten slant av OIKs shl-peng.

Vi har alltså - om mitt resonemang håller - relativt bra ekonomiska förutsättningar för AS, blott en handfull år efter ruinens brant. Det får vi inte glömma. Men hur hanteras det? Ryker Freddan? Har Nubben orubbat förtroende? Vilka spelare vill, och kan man, behålla?

Även om det känns surt och besvikelsen är stor kom det här inte som en chock. OIK har varit mycket bättre över 7 matcher och Timrå har mest åkt runt och spelat bort sig själv.

Trots all jävulskap under säsongen lider jag med Freddan och grabbarna. Freddan var märkbart besviken i intervjun.

Men - och det här är sjukt att jag skriver - solen går upp även imorgon och jag har samma arbetsuppgifter imorgon oavsett division för Timrå.
Låst ämne

Sputnik: Freddan, vi läktarcoacher har sett detta... OMG vet inte ens vad man skall säga mer...
Låst ämne

Då har vi derbyn mot Modo att njuta över framöver!

Jag får se Timrå i Norrköping om hoppla pållen lyckas hålla sig kvar i HA.

Det blev ingen trupp som höll för SHL.

Från i år kan man ta med sig att Anton Wedin fått den utveckling han förtjänat många år!

Hatten av för honom! Man blir så jävla stolt!

Hållander är ett riktigt glädjeämne med!

Lil’ Nielsen var härlig i kvalet!

Kinnvalls säsong har varit frän offensivt med!

Publiken har varit riktigt bra med!

Nu får vi se vad det blir för organisation som blir kvar samt vilka spelare som fortsätter kämpa för Timrå Ik!

Älskar Timrå IK!
Låst ämne

She: Jag skulle fan inte bli brydd om Molinder blir sportchef och Hardegård spelande tränare. Sen blir Svedberg spelande tränar målvakt
Låst ämne

« · 1967868 · »