Bra insats av Brattström än så länge, målet är han chanslös på.
I anfallszon så ser det bra ut. Man blir fortfarande för enkelt överspelade då två forwards pressar IKO-backen utan att stänga passningsvägen in i mitten av planen, men det här känns inte omöjligt på något sätt.
Än så länge har vi växt in matcher på ett bra sätt i den här serien - måtte det bli så igen!
Av någon outgrundlig anledning så känns det som att det ska jättemycket till för att vi ska förlora den här matchen än så länge. Tycker verkligen inte att skottstatistiken i första ens i närheten speglar matchbilden.
Backhandflipp: Ja det har Grodan svamla om 1024 gånger och Nubben finns inga spelare 1174 gånger. Måste vara den sämsta upplaga som någonsin spelat i SHL ett lag med kärringar Molinder Boyes Olofsson Collberg Drugge Söderberg och 5-6 st till minst damhockey spelare
Tycker inte Oskars skrämmer något i första dålig markering vid 0-1. Brattström spelar väldigt stabilt i målet det här kommer ni vända. Framåt så känns ni mycket hetare och tyngre.
erathoo: inte läge att märka ord men jag skulle vilja påstå att Timrås backar vill för lite. Man är ängsliga och avvaktande. Kolla på SM-semifinalerna hur riktiga hockeybackar tar hand om försvarsspelet. Man suger upp sin kille vid sargen, låser honom och släpper pucken. Timråbackarna stirrar puck och skall försöka bryta och vinna pucken och det fungerar ALDRIG. Dom vinner puckar i vår zon HELA tiden. Det är så sjukt att man inte fått ordning på det här på hela säsongen.
Det där med att låsa och släppa pucken är ju precis det iko:s backar gör så bra om och om igen.
Dom är fan inte stora och starka, men dom låser upp sin spelare och ofta kommer den andra gubben in och tar pucken eller får den löspetad till sig.
Tror ni har ledningen efter andra, långa byten och långt till båset vid byte passar inte iko bra, dom vill ju vända direkt. Så ner med pucken och håll den i offensiv zon längre så iko inte kan vända så fort utan måste jaga byte istället.
Synct: det är inte rocket science att spela defensiv back i ishockey. I Timrå IK ser det dock ut som att det inte är någon som tränar backarna alls, som att dom bara slängs ut där vind för våg.
Jag kan köpa att vi inte har lika vassa målskyttar som Oskarshamn men jag kan inte köpa att fucking dahlroth framstår som en habil back i jämförelse med det vi har kunnat värva på en hel säsong i SHL.
Rytter: helt rätt, man behöver inte ha jalasvara-backar på 120 kilo för att spela försvarsspel. Det räcker ofta med att vara i vägen och låta en lagkamrat plocka upp pucken.
Fascinerande att se oskarshamnsbackarna är som bålgetingar när vi är i framför målet medans våra backar lämnar öppen gata att ha picnic på framför kassen. Gö det lite obekvämt framför vårat mål era jävla primadonnor!
Lilleply: finns ingen spelide.. allt går på chans bara. Var på hv timrå när det blev 7-0 och han som satt brevid sa att Timrå har inget att sätta upp mot det lag dom får i kvalet
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen