Affe_TIK: Olofsson SER att klubban går sönder på backen och han åker och byter, ÄNDÅ ska han dra sina 3 killar och orsakar en kontring. Det är så sjukt att han får spela.
Hockeyoraklet: en utvisning för och tre emot hittills, trots spel mot ett mål i andra. Nej, det är inte mkt som tyder på att vi klarar detta. Tyvärr, vi klarar det inte...
Sputnik: Brattström är så fruktansvärt mycket bättre och tryggare..Fan ta Freddan som spelat Svedberg hittills istället i kvalet. Samma misstag som 2005 i 7e avgörande mot DIF. Spelar namn istället för form i målet.
danne80: Ja nä går inte tanterna går före får ej röras Boyes Olofsson. Ja klart som fan Kaijser som Djurgården är ute efter spela för tufft för att få spela Nubbens o Freddans damhockey. Även Collberg kan inte va sämre än dessa
Det är en jävla låt gå-mentalitet från Freddan. Hur kan Olofsson fortsätta åka runt och köra sin one man show utan att bli bestraffad? Hur kan Svedberg få välta målburar och sura utan att bli utbytt? Hur kan backarna spela fast sig i egen zon i varje match?
Freddan driver ett dagis. Han måste ha noll auktoritet i det där båset, inte konstigt att det ser ut som det gör.
WifstaÖstrand: Fattar inte ens att han hållt Svedberg före i Serien heller. Freddan bör självmant lämna över till annan hur det än alutar ikväll. Lill Kenta kom "hem".
Vart är du med profilbilden på en av bröderna Hanson? "Allsvenskalagen har ingen chans mot Timrå, ni kan vara lugna". Hade du ens sett en match i allsvenskan när du konstaterade detta??
WifstaÖstrand: Den tanken slog mig också. Skönt att veta att historien aldrig upprepar sig. Drömscenariot vore ju att vi gör mål så sent att IKO nästan börjat jubla och sen vinner i förlängningen.
Bee: Bästa perioden i hela kvalet. Lite troll med trissan dock. Nåväl, torskar vi och spelar så får man ta det. Torska och spela som vi gjort i flesta av föregående matcher är dock inte ok.
WeddaMadsenHålla spelar varannat byte. Orkar dom i 3e?
Modano: Njuter absolut inte, vad har jag ut av att timrå åker ut?. Du får kalla mig idiot eller vad du vill det får stå för dig. Tyvärr svartar du ner en legend med ditt nickname.
Jag har alltid varit MoDoit kommer alltid vara det med, till skillnad mot många andra så kan jag ta en förlust mot timrå och åker mitt lag ut så håller man fortsatt på norrlands lagen. Så funkar i alla fall jag och det spelar inte roll om det är Timrå,Björklöven Eller Luleå.
She: Morten Madsen av alla spelare närmast att bli hjälte i Timrå! Men å andra sidan så gör han aldrig mål. Bra period av Timrå men inga mål! Nu är det läge att kliva fram. Hitills tycker jag att Brattström är bäst i Timrå men någon måste ju producera framåt också.
Woody: Skillnaden jämfört med tidigare matcher är att vi har chansen om vi kvitterar. Tidigare kändes det som att det räcker med att de får ett skottläge och skjuter i krysset.
sargad: Jag har svårt att se att vi går mållösa idag. Vi spelar för bra för det. Tror inte IKO vad någon magisk knapp att trycka på för att ändra matchbilden heller.
Lilleply: Brattström är ingen supermålvakt - han är duktig och gör det bra till och från.
Svedberg har varit *riktigt dålig* både innan han tog avbrott och i detta kvalspel. Hade Timrå haft en okej målvakt så hade flera av de jämna matcher man spelat sett annorlunda ut.
Matchserien börjar med att Svedberg slänger ut en puck till en IKO-spelare och Timrå får jaga. Det har sett ut så hela spelserien - det finns en oerhört större trygghet med Bratten som sista utpost. Inte bara för att han räddar fler puckar, men också för att han inte överarbetar situationer så oerhört hårt. Backarna vet aldrig var dom har Svedberg.
Lilleply: Ehh enda gången han fick stå flera matcher i rad var när Svedberg va skadad och vi hade 9 - 12 spelare borta. Du vill inte ens veta hur det hade sett ut med Svedberg.
Sputnik: Grejen är ju att du inte har en aning om hur det hade sett ut med Brattström heller. Jag håller VERKLIGEN med om att Brattström ser betydligt bättre ut nu. Mem jag blir lite trött på alla dessa klagomål på saker vi inte kan förändra i efterhand.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen