1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590628 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1967465 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
20-4 i skott och det känns som att deras fyra skott varit farligare än samtliga våra om man bortser från stolpskottet
Låst ämne

Modano:varför spelar inte collberg?
Låst ämne

Affe_TIK: Ähh. Var inte så melankoliska. En period och en minut kvar att göra ett mål. Det fixar vi!
Låst ämne

Tack olofsson
Låst ämne

Woody: Flodhästen bröstar upp sig. Fy fan. Låt inte den mannen le mer.
Låst ämne

Affe_TIK: Åker vi ur tackar jag Freddan för att coachat bort oss. Aldrig i livet att vi torskat 4 matcher med Brattström.
Låst ämne

danne80: skönt att börja om i allsvenskan så man slipper många vattenbärare fy fan va dårligt
Låst ämne

Affe_TIK: Olofsson SER att klubban går sönder på backen och han åker och byter, ÄNDÅ ska han dra sina 3 killar och orsakar en kontring. Det är så sjukt att han får spela.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Du snusk vad Harald håller på Oskarshamn
Låst ämne

Sputnik: Känns så.

Hade målvaktsspelet sett ut så här förra matchen hade vi varit kvar i Elitserien.
Låst ämne

Man blir aldrig ens att hoppas på mål när Madsen får ett läge.
Låst ämne

palleparling: Nej han är immun mot nätprassel.
Låst ämne

Bee: Ja. Det är så jäkla sorgligt.
Låst ämne

Hockeyoraklet: en utvisning för och tre emot hittills, trots spel mot ett mål i andra. Nej, det är inte mkt som tyder på att vi klarar detta. Tyvärr, vi klarar det inte...
Låst ämne

Känns fortfarande som att vi vinner. Är jag bara likgiltig och uppgiven eller vad händer?
Låst ämne

Sputnik: Brattström är så fruktansvärt mycket bättre och tryggare..Fan ta Freddan som spelat Svedberg hittills istället i kvalet. Samma misstag som 2005 i 7e avgörande mot DIF. Spelar namn istället för form i målet.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Jakob Olofsson är en katastrof. Nu måste det lyftas bort folk och toppas. Finns inget annat alternativ.
Låst ämne

bar mofftak: Säger redan nu. Grattis Oskarshamn. Kopplar av och så ses vi imorn. Kämpa. ❤️❤️❤️
Låst ämne

She: Är detta en karbonkopia från ifjol? rädd för det. Tidigt 0-1 sedan press utan utdelning i 2 perioder och psykologiskt 0-2 i tredje...
Låst ämne

danne80: Ja nä går inte tanterna går före får ej röras Boyes Olofsson. Ja klart som fan Kaijser som Djurgården är ute efter spela för tufft för att få spela Nubbens o Freddans damhockey. Även Collberg kan inte va sämre än dessa
Låst ämne

Det är en jävla låt gå-mentalitet från Freddan. Hur kan Olofsson fortsätta åka runt och köra sin one man show utan att bli bestraffad? Hur kan Svedberg få välta målburar och sura utan att bli utbytt? Hur kan backarna spela fast sig i egen zon i varje match?

Freddan driver ett dagis. Han måste ha noll auktoritet i det där båset, inte konstigt att det ser ut som det gör.
Låst ämne

Hrmmpff, bah, f-n , scheisse.....vad trögt det är o få in puckushlingen.
Låst ämne

WifstaÖstrand: Säga vad man vill om allt mellan himmel och jord; men spelet såg fan så mycket bättre ut i andra.

Det tar vi med oss till tredje.
Låst ämne

WifstaÖstrand: Fattar inte ens att han hållt Svedberg före i Serien heller. Freddan bör självmant lämna över till annan hur det än alutar ikväll. Lill Kenta kom "hem".
Låst ämne

TimraStockholm: Vi börjar om nästa år i Allsvenskan, där Modo kommer piska oss blodiga och förmodligen ta steget upp.....livet leker..
Låst ämne

Modano: Tanter ? Seniorhockey ?
Låst ämne

Sputnik: Freddan lämnar oavsett utgång ikväll.
Låst ämne

Vart är du med profilbilden på en av bröderna Hanson? "Allsvenskalagen har ingen chans mot Timrå, ni kan vara lugna". Hade du ens sett en match i allsvenskan när du konstaterade detta??
Låst ämne

She: tror Freddan är nöjd å nubben så kan vi börja bygga för nästa år Svedberg Molinder drugge falk boyce Persson maddsen Olsson colberg vilken stomme
Låst ämne

Rifalk blev till slut det spöke vi var förvarnade om. Oskar gör 0-2 tidigt i 3:e sen jagar vi förgäves
Låst ämne

Bee: Ta det lite lugnt nu. Brattström har varit bra i enstaka inhopp. När han stått flera matcher i rad har han gradvis visat sig vara högst mänsklig.
Låst ämne

WifstaÖstrand: Den tanken slog mig också. Skönt att veta att historien aldrig upprepar sig. Drömscenariot vore ju att vi gör mål så sent att IKO nästan börjat jubla och sen vinner i förlängningen.
Låst ämne

Gör vi 1-1 vinner vi!!!!

Vi tar detta. Kom igen nu.
Låst ämne

Lugnt ... har man 50 skott på mål brukar man få 1 mål .... bara 18-19 kvar
Låst ämne

Bee: Bästa perioden i hela kvalet. Lite troll med trissan dock. Nåväl, torskar vi och spelar så får man ta det. Torska och spela som vi gjort i flesta av föregående matcher är dock inte ok.

WeddaMadsenHålla spelar varannat byte. Orkar dom i 3e?
Låst ämne

Modano: Njuter absolut inte, vad har jag ut av att timrå åker ut?. Du får kalla mig idiot eller vad du vill det får stå för dig. Tyvärr svartar du ner en legend med ditt nickname.

Jag har alltid varit MoDoit kommer alltid vara det med, till skillnad mot många andra så kan jag ta en förlust mot timrå och åker mitt lag ut så håller man fortsatt på norrlands lagen. Så funkar i alla fall jag och det spelar inte roll om det är Timrå,Björklöven Eller Luleå.
Låst ämne

She: Morten Madsen av alla spelare närmast att bli hjälte i Timrå! Men å andra sidan så gör han aldrig mål. Bra period av Timrå men inga mål! Nu är det läge att kliva fram. Hitills tycker jag att Brattström är bäst i Timrå men någon måste ju producera framåt också.
Låst ämne

Woody: Skillnaden jämfört med tidigare matcher är att vi har chansen om vi kvitterar. Tidigare kändes det som att det räcker med att de får ett skottläge och skjuter i krysset.
Låst ämne

sargad: Jag har svårt att se att vi går mållösa idag. Vi spelar för bra för det. Tror inte IKO vad någon magisk knapp att trycka på för att ändra matchbilden heller.
Låst ämne

Andersson: vill påminna dig om HV-Timrå för några år sedan. 55-12 i skott, 0-2 till Timrå. Lindbäck i kassen.
Låst ämne

Lilleply: Säker på att det inte är Svedberg du beskriver?
Låst ämne

The great one: Vi ska klara av BP i inledningen av 3:e först också..
Låst ämne

palleparling: du menar Kovalchuk? Han har väl gjort avbön redan och erkänt hur fel han hade....
Låst ämne

Dundee: Äh, ta han inte på allvar, har svårt att tro att någon här inne gör det.
Låst ämne

Lilleply: Brattström är ingen supermålvakt - han är duktig och gör det bra till och från.

Svedberg har varit *riktigt dålig* både innan han tog avbrott och i detta kvalspel. Hade Timrå haft en okej målvakt så hade flera av de jämna matcher man spelat sett annorlunda ut.

Matchserien börjar med att Svedberg slänger ut en puck till en IKO-spelare och Timrå får jaga. Det har sett ut så hela spelserien - det finns en oerhört större trygghet med Bratten som sista utpost. Inte bara för att han räddar fler puckar, men också för att han inte överarbetar situationer så oerhört hårt. Backarna vet aldrig var dom har Svedberg.
Låst ämne

Lilleply: Ehh enda gången han fick stå flera matcher i rad var när Svedberg va skadad och vi hade 9 - 12 spelare borta. Du vill inte ens veta hur det hade sett ut med Svedberg.
Låst ämne

Ni fixar detta i tredje
Låst ämne

Charliejfz: Jag hoppas det
Låst ämne

Sputnik: Grejen är ju att du inte har en aning om hur det hade sett ut med Brattström heller.
Jag håller VERKLIGEN med om att Brattström ser betydligt bättre ut nu. Mem jag blir lite trött på alla dessa klagomål på saker vi inte kan förändra i efterhand.
Låst ämne

Charliejfz: tack att du tror på oss, de flesta av oss andra har så svårt för det....
Låst ämne

« · 1967465 · »