Det jag ser är att en klubba från egen spelare är i ansiktet på khkspelare och wedins på han klubba. Aldrig i ansiktet. Hoppas bara inte det blir mål nu. Vilket som skall det spelas bp i 2 min som tar ork men visst kanske jämnar ut sig mot klubbslaget.
Ok, smånervig tredje att vänta. Timrå klart bättre totalt sett, men det här inte gett något mer än helt öppet inför tredje. Tveksam utvisning, hoppas den inte avgör.
Fullt ställ nu i tredje. Sista hemmaperioden för säsongen! Empty the tanks, boys!
Bägge klubborna tar ju i ansiktet. Att slå sin egen spelare i ansuktet är onte förbjudet men när wedins också är där och tar är det svårt att inte blåsa och ta 2 minuter.
Kvitterat i billiga utvisningar nu då. Den före 1-1 var ju ganska billig också.
DJ Hemp: haha vilken jäääävla zebra, vi får alltså utvisning för att haft klubban i närheten av ansiktet på en skåning medan deras egen back drar SIN klubba rakt i ansiktet på spelaren. Ja herregud, som om det inte vore nog svårt.
297: håller med fullständigt. Guter, som inte bryr sig då han ska till AIK, har blonderat skäggstubben och får göra mål... Kan man skönja att KHK tullar på framtida SHL intäkter för bonus till spelare om de håller sig kvar? De kommer kunna åka ur även nästa år.
Men vad är det med våra andra perioder egentligen? Ngn som kan våga sig på en kvalificerad gissning?
bar mofftak: man såg målet komma låååååång väg i denna period, så jävla många gånger man är tre forwards pinsamt djupt i anfallszon när det vänder. Lavoie borde bänkats för länge sedan.
Ärligt talat tog jag inte illa upp det minsta. Vilket antagligen kan avläsas längre ner härinne. Andra blev dock sura och Olle nämnde Skåne varpå jag undrade om klubbtillhörighet. Inte värre än så från min sida. Jag uppskattar den norrbottniska folksjälen. 🙂
DJ Hemp: Asså, ta mig inte fel. Jag håller på Timrå i det här kvalet. Jag är bara pessimistisk som fan, det tillhör den norrbottniska folksjälen. Sen är jag lite halft deprimerad också för mitt favoritlag existerar typ inte längre.
jå1: oki såg inge bra så därför jag fråga 😊 ah kändes som ni fick tbx för onödiga utvisningen med enkel utvisning och flytmål. Som att matchen börja om. Men alltså fortsätter ni såhär och khk är lika darriga vinner ni och går uop.
Edit: och minimera misstagen så har khk inget att gå på
8384: man går väl på skridskorna och en skridsko ser ut att vara utanför blå. Men jag vet inte hur man bedömer det när spelaren ligger i zon, jag har sett domare blåsa offside i såna lägen tidigare.
Gurkan: kolla bara på publiken i Timrå och ljudet från läktaren. Jämför det sedan med det ni lyckas mäkta med nere i Skåne och fråga dig sedan om det är rimligt att ni ska ha ett lag i högsta serien.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Sista ”ordinarie” hemmaperioden i alla fall.