WifstaÖstrand: Fan, nu blev man ju osäker här. I min tankevärld är det en tröja för landets högsta serie. Samtidigt har ni ju en poäng i att den säsongen inte är något man vill minnas. Måste nog suga på den här karamellen ett tag.
Bragd-Birger: Själv befinner jag mig, eller rättare sagt har själv satt mig, i situationen där saker jag gör eller på vilket sätt jag gör eller löser olika situationer i vardagen påverkat hur det gått i matcherna. På jobbet hinner man inte med att tänka, där går allt så pass snabbt och utom ens egna kontroll över skeendet ändå så där spelar det inte någon roll. Skitfånigt, jag vet, but who am I to blame?
Jag bröt då mot mitt eget sätt att resonera inför varje match nu igår. I alla tre förlustmatcher hade jag då burit matchtröjan. Två på plats och en framför CMore. Under match tre som vi vann låg tröjan nerpackad i väskan som jag hade med mig, men den glömdes totalt bort under match. Fokus på uppgiften var det väl som gällde. Men vi vann och allt annat saknar betydelse helt och hållet. Så inför gårdagen stod jag då i hallen och vägde fördelar med att bära tröjan som jag gjort under samtliga förlustmatcher mot KHK dittills, kontra det faktum att jag alltid bär tröja då jag ser matcherna live. Do or die - tröjan åkte på, av ren eufori till varför jag älskar det här laget så jävla mkt! Det KAN gå!
Bragd-Birger: Stämmer in där ;) Inte burit matchtröja sedan SM-slutspelen. Drog på den för första gången inför bortamatchen vi vann med 5-2. Bar den inte hemma, men inför bortamatchen när vi vann med 3-1. Och den satt på i går ;) 100 procent!
DJ Hemp: I beg to differ! Jag och dottern började med timråhalsduk framför Tv:n för två matcher sen. Vill inte ta åt mig all ära, men...det har ju gått "rätt" bra.
DJ Hemp: Jag slängde min Timråhalsduk efter en förlust mot Nyköping i typ superallsvenskan el nåt i början av 90-talet. Det stod klart för mig redan då.
Vad gäller supporterprylar är min uppfattning att laget har en sämre statistik när jag har burit dem så det har jag fan lagt av med. Det slutar oftast med att man står eller sitter där i en förlorartröja eller med en förlorarhalsduk. Ingen vidare skön känsla kan jag säga...
I fem år har den hängt på en galge. Imorgon plockar jag ner Timrås ”sista” elitserietröja, inköpt efter slutsignalen i förlusten mot Rögle i gamla kvalserien 2013. Den skulle användas om Timrå någon gång i framtiden skulle ha en avgörande möjlighet att få spela i högsta serien igen.
Helt ärligt, jag trodde det skulle dröja många många år innan jag skulle få använda den. Imorgon är en stor dag.
Flera av spelarna kommer aldrig att spela en större match i sina karriärer.
Propagandus: Är Westin skadefri o 100%? I så fall tycker jag han ska göra några minuter på fredag. Vilket sparkapital att slänga in när många ben(i bägge lagen) börjar segna efter flitigt matchande.
Jag ställer mig i e4 ledet och rullar en till bil ner för att ansluta. Ni under 26 och räds restiden i bil så finns SAS ungdom för 2000 spänn tur och retur
För två år sedan skrev jag att vi inte skulle klaga på Nubben, utan komma ihåg att det var han som förde oss fram till vår storhetstid i elitserien på 00-talet. För detta fick jag på nöten av andra skribenter här på detta forum. Jag hoppas att dom kan ta tillbaka det nu när Nubben nästan lyckats med konststycket en gång till, låta vara tillsammans med flera hjältar: Freddan, Dahlén med flera.
RunarUp: KHK har stoppat all försäljning på nätet till ståplats. ”Säkerhetsskäl”. Mmmm... Men sitt funkar ju. K, J, A är på vår halva. Hörnan vid A och J närmast bortastå.
Fredrik Andersson säger i ST idag att: "Vi har fantastiska killar att jobba med och vi har haft en bra och bred trupp att jobba med.". Varför skriver då vissa på detta forum att vi har en sån tunn trupp? Se t ex 2018-04-02 20:58. Truppen kan väl inte vara bred och tunn på samma gång.
Do or Die! Vilken ruskig fredag det blir. Vete fåglarna om jag har mage, nerver el psyke att se matchen... men jag måste ju! Alla matcher som jag sett i denna serie har vi ju vunnit. Jag vill inte bära den bördan att det kanske är mitt fel... om ni förstår. Do or Die! Kan det bli mer spännande? Nu är dags att resa sig som fågeln Fenix ur askan! DO IT, BOYS!
8399: snåljåp :) Jag och tjejen åker om det blir av. Men har flyt och kan ta det på ett företag så blir lite billigare, typ samma pris som att flyga ner och ta supporterbussen hem.
Det finns möjlighet att flyga med laget ner, det kostar 5000kr +moms. Han man en snäll chef så kanske hen kan ta det på företaget och det dras på lönen :) Lät som att det är deadline ganska snart. Gäller att det blir tillräckligt många för att det ska bli av.
Finns det någon som ska ner på matchen som har en matchtröja till övers och kan tänka sig att sälja? Någon som åker från Jönköpings-trakten som vill samåka? Det blir en magisk kväll imorgon!
Friman SR: Borde vara första assist på Didriks brytning, sett till hur helt avgörande just den aktionen var för matchens utgång 😁 Episkt vackert. Jag saknar ord. Men det gjorde jag inte igår för faan vad man skrek vid det målet! 😆
Alltså, Didriks brytning innan vårt eget 4 - 3 mål kan man ju se hur många gånger som helst. Bland de värre och väldigt avgörande. Didrik fick helt rätt en assist på den dessutom, jihaaa...
mikenomad: Och vilken normalt funtad jävel var inte nervös igår. Jag klättrade på väggarna kvällen innan matchdag. Helt omöjligt att släppa tanken på matchen! En viss nerv infann sig också på jobbet igår men det var tack vare att jag hade saker att stå i hela tiden som tiden fram till match gick så fort. Sen var jag pissnervös innan matchen, men sen när matchen började och även under matchen, i underläge inte minst. Sen när vi fick styr på grejorna infann sig ett slags lugn, men det hölls på halster genom tre underlägen i matchen. Men jag var aldrig orolig... 😂
RunarUp: De här grabbarna älskar verkligen att spela hockey, nu har de tagit säsongen så långt det öht är möjligt. Men nu är det fan nervöst på riktigt.
Veteranolle: ja 4 3 14 29 9 27 38 är inte rätt rad på viking lotto utan de klassiska siffrorna från 4-3 målet 14:29 där Didde slänger sig och Kinnvall elegant spelar fram Jacke O som singlar in en hård fladderpuck bakom Honken.
Hade detta varit en avgörande match hade jag faan tatuerat in 14:29 MEN än delas inte ut nån legend status. EN match kvar - LET'S EMPTY THE TANK BOYS!!!
mikenomad: JFK och Modano är profiler på HS, lite av kulturbärare. När man lär sig förstå dem så älskar man dem. Obs ingen ironi el liknande bara sann uppskattning:)
Imorgon håller vi tummarna för att Aftonbladets läsare får sin önskan uppfylld av hockeygudarna! Dra åt helvete vad stolt man är över det här laget, oavsett resultat imorgon!
RedStar: Var precis inne och man kan inte köpa till bortastå. Än. Nån som vet när vår supporterklubb meddelar Karlskrona hur många biljetter dom behöver? Förmodar att det är då biljetterna släpps på nätet.
mikenomad: jag tycker att Modofansen har uppträtt förvånansvärt snyggt, massor av lyckönskningar och pepp. Sen finns det ju alltid någon enskild rättshaverist i alla supporterled men överlag är då jag positivt överraskad.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.