Lycka till då era jävlar! Önskar faktiskt med hela hjärtat att ni lyckas ikväll, samtidigt blir nästa säsong i HA grymt mycket tråkigare utan derbyn med en rejäl skopa hatkärlek. Så lite lycklig blir jag även om ni skulle torska ikväll! Kör hårt och tvåla till KHK nu!!!
Aldrig mått så här illa! Så fruktansvärt jobbigt. Hela mitt återstående liv kan raseras känns det som. Varför utsätter man sig för att genomlida o se nåt dylikt???!!! Inga valium i världen blandad med fickljummen Explorer kan lugna mig nu...
DJ Hemp: spänn bågarna nu alla..skicka telepatiska vinnartankar till spelarna i laget. Inge jävla om att vi har gjort en bra säsong om vi inte går upp bl a bl a..så tänker bara loosers! Vi ska upp i SHL ikväll. Så är det bara.! Kom igen alla Timrå lövers..nu mosar vi hela jävla Blekinge.
SMÅLAND: Svälj inte betet KHK o massmedia agnat, "det är klrt flr KHK". Kommer bli den absolut svåraste matchen att vinna i kväll. Fram med Lill-Kentas mantra i Freddans ny tappning. Ödmjukhet inför uppgiften och tumma inte en sekund på att göra arbetet ända ut i fingerblommorna.
hubbenorlen: Var bara lugn alla hockeyvänner , ikväll vinner vi stort, katten ligger i soffan och sover lugnt och stilla och det har den gjort alla gånger Timrå vunnit borta. Jag litar på katten.
hubbenorlen: Var ner på byn, skulle handla lite på Coop och Boa...Höll gåendes på att krocka med 2 olika personer vid 2 olika tillfällen, såg dem inte, glömde 1/3 av vad jag skulle handla på affären, fånstirrade på ölhyllorna i minuter innan jag kunde bestämma mig för vad jag skulle ha.... Kan inte tänka klart, kan snart inte tänka alls..
Alltså, det här är fan inte kul. 1 timme drygt till match, och jag är på riktigt spyfärdig. Sm-slutspel, kvalserie i all ära...plötsligt en walk-in-the-park. Kan inte ens kalla det nervositet. Det här är faen ett kliniskt tillstånd.
mikenomad: Nja... Jag vet inte om mitt beteende klassificeras som trevligt just nu. Lägger alldeles för mycket tid på telefonen och läser om hockey, dricker öl och ligger i soffan.
Men jag är i alla fall inte otrevlig. Än. Det blir jag först vid 19.30.
Reign in red: 90 minuter kvar till denna ödesmättade match. Sedan; 60 minuter (minst) av vrål-panik-ångest.
Jag pendlar mellan att vilja se matchen eller att dra på mig snowboard-kläderna och promenera upp till toppen på Vemdalen klockan 19.30.
It all comes down to this. En match. Två lag. Sedan; glädje eller sorg. Definitivt över. Inga andra chansen som melodifestivalen eller farmen. Ikväll vet vi hur säsongen slutar. Och ovissheten om matchens utgång tar kål på mig. Kryper in under skinnet, våldtar nerverna och utför mind fuck delux på hjärnan. Som tur är har jag redan bett alla som delar fjällstuga med mig om ursäkt på förhand för att jag slutar att vara en trevlig människa klockan 19.30 ikväll.
Hur ska detta sluta?! Jag hoppas, ber och hoppas igen.
Stort creed till alla som är på plats riktigt underbart att se skrik halsen av er!! för en annan kallar jobbet men kommer givetvis följa matchen på tv. Och till sist så hoppas jag att vi alla Tikare får uppleva nått riktigt underbart ikväll!
Kolla på sporten i AB....!!! Till och med en styrelse ledamot tvivlar att KHK vinner ikväll,tycker TIK är bättre....!!! Så sant .....Min TIK Vänner....!!!!! Det Tycker Vi Ju Också.....!!!! FORCA TIMRÅ.....:-)
RunarUp: Tänkte exakt så. Samt kanske flytta lite fokus för våra killar också. I slutändan avgörs det här på isen, om några timmar. Inte i styrelserum eller på fb-konton.
RunarUp: Jag håller med dig. Ett jävligt smart sätt gjuta samman truppen. Klart att spelarna tänder till lite extra efter att ha läst detta. De vill såklart överbevisa styrelsemuppen. Det här var inte bra...😬😬😬
kulltorp: Faan vänner,. Det är jobbigt nu...känner mig jävligt sentimental..shit..man vill så mycket...unnar detta lag och föreningen detta, från ismaskinsgänget..städarna osv...huvaaa...2 timmar kvar..
Jag har testat ungefär det du skrev om i första stycket i andra sportsammanhang. Resultaten var eniga: Det gick åt helvete. Så, nej, det är inget alternativ för mig i kväll. Men när vi ledde med 4-3 senast vankade jag lite av och an i bostaden där i slutet. Rastlösheten blev överhängande helt enkelt.
Mickra: Eller inte. Kan vara ett smart sätt att skapa lite jävlarannamma-känslor hos dom som slumrar.
Vill inte på nåt sätt jinxa, men det enda jag önskar just nu är att nästa säsong få vara en av de nio som står i bortaklacken i Vida Arena när Timrå kommer på besök.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·