1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591307 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

« · 1890117 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Jag hoppas det här kommer till KHK-spelarnas kännedom innan matchen startar.
Kommentera

Ge järnet Timrå! Vill ha upp er i SHL!
Lycka till!
Kommentera

Nisse på Mon: inte helt, men nån nämnde att det tog 170 pers.
Kommentera

Önskar Timrå ett stort jäkla lycka till inför kvällens match! Skulle verkligen vara kul att få upp er till finrummet och det skulle även vara bra för norrlandshockeyn. Hoppas era ungdomar hanterar pressen och att hockeygudarna är på er sida!
Kommentera

BlackBay: köp näsdukar, det kvittar bort champagnen. Hälsa sedan frugan att det är ett alldeles barockt beteende. Om hon ändå hade köpt sprit, det kan gå för både seger- och förlustdricka. Det är ingen lek det här!
Kommentera

KniveN: är planet fullt?
Kommentera

El Maco: Ikväll kraschar vi festen. Eller fest och fest, kom på att det är Karlskrona vi snackar. Ja sammankomsten för närmast sörjande då.
Kommentera

370: Underbart att känna stödet från er och andra SHL-lag! Väl mött nästa säsong, om det går vägen för oss i kväll!
Kommentera

Bragd-Birger: Kör hårt och knäck skalet på ekoxarna nu!
Vi vill ha Timrå tillbaka där ni hör hemma, i SHL.
Kommentera

3627: Vilmos "Radar" Galló, vilken hjälte!!
Kommentera

Körde förbi supporterbussarna strax efter gävle i morse, försökte tuta en liten ramsa gick väl sådär... Vi stannar i Sollentuna (cup för Tik-u14). Startade cupen med stabil 3-1 vinst mot Kölner haie. Inser att 12:an inte finns på hotellets tvutbud. O'Learys finns dock alldeles i närheten men Timrå har aldrig vunnit en match då jag har varit på cup och tittat, hur fan ska man göra?
Kommentera

GurraG: Frugan ringde och berättade att hon köpt hem en champagne som satts på kylning.... Hoppas det inte blir en jinx på den?
Så sjukt nervös hela dagen..... Måste köpa hem mer toapapper.
Kommentera

Stort lycka till ikväll 👍🏻 Hoppas vi möts nästa säsong!
Kommentera

GurraG: Festivalstämning ser jag ;-) Härligt!
Kommentera

Pisspaus i Hultsfred. Mot SHL, mot framtiden! FORZA TIK!
Kommentera

Toabesök 782 sedan morgonkaffet. De rinn lätt som SMÅLAND brukar uttrycka det.
Fan, jag har snart nött ut toaringen
Kommentera

250kg k?rlek: Vackert skrivet, kul att du är tillbaka.
Kommentera

Det är svårt att undgå vad som händer ikväll. Alla talar om det, det går nästan att ta på. Det ligger en spänning i luften som är kusligt häftig.
Den som påstår att det inte råder hockeyfeber i kommunen, ljuger!

Ärligt talat trodde jag inte, ens i min vildaste fantasi, att jag skulle få uppleva detta igen, under min livstid. Det är stort!

Folk laddar överallt. Jag möter människor på ”byn” med TIK-halsdukar, jag ser skoteråkare som bytt sin skoteroverall mot TIK-tröja, jag får höra att flyget är fullsatt och att ca 1000 Timrå-supporters är på väg ner. Jag får sms, messenger och mejl från engagerade och exalterade TIKare. Helt galet!

Plötsligt är det inget problem att betala 5000:- för en flygbiljett ner till Karlskrona för att följa och ge sitt stöd till laget.
Plötsligt vänder även den största pessimist. Det blåser positiva vindar!

Bygden, supportar, skeptiker, ointresserade...you name it. Nu är vi där igen. Dagen är samma, en fredag. Då, 2000, var datumet 14 April, idag 6:e. Annars är det samma känsla. 18 år senare, som Ledin hade uttryckt det: ”åh åh det ligger i luften”.

Exakt alla vallfärdar, inkluderat alla dysterkvistar, samlas. Lilla Timrå, ni vet där det luktar äckligt och ingen vill bo, det är där det händer ikväll. Det lilla samhället som alla stora kvällsblaskor negligerade, gjorde narr av...är där igen. Föreningen med en genuin historia, en hockeykultur, har chansen. I kväll kan det bli sant på nytt. Ett SHL-kontrakt ligger i potten, en chans att liksom återställa hockeykartan så som det såg ut på det gamla hederliga 80-talet.

Jag har, som sagt, svårt att sätta ord på allt. Det är overkligt. Men så fantastiskt roligt!
Till och med kidsen snackar oavkortat om kvällens fight, spänd av förväntan.

Hyperventilera några timmar till sedan sätter allt igång.
Huga!
Kommentera

Gallo har ju blivit en favorit. Satt vid mittlinjen i onsdags. Under uppvärmningen så åkte Gallo vid mittlinjen flera gånger o slängde käft med några KHK spelare.
Bästa var när en KHK spelare kom dribblandes med pucken längs mittlinjen, Gallo mötte honom, slog till klubban, tog pucken o drog...
Kommentera

lincoln: Jag kommer att gråta hejdlöst ikväll om grabbarna lyckas. Tanken är skamfylld men känns ändå bra på samma gång.
Kommentera

El Maco: Det är Västerås-vibbar på det stora följet tikare som vallfärdar till Blekinge :-)

Låt Västerås-vibbarna fortsätta vibrera till kl 22-ish ikväll!!
Kommentera

Skriver inte här ofta, och särskilt inte i den här boken. Men vill passa på och säga lycka till ikväll! Nånstans så tar det emot, men ser hellre att ett Norrlandslag får lyckas än att Karlskrona ska fortsätta hanka sig kvar i SHL.

TIK får gå upp i år och så går Modo upp nästa år, så att vi får fortsätta njuta av surströmmingsderbyn. :-)

Kör hårt!
Kommentera

El Maco: Sjukt mäktigt! Lär bli rödvit dominans i skalbaggsnästet. Underbart!
Kommentera

El Maco: vet inte vart vi sitter, men senast satt dom nära klacken.
Kommentera

KniveN: amazing. På vadå, 36 timmars varsel? Bygden brinner.
Kommentera

El Maco: Ja runt 100st, +styrelsen mm + spelare.
Kommentera

Man blir ju ändå lite rörd när min gamla favvo lyckönskar oss.

Kommentera

KniveN: är ni hundra som flyger charterplanet? Fantastiskt. Sitter ni på J, K eller A? Tror på fler än 350 Tikare i så fall. Kan nog nästan räkna upp 100 pers som åker dit på egen hand som jag känner till.

Förövrigt 1000 osålda biljetter till matchen. KHK engagerar...
Kommentera

Runt 100pers på planet, 150 i bussarna, lär vara en del som tar sig ner själva, når vi 350st?
Kommentera

Lycka till ikväll!

Kommentera

Friman SR: Honken har känts vassare men om det spelar någon roll i en match 7, det vette fan. Helt andra regler som gäller i universum då, känns det som.
Kommentera

Tarasov:
Ett extra lycka till för Modanos skull! 👊👊👊🍺🍻
Kommentera

370:
Tåg/Dryck/Hockey måste vara topp 3 i livet. 👊😀(exk. Badminton;))

O till Tikfolket, lycka till ikväll.
Kommentera

DJ Hemp: På tåget nu genom ett vårsoligt svenskt landskap.
Känslan i kroppen är så nära slutspel för mitt egna lag det går att komma. En ynnest att få känna de känslorna igen trots kommersialiseringen av hockeyn

I lurarna blir det Imperiet då den musiken just ny symboliserar Timrå i min värld.
Dricker medhavd dryck och kommer se den episka drabbningen på ett hotellrum med endast mer dryck som sällskap

6 timmar kvar, åh vilken dag!
Kommentera

DJ Hemp: Tänk om det har varit några fler dagar till den här matchen och haft möjlighet att kanske satt upp storbilds skärmar inne i NHK arena. Då hade vi samlats där,stöttat varandra i detta drama.
Nä nu gör man som man gjorde när man var liten och såg något spännande, myskudden framför ansiktet och försöka se så lite som möjligt .
Snart bara sex timmar kvar, hua,hua och snälla,snälla hockey gudar var på våran sida i kväll.
Kommentera

Artikel om Honkens avhopp då...

FORZA TIK............alltid, alltid.......
Kommentera

DJ Hemp: Eller helt enkelt sluta läsa allt från nu och inte heller kolla till matchen och utgå att allt gick åt helvete och inte öppna någon tidning, inte prata med någon som kan tänkas kommentera matchen under de närmsta dagarna och inte öppna hockeysnack förrän om tidigast en vecka....Gå under jorden med andra ord...

Fast så resonerar en fegis. Nej ALLT för TIMRÅ IK. I medgång och motgång står vi tillsammans, här ska laddas och garderas med Champagne och gravöl. Rätt in i kaklet bara!! Det går som det går, vi älskar Timrå IK i vilket fall :-)
Kommentera

Honken skadad och medverkar ej ikväll, alltså Jönsson som skall knäckas ikväll, gick ju bra senast nere i Karlkronas lilla lada! 💪
Kommentera

SMÅLAND: Japp, jag kommer!
Kommentera

Så här kanske? Sluta att läsa allt som skrivs inför matchen, stänga av volymen på TV:n, göra andra saker medan matchen pågår och kolla läget då och då, sedan får man se hur det ligger till i slutet av 3:e. Är det kört kan man skita i alltihop och byta kanal, håller vi på att vinna är det bara att njuta, är det en strid på kniven får man fatta sitt beslut därefter.

Håll till godo med dessa fina tips!
Kommentera

Veteranolle: Klart jag är! Som en tupp!❤️⚪️❤️⚪️
Kommentera

BlackBay: själv ska jag försöka hitta någon kran som kan förse mig med en grabbnäve rökheroin, opium eller liknande. Har faen 130 i puls nu, hur faen ska det då bli 19.30?

Huamej. Att vi får vara med om detta. Så jävla vidrigt, men på häftigast möjliga vis. En seger ifrån avancemang!
26 segrar för att vinna serien. 3 segrar mot Leksand, 4 mot KHK...32/33 avklarade. E n jävla seger kvar!

Blir det torsk är det förjävligt så klart, men ingen katastrof. Som skrevs nedan: vi är så jävla mycket på rätt väg i den här föreningen. Och den här säsongen, i synnerhet den andra halvan, är en av de roligaste jag någonsin upplevt. Och det var i allsvenskan.
Med det sagt: 32/33. Nu kan vi lika gärna gå fullt.

Blås på ikväll, Timrå! Om ni vill och vågar, så...KAN det gå!
Kommentera

SMÅLAND: tack, men jag önskar ändå jag kunde vara i Karlskrona ikväll. Föda barn har vi redan gjort 3 gånger. Avancemang till SHL kanske är första och sista gången, haha!
Kommentera

Tänkte bara kolla in och säga hej sista dagen ni är ett Hockeyallsvenskt lag.
Kommentera

Jensen_12:
Aj aj lycka till 👍
Kommentera

lincoln: sånna här gånger är jag sjukt nöjd att jag äter Betablockerare pga hjärtat.... Utan dom skulle jag nog få extremt hög puls ikväll.
Känner redan nu förhöjd puls inför kvällen...... Får nog smälla i mig några tabletter till när det är dags.
Kommentera

Mappe: Tänk att idag pratas det om Timrå Ik i hela landet , radio,tv,tidningar och på lunchen om matchen i kväll. Det verkar som väldigt många tänker se matchen och det roligaste av allt är att många,många håller på Timrå Ik.
Timrå Ik har charmat alla med sitt spel och fått många nya supporters runt om i landet.

Jag är så STOLT att vara en Timrå supporter , är DU ??
Kommentera

« · 1890117 · »