lincoln: Sjukt nervös jag med. Var och inhandlade 10 burkar Bellman till kvällens drabbning. Skulle inte de hjälpa har jag ett first aid kit bestående av en flaska Laphroaig. Skakar som ett asplöv....
El Maco: Nervös är bara förnamnet! Men vi måste hitta ett sätt att njuta av kvällen - det bara måste gå att glädjas åt detta nu när man är framme vid de senaste årens drömmars mål!
Veteranolle: lycka till ikväll nu. På ett sätt känns det ändå bra, man slipper få hjärtkänningar och nervöst sammanbrott. Skicka ner ”danskarna”till oss så får vi äta upp dom nästa år😀
lincoln: nu får man hoppas att OM olyckan är framme i kväll och vi förlorar att man slipper läsa en massa skit härinne om våra spelare som brukar vara fallet efter förluster. För det är väl ingen som tror att det är nån spelare som inte gör sitt yttersta i kväll. Nej i kväll efter matchen ska vi bara glädjas av ett fyrverkeri av lovord till våra grabbar. Timrå IK alltid i våra hjärtan!
lincoln: bra skrivet. Vi kommer ha ett väldigt bra allsvenskt lag och en ekonomi i balans nästa år - i sämsta fall. Det vore fantastiskt att bli förlöst ikväll men jorden går inte under om vi torskar.
Men jag är sjukt nervöst. Och inte kan jag åka ner heller. Det är ju lättare på plats, man vill sjunga fram laget.
Tänk Euforin om vi vinner ikväll! Tänk tomheten om vi förlorar... jag inställer mig på tomhet. Man är ju liksom mest van med det som Timråit. Men.... Tänk Euforin! Den Euforin vill jag uppleva. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva den igen under min livstid... efter det att vi åkte ur. Nu är chansen helt plötsligt här.... snälla snälla snälla... låt mig få uppleva den igen!!!!!
Morgonen har ägnats åt eftertanke och försök att logiskt resonera sig fram till en självbevarelsedrift och ett sätt att överleva kvällens batalj med förståndet i behåll. Kom i alla fall fram till följande och delar med mig av mitt "Antabus" om det kan hjälpa någon annan.
Vi gör allt rätt. Vi gör verkligen allt rätt i lagbygget och klubbygget just nu. Vi bygger rätt från grunden och har inte fuskat med en enda spik i uppbyggnaden av detta. Jag tror inte att detta är Now or never, som det kanske kan kännas. Generellt sett blir det aldrig bra när någon "halkar upp" i eliten, vare sig de heter Oddevold, Ljungskile, Väsby, Karlskrona eller någonting annat. Det är genom att långsiktigt bygga en organisation och ett lag underifrån som man bygger en plattform som ger 15 säsonger i högsta ligan. Inte genom en lyckträff ett år eller att några enskilda spelare får en lidelsk knäpp.
Sålunda kommer detta bli bra hur det än slutar. Vi har laget för detta i år. Och vi kommer att ha det nästa år också. Det är 50-50 ikväll, men min tilltro till TIK's förmåga kommer vara lika stor nästa år, helt enkelt för att man bygger detta på rätt sätt nu. Med juniorer vars hjärta klappar rött och rätt, och vilka kommer följas av nya talanger i framtiden. Visst, det skiljer en massa miljoner från och med nästa säsong, men klubbar som Mora, Rögle, Karlskrona och Örebro kommer inte vara oslagbara oavsett hur många miljoner man trycker ner i strupen på dem. Det blir legoknektar a la Leksands första kedja, och de viker ner sig när klistervallan kommer på under skidorna.
Så: Vi går upp ikväll!!!! Och gör vi inte det så går vi upp nästa år- eller nästa....eller nästa Timrå IK kommer vara att räkna med för framtiden, och det kan vi tacka de som tog oss genom stålbadet för, och de som nu organiserar klubben mot en ny storhetstid!
Idag rullar "Vi heter Timrå IK" på repeat på jobbet. Trodde inte att vi skulle ha en 7e avgörande match när jag var på plats och såg oss förlora andra hemmamatchen. Riktigt bra lagmoral på det här gänget och jag hoppas de kämpar ända in i kaklet! Nu är det bara att ge järnet i sista matchen för säsongen. Inga misstag, bara gå ut och äg den här matchen nu! Snälla!
Det var 18 år sen sist. När Zäta sätter 4-0 på Nyköping 17:22 in i tredje perioden är löpsedlarna redan utdelade. När ”Simply the best” dånar efter målet och Hasse Nordin brölar ”Elitserien, Eeeeeliiitserien!” på slutsignalen har vågen rullat halva sista perioden. När vi springer in på isen (man gjorde så på den tiden ungdomar), då var vi bäst. I pausen mellan första och andra var jag på muggen i entrén, ja den fanns då (den bredvid där bilbolaget bilen stått i vinter), en man som då är i den ålder jag själv är nu sänkte tre såna småflaskor med jäger. Hans polare säger åt honom att ”Fan nu räcker det, du ska ju stå upp två perioder till”
Han tittar upp, händerna skakar, blicken stirrig, han tittar på sin kompis. ”Jag är så jävla nervös bara!” Jag minns de sista han sa, han sänkte rösten och med sprucken stämma sa han till sin vän: ”Säg att vi tar det, snälla säg att vi tar det.” Hans kompis säger lugnt: ”Jag har aldrig varit mer säker på något i hela mitt liv.” Sen går dom. Sen står vi förmodligen på samma is och kramar Lind, Casselståhl, Matthiasson, Zäta m.fl. Minnen.
Jag är definitivt jägerkillen idag. Kan nån lugna mä!
bisterfinnen:När man går omkring och är förälskad i någon och inte vågar fråga om känslorna är besvarade för man är rädd för att få ett nej. Så kanske det går att beskriva hur man känner det inför kvällens avgörande, vill veta svaret men är livrädd att det blir ett nej för man går just nu ett lyckorus efter segern i onsdag. Det låter helt sjukt att tänka så för hockey är det bästa som finns men det blev så otroligt spännande nu och det var så länge sen man fick uppleva en sån här viktig match. Nu är det bara att tänka positiva tankar.....Vi vinner, hockeygudarna är med oss. Och hur än det går så älskar vi vårt Timrå Ik och jag känner att kärleken är besvarad.
mikenomad: Jadu, i dag har man haft tid att tänka och smälta lite intryck. Läst igenom lite artiklar från perioden när vi var timmar ifrån konkurs. Och när vi nu står här och kan säga att om ett dygn så är vi antingen tillbaka i SHL eller har avslutat en grym allsvensk säsong med en ljus framtid... Det är stort. Vilken resa föreningen gjort, snabbt dessutom. Herregud, euforin om vi är i SHL imorn kväll. Hur ska man ens kunna ta in det?
370: Ja vilken jävla hockeybubbla man lever i nu. Slutspel i all ära, nerven där är eoner från de känslor ett kval väcker. I vanliga fall. I år, med de ekonomiska förutsättningar som ligger i potten, är skillnaden så löjligt stor att ord inte räcker till. Det är helt enkelt inte mätbart. Ett futtigt jävla dygn kvar på den här fullständigt magiska säsongen. Så här långt. En förlust i morgon och jäääävlar vad måndag det blev. Svensk jävla slaskmåndag i april. Trots att det är fredag...eller möjligen tidig lördag. Stoltheten kan dock ingen el inget ta ifrån oss även i ett sånt läge. Vi är tillbaka. Timrå IK är åter ett lag att räkna med i svensk hockey. Antiklimaxet kommer dock ta tid att hantera.
DJ Hemp: abstinens efter hockey nu. Försökte stilla det med en låtsaslandskamp och sedan semifinal som tydligen skulle vara hett. Men det var som fesljummen mellanöl i jämförelse med er serie om en SHLplats
Inte saknar iaf jag kvalserien, detta är dramatik på högsta nivå , och inget utrymme för läggmatcher som man tyvärr fick se med ojämna mellanrum back in the days..
Om 24 timmar vet vi Jag kommer garanterat sitta klistrad Kör hårt nu och försök njuta
Likt för 18 år sedan sitt man här med Finkeloljan i handen. Imorgen river vi Sektion K.. När vi vunnit och gått upp i SHL!!! Vilken prestation!! Sen kram vi om rabbarna på plan.. FORZA TIMRÅ IK I MED OCH I MOTGÅNG OCH I VÅTT OCH I TORRT ALLTID ❤
Var lite nervös för två matcher sedan och tog därför en GT innan matchen. Det gick ju bra så jag tog en GT innan matchen igår också. Får inhandla mer tonic imorgon. Hustrun inbillar sig att hon för otur med sig och parkerar därför sedan två matcher i sovrummet utan att veta hur det går. När jag påpekade att hon borde veta det baserat på mina målvrål så svarade hon ”du är ju kniptyst när Karlskrona gör mål så hur ska jag då veta resultatet”. Klok kvinna. Kvalhockeyn styr våra liv för närvarande och det är alldeles, alldeles underbart.
En skitstor fågel skränade i mitt öra att KHK vinner komfortabelt med 6-1 i morgon. Det kändes förjävla irriterande. Särskilt kraxandet om slutsiffrorna lär ge mig grymma mardrömmar natten mot fredag. Jag hann inte riktigt se vad det var för en fågel men inte kan det ha varit en röd örn i alla fall? Fan!
3627: En epidemi verkar det vara iaf. Spenderar mer tid på toa än vad som kan räknas som sunt. Håller definitivt med i det andra stycket - jag slipper gärna onödig spänning. Jag drar hellre av några gäsp i mittenperioden för att det är så ospännande, till vår favör. Jag tror KHK kommer spela äckligt disciplinerat imorgon. Det är ju så de har vunnit matcher tidigare i den här serien. Det här blir tufft!
Jag vet ärligt talat inte om jag har magsjuka el är nervös! Vill imorgon bara ha en enkel simpel överkörning från vår sida o så är allt klart! Vi säger så... för allas vår hälsa.
297: Vi har käkat hemmapoppade popcorn till dom 2 bortavinsterna i serien, så senast tog vi med till NHK, poppar och tar med till Karlskrona imorgon! Körde även med popcorn borta mot Modo och Leksand, popcorn är 100 procentiga.
Men frågan är hur man gör med kläderna, samma kalsonger och sockar som senast? Jag och tjejen la undan alla kläder vi hade i sista matchen mot Leksand och hade första hemma gick inte så bra. Hade matchtröja andra och sista hemmamatchen så den är bara 50%.
mikenomad: Laget har spelat mkt stabilt över i stort sett hela säsongen. Bara att fortsätta så. Imorgon är de extremt taggade. Att vända matchserien ger en otrolig positiv kraft och sammanhållning. Man har följt planen vilket gett utdelning. Karlskrona har stor press på hemmaplan. Stödet för Timrå är också mkt stort på plats imorgon. stödet är stort även bland proffstyckare. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp. Hockeyhistoria mina vänner.
Bragd-Birger: Hmm.... tröjan är införskaffad efter slutsignalen i röglematchen. Det var alltså inte den sista matchen i kvalserien men det var den match när det stod klart att vi inte skulle fixa det.
Intressant tanke dock med att det är en ”högsta serien” tröja. Den vill liksom hem. Den sista blir den första. Nu är ju bara frågan hur fasen gör man? Har ju bara kört halsduk hittills och enbart på hemmamatcherna. Det har ju slutat i två förluster och en vinst.
Ändra planer för Timrå, det blir ett stort plan så nu kan den som vill följa med! Timrå fick ofrivilligt ta ett större och dyrare flygplan, hjälp till att fylla det så att det inte blir en så stor kostnad för klubben.
Sportbladet har frågat 60 profiler som tror sig veta svaret.
✓Annika Strandhäll, idrottsminister (s)
– Jag tror det blir riktigt jämt. Det står 3-3 i matcher och båda lagen har fina chanser. Karlskrona har hemmapubliken med sig, det kommer märkas. Jag tror kanske att det avgörs på om Karlskronas målvakt "Honken" kan vara med eller om skadan håller i sig. Är han med har KHK mycket goda chanser, annars talar ändå hemmapubliken till KHK:s fördel.
✓ Henrik Zetterberg, Detroit
Timrå vinner med 5–2 efter en ren laginsats.
✓ Tomas Brolin, fotbollslegendar
– Timrå är ju Norrland och jag är Norrland. Nu når det inte går att hopas på Leksand längre så går jag in på Timrå. Nu, när det en match sju, så är det andra faktorer som spelar in. Mycket mentalt. 2–2 är det efter tre perioder. Emil Berglund avgör i sudden death. Dahlén passar.
✓ Leif Boork, tränarikon
– Timrå vinner 3-2. Jesper Dahlroth avgör från blå efter ha suttit utvisad och när han kommer in får han läget och dundrar in segermålet.
Vad är det för odds på det, ha ha!
✓ Lena Sundqvist, kommentator CMore – Timrå vinner. Vilmos Gallo avgör.
Mattias Ekholm, Nashville
3–1 till Timrå och min gode vän Johan Persson avgör och sätter 2–1.
✓ Fredrik Modin, före detta Timrå IK och NHL
– 4–3 till Timrå. Dahlén avgör.
✓ Fredrik ”Linkan” Bremberg, ikon i Djurgården
– Jag tror Timrå vinner med 3-2, Timrå vinner med sin ungdomliga entusiasm och fart och de har sånt självförtroende nu efter att ha kvitterat i matchserien och hämtat ikapp 3-1 i matcher. De har allt att vinna. Karlskronas spelare känner nog ångest och har många funderingar i huvudet då de inte kunnat avgöra serien trots
matchboll. Står Honken i mål med sin rutin kan Karlskrona kanske vinna, men den som avgör allt blir Timrås Jacob Olofsson.
✓Charlotte Gustavsson, f d klubbdirektör Karlskrona HK
– Karlskrona vinner. Kristoffer Söder gör game winning goal – i overtime.
✓ Pekka Lindmark, Timrå-legendar
– Timrå vinner. De spelar utan press. Sedan tror jag Dahlén avgör.
✓ Markus Näslund, hockeylegendar
– Har inte sett någon av matcherna, men håller tummarna för Timrå. 2–3 och Jonathan Dahl´n avgör.
✓ Niklas Nordgren, Timrålegendar
– 1–3. Sjunde och avgörande på bortaplan, det talar för Timrå. Jag tror på Boyce avgör. Han är ju så mycket Timrå över sig och gillar hans kedja som jobbar så hårt.
✓ Thomas "Bulan" Berglund, tränare Luleå
– Timrå vinner. Jacob Olofsson avgör.
✓ Mats Hallin, NHL-scout
– Karlskrona - Timrå 1-3. Villmos Gallo avgör. Farten som Timrå har och deras passningsspel är bättre.
✓ Leif R Carlsson, grundare av Crowns
– Känner Mattias Guter och hans familj. Önskar därför att Karlskrona vinner med 3-2 och att Mattias gör avgörandet.
✓ Inge Hammarström, född i Timrå och NHL-scout för Vancouver Canucks
– Jag tror det blir jämt igen, men Timrå vinner med 3-2 efter att Dahlen avgör. Timrå har allt att vinna och kan spela avspänt.
✓ Valentina Lizana Wallner, f d hockeyspelare
– Det är ett mentalt övertag för Timrå och jag tror det kommer synas på banan genom att laget från norr kommer äga mycket puck och komma till många farliga målchanser. Men ”Honken” kommer att avgöra genom att hålla nollan.
– 2-0 till KHK slutar matchen.
✓ Tony Mårtensson, hockeystjärna
– 2–3. Vilmos Gallo avgör för Timrå!
✓ Bert Robertsson, guldtränare, Skellefteå
– Får man gardera med ett kryss!?
– Karlskrona!
– Avgör med pp-mål sent i tredje perioden. Printz får äntligen spela powerplay och stänker in en direktare från blå.
✓ Håkan Södergren, hockeyexpert Viasat
– Karlskrona, 4-2. Joel Kellman!
Björn Skarpsvärd, journalist BLT/Sydöstran – KHK vinner med 3-1. Laget var starkt senast hemma trots förlust. Nu kan det smyga sig in nerver även hos unga Timrå som totalt sett varit bättre hittills. Joakim Rohdin får en avgörande roll.
✓ Mats Näslund, hockeylegendar
– Timrå vinner. Jonsson avgör. 2–1 till Timrå.
✓ Roger Burman, Radiosporten – Emil Berglund avgör 2-3. Känns som Timrå spelar utan press medan det är nervöst i Karlskrona.
✓ Tommy Åström, Kommentator Cmore
– Jag tror Karlskrona vinner, och att de kan vinna ganska komfortabelt. Det kan säkert bli 4-1. Det handlar mycket om matchinledningen.
Det står mycket på spel för Karlskrona. Tar de ledning kan de surfa vidare med hemmaplansfördel.
Eftersom Honken verkar skadad kan Johannes Jönsson kliva fram. Annars tror jag Filip Cruseman eller Mattias Guter blir matchavgörande.
✓ Robert Carlsson, Timrå-legendar
– Finns bara ett tipstecken. Klart att Timrå tar det här. De har medvind. 1-3. Jag tror att Boyce Rotewall blir hjälte.
✓ Niklas Jihde, Viasat – Karlskrona vinner i sudden, trots att Timrå virvlat sönder isen i hemmalagets zon under hela matchen. Joel Kellman frälser “sin” klubb och kan snart flytta in i residenset i Karlskrona stad.
✓ Kim Martin, Fd hockeymålvakt – Timrå vinner. De känns hetare och piggare till att komma upp. Dahlén avgör. Tre Timrå spelare leder poängligan.
✓ Leif "Foppa" Forsberg, fotbollslegendar
– Självklart vinner Timrå och Anton Wedin avgör i sudden death 3–2.
✓ Erik Westberg, Sportchef Cmore – 4-1 till Karlskrona men jag hoppas på en fortsatt jämn match men mitt tips är att Karlskrona höjer sig ett steg till och att Mattias Guter avgör med två mål.
✓ Robin Berglund, Timrå IK supporterklubb.
– Tror att matchen slutar 2-3, Karlskrona drar på sig en utvisning med tre minuter kvar att spela och då smäller Johan Persson upp pucken i krysset efter passning från Dahlén!
✓ Anders "Masken" Carlsson, före detta sportchef och klassisk Finlandsdödare
– Tror det blir 4-3 på OT och Kellman avgör. Ove Molins hockeysmarthet avgör hans gameplan.
✓ Claes Elefalk, spelaragent
– Jonathan Dahlen avgör med game winning gola. 1–3 till Timrå.
✓ Jan Simons, Moralegendar
– Karlskrona-Timrå 2–4. Johan Persson avgör.
✓ Mi Ridell, artist (bördig från Karlskrona) – Karlskrona vinner såklart. Kram från en däka från Pinan.
✓ Per Ledin, fd spelare Karlskrona
- 3-1 till KHK. Hemmaplan och stödet från fansen avgör.
✓ Isac Brännström, HV71
Jag tror på Timrå, KHK har allt att förlora medan Timrå har allt att vinna.
✓Johan Lindbom, HV71
Tror på hemmafördel för KHK. Väldigt oviss utgång men KHK:s tyngd och rutin blir avgörande.
✓ Pär Johansson, assisterande tränare Frölunda
3–1 till Timrå. Johan Johnsson gör Timrås två sista.
✓ Christian Sjögren, före detta Timrå IK och i dag spelaragent – Historien har ju visat att hemmafördel inte alltid är avgörande i match 7. Det går till sudden death och där vinner den som vågar spela för att vinna.
✓ Anders Karlsson, assisterande tränare Färjestad
Timrå IK vinner, bättre fart i spelet och mer offervilja.
✓Johan Pennerborn, tränare Färjestad
TIK vinner, det kreativa spelet blir avgörande.
✓ Johan Svensson (Mr Madhawk), hockeyjournalist
- Jag tror att Timrå vinner. Det är mentalt jobbigt att ha en avgörande liv och död match på hemmaplan. Speciellt eftersom KHK redan haft två matchbollar, men som har misslyckats med dessa. Om du tvingar mig till ett resultat så säger jag 3-2 till Timrå.
✓ Jens Westin, back Färjestad
– Timrå IK!
✓ Andreas Johansson, tidigare NHL-proffs och SHL-tränare – Jag tycker att det är väldigt svårt att tippa men gissningen är att laget som har allt att vinna (Timrå) har det där lilla flytet och tron på det man gör och därför vinner dom. Och jag tror Dahlen blir matchvinnare på något sätt.
✓ Johan Gustafsson, Frölunda
– Tror det blir 2–0 till KHK. Daniel Gunnarsson avgör i tom kasse och Honken håller nollan.
✓ Max Friberg, Frölunda
4–3 till Timrå. Jeremy Boyce Rotevall piskar in avgörandet!
✓ Markolio, folkkär artist
– Har inte en aning. Men Timrå vinner väl då? De har bra backar och
ett aggressivt spel mot mål och räds inte blodvite eller hårda tag.
✓ Dick Axelsson, före detta Färjestads BK – 3-1 Karlskrona. Marcus Paulsson gör hattrick.
✓Joel Lundqvist, lagkapten Frölunda
– Timrå vinner 3-2. Dahlen gör sista målet..
✓ Fabian Zetterlund, Färjestad
– Timrå IK!
✓ Per Kenttä, sportchef IK Oskarshamn – Det blir ett sagoslut: Timrå vinner med 3-2 i sudden. Jonathan Dahlén avgör.
✓ Daniel Rudslätt, fd elitspelare och sportchef i AIK – Timrå vinner och Gallo avgör.
✓ Johan Edlund, Kommentator C More
– Oj, vilken häftig match. Jag tror att det lag som kan spela mest avslappnat vinner. Laget som vågar mest och är minst räddhågset. Jag tror att Timrå vinner. Marcus Hardegård avgör.
✓ Conny Strömberg, hockeyveteran, Västerås
- 2-1 till Timrå , Jonathan Dahlén avgör på ett skott i stöt-krysset i ett 2 mot 1- läge.
✓ Roger Melin, tränarlegendar
– Jag hoppas att det blir Timrå för jag tycker dom är värda det. Dom har spelat fantastiskt rolig och offensivt kreativ hockey genom hela säsongen. Och aldrig fegat. Inte ens nu i Direktkvalet mot Karlskrona så håller man igen, utan de går för det hela tiden. Jag tycker sånt ska belönas. Därför hoppas jag på dom. Samtidigt vet jag hur svårt det är att vinna tre matcher i rad varav två borta. Så mitt sunda förnuft kanske säger Karlskrona men mitt hjärta säger Timrå.
✓ Malin Fransson, Sportjournalist DN
– Trots hemmaplansfördel tror jag inte Karlskrona fixar det här. Timrå vinner med 3-2.
Att ha missat två "matchbollar" är tungt att ha i ryggsäcken redan från matchstart för Karlskronas spelare. Det gör att jag tror på Timrå som däremot kommer fulla med självförtroende.
Det blir naturligtvis Jonathan Dahlén som avgör. Alla säsonger behöver en saga.
✓ Andreas Härnvi, grundare Hockeysnack
– All press ligger på hemmalaget som inte bara riskerar uttåg ur SHL.
Timrå vinner 2-3. Dahlén avslutar sin säsong i Sverige med det matchavgörande målet som tar Timrå till hockeyns finrum
✓Lawrence Pilut, back i HV71
- Jag tror Timrå vinner med 3-2 och Jonathan Dahlén sätter 3-2 pucken.
✓ Chris Härenstam, Kommentator SVT – Karlskrona vinner. Hemmapubliken avgör till förde för Karlskrona. Om det är någon gång det borde vara till fördel att spela på hemmaplan så är det nu. Blir det fullsatt lyfter publiken Karlskrona.
✓ Pernilla Winberg, Spelare Linköping
– Jag tror på 1-2 till Timrå. Dahlén avgör.
✓John Falck, ägare Hockeynews.se
- Karlskrona vinner en tight match med 3-2 och behåller SHL platsen. KHK:s målvaktsspel och rutinerade försvar fäller avgörande där Guter eller Persson kontrar in segermålet på pass från Karlsson.
✓ Almen Bibic, back, Linköping
- Timrå vinner med 3-4. Erik Karlsson gör det avgörande målet.
✓ Jonathan Dahlén, ishockeyspelare, Timrå
– Måste tyvärr be om ursäkt och säga att jag har för många hjärnspöken för att delta i panelen!
✓ Dragan Umicevic, hockeyspelare – Jag säger att Timrå vinner med 4-1. Boyce gör det matchavgörande målet och Haukeland står på huvudet.
✓ Mathias Bromé, Mora
– Timrå vinner 1-3. Persson hjälte.
✓ Vilmos Gallo, spelare i Timrå IK – Matchen slutar 4-2 till oss och tror att Filip Hållander avgör.
✓ Mikael Rosell, agent
– Timrå vinner med 3–1 efter att Dahlén gjort två kassar. Målvaktsspelet avgör.
Bragd-Birger: om ALLA bara gör PRECIS samma som under förra matchen så ska det här gå bra.
Satt du och sket? Ja då sitt du och skit imorn med. Fick du punka på bilen på väg hem? Ja då sitter du efter E4:an med radiosporten på P4 imorn också. MED punka.
mikenomad: eller, om vi tänker oss att tröjan har någon form av zenbuddhistisk kraft över sig: att den inte vill något hellre än att sluta cirkeln. Uttåg, uppgång. Yin och yang.
Känns hyfsat viktigt att vi får ordning på alla såna här detaljer tills i morrn. 99 kan göra helt rätt, en enda fel...och så blir det lossnade skridskoskenor, puckar i ribban, lobbpuck i sudden.
Hassan: Är den införskaffad efter slutsignalen? Isf k a n den vara ett alternativ om man ser det som så att säsongen var över. Att den inte är befläckad av förluster utan får representera hur vi reser oss ur askan.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.