tjobba: Även jag är mållös. Befinner mig med Herminator Jr på O2 Arena i London på en Sam Smith konsert. Gissa om Tall-T-shirten sitter på. Skreeeek Timrå IK rakt ut när det var klart. Ett antal förvånade engelska huvuden vändes bakåt mot Tokfan som skrek något på ett oförståeligt språk på rad 46.. Det bjuder vi på en kväll som denna. Valparna har vänt 1-3 till 4-3. Vi skriver historia ikväll. Fattar ni det, jag har inte tagit in det än men tårarna rann här också..
Som boende i sydligaste Sverige har man ingen alls att fira tillsammans med. Samtliga av mina närmaste och bekanta härnere har ursprung i andra länder. Nästan undantagslöst finns ingen relation till sporten ishockey. Men vem fan bryr sig en dag som denna? För ett år sedan var både jag och Timrå IK helt uträknade fast det gick uppenbarligen att resa sig på 9,99 ännu en gång. Jävligt oväntat faktiskt. Nu kan man dra en lättnadens suck för ännu en tid. Helvetet väntar ständigt runt hörnet men det blev ett gigantiskt Fuck Off till belackarna denna gången också. Ingen härinne lär fatta ett piss av detta inlägg men det spelar ingen roll. Synd att TV12 bara visade ca tio minuters eftersnack. Ett alltför abrupt slut för en som vill ha så mycket mer. Fast nu blir det till att fira lite i det tysta igen. Extremt långt ifrån vad som var fallet för 18 år sedan. Men inte satan blir känslan mindre för den sakens skull. Skål för ännu en comeback i SHL kamrater!
Freddan stannar! Hade en klausul i kontraktet men den väljer han alltså att inte använda.
– Det finns en del klubbar som hört av sig, men jag kommer stanna i Timrå. Jag trivs oerhört bra och vill fortsätta bygga vidare på det vi startade i somras.
Sven.Savage: Tack Sven o alla andra för gratulationerna. Avancemang fanns inte i min sinnevärld innan säsongen. Kommer ta tid att 'smälta'. Måste oxå säga att Modofansen i stort varit jäkla reko med kommentarer. Respekt.
Sawchuk: att Elias står på isen och gråter, i Växjös färger, när han får höra att Timrå gått upp. Där brast det för mig. Vilka profiler vi fått vara med om. Medelåldern i laget är 23 år, det är kids vi snackar om.
Det är ett kvitto på att vi har lyckats bra med våra juniorer...fan vi går upp i SHL med kids!!!! Inte en jävel med tjockare skäggväxt än moppemusche. Jag saknar ord.
För första gången: Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är helt tom! TACK ALLA för en grym säsong! Såg Elias Pettersson gråta i direktsändning precis när Wikegård berättade att Timrå var i SHL. Jag har inga ord!
WifstaÖstrand: Häftigt att se Elias Pettersson få tårar i ögonen och nästan bryta ihop när han får höra att Timrå gått upp direkt efter slutsignalen i Växjö - Malmö.
Grattis till en mycket väl genomförd säsong Timrå!
Man vill säga så mycket! Euforin är helt outstanding! Men hjärnan är tom.. .. helt tom! Tårarna rinner o jag är så lycklig! Frugans första hockeymatch! Hon sa: Det här var väl bra?! Jag gråter. Hon säger: Tydligen! Har inga ord! Inga ord!
Välkomna tillbaka till högsta serien! Ni har hockeykultur och passar i högsta serien. Hoppas man har möjlighet att besöka er nästa säsong. Var ju några årsen man var där senast, /HV-supporter
Ahhh, fy så in åt jävulen fantastiskt sjukt jävla bra av detta lag. Lycka i kubik! Kämpar som ska hyllas hela sommaren. Hoppas vi kan behålla en stomme av dessa hjältar och sedan krydda med kvalitet. Bästa hockeykänslan på 18 år utan konkurrens. BÄST!!
fyfan vad härligt, har saknat våra matcher! och är fan riktigt glad att Dahlen bestämde sig för Timrå hade varit kul att se han i Brynäs men den kärleken han visat för Timrå är enastående vilken lirare. Sedins slutar och Dahlen och Pettersson kommer in ;)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·