1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591261 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

« · 1890533 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Har inte mycket att tillägga förutom att ikväll har jag också en erigerad penis. Tack Timrå!
Kommentera

Kerstin_k: Dramaten hedrade ju Margareta Krook med en staty som håller en cigg i det hörn där hon brukade stå och röka. Tycker att vi hyllar nubben med att bygga en trappuppgång bredvid Spaps-hjälmen, och så ställer vi dit en Manneken Pis-staty med nubbenfejs...
Kommentera

JanneH: Ja herregud vad vidskepelse det varit den senaste veckan. Har kunnat läsa om den här på forumet och själv tvingades jag att inte skriva på forumet från och med match 3 som vi vann. Har velat skriva hela jävla tiden för att stilla oron, men man måste ju offra sig för allas bästa.

Sedan ska man inte tala om specifik klädsel som måste bäras, prylar som inte får flyttas, och lampor som ska vara tända respektive inte för att magin inte ska brytas. Det är fan ingen lek att vara hockeysupporter.

Är så jävla glad över detta. Matchen i NHK i förrgår var magisk och den kommer man för evigt komma ihåg att man fick uppleva på plats. Dagens match på TV var dock en jävla pina ända in i kaklet. Hade varit magiskt att vara på plats. SHL SHL SHL!!!
Kommentera

297: Jo'rå, nog kommer jag ihåg det. Precis som förra gången Timrå avancerade upp till högsta serien.

Men just nu tänker jag att en staty är för futtigt i sammanhanget. Det räcker inte riktigt. Vi bygger en staty av honom större än frihetsgudinnan, vi ger honom livstidskontrakt och hänger upp hela honom i taket. Vi helgonförklarar namnet Kent i Timrå - ingen mer ska kunna döpas till det.

Så ja; ja. Allt är förlåtet. Allt som någonsin skulle kunnas förlåtas är förlåtet. Med råge.
Kommentera

Per HApps: jag vet.. nollan ska ha en första hyllning här..det var Norlander som startade allt..
Kommentera

Dahlen var härföraren, a man with a mission. Som en viss Z:a för 18 år sen.
14 p i kvalet, Leksandsmatcherna inräknade. Lika många som en viss Z:a i den där kvalseien för 18 år sen ❤️
Kommentera

Har precis pratat med Nollan,
Utan hans kamp för klubbens överlevnad så hade vi inte stått här kväll med gråten i halsen.
Det är hans kamp för klubbens överlevnad som gör att vi i kväll kan skåla i champange och skrika av full hals.

Timråpartiet var emot oss och ville att vi skulle kasta in handduken. Tony Andersson för Moderaterna tyckte att Arenan kunde göras om till vinterförvaring för husvagnar.

Men inte Lars Nolander. Han tog alla på utmattning och såg till att TImrå IK kunde starta om med begränsade resurser.

Resten är historia.

Nollan du ska få en kram på torget i morgon <3
Kommentera

297: håller med om Nubben. Jag har dissat honom, varit förbannad på honom...men. Helvete, vilken sportchef han är. Bara att bocka, buga och tacka. Nubben - BB 50-2.
Ynnest!
Nu bestämmer vi att Nubben-Freddan blir ett radarpar för många år framöver. Och: aldrig i helvete att vi tappar vår identitet igen. Talanger, ungdom, återuppfinna spelare, spets. Så jobbar vi.
Hur spelar vi? Jo, med det största modet och krigarhjärtat som kan uppbringas.

TACK Nubben! Tack alla runt laget! Tack ALLA spelare! Och tack far min i himlen, som tog mig med på mina första matcher back in the days. Pekka stod i mål, och Timrå torskade varenda gång. Du svor i bilen på hemvägen och pratade om brynäsmatcher, sprängda grindar och gårdshockey med framtida Wifsta-Östrands-/Timråprofiler. Där och då föddes jag, som timråsupporter. Du fick aldrig uppleva återkomsten, men bland det sista du frågade på dödsbädden var 'hur gick det i matchen?'. Timrå hade precis torskat mot Västervik (tror jag), men jag ljög och sa 'bra. Dom spelade ut dom fullständigt'.
Jag tror inte på himlen, men jag vet att du ler ändå.
Kommentera

Bad_Brett: Thnx! Lycka till i jakten på avancemang.
Kommentera

Bad_Brett: Efter 1-3 i matcher:

"Ingenting är såklart kört. Tror knappt jag har sett ett lag vara mer överlägsna än MoDo var mot Leksand och det vet vi ju alla hur det slutade. Att sätta spiken i kistan är inte det lättaste, även om KHK inte har samma press som de klassiska lagen har känt."

Grattis Timrå! Är enormt glad för er skull. Ett lag som hör hemma i högsta serien har återtagit platsen. Fira ordentligt nu!
Kommentera

Simmalugnt: Är det Mathiasson i bakgrunden?
Huss har inte vikit en tum under dessa år😊
Jag bara älskar det när ett lag är så kollektivt målinriktat. Alla drar sitt strå till stacken. Såg hur Enok o Parks kastade sig ut på isen i 'civila' kläder efter hesa Fredrik raspat pipan.
Kommentera

297: Håller med dig till 100%. Torget i Timrå är fattigt och tråkigt. Res en staty över Nubben. Nu!
Kommentera

Nu får ju Hockeysnack för i helvete ta och flytta Timrå till SHL avdelningen.
Kommentera

Herminator: Intar vi Sundsvalls krogar i morgon natt? JA!
Kommentera

297: om ni ursäktar så var det faktiskt jag som gjorde de! 😁 har hela tiden trott på kross.. jag vann😁 och Timrå vann..alla vann!! Helvete vi vann bröder!!!!
Kommentera

JanneH: så här kommer min tatuering att se ut:

2-1
0-1
2-5
2-4
1-3
4-3
0-2

Man skojar inte bort att vi vänder 1-3 i matcher. Det här känns som ”once in a life time”. Eller jag hoppas det iaf, jag klarar inte av detta igen.
Kommentera

Hittade en klassisk bild med en gubbe som ser ut att göra skäl för sitt smeknamn! ❤️
Kommentera

297: Jag håller med. Men jag kan ta det den här gången... 🤣
Kommentera

Jag måste bara få säga en sak, ja jag vet att det är taktlöst men jag måste få säga det: Domaren var tamefan KASS ikväll!! 3x trippingutvisningar vi skulle fått med oss som han fullständigt skiter i.
Kommentera

JanT: Tack!
Såg när Dahlén blir intervjuad av Ros. "Nu ska jag krama syrran"... Man blir rörd.
Tårarna rinner hela tiden... har jag sagt att jag skalat lök?
Kommentera

JanneH: fan det blir en tatuering på detta. Frågan är bara vad??? 54 som i Dahlén, 14:29 som i Jackes mål i förra matchen, tallarna eller vad?

Tacksam för förslag!
Kommentera

8179: Ja, nu börjar Silly Season. Ska bli intressant att följa vilket lag Nubben sätter ihop denna gång.
Kommentera

3627: Stort grattis till avancemanget, ni är saknade!
Kommentera

Nu måste Nolanders kavaj upp i taket
Några år för sent
Kommentera

Sputnik: Kollade precis in ST:s livesändning. Kapanen har också han ett stort Timråhjärta. Tipsade Nubben att höra av sig så har han tips om spelare, allt från målis, back och forwards. Allt han
kan för att hjälpa Timrå. 😀
Kommentera

Dahléns ord för några dagar sen speglar allt
"Den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta, nu lägger vi i sista växeln alla timråiter. Rättvisan måste segra".
Staty på torget?
Kommentera

Kerstin_k: du har ju varit med länge, din gamle häst. Kommer du ihåg stämningen på hockeysnack när nubben gick till Frölunda och tog med sig Pyörälä? Allt är förlåtet, gubben är ett geni. Någon borde resa en staty över honom, med tanke på allt han gjort för klubben.
Kommentera

8179: Nubben så för några veckor sen att 16 st är klara. Vilka får vi se... sen blir det intressant vilka topparna blir.
Kommentera

Helt slut efter denna bragd! Tårar av glädje och mitt i allt detta fantastiska så måste jag rikta ett stort tack till Lars Nolander m fl som vände ett hopplöst läge till detta
Tack alla inblandade i föreningen ingen glömd😀🍾🥂🍻
Kommentera

Grattis Timrå! Då var ni tillbaka!
Kommentera

Kerstin_k: jag missade Första 2 per av match 3 och då vann vi. När vi sedan torskar match 4a så tog jag det som ett tecken på att jag INTE skulle se matcherna. De senaste 3 matcherna har jag levt på sms. What ever it takes - alltid rött alltid rätt. TACK Timrå IK!
Kommentera

Saxat från Aftonbladet: ”...får nu pengar att spendera – cirka 38 miljoner kronor (sex miljoner försvinner i en fallskärm till KHK).”

Vänta nu, betalar VI för Karlskronas fallskärm?! Haha ja det är fanimej julafton så taaaaa då, ta pengarna bara. Det skiter man väl i.
Kommentera

Rytter: Bra där. Nytta med nöje.
Nu vill vi ha derby i ES om 2 år. Gå upp bara det inte är på vår bekostnad.
Kommentera

Ny lirare som ska vara klar enligt Höken på expressen, två år är kontraktet skrivet på.

Då bör det alltså se ut såhär just nu inför nästa säsong(räknar inte i Enqvist):

Backar:
1. Marcus Hardegård
2. Oscar Drugge

Forwards:
1. Jacob Olofsson
2. Filip Hållander
3. Patrik Blomberg
4. Henrik Törnqvist
Kommentera

När det stod 1-3 i matchserien så skrev alla att det var kört för Timrå. För aldrig hade något lag lyckats vända ett 1-3-läge. Men vi gjorde det! Ja vi gjorde det!! Ja, vi gjorde det!!! Vi vann tre matcher i rad och vände till seger med 4-3!!!!
Kommentera

EN MAGISK KVÄLL.. 18 år sedan sist..
Att få uppleva det LIVE...
VI ÄR TIMRÅ IK OCH VI ÄR I SHL ❤
Kommentera

Per HApps: åh, herrejävlar. Vi gjorde det. På allvar; vi gjorde det som ingen vågade tro på. Vi gjorde det som alla experter sa var omöjligt. Men vi fucking gjorde det. Hela vägen in i kaklet. Med det här laget. Med dom här ungdomarna. Det är hockeyhistoria och värt bragdguldet.

Man kan inte annat än buga i vördnad inför laget, tränarna och föreningen. Vilket jävla stålbad vi gått igenom. Och nu; flera år senare har vi återvänt. VI ÄR TILLBAKA!

Jag tycker att vi gör Nubben till sportchef på livstidskontrakt och längre än så. Vi knyter upp Freddan på 40 år framåt och fängslar Dahlén i bänken i båset i Nhk med möjlighet till att komma ut på isen men inte längre än så.

Det här känns som en dröm. Känns som om man ska vakna imorgon för att matchen ska spelas igen. Som om det här aldrig har hänt.

Men va faan; det skiter jag i nu. Jag lever i nuet, torkar tårar från ögonen och bara njuter!
Kommentera

Fyller vi Midlanda 00.55?!??
Kommentera

Underbar intervju med Elias P

Kommentera

DJ Hemp: är du händelsevis i Lund så finns det iallafall en som lever rövare i centrum (undertecknad)
Kommentera

En magisk dag som började med förlovning och slutade med förlösande glädjetårar tack vare TIMRÅ IK!
Kommentera

Bragd-Birger:

Grattis bröder! Nu kan ni festa!!

Och när man festar festar man och då festar man rejält!!
Kommentera

Hur faan ska Timrå torg räcka till?
Vi syns ändå 1330 där eller NHK som borde vara den riktiga samlingsplatsen
Kommentera

roger_sundsvall:
Står i menyerna att Timrå Ik är ett Allsvenskt lag.
MEN DET STÄMMER INTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

1989 gick Frölunda upp i högsta serien igen efter 5 år av förnedring precis som för Tik och se hur det gick sen:)
Ha nu ett förbannat sköj party denna helg det hade vi!! Lika sköj som SM gulden!!

Mike.F
Kommentera

13.30 torget i Timrå
Kommentera

Rytter: Hoppas innerligt att ni tar er tillbaka inom snar framtid!
Kommentera

Ett motvilligt men hjärtligt grattis till avancemanget. Förhoppningsvis möts vi snart igen...
Kommentera

Detta var en oförglömlig kväll. Helt lyrisk är man.
Kommentera

« · 1890533 · »