1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588388 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 05/06

« · 538076 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Laken:

Ser oerhört tunt ut på målvaktssidan nu när varken Kiprusoff eller Kapanen är kvar, elelr vad tycker ni ? npg måste ni väl hitta nån bättre än Asplund =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jinman fick ju gå för att ge plats åt Corey Hirsch.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kronblom: varöf jinman kunde gå före? antagligen så var han mkt dyrare?
sen kanske sundin är en bättre spelare att ha en en 4:e med efterssom han trots allt jobbar hårt hela tiden och jinman kanske var mer köpt som en poängplockare...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Tycho: Jag tycker Kvinnohund var jätterolig. Vad är det han har förlängt? Halsen? Själva organet? Eller vad är det han har förlängt.....;-)

FORZA TIK..........alltid, alltid............

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kvinnohund: Du var rolig... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Robert Carlsson har förlängt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Timrå IK anno 2005/2006:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström alt. Kent Manderville
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Niklas Nordgren
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Christian Söderström alt. Robert Carlsson
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Kommer han tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Nu vet inte jag vad jag ska tycka om värvningarna hittils. Nubben är ju en klok gubbe, så jag hoppas att han har gjort rätt. Han har ju dock misslyckas ett par gånger. Hur kunde Lee Jinman få gå före Fredrik Sundin?
Det är för mej en gåta. Ok Jinman producerade inte vad man väntade sig, men jag tyckte ändå att han hade mer att erbjuda än Sundin
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Där kan jag hålla med om att vi inte tycker lika... Jag skulle värva Tolsa istället för Frögren 100 gånger av 100... Men eftersom de är forward mot back så skulle juh kunna tänkas att värva båda. Dock har frögren bara + statistik i hälften av sina säsonger på +/-.. Inte så imponerande i ett topplag...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: tar hellre jonas frögren men han verkar gå till leksand..
niklas persson till modo..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Tar jag hellre Tolsa som tvekar att skriva nytt också...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kanske Jens Karlsson vore nåt för Timrå...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Poffa: Ska man inte göra implantat i andra regioner av kroppen då?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
En härlig lördagmorgon.
För er som prenumererar på fel tidning.
Gå ut och köp dagens Dagblad och läs Björn Brånfelts "Kommentar".
En bra start på helgen.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Tycho:

Men har man korta häckar kan det ju vara problem om man vill se ut som Jennifer Lopez. Klart man gör implantat då.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Smart att göra inplantat om man springer korta häcker... det gör säkert att det går bättre... eller nått... :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: Den där är klockren :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Här är jag. Sitter tyst och betraktar vid sidan om. Har för tillfället inget intressant att förtälja eller nåt nyanserat att komma med. Då är jag hellre tyst.

Knaskamilla: I sådana är det produktionsbolagen på TV som stavar fel, för de stavar då åtminstone Franz med z! Det svär jag på.

Men eftersom du verkar rädda för z-effekten så får du väl som du vill då. Frans utan z!

Nöjd?!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Tycho: Det hade väl inte varit märkligare än att en av tvillingarna gjort nån slags implantat, eller nåt. Om det nu varit på riktigt, vill säga.

Vad är det som får förbli naturligt i dessa dagar, liksom? Väldigt mycket är ju gjort av plast, trots att Roffe Wikström en gång påstod att allt är gjort av plåt...

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frisco: Konstigt att tvillingars bröst kan se så olika ut... :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: VEM FAN HAR LAGT UT MIN TRÄNING INFÖR NÄSTA SUPPORTER HOCKEYMATCH MOT Sundsvallsäcklen PÅ NÄTET?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Smokey:

Oh no. Ingen skulle dansa om jag sjöng.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Denna kille verkar ambitiös...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
knaskamilla: Skulle "lixom" inte förvåna om du är "leadsinger" i något obskyrt dansband;)

Eller är du en "typ" Swen Stockhauswannabie?

Att kliva runt Älvrinken i sprött ogräs för att studera avställda ismaskiner är för mig stort! Jätte stort!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Smokey:

Det vet man aldrig! Jag kommer förmodligen dit, t.ex.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frisco: 100% ORIGINALBILD;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Smokey: Inte är det väl den bilden de censuerat inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
knaskamilla: Håller med! Men allt pilsnerdrickande skördar säkert skärpa...

Vad är det som händer i Matfors den 24-25 maj?

Alla som vill se bilden på Klüft å systrarna Kallur som Aftonbladet censurerat med en svart rektangel kan surfa in på adressen nedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Patrick Polly: Nog tror jag att vi inte ska ha några problem med att hålla oss kvar i år. Tycker att vi har ett ganska stabilt bygge i år också och med några till underskrifter på kontrakt så tror jag nog att vi ska kunna hålla oss på ungefär samma nivå som vi haft dom senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: Jag kan lova att jag inte är någon överdrivet opptimistisk person och jag ser inte mig själv som någon lallande fåne. Att komma med förhastade åsikter ger inte heller något intelligent intryck.

Dock så har jag läst Patriks inlägg i detta ämna och sett att hans inlägg är ganska negativa därav min fråga om han är en pessimist. Jag menade ingenting illa utan det var en fråga därav frågetecknet. Finns folk som alltid ser glaset som halvtomt och jag undrade bara om han var en sådan person.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Hm. Folk i den här gästboken borde lära sig att antingen svara på den persons inlägg de vill svara på, eller radera nicket i början av inlägget om de inte vill svara någon särskild.

(PS. Jag vägrar vänligt men bestämt att svara på varför så många hakar upp sig på Mandervilles poängproduktion.) 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
vart tog ernie vägen? =P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
knaskamilla: Jag förstår inte varför så många hakar upp sej på Mandervilles poängproduktion.
Han är ju knappast värvad som en poängkung, eller hur?

Manderville och Hagos var de spelare som drog tyngs lass i box-play. Hagos var t.o.m. förstavalet i spel 3 mot 5, så förlusten av dessa båda kommer att bli större än vad många tror.
Detta trots att Hagos inte heller producerade speciellt många poäng, eller hade en uttalad playmaker-roll.
Nä, det var i det defensiva arbetet dessa båda herrar stod i en klass för sej (förrutom Zäta då förståss).
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

ernie eagle:

Du verkar vara den enda som vet det, hans föräldrar och han själv medräknade.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Poffa: Frans Nielsen är en KLAR look-alike till Mr Bean!!!

Se till att han får med sig nallen m.a.o. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Hmm, de tre sista öppnar sig i denna ram, så högerklicka och välj öppna i nytt fönster.
Kommentera


Sv: Silly Season 05/06
knaskamilla: För att han stavas med z!!! Om du nu inte visste det!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Patrick Polly: Jag håller med dig. Det finns inte så många att värva NU !!!
för alla klubbar håller nog på sina spelare , för vad blir det av NHL till hösten vet ingen ,kommer NHL inte igång så får vi ett SUPER LAG ELLER HUR ,om vi kan Behålla våra spelare
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

ernie eagle:

Varför envisas du med att stava Frans Nielsen Franz Nielsen?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ChriZt3r: Varför måste man automatiskt vara pessimist bara för att man är kritisk? Har aldrig förstått det där Lallande Fånar-levernet. Ger bara ett ointelligent intryck.

Dock så är jag personligen ganska så tillfreds med sillyn. Oksa kan mycket väl vara en mycket bättre målvakt än Kapanen, går det bra från start så. Hade vi värvat Kapanen under sommaren 2001 så vet jag väl inte om jag hade grinat av lycka heller. När han senare värvades under säsongen så sket man egentligen i vilket, vi var ju i princip avsågade i mitten av oktober.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ChriZt3r: Nja jag tror att Nubben resonerat på detta vis.

Om det är rätt eller fel vet jag inte. Men det finns ingen klubb i världen som kan satsa på guld år efter år med TIK's budget. Det kändes som det var i år som gällde. Nu bygger man för framtiden. Så länge vi håller oss kvar kan man inte säga att det är en dålig ide.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Patrick Polly: Pessimist?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jag har en egen ide bakom Nubbens värvar strategi. Han vill helt enkelt bygga upp en lag för framtiden. Säg 2-3 år. Då har de killar vi värvat nu förhoppningsvis slagit ut till etablerade stjärnor. Och han lär ju ha värvat dessa nämnda killar relativt billigt. Om man skulle jämföra med mer etablerade namn. Det gör att Timrå kan lägga pengar på hög, alt. satsa pengar på annat än spelare, i 2-3 år. Dvs, när det gäller för TIK del, om 2-3 år har vi både pengarna och matrerialet att gå långt.

Det är det enda jag kan tänka mig ligger bakom Nubbens agerande för med den här truppen kommer vi inte slåss om SM-guldet de närmsta åren.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Det är usla skoterförhållanden i Anaheim
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Manderville räknar jag inte till "stjärn"-gänget. Hagos är det ju redan sagt att man ersätter om han drar. Och eftersom man ska ha 13 forwards i årets trupp så ersätter man antagligen Hedström också om nu han skulle dra.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Visst går det inte att bara fylla på med stjärnor år efter år. Men om nu stjärnorna försvinner, vilket många kan göra (då tänker jag inte på lockoutspelarna), så är det viktigt att försöka fylla på med spelare med i alla fall någotsånär liknande meriter och kapaciteter. Trots allt är det stor chans att Hagos, Hedström och Manderville drar. Vad händer då? Warg i första fem?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

TD:

Aha..fick liksom inte riktigt ihop det där :-)

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Stod i Timåklacken i Leksand borta för 2 år, då snubbe bryter på danska bakom mig, som sade att har en bror i LIF det var för 2 år sen, det måste vara han? tiden går fort LIF var ju i allsvenskan i år
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Instämmer till fullo Frella.
Kommentera

« · 538076 · »