1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588399 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 05/06

« · 538076 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Laken:

Ser oerhört tunt ut på målvaktssidan nu när varken Kiprusoff eller Kapanen är kvar, elelr vad tycker ni ? npg måste ni väl hitta nån bättre än Asplund =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: Oksa!?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rink rat:

Oksa är väl inte heller så bra vad jag har hört men finländska målvakter verkar ju bli bra i TIK =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: Finska målvakter blir inte bara bra i timrå, utan även i Färjestad, Ketterer, pekka, Toskala tex, ett dåligt exempel är Kimmo Lecklin.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dawidovski:

Ketterer var ju redan en Världsmålvakt när han spelade i FBK!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dawidovski: Pekka??? Det finns bara en Pekka. Han är inte finne och han var bra redan i Timrå...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: kanske det, men han var bra i FBK.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
superia: åhh nej... han var bra i FBK med:-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: "inte så bra vad jag har hört" - ...och vem har du hört det ifrån?
närmare 91% i räddningsstatistiken under ett par säsonger i ett bottenlag verkar ju inte direkt oroväckande, eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kronblom: skillnaden i lön var vädgigt stor. Jinman hade hög lön.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: Bry dig om Hissåkarna istället, dags för uttåget 2005-2006?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kvinnohund: Nästa namnteckning vill jag ha från rätt Carlsson. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74: Nej, du har helt fel. Med tanke på att Timrå har en finsk målvaktstränare så kan vi nog lita på att Oksa är "välscoutad".
Det är centersidan som ser tunn ut för tillfället!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Ja, det är ett bra förslag. "Nubben" måste försöka hitta en etablerad center av hög kvalité...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: håller med att Oksa nog är "välscoutad".
Ordinarie 1:e måvakt i ett finsk elitserielag och bara 19 år.
Nån som vet om det finns nån svensk målvakt som varit elitseriemålvakt i den åldern. Hur var det med Henke Lundkvist?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
redline: "Lill-Honken" ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Stigsson: Nu har jag kollat mig själv. Johan Holmqvist var 19 år när han stog 33 matcher för Brynäs 97/98.

Henke var också 19 år när han gjorden sin första riktiga säsong i ES 01/02. Han stog 20 matcher den säsongen.

Bägge gjorde dock ES debut som 18 åringar Honken som båsvakt och Henke stog 4 matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Stigsson: Johan Asplund (född 801215) var båsvakt 7 matcher 97/98 och lirade sen 12 matcher 98/99.

-HF
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Carlsson klar enligt timraik.nu
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kapten Carlsson kontrakterad ! se länk
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
redline: Nu är ju visserligen Oksa 29 år, bara som en parentes då...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
wesse: Härligt, viktigt med ett riktigt Timråhjärta. Nu vill man se Frans och Jontes underskrift också.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Redhat: Känns som att vi får vänta till efter hockey-VM innan man får reda på något om Jonte, men han får gärna överraska och skriva på innan. Men antagligen kommer vi få vänta på de 3 sista spelarna utöver Frans ett tag till.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Förmodligen är det så, men vad av jag hört, så är Jonte klar till 180%. Jag vet inte om man kan bli mer klar än 100%, men nu till en klassiker, "enligt säkra källor ska han vara klar snart". Han är ju släkt med Warg också, så dom har nog tänkt att kampera en säsong ihop.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Redhat: Vore ju fantastiskt om han skrev på före VM så man bara kan slappna av i soffan. Iofs finns det ju inget som hindrar honom från att dra till NHL ändå, men skriver han på så antar jag att han tycker sig ha gjort sitt i NHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Kan man inte skriva kontrakt med förbehåll att om NHL vill ha t.ex Jonte kan han bryta sitt TIK-kontrakt, mot en skälig ersättning från NHL-klubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Manderville: Med tanke på att avtal nu saknas mellan Europa och NHL så kan man väl göra lite som man vill skulle jag tro. Så länge inget nytt avtal tecknas mellan parterna och Jonte skriver på nytt med TIK så har väl Timrå rätt att kräva ersättning för honom då han står under kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Hmm.. man kan läsa i en artikel på aftonbladet idag att Johan Holmkvist letar ny klubb, han vill spela i en klubb som slåss om SM-Guld. Ryktet säger tydligen Timrå eller Frölunda.. Vi har ju 2 redan ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

tjobba:

Honken kommer gå till Frölunda, lär bli officiellt när som helst...med en rätt bra månadpeng också.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
matsb: Mycket viktigt!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jag har förstått att det finns vissa här på HS som är en aning pessimistiska inför nästa säsong (pga nyförvärven och laget i stort). Vissa har t.o.m talat om missat slutspel. Jag tycker att man borde ta och titta över situationen i de andra lagen innan man börjar måla fan på väggen. Man kan t. ex fråga sig:

Linköping byggde upp hela offensiven kring en kedja som delvis har försvunnit och troligen kommer försvinna helt till nästa säsong. Hur klarar man det?

Vad får MoDo för lag nästa år?

Mora byggde i stort sett upp hela laget kring lockoutade spelare förra året, hur går det utan dessa?

Luleå tappar flera viktiga spelare till NHL, hur klarar man det?

NHL proffsen (framför allt Ryder) höjde Leksand ordentligt denna säsong, hur klarar man en tuffare liga utan dem?

Jag kan forsätta ett bra tag till om jag skulle vilja. Men hur som helst är det viktiga att det är ingen större idé att dömma ut Timrå innan man vet hur de andra lagen ser ut. Dessutom tror jag att Timrå kan få ett riktigt bra lag nästa år.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
wesse: Härligt Carlsson! Min önskan från igår slog in direkt så nu provar jag en till: nu vill jag att nästa namnteckning kommer från Hedström.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Pätr: Tror som du att Timrå kommer bli bra nästa säsong. Dock anser jag det befogat med att peka på vissa frågetecken.

För min del handlar dessa främst om centersidan. Nielsen (?), Warg, Regin och Gahn, plus - ytterst eventuellt - Hagos. En intressant, men riskabel uppsättning som i princip kräver kollektiv islossning för att fungera.

Jämför med säsongen 02/03 - där Timrå enligt mitt tycke hade det mest välkomponerande/-fungerande laget någonsin. Själva fundamentet det året var en oerhört stark centrallinje, där man rullade på Krykov (Overkligt bra), Lind (i princip skadefri, magnifik) samt Koivunen (lika bra det året som han var dålig nästa). Resultatet: en närmast CCCP-lik jämnhet och uppvisning i konstant kreativitet. Minns tidningarnas superlativer om 'The Big Red Machine'. Själv vet jag att jag vid ett flertal tillfällen satt och närmast snorgrät över det vackra som utspelades på isen framför mina ögon.

Den säsongen är min måttstock. Min förväntning och förhoppning är att få se något liknande igen. Den uppställning som börjar formeras kan, möjligen, göra något liknande - men det är samtidigt att kräva närmast oanständigt mycket av dessa spelare. Dom kan överträffa sig själva, men inte hur mycket som helst.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bragd-Birger: Jag kan inte annat än hålla med, centrarna är det stora frågetecknet. Hurvida Hagos blir kvar eller ej vet vi inte i dagsläget men även om han blir kvar finns det finns det frågetecken. Visst tycker jag att Hagos är en bra hockeyspelare, men mycket till playmaker tycker jag inte att han är. Frågan är vem som ska bli första center och ta playmakerrollen (kan det bli Nielsen?).
Jag har hört att man ska ersätta Hagos om han sticker till USA och då är det säkert möjligt att man tar in en center som är mer playmaker. Frågan är bara vart man får tag i en sådan. När jag satt och funderade häromdagen var den enda jag kom på Miettinen (dock tveksam om han håller). Kanske finns någon i öst (ryss eller tjeck) men jag har alldeles för dålig koll på de ligorna.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bragd-Birger:
Hmmm!
Jag tycker att det varkar som att många jämför nästa TIK- upplaga med konkurrenternas 04/05- upplagor.
Alla lag har nocg en plan B att ta till vid eventuellt fortsatt NHL lockout.

Men det är det som är tjusningen med att vara hockeysupporter... Den ständiga ångesten över det kommande och den översvallande lyckan när det går bra
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Janken: Själv jämför jag nästa säsongs Timrå med förr-förra årets. Dvs två icke-lockouter mot varandra.
Timrås bekymmer vid en fortsatt lockout är nog tämligen ringa. In med Zäta, Modin + ytterligare förstärkning där man anser det behövas. Ambitionen - och förmågan - att bygga ett genomtänkt lag oavsett lockout finns ju, till skillnad från mindre fungerande klubbar.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: någon signatur från Jonte får vi inte se förrän efter VM. Han vill nog visa upp sig där för nhl. Men han kommer inte att skriva på någon annan klubb i Sverige.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
mattias - 74:

håller med, jag hade hellre sett nån etablerad andre målvakt från NHL -P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Blev nåt missförstånd ang. Oksas ålder vid pressreleasen. I meddelandet stod då att han var 19 år. Jag fick inte i hop det när det räknades upp hur många klubbar han varit seniormålvakt i, det stod tex om säsongen 2000....o då torde Oksa isf varit endast 14 år....
Såg sedan på födelsedatan att han är född -76.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skönt att Carlsson är på plats.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Pätr: Varför inte Dallas Jere Lehtinen iofs känd som en defensiv center av världsklass. Han verkar vara på väg till europa enl huhu-arena
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Vad är det för adress till huhu?
Kommentera


Sv: Silly Season 05/06
Dragan 2k: www.huhuarena.com - lite krångligt med språket men annars OK
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
dunderklumpen: Enl Dallas hemsida spelar han LW!!! Har använts i landslaget som center om jag inte missminner mig. kan ha fel där!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Ursäkta, fel i länken här är den korrekta:
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dragan 2k: De ä mycke nu
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Man tackar man tackar. Den ligger nu i favoriterna - där den hör hemma
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: hoppas din önskning slår in isåfall är jag ganska lugn inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Timrå IK anno 2005/2006:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Niklas Nordgren - Frans Nielsen - Jonathan Hedström
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Janne Laakkonen - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Robert Carlsson
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Peter Regin - Christian Söderström
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Tveksamt om han kommer tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)

P.S. Ja, jag vet att centersidan ser tunn ut! D.S.
Kommentera

« · 538076 · »