1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588044 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 531415 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Jag hade nog för bråttom, trodde han var klar för Syracuse även nästa säsong vilket inte var fallet.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Eftersom ämnet "Silly Season" på Hockeysnack är besudlat av saker som inte rör Silly Season så hugger jag på denna tråd som dessutom finns i ÄLSKADE TIMRÅ IK's gästbok......

Att det rör sig på spelarmarknaden är väl bara naturligt. Men det finns ett ställe hos TIMRÅ IK där jag tycker att det brister....

Att Kenta är en duktig tränare det är allmänt känt, men någon taktiker och strateg det är han definitivt inte... Jag tycker t.ex att timeouter tas ofta i fel läge och sedan har "ickekåta" spelare fått förekomma vid toppningar vid ett flertal gånger...

Frågan är:

- Kan en Uffe Dahlén på bänken tillföra något?

- Vem ansvarar för strategi och taktik på TIK's bänk?

- Vilken funktion har "Hjälten" Anders Huss på bänken?

Jag tycker någon måste ta ansvar för de taktiska smällar TIK har torskat på och stiga åt sidan för en ny kraft på bänken....

FORZA TIK........alltid, alltid............ 


Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Jämtin gick väl Nubben ut och sa att vi aldrig kommer se i TIK-tröjan så länge han sitter som sportchef? Eller har jag drömt det? =)

El Maco: Wahlberg? Måste ju vara en groda, för siktar man inte högre än så på etablerade namn blir jag väldigt oroad, han har varit skadad större delen av säsongen och knappast visat sig från sin bästa sida då han fått speltid. Ett högst osäkert kort, även om han varit bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jag hoppas att det finns mer namn på gång än dom som nämns, då blir jag också orolig !
Det är många unga som ser intressant ut, men det är mycket "gammal" skåpmat också...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Anton Stålman målskytt för Skövde mot AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Anton Strålman är klar enligt Radio Västernorrland !
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
matsb: Jovisst, här är länken.....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Härligt! Väkommen Anton!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Rox:

Ja då säger vi väl välkommen till Anton, skall bli spännande att se honom, det kan bli ganska ungt på Timrås backsida denna vinter.

Anton född 1986, Hansson född 1983, sedan Styf 1979,Aalto 1978.   detta är dom som är klara på backsidan.

Sedan hoppas jag på förlängning av Svedberg, född 1980 och sanny lindström 1979, detta innebär att våra "gamla" killar är 26-27 år med en hel del rutin,,ser lovande ut på backsidan, bra mix mellan unga hungriga och lite "äldre" och rutinerade. 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Ser lovande ut, men långt ifrån bra.
Det krävs nog lite mer "muskler" för att jag skall bli nöjd, men det kanske kommer...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Det är bara och hälsa han vällkommen då.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Sanny har väl kontrakt inför nästa år?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Sanny är också klar. Skrev på för två år inför den gågna säsongen.

Jag skulle dock gärna se en ny back till, gärna runt 30-strecket och ett gäng landskamper i bagaget. En sådan kille som kan gå in och spela 30-35 minuter i viktiga matcher...

Backbesättningen börjar forma sig:

1:a backpar
Ny topp back-Aalto

2:a backpar
förhoppningsvis Svedberg-Styf

3:e backpar
Sanny-Strålman

4:e backpar/reserver
Hansson-Moe

Stannar Lars Jonsson kan han om han tar sista klivet i utvecklingen ta platsen bredvid Aalto så vi slipper kosta på ytterliggare någon back. Annars så petar han nog Strålman bredvid Sanny i tredje backpar..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

JimmyH:

My misstake, sanny är ju klar...

Jonsson måste jag säga att han blandar och ger, ibland rena rama juniormisstagen i egen zon så svetten pärlar sig i pannan,,tycker INTE han är mogen för NHL alvarligt talat...

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Det viskas om att bröderna Tjärnqvist är på gång, är det någon som vet om det finns någon sanning i det ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
vem vare som tog upp strålman först då?
=P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Har du några mer smaskiga rykten?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken:
inga fler rykten men jag kan säga att frans nielsen, janne laakkonen ,peter regin är klar..
kom ihåg vem som sagt de när det släpps bara! =P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Ny målvakt blir det också, då inte Jimmy blir kvar i stan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Jag gissar att du kommer att påminna oss, så det är nog ingen risk att vi tillåts glömma. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
tallkotten: Så, vart är Jimmy D på väg?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Lauritzen: Det vet jag inte, inte han heller skulle jag tro. Men kvar blir han iaf inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: haha rätt de! ;P
men nått om en målvakt vet jag inte än det ända jag vet är att inte jimmy blir kvar..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Hur har du tänkt med Johan Svedberg då
får inte han plats?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ett nytt långtidskontrakt (5 år) med Hagos skulle sitta fint...
Även Sanny borde vara högprioriterad att binda upp för ytterligare några år redan nu trots att han har ett år kvar på kontraktet.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
supp: supp: Jo men han är inte klar för fortsättning ännu. Men helt klart kommer han platsa. Hans rookiesäsong lovar mer än gott!

I övrigt kan jag meddela att Peter Regin och Janne Laakonen kan bli klara redan denna vecka.

Frans Nielsen blir klar så fort MIF teoretiskt är borta från elitseriespel, vilket inte heller lär dröja så länge nu. I så fall gör han en Fagemo, förhandlat med annan klubb under brinnande kval.

Mikael Lind var för övrigt het igår, 1 mål och 2 assist. Dock så är det ännu oklart var han hamnar nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Per Hallin blir kvar i klubben två säsonger till! Det gillar jag!

Han håller helt klart bra elitserieklass.

När detta kontrakt går ut har han gjort 7 säsonger i klubben. Han känner nog ett stort hjärta för föreningen han tillbringat hela sin seniorkarriär i.

Nu fattas Robert Carlsson och Kent Mandervilles signatur så ser det stommen bland våra yttrar bra ut. Stannar Jonathan får det ses som en bonus.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Där kom ett spontant JA! när jag läste ditt meddelande.. Pelle är nyttig och gör sitt jobb bra. Hoppas det ska släppa ordentligt till de kommande säsongerna.
Nu börjar lagbygget att ta form. Väntar också på Mandy och Robban... Hoppas verkligen att de blir kvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Härligt med Hallin! En spelare jag gillat från första början. F ö en jävligt cool värvning när det begav sig - från allsvenska SSK:s avbytarbänk till elitserien. Numer tillhör han, sin begränsade effektivitet till trots, Timrås kanske viktigaste spelarkategori: pacemakern. Utan dom stannar Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

"Timrås lag börjar bli mer och mer komplett"

Tolv spelare varav två målvakter, vill nog få in lite fler spelare innan jag kallar det "komplett" :-) 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Ja, en och annan spelare till bör komma in innan man kan kalla det komplett :)

Finns det några antydningar till att Mathiasson skulle komma hit om Malmö åker ur? Eller är det, som jag hoppas, bara rena spekulationer? Personligen anser jag att Timrå IK klarar sig gott utan hans tjänster.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Apropå frågan, är Mackan aktuell eller vad är det frågan om ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

tjobba:

Det är väl rykten här inne, men frågan är om TIK är intresserad av hans tjänster? det var väl ändå så att vi tillslut tackade nej inför denna säsong när han insåg att det inte skulle bli något av med proffs äventyret, då signade han kontraktet med MIF.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: i övrigt kan jag meddela att peter regin och janne laakkonen redan är klar..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: timråik.nu kan stänga sin sida, det räcker med att vi har dig. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: haha ni får väll se om jag har rätt först..men de har jag lovar! ;) =P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff:
Fel! Matthiasson valde själv att säga upp avtal som löpte även 04-05.
Kontraktet gällde 2+1. dvs år 3 obtionsår.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kimmo Kapanen
Karri Rämö

Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - Kent Manderville/????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen

Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos - Robert Carlsson

Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Christian Söderström

Johan Svedberg - Anton Strålman
Patrik Wallenberg - Peter Regin/Frans Nielsen - Lars-Erik Spets
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

kvasten:

Ja det vet jag, stämmer att han valde att bryta sitt kontakt med TIK men detta för att pröva lyckan utomlands, nu blev det som det blev i och med NHL strejken, han fick ju bara erbjudanden av sämre lag som inte var intressanta för honom. Mathiasson ville då tillbaka till TIK men då fanns det inte plats för honom i vår trupp, vi hade redan dom spelare vi behövde samt väntade på svar ifrån Fredrik Modin. I det läget hörde MIF av sig med ett erbjudande som han nappade på.

Rätta mig gärna om jag har fel. 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Modifierat - förbättrat?

Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)

Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - ????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen

Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville

Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson

Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Vilka e Karri Rämö, Peter Regin, Frans Nielsen å Janne Laakkonen,?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Josef i Kungsör: Kolla min användare så finns det länkar till statistik iaf... =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Josef i Kungsör: heh, du har hängt med märker jag :) (om du inte driver med oss dvs)

Karri Rämö - 18årig Finsk målvaktstalang

Peter Regin - 18årig dansk "supertalang" (så beskrivs han iaf ungefär)

Frans Nielsen - 21år är han väl?, spelar i Malmö och har väl varit deras bästa center eller något sånt (vet inte riktigt, skiter ärligt talat fullständigt hur MIF spelar)

Janne Laakkonen - 23årig finsk anfallare som tydligen är eftertraktad av flera ES lag (har jag för mig iaf), verkar vara en hyffsad poängplockare.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Det är väldigt väldigt ungt på Timrås önskelista i år. Hoppas att det inte visar sig vara fel att satsa så. Skulle dock villa ha en etablerad center, inte Micke Lind, till laget. Hoppas någon sådan ansluter i framtiden!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kerstin_k: Jag håller med. Nu vill man att Nubben plockar fram några riktiga ess ur ärmen. Samtidigt vill man ju se flera av de gamla rita på för några år till: Svedberg, Robban, Manderville, Hedström, Hagos.

Jag saknade Rajamäki i årets slutspel, han var grymt bra ifjol mot LHC i kvarten bl.a. Stor tung defensiv back som höll rent i egen zon. En sån behövs till nästa säsong.

Hur blir det med Koskinen?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Ice Tea: ST-artikel nummer ett, även Robban har skrivit på.

Intressant att det tog femton säsonger för Pettersson och Pettersson att bli tidernas mesta Timråspelare. Det brädar Robban på tio. 50% fler matcher på en säsong alltså.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: ST-artikel nummer två. Nielsen och Laakkonen är klara. Nielsen gör alltså på sätt och vis en Fagemo. Förhoppningsvis med mer lyckat resultat än Floppemo.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bra påskrifter det där tycker jag, eller vad säger ni?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:

Vilken svikare! Skriver på för en annan klubb under pågående kvalserie när det egna laget är i ett pressat läge.

Jag som trodde Timrå var alldeles för goda för att ta in sånt i sin trupp.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall:
Det är ju bara rykten, eller har dy nyligen pratat med Nubben och fått det bekräftat?
Kommentera

« · 531415 · »