1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 533794 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Rox: Ett meddelande kommer snart... Hm, vilken tur att mina föreläsningar inte är obligatoriska, måste ju stanna hemma och vänta ju...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Sune: Gammtidning!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Jag vet inte om jag begriper ditt resonemang, angående Erikssons artikel.
Han är journalist och har fått nys om en nyhet med högt nyhetsvärde.
Då är det väl skäligt att publicera detta, eller hur? - om han inte fått nyheten av Nubben, med tillägget -att detta får du fan inte skriva förrän det är klart!

Men - oavsett om han publicerar "nyheten" eller inte, så torde ju Timrå ha fört diskussioner med berörda spelare/spelares agenter.
Alltså kan vi väl knappast lasta Eriksson för detta.
Timrå har agerat "fel", utifrån ditt sett att resonera, vare sej Eriksson skriver om det i tidningen eller inte!

Timrå, och alla andra lag för förmodligen fortlöpande diskussioner med olika spelare under säsongen, utan att det står i tidningarna.
Detta gör väl inte den handlingen mer moraliskt riktig, eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Och så lade vi ner den tråden och håller oss till den hära. Mycket oväntat kontrakt då jag var övertygad om att Koskinen inte skulle fortsätta. Iom detta får vi nog kanske ingen jätteback som spelar 30 minuter per match. Ska väl vara om man ersätter Jonsson med någon sådan då.

Men nu vill jag se Svedbergs påskrift.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Koskinen är stabil, det känns bra. Men jag håller med dig, vill gärna se ett meddelande om Svedberg. En av den här säsongens angenämaste överraskningar. Jonsson är jag inte riktigt lika nöjd med...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kevin O Shea: Håller med. Om det är rätt i sak att bara formaliteter återstår innan spelarna i fråga är klara för Timrå så gör ju murveln Eriksson bara sitt jobb, och gör det väl. Det mindre lämpliga är väl att nyheterna har läckt ut, men sådant kan vara svårt att kontrollera ibland. Agenter snackar och så vidare.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Johan: Hade iofs räckt bra om man läser Hockeysnack och har koll på vilka som brukar ha korrekt info för att ha en story =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ST skulle inte skriva något som det inte är någon sanning i.
Någon information har läckt ut!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Undrar hur det blir med Kent Manderville?
Han skulle ju har skrivit på innan han for över till andra sidan!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Klart överraskande att Kalle Koskinen är kvar och två år dessutom också.

Det hade jag inte räknat med. Nu ser det lite annorlunda ut.

Lindström-Aalto
Koskinen-Styf
Svedberg-Strålman
Hansson-Junior (Moe)

Bara att hoppas att Svedberg skriver på snart, sedan om det blir någon fler back får vi se. Lars Jonsson eller någon annan, det är frågan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKA: Hihi... Tänk så många bra spelare Timrå haft genom åren om alla de som ST skrev att det ryktas om verkligen hade skrivit på...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
jokklas: Helt sant alltså. Många vet tydligen vilka spelare som är högaktuella när de är det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Snacka om att Skellefteå verkar vilja glömma gårdagen, vilken rapport på hemsidan :-)

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Hockeykultur.com har en lite mer nyanserad rapport. =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKA: dom avvaktar nog det nya förslaget om ny artistskatt?han själv vill tillbaks,pratade själv med honom,han bor ju på örnen,trivs jättebra här.blir det ingen ändring så kommer han nästa sesong.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

kefa:

Nya förslaget? har det inte börjat gälla redan retroaktivt ifrån slutet på februari om jag inte har helt fel.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

TIKbiff:

Från den 21/2 gäller att spelaren måste vara ute ur landet 6 månader innan han får komma tillbaka, förut var det att vara ute i två månader,

Om manderville drog nu 1 april får han komma tillbaka tidigast 1 oktober..hmm.har för mig att det var något mer men det lär nog någon mer upplyst HS:are snart komma med.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JD: Det mest intresanta stod lägst upp till höger (Se länk)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Kalle Koskinen
Niklas Nordgren - XXXXX - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Som de flesta är jag väldigt överraskad över Koskinens fortsatta förtroende! Bara att hoppas att vi får ösa beröm åt honom de kommande två åren och inte tvärtom.

Svedberg måste vara på tur nu.

Lars Jonsson får gärna sticka "over there", även om jag inte förstår vad han har där att göra redan nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Känns lite tidigt att leka med femmor redan nu. Men mysigt i och för sig ;) Tur att truppen inte är spikad iaf....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Svedberg vill iaf stanna åtminstonde 1 år till, då hans sambo pluggar i Härnösand. Han är dock på utlandsresa så det blir nog inget kontrakt påskrivet denna vecka iaf.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: varför håller alla fast vid karri rämö?! de finnd ingen sanning i ryktet!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Är det Hirch som är på G ?
Hur som haver skulle jag vilja ha in lite "kilo" nu på både back- och forwardssidan...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Baker: vet ingenting om målvaktsfrågan men karri rämö är inte aktuell..men har samtidigt svårt att se att corey skulle komma tillbaka...
men man vet ju aldrig!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK:
Varför inte Corey?
Han ville vara förstemålvakt i TIK. Om Kung Kimmo inte är garanterat i skick för att vara 1:a så borde man satsa på en klassmålis. Då har vi helt klart elitseriens bästa reserv i Kapanen.

Kalle K är kalasKalle enligt min mening. Han är klok och trygg. Gör få galenskaper och funkar även offensivt om han får den rollen.
Jag tycker att backbesättningen börjar se bra ut. Svedberg ovanpå detta så. Kom ihåg att förra säsongen var vi i semi utan att kunna visa upp så många statusnamn.
LAGMASKINEN TIMRÅ ÅNGAR PÅ ÄVEN NÄSTA SÄSONG!
Fast det är klart... En riktig slitvarg på 30+ runt 95 kg skulle inte sitta fel i backlinjen.

Framåt kommer Nordgren och Hallin att glimma till. Kommer dansken så är det ett friskt tillskott. Lakkonen vet jag för lite om.
Skulle Jonte bli kvar är det en bonus....

Det blir final 2006!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Janken: Det vore inte fel med en +100 kg framåt, det behövs tyngd även där...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Janken: Jag skulle absolut inte känna mig trygg med Hirsch i kassen. Tyckte inte alls att han imponerade när han var här. Visst han är duktig, inget snack om saken, men jag känner mig mycket tryggare med Kimmo. Därför hoppas jag mer på ett nytt spännande namn, om nu inte Danielsson blir kvar.

Personligen hoppas jag att vi slipper se fd Timråspelare så som Lind, Corey och Mathiasson i klubben i år. Har väl egentligen ingen större anledning att tycka så, men spelare som en gång lämnat klubben, oavsett anledning, känns inte bra helt enkelt.
En center av klass som kan kliva in i förstafemman vill jag se. Och dit kvalar tyvärr inte Lind in enligt min mening.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Nej, jag tycker det är roligt att redan nu spekulera lite kring nyförvärv och framtida formationer. Ett sätt att lindra abstinensen... ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kerstin_k: Vidare så fyller även Corey en av icke-EU och då tycker jag att det är ännu mer bortkastat. Det bör finns gott av målvakter av samma kaliber från något av alla EU-länder. Synd på Cypern bara...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kerstin_k: Så eftersom Zäta lämnade Timrå för detroit så är han inte välkommen hit något mer?? Jag ser heller inte att vi har något guldlag när t.ex Lind, Matthiasson kan komma och ta plats. Hirsch imponerade när han spelade i Timrå, tveksam till om han skulle göra succé igen. En bra målvakt, en center i världklass måste till så känns drömmen om guld mer realistisk.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Det är möjligt men laget jag sätter ihop är en blandning av kontrakterade spelare, rykten och egna önskemål.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Redax 2: Det har stått att många spelare har varit aktuella.
Här står det klart och tydligt att Timrå IK har värvat dessa spelare.
Det finns en sanning i det som stod i tidningen.
Information har läckt ut. Eftersom man inte får göra dessa nyförvärv offentliga eftersom spelarna är aktiva i spel i andra klubbar så måste Nubben gå ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)

-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Kalle Koskinen
Niklas Nordgren - XXXXX - Janne Laakkonen
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Frans Nielsen - Kent Manderville
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång!)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång!)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång!)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång!)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?/Om Skellefteå går upp?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Fredrik Sundin? (Stannar i Skellefteå?)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland!)
Valeri Krykov (Hem till Finland!)

Det är med andra ord en riktigt bra klasscenter "vi" behöver satsa på!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: sundin stannar i skellefteå? ja varför skulle dom ta tillbaka han för han är ju inte direkt utlånad?
sen kan alla lägga ner karri rämö!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Det har du ju rätt i... Ok, jag gör så här istället då:

MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
XXXXX
Jimmy Danielsson (utlånad?)

LÄMNAR:
Fredrik Sundin (kommer med all sannolikhet inte tillbaka!)

Nöjd nu? ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Om man läser kontrakterade så är bara Kenta som står med.
Huss platts tror jag står till Ulf Dahléns förfogande.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
"Är Mackan välkommen tillbaks:"

Jag saknar ett alternativ i omröstningen:
"Ja, om han har slutat med sin löjliga kroppsfint som lyckades en gång av tjugofem"
Isåfall skulle jag ha röstat!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Du vet väll varför sarghörnorna är rundade ?
Jo, för att Mackan skall komma runt. ( c :
Jag säger bara Överstegsåkning
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bergius: zäta? Han är en svikare om han drar till nhl om de drar igång...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Mange: ???
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Det värsta är att jag bara kan erinra mig om att Mackan lyckats med denna "kroppsfint" en gång. Det var första matchen han spelade mot i Timrå. Med Malmö.

Fast det är klart, jag kan ju ha glömt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
"Center i Världsklass".. tjena! Såna spelar inte i ES om NHL blir av ju = )

Är väl också något som fortfarande är osäkert väl? Huruvida det blir spel "over there".
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
jokklas: Å "Snart kommer ett pressmeddelande..." på timraik.nu. Vem, Var, Hur När?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
DanneW:

Varför gör de på detta sättet... Väntar de på att bläcket ska torka innan de offentliggör vem det är....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
DanneW: De gillar att titta på våran ångest här på HS... =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: Fy fan vad skönt med Svedbergs påskrift!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rox: Ja du, dom vill väl vilja se hur mycke vi spekulerar här först å sen släpper dom ett helat annat namn. Själv tror jag på Mario Lemieux...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Enligt rykten har HPK spelat färdigt, men den här gången var det Svedberg...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Saknas i dagsläget en back från att vara full besättning på backsidan, som ev 9e back borde Moe få chansen. Jonsson lär väl kanske kunna hamna i Leksand återigen eller att han väljer farmarlagsspel. Det är bara hoppas på något spektakulärt sista backnamn då om nu inte Jonsson väljer oss.
Kommentera

« · 533794 · »