1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588054 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 534216 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Dared: Du har helt rätt, pisamt för Timrå...
Det värsta är att han smittade av sej på Crippe, som inte heller fixar finten...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rox: HPK??
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Herminator:

HPK Hämeenlinna, där Laakkonen spelar....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Mikael Lind, 33, center i Brynäs
50 GP, 11+27=38, 24 PIM, -19
Enligt uppgifter skall Mikael Romö vara redo att flytta norrut igen. Om inte Timrå är intresserade av hans tjänster så verkar Sundsvall vara det enda alternativet."

Förmodar att med Mikael Romö menas Micke Lind. Däremot, om Lind inte skulle spela för Timrå IK, är det sannolikt att han spelar för Sundsvall? Även om Lind har sin käresta här så känns det som att han har nåt år kvar i den yttersta eliten.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
250kg kärlek: Helt osannolikt är det nog inte. Han är trots allt 33 år och även om han har nåt år kvar i toppskiktet så kanske han börjar prioritera annat än hockey?

Skulle han gå till IFSH så får man väl isf gratulera dem till Allsvenskans bästa center i det fall NHL-konflikten upphör.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Utgår från att Lind skulle vara välkommen här, om det nu rycker i sundsvalltarmen hans. Det kryllar ju inte av centrar i Timrå, direkt.
Hagos lär dra. Som jag tidigare nämnt - och som förmodligen ingen instämmer i - deppar jag icke om så blir fallet. Han är för bra för att vara tredjecenter, men för dålig playmaker för en styra en producerande kedja.
Jämför med en sådan som Krykov. Timrås bästa värvning efter Kapanen.

Nä, Lind som andracenter kan jag köpa. Nielsen som tredje, Gahn som fjärde - och en uppdaterad Krykov-klon som härförare i förstafemman. Låter godis.

I övrigt måste jag säga att årets värvarsäsong är oerhört tråkig, om än på ett positivt sätt. Nubben - och övriga klubbledare - är helt enkelt för bra. Dom önskade kontraktsförlängningarna tickar in i stadig takt, och (de förmodade) nyförvärven känns oerhört genomtänkta. Man kan bara sitta med armarna i kors och njuta av hur mästerligt timråskutan styrs.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bragd-Birger:

När Krykov och troligtvis även Hagos lämnar så vore det ju märkligt om man inte tog emot Mikael Lind om han verkligen vill spela här. Jag tycker inte Lind är sämre än Valeri Krykov.

Däremot tycker jag många underskattar Kristian Gahn, han gjorde ändå 24 på 46 matcher som 3:e/4:e center. Det var bättre än både Krykov och Hagos som båda hade mer speltid än Gahn.

Men Markus Matthiasson (som för övrigt kommit tillbaka till Timrå engång redan med succé, kerstin k) är nog ingen spelare som i dagsläget tar en plats i de två främsta femmorna i Timrå. Här ser jag nog hellre att man värvar en ung förmåga istället.

Hur som helst så saknas bara en back nu. Om det blir en värvning, Lars Jonsson eller en junior återstår att se. Stommen där är i alla fall klar och den känns stark!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Instämmer angående Lind. Skapligt skadefri är han en tillgång i vilket ES lag som helst. Om det sedan innebär 1:a, 2:a eller 3:e center är en annan femma.
Han är dessutom väldigt skicklig i powerplay, något som kommer behövas på centersidan när Zäta och Krykov försvinner (räknar med NHL till hösten). Hagos är inte lika skicklig på att styra PP spelet, även han försvinner ju verkar det som så Micke.. du är välkommen tillbaka = )
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Det ligger på nu....

Andretränare blir Björklöven-Micke. D.v.s. Mikael Andersson.

Mycket intressant. Herr Andersson fixar till defensiven åt oss och herr Johansson gnuggar på offensiven. Typ.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Grattis till ett bra nyförvärv. Personligen hade jag gärna sett honom stanna i Luleå.Men nu blev det inte så.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Skarin: Bara positva nyheter just nu, härligt! Skönt att kunna räkna in ett redan etablerat namn även på posten som andretränare.

Dock känns det som det finns lite utrymme för en negativ nyhet just nu. Allt kan ju inte bara rulla på, eller...?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Kan vara läge för att värva centern Jonas Rönnqvist nu kanske...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Det kan faktiskt "bara" rulla på. I min värld i alla fall.
Hit med Micke Lind och en ännu bättre center (räknar bort Hagos).
Hit med en backtyp som jag tidigare varit inne på. Inför varje säsong rättare sagt (räknar bort Lars Jonsson).

Om nu Jonte försvinner tycker jag det är väldigt viktigt för oss att ersätta honom med en likvärdig ytterforward som går rakt in i förstakedjan. Det gäller att sikta uppåt.

Ingenting är omöjligt.

Portello: Tack!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Rönnqvist står under kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Mikael Andersson. Mycket intressant. En riktig pådrivare.

Tror, eller vet att han kommer tillföra väldigt mycket. Dessutom lär väl Kenta få avlastning på presskonferenserna.

Anders Huss kändes trots allt som någon form av nödlösning, bara för att man spelat länge och är ett stort namn så ska man automatiskt vara assisterande coach. Även om man kanske inte passar in helt. Nu är det väl kanske inte just så heller, men det var väl den bilden man fick av det hela.

Nu vart jag glader.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: låter ruskigt intressant det här.. Kenta och Micke.. tillammans, nu ser man fram emot nästa säsong trots att den inte tagit slut, för alla..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: själv så hade jag mina aningar om att en viss Ulf Dahlén skulle bli ass. tränare.. det sprack ju!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
tjobba: Handlade väl enbart om spekulationer utan riktig grund?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: Grunden kan väl vara den att han varit aktuell för spel här, har väl bostad inte allt för långt ifrån, och avtackade sig uppgifter på kontor i HV71
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Micke Andersson? Timrås tallar det nya Björklöven? Efter allt ert tjat om Löven och grishockey.
Opportunister!
Nytt namn för supporterklubben kan bli "Tallöven" eller "Björkbarren".
Nä, "Träskallarna" eller "Kortslutningarna" är mitt sista bud.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: Såja, bekymra Dig mer om er egen huvudtränare Du...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Redax 2: Jag ar inga bekymmer just nu. Eftersom det alltid är ett helvete att hålla på Sundsvall.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: "Ångest, ångest är min arvedel..."
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Redax 2: Jag och Karin Boye. Hon hade också hållit på Bobcats om hon levt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: Bevisa!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: Du har inte läst Karin Boye, det märks. Läs och du slipper ställa dumma frågor.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: Nja, jag tror faktiskt hon stått vid min sida 1981 och i 18 år framåt och fortfarande således håller på Timrå...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ja en lysande back klar då. Synd då att han inte blev årets rookie för det förtjänade han.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: Det var ingen fråga, det var en anmodan.
Jag delar inte din tolkning av Karin Boye.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: Jag tolkar inte, jag läser bara.
Kvinnor tolkar, män gör det inte.
För övrigt är jag tveksam, ytterst tveksam, till om du läst Boye särskilt grundligt.
Annars föredrar jag William Butler Yeats framför Boye.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Moverare: Det måste vara rena barnleken att hålla på Sundsvall Hockey i jämförelse med Skellefteå AIK
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Hm, är denna Micke A verkligen bra för Timrå? Citerar lite från den gångna vintern.

"Dalan: Ja va säger man, Andersson borde ställa sig i skamvrån om man inte kan kontrollera sina spelare
Manderville 2004-12-29 00:11 Besvara"

"JimmyH: Det är bara hoppas att vedhandlarn Anderssson har förstånd att ta åt sig vad Kenta sa.. Att han skulle använda dagens ojämna och periodvis värdelösa domarinsats som ett försvar för sin egen "coachning" och sitt lags vårslösa uppträdande det kunde man ju räkna ut innan.
Det handlar om respekt , för sina motståndare och för vad hockey går ut på när man går in på isen, tyvärr såg vi mycket av det motsatta idag.
Efter att ha beskådat dagens drabbning så ser man fram mot kram-kalaset på torsdag... då äter vi modo som mjukglass!!
bladerunner @ Radiodalen 2004-12-29 00:14 Besvara"

Här har man läst i åratal vilken vacker förening Timrå IK är. Hårda, tuffa men ärliga tag. Laget är naturligtvis mestadels fyllt med riktiga lirare som kännetecknas av känsliga handleder. Håkan Loob är en jävla skit som värvar under pågående säsong.

Nu har tydligen Timrå ändrat inriktining. Man värvar från kämpande kvalserielag och dessutom värvar man gristränare.

(OBS! Det var en hel del ironi i detta inlägg, säkrast att berätta för er som inte förstår er på sådan. Inlägget är skrivet med ett leende på läpparna. Grattis till Micke Andersson, en kanonokille som passar som klippt och skuren i Timrå IK.)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall:
Snälla pojkar får inte spela SM-final, hoppas att det nya tränarparet kan ändra på det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Portello: OK - Jag misstänker att han ändå inte skulle lämna Luleå. Dock en mycket bra spelare!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Med våld kommer man långt, åtminstone till kvartsfinal.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: Färjestad tog sej ju ända till finalen!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Tror att de flesta här inne inte håller med dej och dina åsikter.
Kent Johansson och Mikael Andersson i båset kan knappast bli bättre.

Jag kan inte få ut mina tankar så här via internet.. Kan någon försöka utvecka: "Kent Johansson och Mikael Andersson i båset kan knappast bli bättre."
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Albert Hall: Inte så farligt ändå om du bara fick två träffar.

Jag undrar om jag fäste i ord vad jag tyckte och kände när TIK plockade in Lars Molin av alla som (lyckad) livräddare i slutet av katastrofsäsongen 01-02. Tänker inte söka efter det...

Micke Andersson var ett oväntat nytt namn för mig. Känns vettigt. Han är för mig personligen väldigt förknippad med VM-guldet -87, han hade mycket kul att säga i intervjuerna.

Vad ska Huss göra nu?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Målvaktsfrågan... Visserligen är Gerber från NHL, men undra om inte Hento känner sig lite förfördelad i Färjestad. Med Micke Andersson i TIK så kanske han skulle kunna locka Hento hit. Hento, en svensk landslagsmålvakt av och till, brinner säkert av revengelust...

Den unge finnen verkar ju vara rökt, Danielsson kan få stå på tillväxt ett tag och Kapanen i all ära och med tanke på hans skadebekymmer så behöver vi en stark backup. För konkurrensens skull vore det kanon och det kan sporra både Kapanen och Hento till stordåd. Borde vi inte då, blir nog Micke A då, slå Hento en signal för att pejla intresset......?

FORZA TIK........alltid, alltid......... 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:

Jag sökte bara i en minut. Söker välan en minut till då.

Hmm, här kommer en till:


"Efter att sett matchen igår så blir man fundersam på hur M. Andersson i Luleåbåset fungerar i skallen. Fanskapet står ju och peppar sina spelare till att spela ännu fulare efter alla utslagna tänder och crosscheckingar. Luleå måste ha tagit elitserierokord i crosschecking utvisningar igår. Jag önskar aldrig att en motståndare skadas men nu skulle jag bli jävligt glad om Mikael Andersson skulle får ett stenhårt slagskott mitt i pannan. Snacka om att ha en FEG tränare som inte törs säga åt sina spelare att skärpa sig.

HATA LULEÅ.
lötabo 2004-12-29 10:28 Besvara Visa ämne"

Denna var ju faktiskt värre. fast jag vidhåller att Micke A är en kille som passar som klippt och skuren i Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Stay away from Löta Micke, det säger jag dig...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco:

Kan lötabo skjuta höjdare tror du?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Förresten, vad ska hjälten Huss gör nu då? Får han någon annan syssla i TIK kanske? Köpa in vattenflaskorna eller? Eller ska han jaga älg på heltid eller kanske dra till Gävle och verka i en Elitserieförening eller kanske då verka i en Allsvensk förening? Som revenge kanske gnugga kvällskurser i taktik???  TIK tar väl hand om åsidosatta hjältar så han slipper pipa till Gävle eller....?

FORZA TIK.......alltid, alltid..........

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Friman SR: Jag tänker väl att Husse får nån annan plats i TIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Det är det!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Enligt rykten är Hussen faktiskt erbjuden jobbet som materialare, och det säger jag inte bara för att jag är läskad.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Jag undrar var Robban tog vägen. I den av Ernie och Nubben så bespottade ST-artikeln kan man möjligen ifrågasätta status vad gäller nyförvärven men när det gäller vår kapten borde det inte vara hemliga leken.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

El Maco: Ja, vart tog Robban's kontrakt vägen? Han var ju oxå klar enligt artikel publicerad i ST då da och han finns inte klar på timraik.nu......? Jag tycker att Robbillibobbilibobbillibobbanrobban inte var sig själv helt rättvis den gånga säsongen, men med större tillit när inte NHL finns i bilden så växer han enormt och det är en tillgång så därför så vill jag veta vart Robbillibobban's kontrakt tog vägen....?

FORZA TIK.......alltid, alltid..........

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Friman SR:
Tänk att Timrå IK som förening har gått från ful ankunge till en svan, på bara 5-10 år.
Förr fick väl sportcheferna böna och be för att få hit storheter som Degerstedt, Bosson, Åhlund osv.
Nu verkar det som om det har bildats en kö utanför Nubbens kontor uppe på kansliet, kul.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Friman SR: Det kommer ska du nog se.
Kommentera

« · 534216 · »