1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588863 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 538925 · » Till forumet

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Frans Nielsen har inte skrivit på ännu
Vad säger att han överhuvud taget gör det?
Hedström ja vem vet
Kommentera

supp: Man har kunnat läsa i både tidning (aftonbladet & st) och på text-tv att Frans Nielsen ska vara så gott som klart för Timrå. Dock så börjar man faktiskt fundera om detta verkligen stämmer eftersom Malmö har spelat klart för säsongen och ännu inget definitivt besked har kommit. Vill man spekulera lite så har Frans Nielsen gjort en bra säsong i Malmö, så vem vet han kanske är aktuell för spel i Nordamerika...
Kommentera

Enlig hockeymagasinet så är Frans N klar:

Timrå

Nyförvärv - klara:
Anton Strålman b Skövde
Janne Laakonen f HPK
Frans Nielsen f Malmö
Peter Regin f Herning
Mika Oksa mv Espoo
Johan Asplund mv Nyköping

Nyförvärv - rykten:

Förluster - klara:
Valeri Krykov f slutar
Tommi Rajamäki f slutar
Kimmo Kapanen mv KalPa

Förluster - rykten:
Miikka Kiprusoff mv (lockout)
Aki-Petteri Berg b (lockout)
Henrik Zetterberg f (lockout)
Fredrik Modin f (lockout)
Kommentera

kulltorp: Som alltid är det timråik.nu som har sista ordet. Allt annat är silly season.
Kommentera

kulltorp: Hockeymagasinet har haft honom som klar sedan länge, vilket gör mig tveksam. Om han nu skrivit på redan under kvalserien borde han rimligen presenterats nu. Finns ju ingen anledning att vara finkänslig i flera veckor efter att laget spelat klart.
Kommentera

Bragd-Birger: Kan det inte vara som så, att Nielsen liksom en del av våra spelare befinner sej på landslagsläger just nu - och koncentrerar sej på det för tillfället.
Dock kan han mycket väl vara muntligt överens med Timrå, som inte offentliggör något innan alla papper är påskrivna.
Kommentera

Kevin O Shea: I Häggdånger bor det 1 vis man.
Kommentera

Undra när Hedström och Manderville tänker skriva på. Båda väntar säkert på NHL
Kommentera

Kvinnohund: Jag kan nästan garantera att Mandy inte väntar på NHL... Jag har min fasta övertygelse att det sitter hos TIK att han inte skrivit på ännu! Detta pga de uttalanden Mandy gjort innan han åkte hem till nordamerika.
Kommentera

Tycho:

Eller kan det vara så att det är dubbelbeskattningstjosan som ligger bakom?

Kommentera

supp: Jag vet. Laget nedan är en blandning av kontrakterade spelare och rykten.
Kommentera

Kvinnohund: manderville kommer vi aldrig få se mer i timrå tyvär =/
och varför skulle han vänta på nhl han har ju inget där att göra längre?
Kommentera

willysson: Manderville har säkert fått ett kontraktsförslag av Nubben. Frågan är väl hur det såg ut? Känns som det kan ha inneburit en lönesänkning? Därav ingen underskrift? Rena spekulationer från min sida men jag hoppas verkligen att han skriver på snart.
Kommentera

Rink rat: jag tror att det är av skatteskäl han inte skrivit på än.
Kommentera

kulltorp: Å andra sidan har man inte Wennerberg och Warg
med från MoDo
Kommentera

Ja vad ska man säga snart är Laget fullt.

För mig ser Tränarsidan riktigt stabil ut Det är nog det sista man behöver oroa sig för. Sedan Hmmm???

Backsidan känns också bra och trygg.

Målvaktssidan Ja vad säger man Oksa ingenaning intressant. Asplund vet jag spelat bra i Nyköping Han blir nog en mycket bra andra målvakt.
Det blir ett frågetecken för mig fram tills säsongen börjar.

OJOJ OJ Vad ska man säga Forwardssidan Känns jätte osäker nästan skrämmande... Vem ska producera ???? Nordgren visst man han gör det bara fram tills karjala cup sedan finns där inget mer och hämta inte denna säsong och förra. Vill nu se Några säkra nyförvärv. Plus Hedströms underskrift. Nielsen, Persson, Maderville och Hedström då kan jag känna mig lungn igen annars blir det inte bra så är kännslan i alla fall.
Kommentera

Appropå alla spekulationer med Neilsen hoppas de stämmer men om jag får välja vill jag hellre se Niklas Persson från Leksand. in i Laget. Plus att vi behåller Hagos
Kommentera

TIK-Supporter: Niklas Persson kommer inte. Läste en artikel där det stod att Timrå inte var intresserad, detta var info från Nubben. (se länk)
Kommentera

Kevin O Shea: Kanske Nielsens kontrakt löper ända till sista april?
Därför kan man inte "gå ut med" nyheten. Enligt de flesta tidningar är Nielsen klar för Timrå!
Kommentera

Jag ser Frans Nielsen som en lovande värvning om han kommer.
I rätt miljö kan den killen blomma ut hur mycket som helst.
han har inte haft någon direkt tacksam uppgift under säsongen... Att producera i ett bottenlag.
Smartare backspel... Bättre leveranser genom mittzon och längre anfall... Då kommer en sån som Frasse mer till sin rätt! (Tror jag)
Kommentera

Janken: Vi har väl tillräckligt med centrar som går in i 2:a, 3:e och 4:e femman. Vi måste ha en center som spelar i 1:a femman.
Kommentera

Tycho: Skulle vara roligt att veta vad för uttalanden han gjorde innan han åkte hem. Har du tillgång till dessa?
Kommentera

LennartA: I korthet att han mycket gärna ville tillbaks till Timrå och att han trivdes jättebra. Vad jag fattade ville han ha det klart innan han åkte hem till nordamerika... Fast det är juh lite sent för det nu... ;)
Kommentera

Är det bara jag som tycker att det ser tunt ut på målvakts fronten?
Kommentera

Berglund: Förmodligen.
Kommentera

Berglund: Misstänker att de står 50/50 om din oro är befogad .
Antingen är dom OK eller så är dom kass.
Roewill kommar ju alla ihåg, han var ju "Kanon" tyckte flertalet.
Vem floppade ?

Så, antingen är det befogat eller så inte. Facit får vi i September.
Kommentera

Helg Ernest: Derouville var de flesta positiv över eftersom han hade lirat 3(!) NHL-matcher, vilket av någon anledning kändes riktigt mycket för 3-4 år sen. Lika så lättlurade är man inte nuförtiden.

Jag tror stenhårt på Oksa. Ska man bara värva namn så skiter det sig ofta till slut ändå. Miikka kändes väl ganska så överskattad om man ser till vad han verkligen uträttade. Helt lysande stundtals, men sen förstör hela matchen genom att släppa in nån billig sheit.
Kommentera

Angående Manderville: Som det har verkat nu under silly season så vill Timrå föryngra laget. Manderville är väl en bit över 30 om jag inte minns fel så det kanske är av den anledningen som han inte har fått något nytt kontarkt (det är i och för sig inte klart att han försvinner). Sen behövs det ju också äldre spelare i ett lag, men man kanske anser att man har bättre "gubbar" än Manderville.
Kommentera

Pätr: Jag tror att intresset finns för att ha kvar Mandy... dock inte säkert för samma pengar som tidigare... Där har vi är nog det som stör förhandlingarna nu...
Kommentera

Helg Ernest: Pratade med en finsk sportjournalist som sa att Mika Oksa är en "rätt bra målvakt". Frågan är då: rätt bra i Finland, hur bra är man då i Svenska ES???!!!
Kommentera

Ice Tea: Oftast bättre tycker jag det visat sig de senaste åren iaf.

I övrig så rent generellt är väl finska målvakter bättre än svenska också, beror säkert till stor del på att man i Finland använder sig av målvaktstränare i betydligt större utsträckning.
Kommentera

Tycho: Jag tror Manderwill är klar.
Men av andra tekniska skäl så är han inte officiellt klar.
Man kan inte bygga ett lag på "Yngre" då de har för vana att vilja pröva nått nytt. Typ Hagos osv.
Men nog tror jag Hagos också blir kvar.
Dom var ju och röck i " Za" men han vart kvar 1 år till.
Tycker defenetivt att "Z" var mer mogen än Hagos.
F..n Hagos har ju inte nått Norgrens klass ännu, hur f..n skall han plattsa där borta ?

Manmdy är klar, men får inte ha anställnings förhållande pga Skatte tekniska skäl.
Kommentera

Varför skulle inte Manderwill vara värd samma lön som tidigare ?
Kommentera

Helg Ernest: Gick ju inte lika bra för han den här säsongen som den innan.
Kommentera

ChriZt3r: Inte tycker jag han var dålig ? Modin var urusel. Men Mandy gjorde väll vad han skulle och lite till?
Vi får ju betänka att det var andra förhållanden i år också.
Kommentera

ChriZt3r: Ok Han missade att köra över Norrena i år.
Men generelt var han ju normal för att spela i det sällskapet .
Kommentera

Bröderna Steen lämnar FBK. Var dyker de upp tro? Modo? Leksand? Mora rent av? HV71? Vilka har kraftiga nybyggen på gång?

Svaret kanske redan är allmänt känt.

Kommentera

El Maco: Det blir tydligen Leksand som får äran att, ett tag framöver, "uppfostra" Årets Rookie och hans bror.
Kommentera

På tal om silly season. 3 kronor är trots att man hävdat att avtalet är uppsagt med nämnda hotell tillbaka på The Gangbang Hotel och vissa av spelarna förbereder sig as we speak för en natt på krogarna runt Stureplan....
Kommentera

ChriZt3r: Jag vill än en gång påpeka att Mandervilles kvaliteter inte ligger i det offensiva arbetet.
Tillsammans med Hagos var han definitivt den bästa defensiva spelaren i årets lag, (bortsett från Zäta naturligtvis).
Så att säga att han inte var lika bra den här säsongen är struntprat.
Hans marknadsvärde går inte att avläsa i antalet producerade poäng, utan här gäller andra bedömningsgrunder.
Kommentera

Helg Ernest: Skriver inte heller att han var dålig. Jag skrev att det gick sämre för han i år än förra året. Jag tyckte det såg segare ut den här säsongen och det kändes som det fanns mer att ta av om han bara ville.
Kommentera

Helg Ernest: för det första: glöm manderville!
varför manderville inbte skulle vara värd samma lön? jaa han blir ju inte direkt yngre? även fast man inte ska få betalt efter hur gammal man är utan efter vad man prestrerar men han VAR inte lika bra förra som säsongen innan!
Kommentera

TiK m.fl:  Är det ingen som tänkt på att den här säsongen var rätt speciell, ja, med NHL-proffs i vart och vartannat lag i Elitserien. Detta lär ha påverkat de flesta spelare som inte är stjärnor oavsett klassen på de spelare man möter. Manderville gjorde sig väl mest känd för sina defensiva kvalitéer säsongen 2003/04. Med de förutsättningar som gavs den här säsongen ställdes det ju självklart högre prov på vad han presterade i just den rollen. Att han då kanske gick ner lite i nivå ser jag som rätt naturligt, just med tanke på att motståndet med säsongen 2003/04 i jämförelse också var en klass bättre. Blir det inga proffs kommande säsong räcker garanterat Manderville till!
Kommentera

Dream Team: Jag tror att mycket ligger i att man vill föryngra truppen. Samt att han nog satt på en rätt bra lön, lägg till att han hade problem med skador större delen av säsongen. Det var en del matcher som han bara spelade en period för att sen kliva av, med tanke på åldern vågar man kanske inte chansa, precis som med Kapanen. Nu fick man kanske Wennerberg och Warg för samma summa som Manderville kostade i månaden.
Kommentera

Dream Team: En bra analys! Elitserien var febrig i år, därför kändes samme Manderville lite kall...
Jag tror inte sista ordet är sagt i hans fall!
Kommentera

orion: Ja det var ett annat tempo i år men förventningarna var ganska höga på han ändå. Så det är inte konstigt om han får ett kontrakt med lite mindre stålar i den här gången .
Kommentera

ChriZt3r: Åsså ska vi inte glömma faktor skatteplanering...
Kommentera

orion: Nej det ska vi inte. ganska viktigt så man inte åker på någon smäll.
Kommentera

orion: Skatteplaneringen har väl ingen betydelse när det gäller kontraktskrivande? Huvudsaken är väl att han inte fyrsiskt är i Sverige mer än 180 dagar på ett år.

Det är en sak som talar mot Mandy. Om Nubben kan tänka sig att ta in en fullskattare så kan vederbörande vara med på försäsongen och hela vägen. Gör man en sån satsning med Mandy så blir det inte bara dyrare 2005-06, det finns risk för att han retroaktivt blir skattskyldig för förra säsongen också.

Kommentera

El Maco: Trots allt är han en färgklick!
Alltid full av energi. Alltid fokus på sitt byte.
"I was at the end of my shift, but you never know what kind of garbage you´re gonna pick up."
Vem glömmer matchen mot LHC?
Jag har en tröja.
Kan tänka mig att hyra ut den till högtidsdagar eller liknande.
El Maco kan få disponera den några månader. Hör av dig så är det din under sommaren! Jag funderar på att bära den 19 augusti.
Kommentera

« · 538925 · »