Enligt min mening har Nubben värvat Oksa och Nilzen och i viss mån Lakkonen som jag kan tänka mig i en första uppställning, resten är spelare som man hoppas kommer att blomma ut, förutom Ström då som jag nada koll på.
Dream Team: Låt Lars Jonsson odla sin uppenbara talang för forwardsspel, han kan bli en viktig kraft framåt, kan vara en klok karriärvändning för en back som är liite lätt...
Dream Team: Ok, Det måste komma ersättare framåt helt klart! Men jag tror inte att det utesluter att det finns utrymme att förhandla med Lasse Jonsson!? Antar att Nubben har minst 8 tim arbetsdag han också, och han är väl inte helt ensam heller. Kommer att tänka på ngn sketch med killing gänget, R Gustavsson spelar en kille med världens sämsta simultanförmåga hoppas det inte ser ut så på TIKs kansli...
Rink rat: Du har ju helt rätt i vad du säger. Frågan är dock inte vem som är bäst av Calle eller Lasse, själva huvudfrågan för hela klubben MÅSTE vara att i första hand fixa ett par forwards. Varför jag tog upp backsidan är därför att jag anser att det tar för mycket kraft och energi, ja, förmodligen pengar med, att försöka behålla Lasse Jonsson i laget. Jag hede inte velat nåt hellre själv, men energin måste läggas på andra saker just nu. Där får vi nog vara beredd att överge några ev. planer på att ha Lasse kvar...
Dream Team: Jag tar då hellre Lasse framför Calle alla dagar iveckan! Lasse är ung och har pontential, okej att han kanske inte dominerade som många kanske hade hoppats på ifjol men jag tror att han har bra mkt större möjligheter att utvecklas kommande säsong. Calle är säkert ingen dålig hockeyback men frågan är väl om han är bättre än Lasse? Om de två skulle vara helt jämnbördiga så tycker jag att det klokaste vore att behålla Lasse. Mest pga av åldern och att han fanns med i laget förra året.
ståpäls: Läget som uppkommit nu som för alla inblandade parter (oss fans inte minst) är minst sagt en total överraskning, och det gör ju att all energi, och då menar jag verkligen ALL energi bara måste läggas på att i första hand lösa forwardsproblemen i laget! Backar har vi så det räcker. En på try-out, t.o.m. Där kan vi gå kort och hitta nån ströback som täcker i det tredje backparet eller nåt. Powerplaybackar har vi så vi klarar oss. Men bland forwards behöver vi ju helst landslagsklass på de spelare som vi tar hit. Tre landslagskillar varav en VM-spelare går inte att ersätta med vad skrot och korn som helst. Manderville? Nej, jag är ledsen, det krävs nåt mer än en som dödar utvisningar.
Jag respekterar Lasse jonsson på alla sätt och vis. Han har en grym talang och behöver bara spela med rätt lag för att kunna utveckla den fullt ut. Det hade mycket väl kunnat funka hur bra som helst hos oss, ja, i väntan på att han mognar för NHL, o.s.v. Han blir tyvärr över, som det känns just nu. Trots Nubbens uttalande, var det igår (?), ja, där man skulle försöka övertala Lasse hit och dit. Skippa det dösnacket nu Nubben och rikta all kraft som över huvud taget går att uppbära på att hitta en förstecenter och ytterligare en klassspelare som fixar att gå in och bereda väg för övriga spelare. Snälla..!!
Dream Team: Men kvalserien blir spännande! Men skämt åsido, är det någon mer än jag som skulle ta en förlängning med Lars Jonsson med en..tja, jag vet inte, en axelryckning.
ståpäls: En satsning på en jumbotron för de pengar som nu finns över, till förmån för ett par riktigt vassa spelarförstärkningar är nog samma sak som att säga hejdå till ett slutspel framåt mars månad...
Dream Team: Jag tror nog inte heller så mkt på det där med Sanny. Men ändå känns det inte omöjligt. Han har trots allt varit med i VM-truppen , och utvecklas från år till år. Jämför man Sanny och Lasse J tycker jag Sanny har mer NHL-kaliber med sin tuffhet. Calle Johansson? Undrar om han inte behöver minst ett år i elitserien först.. Men som sagt, både Robert Nilsson och Shay Stephensson har nu vandrat från lägre divisioner än elitserien, rakt över atlanten, snacka om att gå på vatten;-)
tjobba: Tro inte benhårt på det där. Tidningarna spekulerar ju värre än oss vad det verkar. Jag skulle inte tro att Sanny är aktuell för NHL. Värre verkar det ju vara med vår tryout-back, Calle Johansson. Han har ju ögonen på sig därbortifrån vad det verkar.
Janken: Han spelar med all säkerhet i Detroit kommande säsong. Om tidningar o nyhetsbrev säger något annat så är det inte annat än vilda spekulationer, med ett biintresse att väcka uppmärksamhet. Man kan ju med den typen av skiverier skapa ett visst läsintresse, men de insatta vet att han som sagt spelar i "Red Wings".
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Sanny Lindström - Teemu Aalto Robert Carlsson - Peter Ström - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Pär Styf Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Carl-Johan Johansson - Johan Svedberg Christian Söderström - Kristian Gahn - Magnus Nilsson ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: Anton Strålman - Mats Hansson/Eric Moe Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Peter Regin
Visst måste detta vara sista oturen ? Jonathan Hedström (Timrå) Holding 2 min. 10:38 period 3. Johnny Oduya (Djurgården) Holding 2 min. 2:35 period 3. TIK - DIF, 2-3, M. Kristoffersson(DIF), 0:43 period 3. Ass D. Boyle TIK - DIF, 2-2, N. Ekman(DIF), 17:59 period 2. Ass J. Ölvestad Dan Boyle (Djurgården) Elbowing 2 min. 19:41 period 1. Kent Manderville (Timrå) Slashing 2 min. 13:31 period 1. TIK - DIF, 2-1, K. Ottosson(DIF), 12:17 period 1. Ass N. Ekman, D. Tjärnqvist Pär Styf (Timrå) Holding 2 min. 11:21 period 1. TIK - DIF, 2-0, H. Zetterberg(TIK), 10:52 period 1. Ass J. Hedström Mariusz Czerkawski (Djurgården) Hooking 2 min. 10:37 period 1. TIK - DIF, 1-0, H. Zetterberg(TIK), 5:32 period 1. Ass N. Nordgren Jonathan Hedström (Timrå) Cross-checking 2 min. 1:10 period 1.
ernie eagle: Ja.. men om du läst meddelandet som jag svarade på så hade du förstått. Där stod det både om jonsson och hedström.. men de klart att man kanske skulle varit lite tydligare på det området så alla förstod.
LingaN: Det är mkt möjligt att så är fallet. Men å andra sidan gjorde Christian Bäckman och Fredrik Sjöström det då när det stack över och vem fan trodde på fullaste allvar att Tommy Westlund och Niclas Wallin skulle bli stora "over there"....
Större under har ju skett. Och erfarenheter ger rutin. Så på sikt kan det bli någonting stort även av lille Lasse från Borlänge.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Sanny Lindström - Teemu Aalto Robert Carlsson - Peter Ström - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Johan Svedberg Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Pär Styf - Mats Hansson Christian Söderström - Kristian Gahn - Magnus Nilsson ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: Anton Strålman - Eric Moe/Carl-Johan Johansson Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Peter Regin
LingaN: uppenbarligen tycker Toronto det. Aki är en klassback, det diskuterar inte jag emot. Tror att rinken spelade honom ett spratt här i Sverige, lixom säkert många fler. Tycker på intet sätt att Aki haft det trögt här, tvärtom. däremot tycker jag att det var lite kipperfasoner på honom, - slapphänt vid vissa tillfällen!
TIK-Supporter: Vill Timrå ha kvar jonsson även om han inte åker till NHL ? ..vem vet.. Man tycker ju att Anaheim borde gjort det och enligt vissa källor så är chansen att han blir kvar ganska god ändå, hoppas på det också !
Paddan: Tycker det låter lite konstigt för Asplund har väll inte direkt rosat marknaden så man tänker han måste vi ta över i rangers ledningen direkt .. känns personligen som det möjligtvis en misstolkning från tidningen då .. för tror att ledningen nog hellre skulle en målis från charlotte checkers chansen i wolfpack .. sen är ju frågan fortfarande om valiquette är intresserad av spela i rangers eller wolfpack då är dom ju 4 iaf trots tappat labarbera till LA i och med signat 2 rookie målisar redan + weekes
ernie eagle: Tja, eftersom det var Rangers Assistant-GM som gjorde uttalandet i en tidning så borde det väl finnas någon form av substans i det där i varje fall.
Dream Team: Men nu lät ju också hela historien alldeles för otrolig för att kunna vara sann. Jag menar hade NY Rangers/Harford Wolf Packs verkligen varit ordentliga intresserade av Asplunds tjänster hade man väl först och främst kontaktat den svenske scouten Rockström och sedan pratat med Asplund. Nog för att NHL är kända för att gå sina egna vägar och köra över regelverket åt höger och vänster men någon måtta får det ju vara på bluffandet.
Och hade Asplund dragit nu hade nog inte varit världens smartaste kille direkt om man säger så. Att träna en hel sommar med Timrå och dessutom nyttja Mika Tarvainens tjänster och sedan ett leende som om killen vore nygift inför kamerorna och 2124pers i E.ON Arena dagen innan. Jag ser fram emot att spela i Timrå och har haft ett litet annorlunda träningsupplägg med Mika så jag hoppas kunna utvecklas i en bra miljö.
Killen hade i såfall lika gärna kunnat emigrera i till staterna och Amerika och inte behövt sätta sin fot på svensk mark igen. Då hade det varit KALKON-varning och JUDAS-stämpel stämplat i pannan på honom!
Dream Team: Skönt att detta bara vara en skröna, det är nog det bästa för Johan själv också. Han bör nog spela nått år i elitserien igen, innan han prövar lyckan i NHL.
Hur går det egentligen med förhadlingarna mellan Lars jonsson å Boston, kan inte hitta ngt om detta ngnstans. Plus hade Anaheim godtagit Hedströms motbud borde det varit klart för längesedan. När dyker den killen upp på träningarna då? Han var väll inte med på första ispasset?? Tränade Lars Jonsson? i måndags?
"Johan Asplund blir kvar i Timrå. Den 24-årige målvakten har inte fått något kontraktserbjudande från New York Rangers. – Det kommer inte att bli något av det där, jag är helt inställd på att spela med Timrå, säger Asplund."
När det gäller Jonte är chansen inte alls så liten att han blir kvar i Timrå IK. Förhandlingarna går isär. Men det vore nästan för bra för att vara sant att få ha honom kvar. Vi får hålla våra tummar.