1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 568499 · » Till forumet

Sv: Silly Season 05/06
Enligt min mening har Nubben värvat Oksa och Nilzen och i viss mån Lakkonen som jag kan tänka mig i en första uppställning, resten är spelare som man hoppas kommer att blomma ut, förutom Ström då som jag nada koll på.
Kommentera

När är NHL-lagens camper över...? När ska NHL-lagen ha spikat sina trupper...? Har vi chans att plocka smulor där eller kommer det att vara för sent för elitserielagen att plocka spelare därifrån då...?

FORZA TIK.........alltid, alltid.............

Kommentera

Tydlgen har Nubben pratat med Mikael Samuelssons agent. Saxat ur [url=www.dagbladet.nu/artikel.php?id=327395&avdelning_1=104&avdelning_2=2]Dagbladet[/url]

"– Det är först och främst NHL som gäller för honom. Men skulle det inte bli så finns det andra alternativ, berättar Samuelssons agent Joakim Persson."

Vidare:

"– Men det känns som ett långskott, säger Norberg som även pratat med andra agenter för att sondera marknaden. 
– Vi får se vad det ger, avslutar han.

Enligt [url=www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=493369]Sundsvallstidningen[/url]
är det nu klart at klubben jagar två nya forwards. Helst en målskytt som kn bidra direkt, men man är även ute efter att bredda truppen, så vi får se fler nyförvärv är alltså inte omöjligt. Dock är det ju en "mission impossible" att hitta ett överflöd av spelare med en månad kvar till seriestart.

Kommentera

[url=www.allehanda.se/sport/4172]ÖA[/url] ger litemmer kött på benen:

"– Jag har en del på gång och jag tror att vi har hittat två forwards inom några veckor, säger Norberg.
Hur och var letar man spelare?
– Jag jobbar som så att jag inte går på de absolut dyraste spelarna. Men ska jag vara ärlig har jag legat lågt en längre tid eftersom vi hade spelartruppen klar så tidigt.
– Men det finns inte många spelare ute på marknaden, om man säger så. Och de som är lediga är dyra.
– Vissa spelare har bud från 10-15 klubbar och där lägger vi oss inte i. Vi försöker hitta andra vägar.
Norberg tror också att de flesta klubbarna kommer att vänta tills NHL-lagen drar igång sina träningscamper.

– Dessutom är det ju inte så jävla säkert att en spelare som inte platsar i ett NHL-lag kommer att tillföra så mycket i ett elitserielag. Men dyra lär spelarna bli.
Vilka spelare tror du kommer att fylla ut trupperna?
– Kanadensare och tjecker, men inte de bästa tjeckerna. De väljer Ryssland eller den egna ligan."

Kommentera

Dream Team: Han litemmer, är det den hittills okände Ukrainske toppforward som Nubben haft ögonen på? Det kanske vore nåt...
Kommentera

Dream Team: Näe, han är lett...
Kommentera

Blir förvånad att ingen har kastat fram drömmarna om Dmitri Starostenko till ytan igen nu när det behövs både en och två spjutspetsar framåt. Har killen lagt av?

Kommentera

Johan J: Jaha..vill bara säga att jag gör comeback på hockeysnack..efter
några år av frånvaro. Dock är jag självklart med & stöttar timrå i klacken så ofta det bara går.
Apropå Starostenko så är han "bara" 32 år nuförtiden, spelar i moskva. (ryska mästarklubben)
Bra statistik har han oxå!
Men jag skulle tro att han trivs alldeles för bra i ryssland för att komma hit igen.
Rysslands största klubblag slår juh numera NHL lag på fingrarna när det gäller löner.
Kommentera

Micke Samuelsson vore ett drömförvärv!!!
Kommentera

Som det ser ut just nu...

MÅLVAKTER:
Johan Asplund
Mika Oksa
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Mattias Wennerberg
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Pär Styf
Per Hallin - Kristian Gahn - Magnus Nilsson
TREDJE FEMMAN:
Carl-Johan Johansson - Mats Hansson
Christian Söderström - Peter Regin - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
Johan Svedberg - Anton Strålman
Peter Ström - Fredrik Warg - ?????
Kommentera

Laken: om han är intresserad vore det kanon och därtill lite tyngd och kraft i form av manderville.
Kommentera

Starastenko vore annars en "favorit i repris". Stämmer det att han tränade med en väst med insydda tyngder?
Kommentera

Någon som hört något rykte om vilka ev. spelarförstärkningar Nubben kollar på?
Kommentera

Laken: Dimman tätnar.............
Kommentera

Någon som vet om Starostenko håller på med hockeyn fortfarande?

I och för sig är det mer tyngd i anfallsspelet vi behöver men det kunde vara roligt att veta ändå.
Kommentera

Laken: Starostenko vore väl ett utmärkt scoop för Sjöstedt! Mycket dimma att skingra där...
Kommentera

Tjalle: Undra om den där auktioneras ut eller inte?

Vore väl nåt för Bärra Littmar om han inte redan har den?
Kommentera

Rink rat: Tror inte att det är aktuellt. Lite väl kostsamt att ringa till Moskva, för att resa till Ryssland - är det inte tal om!

Men vill någon vänlig själ gräva fram ett scoop och skriva - så varsågod!

Nu har jag iaf fått krönikan från Lars "Nyllet" Nylin översänt till mig som är gästskribent i nästa nummer av Supporterfanzinet.

Alltså....."Nyllet" kåserar om Boorken, "Tåget", rock´n´roll och ljuva tider (nåja) - undettecknad belyser problematiken konspirationer hit & dit och så blir det förstås en rykande glödhet lista alá Jimmy Hamrin samt m.m.

MISSA INTE NÄSTA NUMMER AV MAGAZINE 62!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Ulf Dahlén är numera Dallas chefsscout i Europa.
Det kommer att finnas en massa NHL-spelare som inte får nytt kontrakt, avvakta tills rätt namn dyker upp.
Kommentera

Laken: Tja, bland Dallas free agents finns det ju såna spännande ynglingar som Scott Young, Lubomir Sekeras, Don Sweeney och Shayne Corson.
Kommentera

Paddan: Se där! Dessutom kan "Nubben" kolla bland alla NHL-spelare som inte fått nytt kontrakt, inte bara Dallas.
Kommentera

Paddan: Lubomir Sekeras skulle fanimej vara en våt dröm. Nu är väl iofs han back (tror jag) men ett ruskigt offensivt vapen som säkerligen skulle kunna skolas om till forward...

Jag fick nästan utlösning när han spelade i SSK och snurrade upp Frölunda så det stod härliga till för nåt år sedan och helt på egen hand avgjorde en TV-sänd match på Canal+ i Scaniarinken.

Ja jistanes vilken påskrift det skulle vara...

Scott Young vore heller inte fel. Det andra namnen, Don Sweeney och Shayne Corson tror jag inte är realistiskt att tro på?

Men vem vet? Större under har ju skett.
Kommentera

Nu vill jag läsa om nåt intressant rykte alt. nyförvärv...
Kommentera

Baker: Fick precis höra att ett nyförvärv kan vara på G, nämligen en ryss. Fan, det kanske har vänt, Robban Carlsson på bättringsvägen och ev. en ryss på ingång.
Kommentera

Sheriffen är tillbaka!!! (...fast det kanske alla utom jag visste redan...)
Kommentera

Redax 2: Härligt! Men vi behöver fortfarande en offensiv kraft.
Kommentera

Yes!!! Nu känns det redan lugnare..... En stadig målskytt nu och sedan kommer Nordgren tillbaka så kan det bli en roligare vår än den som var.....
Kommentera

Tills man kontrakterat en stadig målskytt känns denna återkomst mer som en jaha-värvning. Dessutom kommer han inte förrän oktober pga artistskatten, precis som ifjol. Vi behöver en målskytt redan i första matchen, för just nu har vi ingen.

Hade velat se två målskyttar istället för ännu en sarggnuggare. Men vi får väl nöja oss med en målskytt och en sarggnuggare då. Om nu inte Gunno kommer tillbaka då. Men det enda intressanta i nuläget är vem som ersätter Gunno. Allt annat är helt irrelevant i mina ögon.
Kommentera

Redax 2: Eeh, nej, jag hade ingen aning om det, så tack! Såklart positivt när läget nu är som det är. Inte precis överraskande. Enkelt för Nubben/Timrå IK, om inte annat. Ytterligare en vass offensiv kraft (helst två) så är vi med på banan igen!
Kommentera

Frella: Är det värt 330 000 i månaden för att värva en barteckotyp?
Kommentera

Frella: Manderville som en jaha-värvning? Nja... Vi har nog haft en del goda år för mycket nu;)

Enligt rykten så har TIK en hävert och lite suprice "målskytt" på G... Men det är mycket som ska falla på plats först... Nubben har tydligen Medelpads fetaste teleräkningar i alla fall.
Kommentera

Kul med Mandy. Dock ganska väntat. Bra med en penalty killer av rang. Så länge han är skadefri kommer han att visa vägen under matcherna då det känns som tyngst. Pappa-Kent var namnet.

Jag blir inte förvånad om det blir två forwards till framöver. En av dem kan givetvis vara Zäta och/eller Gunno även om det är mycket långsökt.

Kan bli rysk roulette i vinter. På gott och ont..... Dead or alive.

Pang Pang - TIK Power.

Hö hö.
Kommentera

Skarin: "Z" kan du glömma för den här säsongen. Hörde precis hur det ligger till. Det är lågt till lönetaket i Detroit och både Datchuk och "Z" skall få plats. Nu har ryssen fördel av lovade storslantar som Detroit har svårt att matcha. Därför ännu inget avtal med "Z".
Kommentera

El Aka Ali: En procents chans är alltid 1 % ;)
Kommentera

Trodde att en Mandervillesk återkomst skulle känna ljum, men...fan. Tanken på El Jefe på isen när det stormar som hårdast ger mig rysningar. Klart snubben ska lira rödvitt. Förstår inte varför jag inte insett detta tidigare.
Kommentera

Korrigera mig om jag har fel, men i o m Mandys kråka är vi väl uppe i dussinet jämt vad gäller forwards. Med tanke på att det inte är länge sedan Nubben ansåg 11 forwards vara alldeles lagom - kommer man verkligen värva två gubbar till?

Min gissning: en forward till inom kort. Därefter locket på tills man vet hur vinden blåser när det gäller Nordgren.
Kommentera

Redhat: En ryss på intågande?
Dimman skingas...
Kommentera

Bragd-Birger: Intet är som väntans tider...... Ber att få hälsa Mandy välkommen så länge. Även attitydspelare behövs för att bygga ett komplett lag. Welcome Sheriff!
Kommentera

Kevin O Shea: Min dimma är tät, radarn trasig..Kan du skönja ett namn
Kommentera

RödVit: Icke! - men det insinueras både det ena och det andra här inne...
Kommentera

Herminator: Gud vad skönt att ha honom klar.
Kommentera

Jag hoppas att det är en tung och målfarlig kille, men man kan väl inte få allt...
Jag är dock jävligt nöjd med värvningen av Mandy, vi kan inte bara lita till Magnus när det hettar till. Visst vi har andra killar också men inga i närheten av M&M...
Kommentera

Kevin O Shea:
Kan inte tänka mig att det är något "stort" namn om det är en ryss.
Vi lär ju knappast kunna konkurera med ryskaligan och NHL om någon "känd" spelare
Kommentera

TIKbiff: Personligen tror jag inte alls på "rysspåret", utan det mest troliga är väl en till kanadick!
...eller varför inte Micke Samuelsson, det vore mumma det!
Kommentera

Kevin O Shea:

"...eller varför inte Micke Samuelsson, det vore mumma det!"

Därför att om han stannar i Sverige så blir det i Södertälje. Södertälje har tillräckligt med deg för att matcha andra elitseriebud, och Samme har klubben i hjärtat och är Hallins favorit.
Kommentera

Hur många icke EU-spelare får man ha i laget, nån som vet ?
Kommentera

Baker: 2 st
Kommentera

Frella: Det stämmer, jag lyckades själv hitta det (se länk).
//
OBS! Detta gäller även EU- samt EES-medborgare!
• Högst två spelare med medborgarskap utanför EU/EES får delta i samma lag i en tävlingsmatch.
• Utöver dessa två tillåts ett obegränsat antal EU/EES-medborgare.
Kommentera

Varför har du flesta uteslutit Henrik Zetterberg. Tiden börjar faktiskt rinna ut för honom. Pengar där borta är snart slut.
Jag tror att han stannar i Hockeymetropolen!
Kommentera

« · 568499 · »