Skönt att han blev kvar. Men ärligt talat var jag inte heller vidare orolig. Känndes otroligt märkligt att nån NHL-klubb skulle få för sig att ge honom ett envägskontrakt så här långt in i Silly. Men skönt var ordet. Då återstår bara att hoppas på att han verkligen lever upp till epitetet Stjärna!
Helg Ernest: Jaha, då var Silly season slut... Får man ta och slutsummera för Timrås del så känns det rätt bra. Strålman är väl egentligen det enda riktigt kännbara tappet. Warg känns ändå som han har ersatts, även om vi inte ersatte med en ny andracenter. Ser inte centerplatserna som svagare än ifjol iaf.
Jaja, nu ska här reflekteras så återkommer jag med slutgiltiga domen. =)
Helg Ernest: Det följde ju med en liten brasklapp också: "– Jag har inte pratat med hans agent ännu, men jag ska göra det senare i dag. Men jag har inte hört något annat än att han blir kvar här och det känns förstås bra, säger ”Nubben” till Dagbladet."
Timrå IK kan andas ut. Tjeckiske forwarden Petr Tenkrat blir kvar i klubben. – Jag har inte varit speciellt orolig under de senaste dagarna, men det känns bra att det är klart. Nu är truppen spikad, säger Timrås sportchef Kent Norberg.
friskan: Ta oss inte för mycket på allvar i det vi säger. Det jag skrev var mer rikat som en slags "passning" till Uno Gordon att han minsann hade missat några minnesvärda spelare i Timrå genom åren. Att någon skulle få bestämma vad som får och inte får skrivas om gamla spelare är ju bara för galet.
Vaddå sätta punkt? Får vi aldrig mer "älta" det som varit förr, får vi aldrig mer prata om våra gamla "godingar" ??? Och när går stoppdatumet bakåt gäller det 3, 5 eller tio år bakåt.
Paddan: Jo, det är väl spel med Kladno som väntar fram till mitten av oktober månad. Så jag räknar förstås kallt med benbrott, sprucken mjälte, eller någon annan på gränsen till invalidiserande skada som sätter käppar i hjulen.
Dream Team: Han ska ju också ta sig igenom någon månad med matcher i hemlandet, om jag inte minns fel. Där kan det ju också hända en del, så ni får väl inte andas ut än på ett par månader, vilket väl är tur för det är inte bra med för lite ångest i vardagen.
TIKbiff: Jag läste precis det där, men insåg lika snabbt som jag kände lugnet infinna sig att allt, förmodligen, fortfarande kan inträffa. Ja, på sådär typiskt "Timrå-vis", liksom.
Uno Gordon: Bara för att få det hela gjort så nämner jag några spelare till från den här tiden, enbart för att en gång för alla kunna sätta punkt.
Mikael Johansson, Jerry Friman, Magnus Billman, Thomas Norrgård, Per Petterrson, Anders "Pajen" Lindström, Tomas "Tjobba" Nänsén, Thomas Gatehag, Thomas Åhman, Christer Granström, Peter Toresson.
Sedan försvinner allting i ett slags töcken, färgat av den där tiden under sammanslagningen, där mycket av själen fick utstå sin prövning. Hjärtat har dock alltid varit på rätt plats, det är inte tu tal om det. Och även om den här perioden inte gladde så hemskt många hockeysjälar i Timrå med omnejd, så skulle det ju komma något bra ur det till slut.
På tal om det så hittade jag ett gammalt lagfoto som jag vet lades ut här i gästboken för ett par år sedan. Nåväl, bilden föreställer ett antal av de spelare som både du och jag nämnt här. Kort sagt, Timrå Oldtimers.
Yellowcard: Nej precis som Markus Matthiasson går de idag inte längre in på 4 femmor. I Mackans fall är det en aningen ledsamt sett ur en sann nostalgikers synvinkel.
Det han åstadkom i föreningen under sina sex säsonger sammanlagt i Medelpad kan knappast gå obemärkt förbi.
Sámma sak med Pasi Petriläinen. En GÚD jag aldrig mer vill se i Timrå.
Det räcker till att Bosse Ahls minne fläckades ned med ett fiaskoartat comeback-försök.
Det blev bara så fel.
Eller Fredrik Wallberg. Vilken legend. För att inte tala om Henke Eriksson, Pelle Hallin och Peter Westin.
Eller Dmitri Starostenko.
Nej vi slutar där. Nu spårar den här tråden ur alldeles fullständigt känns det som.
För guds skull - POSTA INTE NÅGRA FLER SENTIMENTALA INLÄGG I DENNA TRÅD om Jerk Högström, Tomas Ölund, Ove Öström, Stefan Sohlin, Fredrik Cedervall, Andrei Chistjakov, Rolle Westin, Anders Vikberg, Patrik Hållander, Jocke Nilsson, Urban Eriksson, Goofy m fl.
Maggan: Det var väl inget upprörande i sig att Fagemo bytte klubb. Det var väl mer tillvägagångssättet som var uppseendeväckande.
Att tala är silver, att tiga är guld. Det hockeyspelare i allmänhet har svårt för är att hålla igen käften. De levererar den ena kommentaren sämre än den andra.
"Nej jag förhandlar inte med några klubbar", "jag har bara fokus på Timrå", "det där sköter min agent".
2 dagar! Vi tar det en gång till - 2 dagar! Efter att Kvalserien var slut stod det klart att Fagemo var förlorad för Luleå.
Jag har förståelse i världen för att folk vill bosätta sig i Norrbotten. Jag blir själv en äkta skoterraggare i höst tack vare kärleken till min blivande sambo och den storslagna naturen. Och han fick alldeles säkert ut betydligt mer i plånboken i LHF än i TIK.
Så långt allting väl. Men när man plumpar ur sig följande "jag ville till ett bättre hockeylag och ha chans på slutspelshockey".
Jo ja tackar! Respass i fyra raka mot usla Timrå i kvartsfinal året efter. Ridå.
Det är ju ställt bakom allt rimligt tvivel att karln eller snarare hans agent slutförhandlat med LHF under pågående kvalserie.
Det tycker jag är illojalt. Hade inte Linus haft så förbannat bråttomt ifrån Timrå utan smält intrycken innan han signade för en bitter konkurrent hade jag kunnat köpt det hela.
Men nej hela affären stank ifrån första stund. Däremot har jag vid denna tidpunkt i tillvaron gått vidare.
Men just då var jag grymt besviken. Ungefär som Lulefansen är på Renberg nu.
Man kan ta farväl på många sätt. Lite stil och finess hade inte skadat!
Per HApps: Nu är jag inte med ? Östrand/Villavägen. Vad har det med Timrå IK att göra, förutom att dom är väl fortfarande huvudsponsor. Jag har jobbat på Ortviken och Wifsta. Kan inte påstå att jag känner nått sug efter Östrand. Men jag kan förstå att du som är uppfödd här sucktar efter lukten.
pratarn: Det här kommer du att få äta upp!! ;) Räkna med att din mick kan komma att låta lite onyktert vid något tillfälle till vintern. Tänk scenen i SOS med Stig-Helmer. "Sluta lek med telefonen".
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.