1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590734 inlägg · 6217 ämnen

Silly season 08/09

« · 1105362 · » Till forumet

Sv: Silly season 08/09
mikenomad: TJ och styrelsen hade väl som mål att nästa säsong vinna SM-guld. Då är det helt rätt att göra sig av med halvmesyrer som MPS, han har ändå stannat i utveckligen...
Kommentera

fighter: Fast säger pappa agenten att det är på det viset lär det vara så också. Tyvärr....
Kommentera

mikenomad: Ja snorberg förnekar sig inte,han verkar vilja köpa upp allt som finns för sen bänka dom,bara så att inget annat lag tar dom.
Men jag har ändå svårt att tro att han vill gå till sillstryparna,då är det väl bättre att stanna kvar ett år till i tik,efter ha pratat med tik om att få mer speltid.
Kommentera

mikenomad:
Det är väl helt enkelt så att TJ
håller på att anpassa kostymen efter Allsvenskan
där vi lär spela nästa säsong.

AVGÅ JOHANSSON
Kommentera

mikenomad: Kanske TJ skall gråta ut i pressen igen isf om hur dumma VF stjäl våra spelare fast de lovat att inte värva från oss.....eller hur det nu var.

Så han gör bort sig ytterligare och man som TIK-supporter får skämmas ännu mer.
Kommentera

Kerstin_k: Antar att du menar "roligt"....vi hade en gång ett lag, ett lag man var stolt över. Detta är på väg att fullständigt haverera pga muppstyrningen i dagens TIK.
Kommentera

mikenomad: Nubben rules!!! eller nåt... Vilken fin kille och handlingskraftig GM indiansvinen har skaffat sig. En sån skulle vi ha...
Kommentera

mikenomad: Tråkigt att vi pissar bort chansen att ha kvar honom i vår organisation.

Ska bli riktigt jävla roligt att se hur Timrå IK ser ut kommande säsong...
Kommentera

mikenomad: Man får hoppas att han isf får mer speltid och att ett löfte om möjligheter till detta är en av anledningarna till flytten. Då kan jag faktiskt mentalt "köpa" att han byter eftersom jag tycker att Challe fullständigt misslyckats med att nyttja honom på bästa sätt. Det är inte svårt att förstå att han vill byta klubb....
Kommentera

Poffa: Det är en riktig bomb du levererar, tyvärr ytterligare en negativ sådan för TIK:s del. Även om man kanske inte skall bli förvånad så känns det förjävligt om det blir så....
Kommentera

Modoante: Du glömmer en sak

Större Arena= högre driftkostnad, iaf i ert fall.

Kommentera

Dunc: Tydligen har de så stor vinst att MPS kommer spela i Frölunda nästa säsong.
Kommentera

Modoante:
Nu är du ute och hugger ved i fel kyrka!
Självklart är snittet det viktigaste. Enda rätta vägen att gå nu för Timrå är att skrota planerna på arenabygge i S-vall och istället bygga en ny, mindre hall med runt 4900 platser. Då kommer vi troligtvis att ligga nära 100% i varje match!
Kommentera

Modoante: Frölunda har ändå större publikintäkter men har dom större vinst?
Du verkar ju veta?
Kommentera

TIKbiff: att räkna procent är väll ganska ointressant det viktiga här hur mycket pengar man drar in på sina hemma matcher Större arena=mer intäkter.
Kommentera

Ser för övrigt att Malmö jagar spelare i KHL
Tycker att denna spelare kunde vara intressant för
oss om inte annat,visserligen har han spelat forward men är
skolad som center och en defensiv sådan,med dryga 600 nhl
matcher och över 200 poäng så platsar han definitivt här.
Att han är en stark tekare skadar ju inte heller.

Med många tuffa matcher dom närmaste veckorna så måste något hända NU om det skall hända något.
Snart går tåget och Timrå IK står på perrongen och vinkar hejdå.

6 poäng dom närmaste två matcherna är ett måste känns det som..
Kommentera

Modoante: Jämför du Äpplen och Päron också?
Ja ni har högre siffor och det kommer ni ha lång tid framöver (såvida ni inte hamnar i Allsvenskan ;-) tack vare en större arena.

Det du bör titta på är kanske snittet och då min lilla vän så är det inte lika muntert.
Ni har en beläggning på
84.5%
Timrå därimot har en beläggning på
85.2%, något jag för övrigt tycker är något vår förening endast kan göra
något åt genom att förstärka laget.

Agera Robban
Agera Linkan
Agera Johansson
Kommentera

pinus: Och ändå så har vi högre publiksiffror än vad ni har
Kommentera

El Maco: Nu skall du inte va så´n. Man skall vara snäll med Nolaskogsarna. Dom tror ju att dom är "Heart of Hockey". Dom ritade en karta inför nya hallen där man hade ett upptagningsområde som täckte stora delar av Skandinavien. I dag är det väl tveksamt om Nisse från Saluböle eller Vera från Hemling kommer.
Kommentera

Icing-Ove: Personligen skulle jag kunna offra ett ben för att få Mikko Kurvinen till Timrå. Men honom släpper ni väl förstås inte?

Annars går det illvilliga och envetna rykten om Johan Backlund skulle gå i en bytesaffär under januari till er, mot vaddå undrar jag stillsamt? Inte kan väl Timrå köpa ned sig så förbannat att byter till sig en polsk bärplockare som båsdörrsöppnare?

Det vore sannerligen ett alltför tidigt aprilskämt och väl magstarkt även för mina sinnen.

Kommentera

Poffa: Tror knappast att något lag ger mer än ett par nya banjosträngar för honom :P

Trodde faktiskt att han skulle tillföra en del i Modo, men han har uppenbarligen misslyckats fatalt.
Kommentera

Icing-Ove: Timrå sparar pengarna till Zäta kommer *L*
Kommentera

Mackelito: Var inte han en av dom som blev erbjuden till Timrå??
Kommentera

Icing-Ove: Skriv högre, det hörs inte vad du skriver där nerifrån jumboplatsen
Kommentera

T T: Vilken snellman.
Kommentera

T T:
Vad är det med Timrå som gör att alla vill spela för er klubb år efter år, berätta... Alltså, går Snellman till er då ger jag upp, då finns det ingen Heart of Hockey längre :-)
Kommentera

T T: JA! Köp honom, dyrt. Han är världsfenomenaljättebäst. Vi skulle gärna behålla honom men vill inte stå i vägen om han vill röra på sig.
Kommentera

Icing-Ove: Vi lurar i vassen, det ryktas att Snellman kan finnas på marknaden snart.
Kommentera

Mackelito:
Nu måste ni sluta värva, sjukt hur mycket pengar ni bränner på nya spelare...
Kommentera

Berglund: Fast det e klart, sämmre än flera av våra backar e han nog inte
Kommentera

Mackelito: Inte ett dugg. Han dög inte för en hel säs. i Finland/Tyskland.
Kommentera

Mackelito: Känns väl lite sådär va?
Kommentera

Mackelito: Lite fel länk.....
Kommentera

Eric Werner - Bra defensiv back släpps från amnchester Monarchs nu Alternativ???
Kommentera

Herminator: hah , lite patetiskt att komma in och försöka glänsa , här är han stats från i år..
2008-2009 Langnau Tigers NLA 8 2 5 7 10
Kommentera

Snoop: Jo det var det, jag trodde att han förlängde med Lugano?

God Jul alla HS-Kompisar!

Kommentera

Mackelito: De va väl ingen nyhet :p
Kommentera

Mackelito: JANNE NINIIMA FÖRLÄNGER MED LAUGNAU....
Kommentera

Ice Tea: Den som lever får se...
Kommentera

Mackelito: Eh va? Jag har hört av en sponsor att det pågår nå´t då de gått in med extra pengar. Hans info var som jag skrev tidigare.
Sen om det är linkan som håller i affären vet jag inte och har inte sagt det heller.
Hittar på gör jag i alla fall inte - gör du?
Hur vet du att det inte blir några värvningar?

Sen är det mycket möjligt att det inte blir några värvningar men det ser vi väl efter den 31/1 i så fall...
Kommentera

Ice Tea: Tack för att du låter dessa frysna TIK supportrar öka på sin gordtrohet igenom att hitta på en sån där histioria om att Linkan över huvudtaget skulle vara kapabel till att ens prata kontrakt med en spelare...

Så här det, DET KOMMER INGA NYFÖRVÄRV!!

STEFAN LINDQVIST anser som hela Timrå gör att den trupp vi har är tillräckligt bra för att nå ett slutspel , och KOLL PÅ MARKNADEN har vilken jävla sportchef som hellst även fast man har 17 forwards och 10 backar 3 målvakter och inte en skada.....

Att man skulle snacka med 56 spelare är inte ens lite sant...

Möjligt äär att man kollat runt lite på backfronten utifall man skulle få en till långtidsskada, ev då att man skulle acceptera att någon spelare gjorde som J Andersson gjorde , bad Nubben om att få spela i TIK för en liten nätt summa lön , Ja tack sa han...

Men nu är det inga såna spelare på marknaden och då är de enda alternativen
1. Köpa loss en spelare ex. Lance Ward

2. Hitta en spelare som skrivit på ett månadskontrakt ex . Niniima

Så det är lika bra att sluta posta inlägg som liknar...

NINIIMA KLAR FÖR TIK , SEN FRÅGAR ALLA EFTER KÄLLA men då kan man ju inte svara , asså detta är ju bara vad jag hoppas och tror på,....
Kommentera

Spanarn: Jag trodde du skulle förstå den , men det jag menade var att det där kan vara skrivet för flera år sedan...
Kommentera

Ja, det var ju inte den här julklappen man ville ha direkt! Blir fruktansvärt besviken att det ska vara så svårt att få fram ett par backar som håller lite högre klass än de vi har. Jag nämner inga namn ni vet säkert vilka jag syftar på. Borde ju gå att leta sig lägre ner i divisionerna de kan knappast vara sämre. Blir garanterat en ny torsk nu på annandagen men frågan är hur länge vi ska behöva vänta? Kommer panikvärvningarna när hoppet är ute? Blir det nån Jantunen-Rosa effekt innan slutspelsplatserna ska fördelas. Värva nu innan det är för sent! Jag vill inte möta Flumsvall i hissen...
Kommentera

Äntligen ett positivt besked och ärligt och konkret, se och lär TJ.

Artikeln handlar om att Timrå troligen är helt skadefria!

Tenki enda frågetecknet!
Kommentera

KniveN: Varför uttalar sig ens TJ om dessa saker gällande Niinimaa och Ward.

Är det inte Linkan eller Carlsson som ska göra detta, det är väll ändå de som jobbar med att värva och leta spelare.

TJ ska inte ha något med detta att göra!

Vi vet vad han vill och det är att hålla i pengar, vilket gör att ingen ens vill höra TJ:s åsikt. Hans syn på Timrås situation är mycket ointressant, i och med att hans åsikt inte till tillstymmelse har för avsikt att hjälpa Timrå uppåt i tabellen, är hans talan värd noll i mina öran.

Håll käften TJ och låt oss fira en trevlig jul utan att tänka på hur dålig du är för TIMRÅ IK.

Gör ditt jobb, och lägg dej inte i sportchefernas arbete, de ska endast uttala sig om eventuella spelare. Det du ska göra vet jag inte men sluta snacka dynga i pressen, till att börja med!!!!

Att du går ut i tidningen och säger att Timrå IK har sålt mer än man beräknat i en artikel. sedan att du idagsläget vill spara varenda liten krona, får dej att framstå som en lögnhals, och det är denna dynga vi inte vill att du sprider om Timrå IK, Du ljuger för alla och försätter alla intressenter för Timrå på pottan. Jag är i alla fall trött på att höra ditt trams!

Kom med kontreta förslag, som LULEÅ. De har i alla fall gott ut och sagt att de inte har pengar och kan där med inte värva, ligger Timrå i samma situation så tycker jag Timrå ska stå för detta och vara ärliga för första gången!

Jag kräver konkreta och ärliga svar inget mera hysshyss

Ps. Nu tror jag nog att Luleå fått in lite pengar i och med att de ligger där de ligger, men kanske kan deras uttalande påverkat att de ligger där de ligger också, b.la. så vet truppen att det är upp till dem om de ska till slutspel, det kommer inte komma någon mesias. Kan kanske vara bra att vara lika tydlig till Timrås spelare så att de vet vad som gäller. Hoppas alla förstår detta ex. DS.
Kommentera

Niinimaa skrev för ett tag sedan ett kortare kontrakt med schweiziska SCL Tigers, och det avtalet går snart ut. Men:
– Han blir kvar där nere, säger Timrås klubbdirektör Thomas Johansson.

Ward tillhör tyska Frankfurt Lions, men har uppgetts vara på väg till elitserien igen. Han har ju tidigare representerat HV71.
– Men de vill inte släppa honom i dagsläget, så vi har lagt ner det. Vi tycker att det är i år som vi behöver honom, säger Johansson.
Kommentera

Baker: Japp ska bli intressant att läsa vad som skrivs. Vill man se positivt på det så kan det ju stå såhär "Ingen Niinimaa eller Ward till Timrå" åsså sen i texten, Timrå har istället gjort klart med....

Vilket dock är föga troligt :/
Kommentera

Laken:
Det är också min uppfattning att vi behöver förstärka laget.
Men jag tror inte det är någon genrallösning som automatiskt för oss uppåt i tabellen.
Jag är övertygad om att ledningen överväger noga vad en värvning av dom spelare som finns att tillgå verkligen kan tillföra laget.

Min uppfattning är att det är många faktorer som spelar in för att få igång den röda hockeymaskinen.

Det skulle kunna vara saker som lagkänsla, spelgläjde, kämparglöd, sammanhållning, självförtroende, och framtidstro. Lika mycket som att köpa spelare.

Jag tycker att du ska bredda din syn lite inte bara stirra på om vi hade den och den splelaren så skulle allt lösa sig.
Och framförallt inte hela tiden skriva vad var det jag sa och det skrev jag redan då och då. Det har liksom ingen betydelse.
Skriver man många inlägg så prickar man in ett och annat rätt,det händer alla andra oxå.

God Jul på dig nu och alla andra oxå
Kommentera

Laken: Ja det lär ju komma nåt jävla svammel från Sunsvalls sjuka linkan och tok Johansson. Mera lögner till sponsorer och supportrar igen då som det vart hela tiden.
Kommentera

Om det inte blir nyförvärv så är det ju riktigt illa, men vad jag oroar mig mest för det är att man inte hör något om ev förlängning med viktiga spelare som Pyörälä och Tenkrat etc.

Vill liksom inte att värsta grymma laget från ifjol ska monteras ner ännu mer, till slut är det bara juniorer kvar.
Kommentera

« · 1105362 · »