1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590879 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1105396 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Gidde: varför? du kan ju stå med mig på bortastå =)
Kommentera

Föga förvånande det om MPS, men nog borde det kunna skrivas i rätt tråd om honom...

Om Nubben av många får anses vara årets arsel så tycker då jag att TJ är årets vagina.
Kommentera

Ambroo: Förmodligen slutar det väl med att MPS, Pyörälä och Lehtonen helt plötsligt står i Frölundas dress nästa år det vore ju nästan underhållande på sitt sätt.
Kommentera

Frella: Nubben kanske är ute efter plocka en och en från oss.. För att få sitt j*vla SM-Guld.. Inge tacksamhet för åren i Timrå där inte!
Kommentera

Mathias: min flickvän som håller på timrå kallar frölunda för "nya" timrå hehehe,,... komiskt =)
hittills har vi bara Riku och Nubben.. ev MPS och får inte pyörälä NHL kontrakt så blir jag inte förvånad om vi får se honom i indianskruden.. då detta är nubbens favorit spelare..
Kommentera

Mathias:
Jag skulle kunna tänka mig att han blir kvar i TIK under sommaren utan kontrakt tills Draften är klar.
Sedan blir det en överenkomelse med hans blivande NHL klubb hur hans fortsättning här i svergie ska bli.
Vart Nubben och VF kommer in i den bilden kan man nog bara se om man är
en kokad smålandsreporter
Kommentera

Frella: Om Nubben värvar Pääjärvi TROTS att han går ut och säger att det inte är aktuellt så kan väl ingen förneka hans arsel-status.
Kommentera

Tvåtallar: Det är så här det kommer att se ut i framtiden, och det är väl ingen förvånad över. De fyras gäng kommer att köpa de spelare de vill ha och det enda som kan stoppa detta är ett lönetak.

Det som gör mig en smula skeptisk till MPS "övergång" till VF, är att hans far gnällt över att MPS måste få mer speltid i TIK.

Hur mycket av den varan kommer MPS att få?
Kommentera

JimmyH:

JimmyH:

När Nubben deserterade under högst obehagliga mellanhavanden, dessutom i ett läge som jag anser vara det absolut sämsta, där tappade föreningen minst ett år av scouting och värvnings arbete. Den händelsen ser vi frukterna av idag och tyvärr blir det nog ett år till innan Timrå fått stabilitet i spelar materialet.

Att Kent drog iväg kan jag bara mena bero på att han tog för mycket plats i T. J trojka, hans styrka och kunskap i den nisch han ansvarade för kan ha tagit för mycket resurser från andra visioner än sportsliga som styrelsen jonglerat med. Beakta att det inte är så många veckor sedan syrelsen informerade att man skjutit upp arena bygget, vilket i sig skulle ha påverkat den del av kassakistan som är ämnat för sportchefens arbete.

Detta avbräck, bedrövligt att säga, i en så viktig verksamhet som Linkan o Robban nu arbetar med är unikt i svensk hockey, jag kan inte påminna mig att en sportchef tagit sin Mats ur skolan på ett sådant förödmjukande sätt tidigare, å detta skall drabba TIK.

Nu är min frågeställning, är det en dålig ekonomi eller avsaknad av användbara spelarvärvningar på marknaden som är orsaken till att det går trögt med att förstärka laget. Ekonomin är ett globalt problem där inte bara Timrå kan komma att få kämpa hårt för att hålla likviditeten ren från skuldpapper, nu eller följande säsonger. Spelarvärvningar är en isolerad obehaglig status för Timrå, både idag och för nästkommande spelår. Att det är svårt att hitta spelare nu, kan jag ha en viss sympati till, men hur i fanken skall det gå att få tag i 10, 15 ja kanske till och med 20 nya gubbar till nästa spelår, det är för mig en blivande gränslös kamp gentemot alla penningstarka föreningar.

När Nubben gick förlorad försvann kanske det sista riktiga Timrå Hjärtat i den styrande delen av föreningen, att han nu plockar spelare från Timrå har intet att göra vart hans hjärtat klappar. Men jag anser till fullo att det som hände för ca ett år sedan enbart kan skyllas på den nu sittande styrelsen och det är Nubbens smulor vi får äta av idag. Om Linkan å c/o över huvud taget hinner med sina åtaganden att värva, nu och senare får framtiden visa, tyvärr ligger detta i andra händer att avgöra och innan rykterna blir sanna måste det komma någon information om nuet och framtiden för denna tystnad från T. J trojkan är inte acceptabel.

Vart står Timrå IK idag? Jimmy! Har vi några juniorer att hoppas på?
Kommentera

Tikinmyheart: Med den utvecklingskurva MPS besitter idag så är jag helt säker på att han spelare i någon av de 3 första femmorna nästa år, vilket han då i det läget borde vara nöjd med, liksom hans far.

Tycker personligen redan nu att han bör ges mer speltid, mena trots hans unga ålder så skulle han inte göra bort sig mer än någon av de som idag spelar i Timrås 3:e formation. Bara kolla hur otroligt bra han varit nu i JVM !
Kommentera

Mathias: "Nubben kanske är ute efter plocka en och en från oss.. För att få sitt j*vla SM-Guld.. Inge tacksamhet för åren i Timrå där inte!"

Snälla, lägg ner det där snacket om att Nubben snor från TIK! Det är så otroligt förödmjukande och pinsamt. Vadå tacksamhet?? Karln är ett proffs och har ett jobb att sköta, en arbetsgivare att göra nöjd, svårare än så är det inte. Jag har idag omvärderat min inställning till Nubbens avhopp och av de indikationer jag fått besitter andra än han skurkrollen i dramat. Så gnällandet och bölandet från såväl supportrar och ledning(!) i Timrå IK känns bara bonnigt, småskuret och oproffsigt!
Kommentera

Abron: "När Nubben gick förlorad försvann kanske det sista riktiga Timrå Hjärtat i den styrande delen av föreningen"

Snarare tvärtom. Thomas Johansson, för att ta ett exempel, har så vitt jag vet aldrig haft med någon annan förening att göra i hela sitt liv. Hans insats i vår förening utklassar Nubbens med hästlängder.

Sedan vad vi får lag nästa år är en annan fråga. Jag har ingen koll och jag är orolig. Men först och främst så är jag orolig över att möta Rögle borta.

Jag tror i alla fall att Pääjärvi kan ta plats i NHL nästa säsong.
Kommentera

JimmyH: Det du skrev där i mittstycket var jaäkligt bra.
Kommentera

Mathias: Tja...svarar för sig och svarar för sig...inte blev jag direkt lugnare iaf.
Kommentera

JimmyH:
Tycker inte att Nubben gör fel som försöker värva Päjjärvi när han är kontraktlös om inte annat lär fler klubbar vara med och bjuda på honom.

Timrå borde ju ha en fördel eftersom att han redan är i vår organisation men det är jag mer och mer osäker på man hör aldrig från spelarhåll att dom trivs och blir bra omhändertagen längre som har varit vårat kännetecken sedan flera år tillbaks vad ska hända med Timrå
Kommentera

-Robban-: Ett arsel är man om man inte är rakryggad. Rätt eller fel är en annan fråga.
Kommentera

Mathias: "säger Timrås klubbdirektör Thomas Johansson"

Vart fan är Linkan och Robban..hur många uttalanden har Robban gjort?
Kommentera

Blizzard: Verkar som TJ har många roller i Timrå, fattas väl bara att han tar över Huss roll som matrealare också!
Kommentera

JimmyH: Jag har en fundering bara hur du bygger ditt resonemang att Nubben inte är rakryggad. Att värva till den klubb man är anställd till är väl att agera rakryggad? sedan då det gäller de övergångar så brukar väl ingen utala sig i press innan det är 100% påskrivna kontrakt. Förövrigt brukar jag hålla med dej i 99% av dina resonemang dock har jag personligen svårt i fallet Nubben kontra TJ affären då jag påverkad av mina källor med god insyn i klubben ständigt får höra att sedan Tj inträde(klubbdiriktör) så har de mesta negativa börjat inträffa.
Kommentera

"Inträde"? Har inte Tomas Johansson varit med sedan begynnelsen på Timrås stora vändning på 90-talet och ansvarat för ekonomin?
Kommentera

Blizzard: Det är väldigt tydligt vem som sköter snacket i TIK dessa dagar. Under Nubbens tid i TIK kan jag inte komma på särskilt många tillfällen som TJ uttalade sig ang. spelarövergångar o dyl, numera är det motsatta ytterst lätträknat. Linkan får då och då fälla en bakbunden och väldigt välrepeterad kommentar och Robban...tja, vad ska man säga? Är han med för att få gå bredvid de stora grabbarna eller...?
Kommentera

maskot: Thomas Johansson var med och anställde Nubben en gång i tiden. Så ordet "inträde" känns väl sådär.

Det är inte rakryggat att säga att Pääjärvi inte är aktuell och framhålla sina egna juniorer om Pääjärvi är högaktuell eller redan överens med Frölunda som den andra källan sa.

Har din källa berättat hur Thomas Johansson har fått Timrå IK till en förening som omsätter närmare 100 miljoner kronor från att ha varit en förening där Thomas själv fått gå in och betala domararvoden ur egen ficka?
Kommentera

fredriko74: Eller kanske Challe i båset?
Kommentera

JimmyH: Ok inträde var lite luddigt formulerat jag menade inträde som klubbdirektör. Jag har bara sett expressens artikel där det stod att Nubben ej gick att nå för kommentar. Nej mina källor har inte berättat det eller allt om organisationens historia så den informationen tackar jag dig för eftersom den kanske kan ge en mer nyanserad bild av vissa ståndpunkter. Dock kvarhåller jag att de gett mig information där det påstås att det var en spricka mellan TJ och Nubben som fick han att lämmna samt att flera inom Timrås organisation idag påstår att Tj just blivit större än klubben, något som han själv sa att ingen fick bli. Rätt eller fel har jag dock ingen aning om.
Kommentera

Sedan MoDo snodde Alexander Steen har Mats Ahdrian aldrig varit sig lik...
Kommentera

Icing-Ove: Aha så det är Modos fel att Ahdrian har växt sig till ett praktpsycho? :)
Kommentera

maskot: Ja alla kan väl få hybris i och för sig.

Men det enda som skulle tyda på det i TJs fall är väl att han har börjat ta mer plats i media gällande spelarvärvningar. Det kan också bero på att våra nya ska få arbetsro. Gällande ekonomiska frågor så tycks TJ ha två fötter på jorden. Som vanligt.

Sedan så tror jag att det faktum att Thomas uttalade sig om en arena i Sundsvall innan styrelsen tagit något beslut i frågan kan ha satt en tagg i någon/några i föreningen. Alla är/var kanske inte så övertygade i den frågan. Men det är rena spekulationer.
Kommentera

JimmyH: Men de måste ju värvas nu snart alltså de borde ju TJ o co fatta också, Timrå orkar inte spela bra 3 matcher i rad och de är ju tragiskt, tänk o hamna i KS med de här laget dom kommer ju bryta ihop hela högen, nåt måste värvas.
Kommentera

Hahl Bundy:
Ja, det brast helt enkelt för lille Ahdrian. Psykopat? Osäkert, kolla länken för diagnos..
Kommentera

Icing-Ove: Fan, det där passar ju in på mig.
Kommentera

JimmyH:

Var med och anställde Nubben!
Jimmy du menar, rekryterade honom som spelare till klubben? Från ungdomssektionen?

Sedan skrev jag i mitt inlägg "kanske det sista Timrå hjärtat", vilket i och för sig kan ha en rätt ekivok betydelse i sambandet.

God fortsättning, by the way.
Kommentera

Abron: Thomas satt så vitt jag vet i styrelsen när Nubben fick anställning som såväl spelare, tränare och sportchef i klubben.
Kommentera

MickeS: Ja, kanske det! Men är en smula skeptiskt till om det skulle bli så lyckat! =)
Kommentera

dj_Walle: Misstänker att du köper en tröja som det står "Jag älskar lättklädda tjejer" på, när du besöker i Red light district...
Kommentera

fredriko74: pääjärvi klar för VF enligt text tv och som vanligt vet TJ INGENTING.Har vi hört det förut?
Kommentera

JimmyH:

Mmm representant från ungdom sektion, måhända, vilket i sig inte hade någon större innebörd åt ena eller andra hållet när det gällde Nubbens ankomst till föreningen.....
Hur som helst, det får vara hur det vill med den frågan, det är historia nu.

Oscar Wilde skrev (typ):
"Alla stora män har sina lärjungar och det är alltid Judas som skriver biografin"
Nått hände för ett år sedan, vem som är Judas är möjligen ointresant men jag vill, du vill alla vill att det skall bli en förändring NU. Många är oroliga för framtiden och att sitt tyst å tig när det finns funderingar å viljeyttringar som inte kommenteras är fel.

Är det så svårt att informera om läget, i närtid och kommande förutsättningar, ELLER?
Kommentera

zaccodog: Godmorgon.
Kommentera

Hahl Bundy: lite för dyr kanske
Kommentera

Hahl Bundy: Alltså vad i h-e är det som händer inom föreningen Timrå Ik. Jag är fullständigt mållös och stum av besvikelse. Hur kan en elitföreningen få nedmonteras på detta sätt. NU VILL JAG HA SVAR IFRÅN LEDNINGEN!!!

Vid denna tidpunkt under Nubbens ledning var 3/4 av lagsammansättningen klar. Nu har vi inte ens inlett kontraktsförhandlingar med spelare vars kontrakt går ut till våren. Vi tappar spelare på löpande band och ersätter med absolut null och nada.

Vi har värvat Håkan Bogg sedan säsongsstarten och gjort oss av med TVÅ SPELARE (Hedström/Mäkiaho). Och nu är det 29 dygn kvar innan transferfönstret stänger och vi har fortfarande inte värvat någonting. Skiter ledningen fullkomligt blankt i protesterna. Är det bättre att fina siffror i boksluten men allsvensk status när vi summerar säsongen? Är lekmannen Johanssons dagar i Timrå IK över och förbi vid ett sådant scenario?

Sedan reagerar jag med ilska emot att varje gång det diskuteras någonting kring Timrå IK vad beträffar spelare så är det Thomas Johansson som uttalar sig till riksmedia och kvällspressen. Vart är våra sportchefer någonstans? Har Linkan åkt till Thailand och gjort sig anträffbar precis som Micke Sundlöv gjorde när det blåste snålt kring Brynäs förra säsongen? Nej skall det se ut på det här viset även fortsättningen vette fan om jag vill vara med längre. TJ kan lägga till en ny titel på sin CV "Målvakt". För det är ju precis det han är i nuläget. Täcker upp för samtliga anställda inom Timrå IK. Han har fråntagit dem rätten att verka själva. Vi är på¨väg att gå sotdöden till mötes med den här lama handlingskraften!

Tack och adjö till Mika Pyörälä och Magnus Pääjärvi-Svensson. Vem är näste man på tur att lämna lastfartyget där råttinvasionen tagit sin början och vattnet väller in?

MAKABERT!

Jag är djupt oroad, fruktansvärt arg och otroligt besviken!
Kommentera

falo: Så det är Nubbens fel att MPS hamnar i Frölunda? Han gör väl bara sitt jobb precis som han gjorde i Timrå. Det är ju ledningen i Timrå som är inavel och vägrar att tänka om utan kör på i samma hjulspår år in och år ut. Då går de käpprätt åt helvete till slut.

Nubben har väl värvar från andra lag också. Vi får skylla oss själva när vi är så satans naiva och pojklagsaktiga i vårt agerande. Vi litar blint på att en handskakning är tillräckligt för att inte påskynda ett kontraktssignering. Det kanske funkade på 90-talet men gör det definitivt inte längre. Vill MPS spela i Frölunda så kan jag inte annat än lyckönska pojken. Då har klantarslena på kansliet skjutit sig själva i foten ännu en gång.

GRATTIS TIMRÅ OCH TJ!
Kommentera

dj_Walle:
"Aldrig Hata Bara Älska!!"
Frölunda är en fjantklubb i en fotbollsstad.
Kommentera

Kongo: Amen! Precis så är det och 99% av "supportrarna" är dreglande idioter.
Kommentera

Uno Gordon:

Vår plikt är att vara till nytta, inte i enlighet med våra önskningar, men i enlighet till vår makt.

God Fortsättning. Buxås expressen....
Kommentera

JimmyH: Ja hur man kan ha Timråhjärta och ändå välja att jobba för Frölunda det förstår då inte jag.
Kommentera

Uno Gordon:
Ursäkta mig, men nu får du fan ta mig å ge dig, du har inte susning om vad som händer bakom dörrarna på kansliet.

Vad är det för svar du vill ha av ledningen? En enkel fråga, är du medlem i Timrå IK?

Har du synpunkter på klubbledningen är det bara att dyka upp på årsmötet och ställa dina frågor i egenskap av medlem.

Dina och ett antal andra här's raljeringar börjar stå mig upp i halsen. Det är, makabert, anställda är lekmän, lama, inkompetenta, etc, etc.

Jag har meddelat valberedningen mitt förslag på ny medlem i Styrelsen till nästa år i form av Laken, jag skrev ut alla hans inlägg som han gjort sedan i höstas som bilaga. Om du vill kan jag göra det med dig åxå om intresse finner, nej, det är INTE ironi utan kalla fakta.

Kommentera

Haha, ja då var det igång igen då. Nubben vs TJ. Huruvida vem av dem som har störst Timråhjärta låter jag vara osagt. Nubben har i alla fall haft ett gigantiskt stort Timråhjärta.

Om MPS går till VF så lär han kunna ta plats i tredje-kedjan. Likaså här i TIK också givetvis.
Sedan när det gäller Nubbens kommentarer kring MPS så säger han väl att han inte är aktuell i dagsläget. Känn på den. Man brukar liksom dementera övergångar så här tidigt. Det gör alla. Dessutom är det ju inte säkert att han vill behålla alla dom 6-7 juniorer som han pratar om heller. Liksom.

Jag tycker inte Nubben är ett arsel. Däremot tycker jag att Timrå IK som förening svarat för en riktig röv-säsong hittills.

Jag är väldigt, väldigt, väldigt orolig inför Timrå IK:s framtid. Men jag känner mig inte förvånad.
Kommentera

Per HApps:
By the way så skulle jag välkomna Surströmmingskungen som kapten över skutan.

Kommentera

Per HApps:
Tack för dina kloka ord. Finns det så här många blåsta människor med TIK-koppling eller är de bara internetfigurer?

(Dock inget specifikt mot Uno Gordon.)
Kommentera

« · 1105396 · »