Nisse: Undrar hur många underbetalda spelare i allsvenskan som skulle göra allt för att kunna spela hos oss en tid ,alla backar KAN inte vara dåliga även i dåliga lag.
berra: Skall bli mycket intressant att läsa tidningarna i morgon och se Linkans kommentarer till att det inte blev något. Kan det bli i stil med detta, " vi har snart flera av de skadade tillbaka och då får vi för många backar eller vi har scannat av marknaden som var väldigt tunn och vi fann ingen som passade oss. Vilket betyder på ren svenska - vi är black.
Nisse: Hahaha, alternativ en omskolad Ove Öström som gör comeback som back, mena han är ju bara 48 år. Placeringsförmågan sitter nog kvar fortfarande. Så då behöver inte TJ hiva fram de 3 lax som Linkan skulle behöva. Good deal!
Icing-Ove: Linkan spelar självklart bas, men visst fasen är det Tommy Sjödda på truck och så tycker jag mig ana Peter "Timrå"/storsnus Andersson i bakgrunden? Maken till sättning har man inte sätt sedan Traveling Wilburys.
T T: Jag tror att det är Freddans alla fax från finlandsfärjan som äntligen kommit i klump och blockerat hela systemet. Surprise i morrn för Aravirta när det plötsligt står 200 finska backar i omklädningsrummet.
Nisse: kanske är jag som är klar då eftersom jag tillbringat tid som back i just gällsta ik, även om det bara blivit hockeybockey på senare tid så ska jag nog inte göra bort mig :P
T T: Det är ändå lite lustigt med den här sista-minuten-rushen. Man har typ 6 månader på sig, men ändå ska man kasta sig på faxen fem minuter innan deadline går ut. Kvart-i-tre-ragget hockeystyle.
Jag tycker att vi ska använda vår sista livlina till att anställa en frisör/solarieskötare/tandhygienist som 'bollplank' till Linkan. Plus om han även är en förespråkare för rakade armar och läppglans på män.
Var lugna, enligt uppgift har Linkan fått lös 3.000.- av TJ att köpa en back för. Valet föll på en enbent defensiv back från Gällsta IK i Gnarp. Linkan säger: En spelare som funnits på min lista i 10 år som kan bidra med sin rutin. TJ säger: En mycket bra värvning även ur ett ekonomiskt perspektiv då vi skall ha pengar till en sommarfest för styrelsen också. Obs ironi.
dr-nix: Sebbe är skön, och naturligtvis är ett 3-årskontrakt på honom jävligt goda nyheter. Dock: han är inte alls så bra som vi tycker att han är. På samma sätt som Skogs inte är så dålig som 'vi' tycker heller.
Men: Sebbe kan bli riktigt jävla bra. Hans uppåkningar ger i a f Timrå ett verktyg vi sannerligen behöver.
Laken: "det ser jag som en tränarfråga - att få honom att förstå gränserna."
Du tycker att challe lyckats nå ut med sina andra budskap eller, han skulle aldrig kunna få Kudroc att inse hur man drar på sig mindre utv, den enda han lyckats gjort de med är Måns men det är ju Challes "egna" värvning så honom har han nog gullat mycket med.
Laken: Backarna vi har tycker jag för det mesta spelar helt okej, jag tycker mer att det kan vara forwardsen som är ute och cyklar och inte gör hemjobbet, vi har dessutom INGEN back som vet vad PP är för något, och alla vet hur sjukt stor födel det är med en PP back eller har ni glömt säs 08/09...
Kudroc drog på sig 16min på 10matcher i BIF och stod för hela 0P och i FHC drog han på sig 76min på 28 matcher och stod för 1+5 (i ett lag som inte vet vad defensiv är, då imponerar inte 1+5)
Hahl Bundy: Även om de flesta suktar efter nyförvärv så här i elfte timmen så fick jag just reda på att Sebbe skrivit på för ytterligare 3 år. Detta känns extra bra ur 2 aspekter. Dels har Sebbe varit den spelare utifrån den kravbild jag haft på årets trupp som imponerat mest på mig. Han har också haft sämre dagar men han gör sällan någon sämre insats och spelar oftast rejält. Sedan vet jag att Sebbe har varit positiv till en fortsättning men att han ville se förändring på tränarsidan. Även om inte Sebbe är den som kan bestämma vilken tränare Timrå ska ha så blir jag ganska hoppfull om att Challe tränat klart i Timrå efter denna säsong. 3 år på Sebbe gör mig tillfreds!
TRL: Ja, det finns en risk i att han skulle kunna bli utvisad för mycket men det ser jag som en tränarfråga - att få honom att förstå gränserna. Vilken nivå han ska lägga sig på.
Vi har FEM backar som läget är just nu (+ Gabbe), vad är det som säger att någon av dessa inte blir sjuk eller dylikt?
Blizzard: Jag vill ha en stor fysisk back som kan spela rejält i egen zon, för att bland annat kunna avlasta Caslava lite grann. Det behöver inte vara vackert men rejält! ;-)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·