1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595515 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11
250kg kärlek: Du fick inte med alla kandidaterna riktigt.

mikenomad: Hm har Linkan bytt strategi på slutet eller, allting är tydligen intressant och hett i stockholmstidningarna när dom frågar Linkan, han som var så hemlig.

Blizzard: Så var det ju förra silly season också. I media pratade Linkan om Kronwall osv. men aldrig om dom riktiga nyförvärven som kom. Han var riktigt bra på att skicka media på vilospår

dr-nix : Visst så kanske de var förra sässen men jag tror inte riktigt att det är samma sak nu.

Blizzard : Ja, de verkar ju som Sagt så.

Om Timrås intresse för Moras Mattias Ekholm finns även att läsa i Dagbladet...

Dunc: Ser din poäng men tror inte på den för en sekund. Tycker Brynäs ser stark ut och dessutom har elitseriens bästa målvakt. Det är många poäng upp dit. Nej, Timrås möjligheter att ta sig till slutspel ligger i lagets egna förmåga att vinna matcher, Modos sätt att avsluta serien samt Luleås psyke.
Mitt tillstånd talar om för mig att sannolikheten att SSK ska gå om Timrå är densamma som att Timrå skall ta sig till slutspel. Att Brynäs skulle missa slutspel likställer jag med att Rögle skulle gå om Timrå i serien. Ni som läst sannolikslära vet därmed hur sannolikt det är...
Så nej Dunc, Brynäs kan du räkna bort.

250kg kärlek: Vinner Timrå mot mot Brynäs nu i morgon så tror jag det är klart av bara farten. Problemet är som du säger, målis. Tycker faktiskt att de borde ha läst av "Markan" tillräckligt vid det här laget. Enda matchen Brynäs vunnit skottstatistiken är väl nu mot Rögle, annars är det idel förluster. Där ser man vad en duktig "keeper" betyder. Men som sagt, till o med jag ser ju att det behövs trafik i målgården för att han skall släppa till baklänges. Det plus lite stygga pååkningar kan göra susen.

Jaha ja, då blire gristufft o vinna imorn med så viktiga spelare borta....men större under har definitivt skett, bara hoppas Brynäs märker att vi har viktiga lirare borta så dom slappar till lite, och då får vi hugga som fan när vi får chansen.

Dunc: Ja, Timrå har haft enkla matcher mot Brynäas. Vad jag kan minnas vinner vi nästan jämnt. I år har vi vunnit exakt 0 matcher. Jag orkar inte söka information om tidigare säsonger men känslan jag har är att vi har ruskigt svårt att vinna mot Brynäs.

I morgon är en annan dag, abbbsolotly!?!11
I morgon vinner vi. Med ett desamerat lag, vilket vi genom historien blivit vana vid, kämpar vi till oss tre poäng. Vi har två friska femmor som på slutet visat god kraft. Det duger.

Tips i möra: 6-2 Timrå.
Om jag är där? Självklart!

250kg kärlek:
Sedan 99-00

TOTALT 53 matcher
Timråvinst 25
Brynäsvinst 24
Oavgjorda 4
Timrå har gjort 133 mål
Brynäs har gjort 138 mål
Timrå har tagit 78 (av 159) poäng
Brynäs har tagit 77 (av 159) poäng

Ganska jämt skägg totalt

TIKbiff: Sedan 06/07 har Timrå vunnit 6 matcher, Brynäs har vunnit 11 -nästan det dubbla. Förbannade statistik.

250kg kärlek: Kanske skriver jag med för många krumelurer, men du har missuppfattat vad jag menade. Så här var det: Kan vårat gäng fortsätta på den inslagna vägen o ta 3 poäng mot Brynäs också, så tror jag att trenden fortsätter. Vilket betyder att också Brynäs i högsta grad är inblandat i slutspelschansen. D.v.s. jag tror de blir 9:a. Snäppet före Luleå. Skulle däremot Timrå förlora mot Brynäs, då är det kört.

250kg kärlek: Statistik är ett helvete, matematik är enkelt. Vi vinner våra matcher och MåDö förlorar två poäng och Vi är i slutspel...;-)

Framåt soldater...

FORZA TIK........alltid, alltid........

Friman SR: Men Luleå vinner ju alla sina också.

Anonymous: Det kan dom lixom inte göra eftersom dom möter Oss i sista omgången...

Framåt soldater...

FORZA TIK........alltid, alltid........

Friman SR: Precis så är det frippe.

Joakim Lindström har fått Sparken från sin KHL klubb.

Skulle kunna bli en aktuell spelare för Timrå då han varit aktuell för något år sedan också.

eliteprospects.com/player.php?player=229

Redigerad kommentar

Nån med koll när kvalserien börjar?

Per HApps: Någon som vet om Per Hallin är aktuell på något vis för Tik med tanke på att han håller på flytta till alnö. Han får gärna ta med klasen isf.

maskot: Det hoppas ja inte han är.

Mackelito: nja skriver han på ett billigt kontrakt så tror jag säkert att han kan vara en bra 3-4:e linje spelare.

Men jag har inte följt honom öht sedan han lämnade för SSK så jag har egentligen ingen koll på hur han spelat där. Sedan är han ihop med en gammal barndomskamrat med mig så jag önskar honom det bästa av den anledningen också.

Mathias:

Vad tror ni om Granath? Får han kontraktsförlängning?

Mathias: Ok. Så Timrå är uppenbarligen så säkra på att Corso försvinner att man redan nu gjort klart med en ersättare.
Måste nästan vara så. Alternativt att Lander drar, men det känns mindre troligt.

mattias - 74:
Utgår från det. Har för mig att jag läst om uttalanden i den riktningen, och att Linkan varit mycket nöjd med hans spel. Granath har allt man kan begära av en breddback, han spelar rejält, enkelt och håller alltid en bra nivå.

Kongo:

I Leksand stämde ingetning av det där du nämner. Fattar ärligt talat inte hur kilen kunnat blivit så jävla bra över en säsong. I Leksand var man livrädd när han var inne på isen.

Mathias: Ja vad säger man, det börjar ju likna det där sagolikt dåliga lag som jag skrev om för ett tag sedan.

Halonen in - Caslava ut

Hirchovits in - Corso ut

Lindbäck ut - Ridderwall in

Och Lauritzen med mestadels allsvenska säsonger och en hyffsad säsong i Brynäs ser man som en 1-2 kedja spelare.

Haha , piiiinsamt.

mattias - 74: Osv Osv, lev i nuet. och sluta dra dina ramsor.

Redigerad kommentar

Mackelito:

jag lever i nuet men jag har svårt att förstå vad som hänt med grabben men jag gläds för hans skull, tro inget annat.

mattias - 74: Ja han har varit jäkligt stabil, som sagt spelat enkelt och rejält, Kan spela PP såsom BP, Kommer till jobbet varje dag.

Kanske årets största possitiva överaskning på backsidan.

mattias - 74:
Allt är ju relativt. Kraven på Granath var ju inte direkt höga. Kanske spelar han ett enklare spel i elitserien också, vilket nog passar honom bättre.

Bragd-Birger:
Har Corso med andra ord ett kontrakt på 1+1 så att han KAN gå? eller en
KHL klausul?
Det bästa vore ju om han helt enkelt kan "säljas" så vi får en bra slant om det är så.

TIKbiff: Ja precis. Kan Lhc bedriva kohandel med ryssarna kan väl vi det också. Kanske det är detta som räddar vår säsong ekonomiskt. Inte mig emot i såfall. Skulle han däremot släppas i väg utan kompensation så är det dags för lite "AVGÅ!!!1"

Mackelito: Lauritzen kan jag vara utan, det som behövs är tuffhet framåt!
Spelare som Samuelsson, Starkov, Nylander hoppas jag får "kicken"...

Baker: Beror ju helt på vilken Lauritzen är tänkt att ersätta, ersätter han Svesse så är j iaf nöjd, och självklart nöjd är man väl om han ersätter någon av dom du rabblar upp oxå.

Det är ju så man kan börja grina nästan. Inte ens när vi har spelare på kontrakt över nästa säsong kan vi vara säkra på att få behålla dem. Jävla KHL! Säkert smutsiga oligarkpengar också....

Kattgubben: Synd om Corso försvinner, men tyvärr började jag ana att något sådant skulle hända när det blev tal om Hirschovits.

Men, vi får försöka att se det positiva. För det första så har Corso ett kontrakt, och ryssarna lär få betala lite för att lösa honom från det, vilket ger lite klirr i kassan. För det andra så ger det Timrå lite bättre förutsättningar på spelarmarknaden, då man plötsligt har plats för en icke-europeisk spelare. Fast i skrivande stund hade det känts bättre om Corso blivit kvar.

Kattgubben:

Notara att Expressen skriver att Perra är klar för TIk samt två finnar, och eftersom jag varit inblandad i diskussion om detta tidigare och menat att man ska vara försiktig med sådant innan det blir offeciellt så ber jag nu om ursäkt att jag trampade någonpå tårna senast.

Detta är en mycket god nyhet att Perra kommer och hoppas han får med sig "Bagarn" som jag tror lider lite av "hemlängtan".

Pätr: Ja... låt oss hoppas att ryssarna öser massor med oljepengar över oss så vi har råd att värva en till transatlant som, om han inte spelar fullt lika bra som Corso, kanske kan stanna kvar ett par säsonger hos oss. Låt oss också hoppas på att Sonnenberg står vid sitt ord, att Timrå IK är den sista klubben han spelar i, innan han väljer att återgå till det "civila"..... Annars blir det till att leta efter två transatlanter. Hur stor är sannolikheten att vi får tag på två lika produktiva spelare som Corso&sonnie till motsvarande summa pengar?

Kattgubben: Ganska stor skulle jag vilja säga, båda herrar har rejält i lön och i AHL kryllar det om kanadicker som är minst lika bra, problemet har ju varit att vi har haft fullt, vi har haft 2 st. redan , men om dom lämnar öppnas ju de dörrar för nya kanadicker att komma hit.

liston: Om nyheten med Perra stämmer, är det en mycket god nyhet. "Bagarn" vore en oerhört trevlig pjäs att få hem igen. får man sen vara omåttligt optimistisk är det bara att hoppas att han i sin tur drar med sig Sanny hit. DÅ kan vi börja snacka =)

liston: Expressen hämtar sina "nyheter" från Dagbladet och inget är officiellt förrän det står på Timrå IK:s hemsida.

T T: Såhär med risk för att bli utskrattad slänger jag in en önskan om att värva Dicasmirro som trettondeforward inför nästa säsong. Visst, han gjorde väl inte så mycket väsen av sin i Örebro, men å andra sidan så kan man undra hur Örebros ledning tänkte när man värvade honom. I mina ögon är det en spelare för en checking line, inte någon som ska producera en massa poäng...

Som trettondeforwrad i Timrå skulle han däremot få en roll där han fick jobba hårt i forechekingen, och dessutom skulle han kunna fungera som pådrivare i båset.

Så, då blev man dagens pucko då, eller?

Kattgubben: Det hade ju varit sådär att värva Bagarn istället för Hirzkovitschkevitz, då har vi en ganska så skral centeruppställning rent offensivt sett. Nu är det ju visserligen en meningslös diskussion, men ändå.

Knylan: Jag är mer inne på AVGÅ ALLA!!!1! svängen för tillfället eftersom vi får ett riktigt kacklag nästa säsong.

Hahl Bundy: Vi har väl ingen aning om vad vi kommer ha för lag nästa säsong ? Corso kan ju lika gärna bli kvar, Sonnenberg likaså....låt Timrå spela klart säsongen först nu så ska du se att de börjar hända saker sedan.

Snoop: Visst men jag vill tillhöra AVGÅ ALLA!!1! klanen för tillfället.
Det känns fett liksom!

Pätr: Hade det inte varit för faktumet att han tar upp en icke-eu plats så kanske. Han var ju en pådrivare också tydligen (nämndes i samband med att han och Sonnenberg anslöt).

Hahl Bundy: Lugn i båten. Det finns en anledning att det kallas för Silly Season.

« · 1242675 · »