1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595549 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11
ska man hitta något att klaga på (som är en självklarhet om man är tikare) så är det att han inte får flera spelare (högst en) att göra mycket poäng.

säsong 09/10
Umicevic 32P
Åslund 30P
Paulsson 28P

08/09
Wallin 45P
Mattsson 37P
Somervuori 35P

07/08
Söderberg 46P
Goren 36P
Renberg 33P

06/07
Söderberg 41P
Wernblom 35P
Lintner 29P

....dock så har han flera bra saker, SM-guld, erfarenhet, lugnet, ledarstilen som troligtvis passar timrå etc :)

Kenta fick inte så mycket mål frammåt han heller även fast det var fart och fläkt likaså Perra, men med challes jävla skit spel som ger noll i framgång så får han endå spelarna att göra mycket poäng.

Väljer endå mindre poäng på spelarna så länge laget tar mycket poäng :)

Ser nu vad en säsong kan lura en, tack vae perras dåliga poängskörd på spelarna iår så uppfatta jag honom som en som inte får ut mycket poäng på spelarna och tack vara challes bra poängskörd på spelarna iår så uppfatta jag honom tvärtom, men tittar man noggrannare på Challes så blir det inte så imponerande förutom just denna säsong (drar ner lite för att bara två har bra poäng) då ser 08/09 bättre ut:

09/10
Corso 44P
Sonnenberg 42P
Pääjärvi 28P

08/09
Pyörälä 43P
Wandell 41P
Hynning 36P

07/08
Hahl 41P
Pyörälä 33P
Regin 31P

Kan runda av detta med att JAG KOM INTE FRAM TILL ETT SKIT, var bara en känsla jag hade och var tvungen att kolla upp, men det styrkte inte mina känslor nämnvärt.

Laken: Corso kan ju ha en KHL-klausul som innebär att Timrå inte får ett korvöre om han drar.

Kattgubben: Är det något jag vet så är det att VF endast skriver när det har väldigt goda källor, dom har nästan alltid rätt i de dom skriver vilket är väldigt positivt då jag ser Perra som en perfekt tränare.

RocknRolf2: Tveksamt att han skulle ha det, och om han har det är det idiotiskt som bara f-n att skriva in en KHL klausul i Kontraktet.

RocknRolf2: I och för sig... Och då är vi körda! :-(
Varför frågar inte media Linkan hur Corsos kontrakt är utformat, om han har någon KHL-klausul eller 1+1 eller liknande?
Kanske kommer svaret i morgondagens tidningar?!

Mackelito: Det kanske var ett krav för att han skulle rita på? Känns väl inte så långsökt med tanke på att han själv säger att han vill tjäna stålar så här i slutet av karriären.

Laken: Körda och körda, Corso lär ju ha hög lön så för dom pengarna borde man väl hitta iaf en skaplig ersättare. Får vi sedan in övergångssumma så är det en fin bonus. Men helst vill jag att Corso stannar. Tillsammans med Sonnenberg.

RocknRolf2: Oavsett så var det ett riktigt kanonförvärv av Linkan! ;-)

ersson:Så skrevs det för en tid sedan. Skulle tro att Timos lön är densamma idag.

Pettersson om klausuler:

Dream Team: Blir det bara två år så känner jag mig geniunt skeptisk, då blir det förmodligen till att söka en ny tränare om två år och är det något jag vill få in i den här föreningen så är det lite stadig stake. Tre år är lagomt. Om det nu bara blir två år så får jag en gnagande känsla av att han mest ser detta som en möjlighet till att få träna en klubb tills Frjstd fått tillbaka suget. Värmland är ju tydligen så ofattbart attraktivt, av någon väldigt märklig anledning. 

Saxat från Kommentars fältet i Expressen

Postat av Agent den 8 mar 2010 kl 18:54
Och Timrå ger sig inte, Jonas Andersson är så gott som klar.

Frågan är om man skall hoppas på detta, hans enda bra säsong hittils var den i Kärpät tillsammans med Corso, känns väldigt riskabelt..

Mackelito: Tror inte att det stämmer. Jag hoppades i och för sig på honom länge, men nu när Corso verkar försvinna sjunker min entusiasm.

Apropå Dagbladet så är väl det här värt en länk också:

T T: jo läste det där imorse, jag var väl trött för att jag läste artikeln och fick för mig att dom funderade på att göra honom till assisterande tränare vilket kändes konstigt. Assisterande Sportchef lät mycket mer vettigt :P

Men jag undrar vad som händer med hans roll som målvaktstränare då, för han behövs ju fortfarande där också.

dr-nix: Det står ju i artikeln att han ska dela den rollen med att vara ass. sportchef?

dr-nix: "Men jag undrar vad som händer med hans roll som målvaktstränare då, för han behövs ju fortfarande där också."

Du var nog för trött nu också ;)

"en roll som assisterande sportchef, vid sidan av hans arbete som klubbens målvaktstränare."

Blizzard: ah tydligen så, tackar.

dr-nix:

Det kan ha varit fel i en tidig version.

För jag läste och förstod det också som om han var påtänkt som assisterande tränare.

Dagbladet:

NORDGREN AKTUELL FÖR ÅTERKOMST TILL TIMRÅ

Han är Timrås tredje bästa målskytt genom tiderna i Elitserien.
Nu försöker klubben locka hem Nordgren till nästa säsong.
- De har visat intresse och jag har pratat med "Linkan" flera gånger, bekräftar Nordgren.

SVENSSON OCH GRANATH ÄR NÄRA NYA KONTRAKT MED TIK

Forwarden Björn Svensson förhandlar för fullt med Timrå och ser ut att stanna.
Backen Elias Granath är överens om ett tvåårskontrakt som bara väntar på en underskrift.
- Det är bara formalia, säger agenten Gunnar Svensson.

DJ Hemp:

Nordgren; hoppas det går vägen!

Granath; bra!

Svensson; Hmmm... Bra med kontinuitet, jag tror även att det är en bra kille rent generellt. Han gör en del poäng. Men det är högstanivåmässigt tredjekedjan på sin höjd och där kanske vi skulle haft någon yngre?

El Maco: Tycker ändå det är helt okej att han stannar, han är trots allt inte snorgammal i mina ögon. Man får inte stirra sig blind på Pääjärvi och Lander. En kille som Björn Svensson kan fortfarande utvecklas och bli bättre.

Och Lindbäck kommer allt närmre NHL.

Knylan:
Tycker nog B Svensson håller bra elitserieklass utan att kosta skjortan.

Problemet är bara att han behöver spela i rätt omgivning, kan han få den kan han nog prestera nästan i klass med Thörnberg/Laine poängmässigt.

Sagolikt dåligt om Tik tar nordgren när modo tackat nej till han.

Han är död som hockeyspelare, det har både hans klubb i NLA och Modo märkt.

Men Nordgren har spelat i tik förut, så , det är klart att vi värvar han..

Mackelito: Att Modo har tackat nej till honom säger inte så mycket. Dom tackade ju även nej till några tvillingbröder.

Mackelito: Nu tar du i igen, död är väl en väl hård bedömning....
....men efter att börja känna till dina liknelser Macke, så fattar jag vad du menar - 6 mål hittills under säsongen ser ju inte så bra ut, dock platsen som en hygglig ersättare för Pääjärvi om han drar till NHL kan han nog fylla....

Mackelito:
Källa på att Modo tackat nej till honom?

73Sjöbba: Måste tillägga en sak om matchen igår, två spelare som jag inte ansett skulle få nytt kontrakt och som jag alltid tyckt har så seg skridskoåkning var riiktigt pigga igår, beröm till Meunier och Sonnenberg.

Nästa års troligt lag.
Målvakter:
Magnus Åkerlun
Joacim Eriksson
Backar:
Pär Styf
Elias Granath
Sebastian Erixon
Tomas Skogs
Mattias Karlsson
Antti Halonen
Fredrik Sonntag
Sebastian Owuya
(Mattias Ekholm/Oliver Ekman-Larsson)

Forwards:
Kim Hirchovits
Fredrik Hynning
Niklas Nordgren
Gabriel Karlsson
Anton Axelsson
Björn Svensson
Anton Lander
Sebastian Lauritzen
Timo Pärssinen
Jacob Blomqvist
(Pääjärvi)
(Sonnenberg)
(Meunier)

Ganska troligt lag, men förhoppning på att forwardssidan kommer fyllas på med minst en målgörare av klass, ex Pyörälä och backsidan med en riktigt bra tvåvägsback ersättare till Caslava, ex Miroslav Blatak.

Jag är faktiskt fundersam om Meunier kanske kommer erbjudas ett nytt kontrakt, särskilt nu efter matchen igår, Sonny och Pääjärvi avgör nog själv om dom vill stanna eller inte.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

erathoo: Han ersätter troligen inte Pääjärvi utan i såfall nån mer meriterad som Sonnenberg t.ex.

Kanske jag tog i lite men jag blir så tröött på det här snacket om att värva spelare från bygden, pengar är det enda som spelar roll, det har man ju märkt vid det här laget.

Mackelito: glöm Nordgren,han blir kvar i ostlandet sen återvänder han till Modo

Perkan: Ja det får vi verkligen hoppast att han gör så vi slipper sparka han nästa näsong då han floppar och får självmordstankar och gör en Jonte Hedström tyyp.

Om Timrå, via tre raka bortasegrar samt hemmaseger mot DIF, skulle rädda en slutspelsplats i år skulle det vara lika otroligt som när Fulham höll sig kvar i PL för ett par år sedan efter att ha vänt 0-2 till 3-2 mot Man City i tredje sista omgången och sedan vunnit de sista två matcherna.

Blixten slår inte ned två gånger. Vi förlorar mot DIF på torsdag.

Mackelito:
PMS?

TIKbiff: Ja helt klart

TIKbiff: Han har ingen källa på det.

Mackelito: Ja blir din "troliga lag" verklighet blir jag jävligt besviken... men det har man ju blivit förr på Timrå!

Det fattas "tuffhet" framåt och det hoppas jag verkligen att Linkan ser till att fixa...

Baker: Ja man får hoppas, men det är den här typen av trupp som det troligtvis kommer bli, det är bara att kolla på vilka spelare han verkar vara ute efter.

Och sedan, inför den här säsongen var ju truppen ännu sämre än vad den är.

Man panikvärvade Starkov i sista sekund, o sent in på säsongen insåg man att spelare inte höll måttet och att truppen var för tunn. Då slängde man in Petré och Kamil Piros som "Challe utrryckte det" han och Corso är dom enda kreativa spelarna, alltså trodde man att Corso skulle bära hela laget, inte så smart tänkt.
Och till råga på det slänger man in Nevalainen några matcher för att sedan värva en klart avdankad föredetting innan truppen faktiskt blev klar.
Men men, thats the timrå living.

Mackelito: han sade aldrig att Piros och Corso var dom enda kreativa spelarna i Timrå. Han sade att de två spelarna var våra mest kreativa.

För att dra ett exempel så du förstår skillnaden så tänk så här:

Piros och Corso är dom enda målskyttarna i Timrå denna säsongen. Det uttrycket betyder inte att Piros och Corso har gjort flest mål men att dom andra spelarna gjort något mål här och där. Nej det betyder att Piros och Corso har gjort alla mål för Timrå och att övriga spelare har gjort 0 mål.

Piros och Corso är dom mesta målskyttarna (funkar inte lika bra men betydelsen funkar). Detta betyder att Piros och Corso har gjort flest mål men att det finns andra spelare i truppen som också gjort mål.

Det finns andra kreativa spelare i truppen men Piros och Corso är två riktiga klass-spelare när det gäller kreativitet i offensiven och sånt djupt lag har vi inte att det inte märks av när dom är borta.

Med detta sagt är detta självklart inte godkänt, Jag kan t.ex. tänka mig att ersätta Meunier med [URL=eliteprospects.com/player.php?player=1304]Jacob Blomqvist[/URL].

Lander o Limpan i TimråTV inför morgondagens match.

dr-nix: Nu hängde jag inte riktigt med helt, men jag tror jag förstår.

Det jag menar är dock att Piros och Corso är enligt mig dom i stort sett enda spelarna som kan göra sin gubbe, hålla i pucken i anfallszon, lägga smarta passningar, det behöver inte ha med mål att göra eftersom B.Svensson Pääjärvi mfl gjort fler mål än Piros.

Men det jag skrev var att Piros faktiskt inte var påtänkt i början av säsongen utan man såg Anger som någon slags kreativ spelare, dålig scoutning och bedömning helt enkelt, vilket har vart ett kännetecken för årets trupp enligt mig, dålig scoutning, dålig koll på hur stor truppen osv måste vara, och det misstaget verkar dom göra till nästa säsong också, men förhoppningsvis har jag fel.

Snoop: direktlänken :)

Blizzard: ääh lite jobb får dom ju lägga ner tycke ja ;)

Snoop: då får man TT efter sig ;-)

Förslag på back till Timrå nästa säsong skulle kunna vara...
Vet dock inte hur hans kontrakt ser ut?

Skrev han på för en säsong? OM Rögle skulle åka ur kan han säkert bryta!

Laken: Jag undrar hur det ser ut för Klasen om SSK skulle åka ur :)

Bigthelin: Jag tror inte att 200/månaden kan hålla honom kvar oavsett.

Bigthelin: Det jag saknar mest i dagens Timrå är:

* Stora fysiska forwards, helst rightskyttar
* Spelskickliga och målglada powerplay-backar

:-)

« · 1243713 · »