1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595561 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11
Laken: Det jag saknar mest i dagens Elitserie är:

* Stora fysiska forwards, helst rightskyttar
* Spelskickliga och målglada powerplay-backar

;-)

Laken: Håller absolut med. Däremot om Corso skulle försvinna som det har ryktats lite om har vi inte särskilt många kvar som producerar många poäng.
Och de spelare som ryktats hit vet jag inte om jag ser som fullgoda ersättare till det tappet vi skulle göra om Corso lämnade.

Mackelito: Kan du lägga ner ditt våta drömmande någon gång? Får du aldrig nog? Oavsett om vi värvar 5 eller 50 forwards så skall du alltid komma springandes med tillägget att vi skall ha en center/ytterforward av Pyörälä-klass. Det är inga små krav du har på Timrå IK! Vad får dig att tro att vi ens kommer att vara i närheten utav en sådan spelare igen? Du tror inte det var tillfälligheter som gjorde att han kom hit? Ingen väljer Timrå frivilligt. De bosätter sig inte ens i kommunen längre. De flyttar till Sundsvall om de ens kommer hit! Det är inte realistiskt att tro att vi skall få hit de stora pjäserna, Smakar det så kostar det! Men det är klart att om du slänger in några enkelrader på Lotto med joker och flaxar in drömvinsten så kanske kanske kan vi börja hoppas...

It´s Up To U Now Macke! God Bless U!

Redigerad kommentar

Ambroo: Jag skulle också kunna tänka mig:

* Spelskickliga och målglada forwards
* Stora fysiska powerplay-backar, helst rightskyttar

;-)

Så Timrå har alltså varit ute efter Bäcklin. jaha. Han har iaf tackat nej nu.

Kattgubben: Huvudtränare för vilka står ju inte kan vara tiks j20 likväl som a-laget

"Han blir kvar – trots locktoner från elitserielaget Timrå, som enligt Gävle Nyhetsbyrå var intresserat av att signa Mats Bäcklin, 43, som elitseriecoach."

Anonymous: Vadå Nobbade Timrå????
Timrå hade en intresseförfrågan men lämnade aldrig ett kontraktsförslag. Kallas det att nobba när man inte har nåt att ta ställning till?

Kattgubben: Han var INTE aktuell som "huvudcoach" utan som assisterande till Perra.

Ambroo: Då kanske det betyder att inte perra är klar heller ?

maskot: Varför skulle det inte det?

Hahl Bundy: Det finns väl inget bekräftat på honom mer än expressen som källa

maskot:

Expressen kan inte ha fel. "Perra" är klar. I alla fall jag har räknat in honom tills motsatsen bevisas...

maskot: Det sägs vara klart från så många olika håll att det vore en sensation om allt bara var skitsnack.

Nyss hemkommen från Almtuna-Mora kan jag bara hoppas att Tony Lagerström signar Timrå. Stor och tung, bra spelsinne och en pådrivare. Kanske kan bygga på sig lite till och skaffa sig ännu bättre driv - men en duglig elitseriespelare för en fjärdelina är han alla dar i veckan.

Tjalle: Håller absolut med i ressonemanget ang Tony L....några övriga ev. tänkbara? hur var tex. Daniel Viksten el. M . Ekholm?

Det är är min gissning på Trupp nästa år.

Detta är lite vad jag hoppas på i alla fall.

Truppen 10/11
.
Målvakter:
M1: A Lindbäck (Förlänger)
M2: M Åkerlund
.
Backar:
B1: M Karlsson
B2: S Erixson
.
B3: T Skogs
B4: A Halonen (Ny)
.
B5: E Granath (Förlänger)
B6: P Styf
.
B7: F Sonntag
B8: M Ekholm (Ny)
.
Centrar:
.
C1: D Corso (Försvinner kanske)
C2: K Hirschovits (Ny)
C3: G Karlsson
C4: A Lander (Förlänger)
.
Forwards:
.
F1: M Pääjärvi (Förlänger)
F2: M Sonnenberg (Förlänger)
F3: F Hynning
F4: N Nordgren (Ny)
F5: S Lauritzen (Ny)
F6: M Månsson (Ny)
F7: B Svenssson (Förlänger)
F8: A Axelsson

Dagbladet:

"PERRA" KAN LOCKA ERIKSSON TILL TIMRÅ

Per-Erik vill ha Clas Eriksson vid sin sida på nya uppdraget.

Per-Erik Johnsson tränar Timrå IK kommande säsong - nu vill han ha med sig förre Färjestadsspelaren Clas Eriksson som assisterande.
Den sistnämnde har fått en förfrågan om att följa med Johnsson till hans nya uppdrag.
- Det är klart att när "Perra" frågar så är det skitintressant, säger Eriksson.

DJ Hemp: Jag kan inte komma ifrån att jag såhär på förhand känner mig skeptisk. Åtminstone innan man fått se kontraktslängden. Jag har så jävla svårt för det där värmländskt incestuösa, samt att jag på riktigt kommer sakna Charles, nästan som en flickvän. Det gick lite på rutin och var ärligt talat inte så kul sista året, men jävlar vad det har knullats nu sista veckorna. Det får en att känna att det kanske finns något att kämpa för ändå? En liten nytändning sådär kvart i tolv. Har ju ändå varit tillsammans i tre år liksom...

Uno Gordon: det är ett problem att Timrå ligger där det ligger..ute i buschen..jag tror att framtidens Timrå, om dom vill hänga med i fin rummet måste bygga en arena i Sundsvall..som tar in 7-8 tusen..för vem fan vill bo i Timrå egentligen..om man är miljonär:-)

DJ Hemp: Avgå Eriksson!!!

Då var jag först, ha.

Pätr:

Nja, inte riktigt. El Maco var inne på samma linje redan för tre veckor sedan ;)

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
DJ Hemp: AVGÅ PERRA!!!!1

*först*

El Maco 2010-02-23 09:43

DJ Hemp: D´oh

Den här killen skulle jag gärna se i rödvitt nästa säsong i en 3:e eller 4:e kedja.

Simmalugnt: Snälla, vi har ju ett helt lag av medelmåttor förutom Corso, Sonny och Pääjärvi. Det räcker.

Och Timrå har visat intresse för Patrik Lundh enligt VF.

Mackelito: ja man kollade in Lundh och Blomqvist samtidigt.

dr-nix: Jasså, jag har bara läst om Blomqvist tidigare..

Lite märkligt att man är ute efter dom här killarna, måste antingen betyda att man inte har Hirchovits klar och att man anser dom som 1 kedje spelare alternativt så petar man ner Gabbe Karlsson eller Lander till 4e? Men mer troligt är väl att någon av dom om man lyckas värva någon skall spela i 4e.

Men jag är tveksam till att Lundh eller Blomqvist lämnar Bofors för att spela i en 4e kedja och få nån minuts speltid varje match, det känns inte direkt som ett steg i rätt riktning.

Mackelito:

Medelmåttor och medelmåttor.

Nu förstår jag vad Linkan menade när han sa att folk tror att Gretzky finns där ute på marknaden.

Det var alltså dig han riktade sig till?

Mackelito: Så du går i vanlig ordning efter vad som står i lokalmedia och på eliteprospects? Annars får man lätt känslan av att du strävar efter att få benämningen sporchefernas sporchef alt. det STORA hockeyoraklet. Men har du inte bättre källor än så så kommer det att dröja...

Det man har lärt sig genom åren är att knappt ens skriva en rad om vad man vet och det känns faktiskt riktigt skönt när man istället har en massa meningslösa spekulationsinlägg att ta del av och skratta åt.

Ambroo:

"Annars får man lätt känslan av att du strävar efter att få benämningen sporchefernas sporchef alt. det STORA hockeyoraklet. "

Tack, där sammanfattade du min uppfattning om Mackelito.

Simmalugnt: Haha seriöst.

Medelmåttor är spelare som har okej elitserieklass. Det är exakt så alla "experter" förklarar Timrås lag också. Och oavsett om ni som sett alla matcher live sedan 1965 tycker att ni har bättre koll så kvarstår ju faktumet att experter troligen har en bättre hockeykunskap än vad ni har.

NI har väl aldrig riktigt förstått varför inte Timrå ligger i topp och varför vi aldrig vinner något SM Guld. Men de är helt enkelt för att laget är för tunnt. Det är ju ganska lätt att räkna ut. Bästa laget vinner helt enkelt.

Och en annan sak, när Linkan sa just den meningen så sa han det mitt under brinnande säsong då alla NI Live TIK In My Heart sedan 1965 lirare tycker att Linkan och Challe är dålig på att sköt sitt jobb och att de helst borde sparkas.
Till skillnad från ER som har haft den uppfattningen nu under den här säsongen. Och jag vet att det är många så påpekar jag återigen att laget VARIT FÖR TUNNT SEDAN BÖRJAN AV SÄSONGEN.

Och om jag tycker att kritik är rätt någon gång på året så är det väl ändå innan truppen är spikad, för efter det så kan man inte ju inte ändra så mycket, inte sant?
eller juste, man kan fortfarande sitta halvgråtande framför datorn och skriva deprimerande inlägg på HockeySnack.

Att Ambroo sedan är sur för att han inte på skoj lyckas lägga fram förslag på spelare som kan bli aktuella utan misslyckas igenom att dessa spelare aldrig blir aktuella är det ju bara synd. Det enda jag gjort är ju att påpeka det jag tycker men om du tycker att jag sköter det på fel sätt, så får du gärna säga till.

Ambroo: Och om du nu vill ta den där diskussionen om spekulationsinlägg så visst.

Lägg märke till att jag skrev att JAG TROR, inte att två unga killar som presterat sina två bästa säsonger i Allsvenskan och ligger i topp i Poängligan flyttar till en elitserieklubb FÖR att få spela i en 4e kedja och få minimalt med speltid.

Och om inte det är därför Timrå är ute efter ex Lundh så måste det ju va för att ta en plats i en annan kedja ? Hoppas du hänger med så långt.
Troligen förlänger Lander? Eller var det ännu ett fånigt spekulationsinlägg?

Om Lander skriver på och Hirchovits likaså, eftersom Expressen mfl med övertygelse på samma sätt som dom skrivit om Perra berättat att Hirchovits är klar så INNEBÄR det att vi redan har 3 centar under kontrakt, kan du då räkna ut summan av centrar om ex Lundh skriver på ??

Alltså 4 st. 1 Måste spela i 4e kedjan.

Klappat och Klart eller stannade du där nånstans på vägen?

Mackelito:

Det där live sedan 1965 vet jag inte vad du har fått i från med tanke på att jag inte är mer än 28.

Ja, truppen är för tunn om man jämför med HV, Frölunda, Färjestad, Linköping etc. Men det kan man inte göra på grund av skillnaderna i ekonomiska förutsättningar.

Vår trupp är också tunnare är exempelvis Djurgårdens och Brynäs men det beror ju på att de har bättre juniorverksamhet än vi.

Timrås metod har ju varit att hitta de spelare som du kallar medelmåttor och sedan göra dem till stabila elitseriespelare och i vissa fall landslagsspelare och jag tror att det är på den vägen vi måste fortsätta. Jag tror att vi de senaste åren då vi rätt stadigt har tillhört topp 4 i Sverige har blivit bortskämda med de klasspelare som har passerat revy.

Inför den här säsongen så var det ingen som hymlade om att budgeten var mindre och att samma satsning som har gjorts de senaste åren inte kunde göras. Men att då åter igen ta sig till slutspel är fanimej en bragd,

Ja, risken är absolut att man på längre sikt sparar sig ut ur elitserien. Men om alternativet är att leva över sina tillgångar som exempelvis AIK. Så ser jag ju hellre att klubben lever kvar än att vi gör om exempelvis Modos misstag. Visst de var glada efter SM-guldet 2007 men hur glada har de varit efter det?

Angående Ambroo så är min uppfattning att han brukar sitta på bra information utan att behöva gödsla med EP-länkar.

Mackelito: Svälj inte allt som står i media. Att gå från att vara intressant till att verkligen vara aktuell är ett stooort steg. Näe, sluta upp med att fåna dig är allt jag kan säga.

Edit: Det är ju inte förbjudet på nåt sätt att spekulera utan jag tycker att det kan vara rätt intressant, men nån form av rim och reson får det väl ändå vara? Skulle TIK verkligen vilja ha alla som det har snackats om på ett eller annat vis så skulle man alltså ha lagt ut en 15-20 kontraktsförslag vid det här laget och det är ju inte troligt.

Redigerad kommentar

FÖRSLAG PÅ NYFÖRVÄRV!

Laken: Såg att han ryktades till FBK också.....

Laken: Känns faktiskt som en back som kan bli en bra värvning och han lär inte kosta allt för mycket heller.

Kattgubben: Annars är det ju precis en sådan spelartyp vi är i skriande behov av! Powerplay-back, rightare o.s.v.

Laken: Om FBK kniper han så blev ju Peter Podhradsky precis ledig, också en riktigt bra poweplay back.

Redigerad kommentar

Ambroo: Men visst är det så att media speciellt Expressen har rätt 99 gånger av 100, så helt ute och cyklar är inte Mackelito

Jag trodde vi laddade för slutspel här.

Låt Modoliderna kasta EP-länkar på varandra.

Simmalugnt: Det var så osannolikt att vi skulle gå till slutspel så de flesta tror nog fortfarande att det egentligen inte har hänt. :)

Raggaren Putte:

Ahhh, så måste det vara. :)

Mackelito: Jo vill FBK också ha honom då lär han kosta för deras plånbok är av den tjocka typen...

epa: Ofta cirkulerar ju liknande uppgifter och artiklar i lokal och riksmedia så jag skullle inte vara så säker på vem som har mer eller mindre rätt.

Däremot så sätter jag Expressen före alla andra när de kommer med nåt eget.

Extremt impad över MoDo:s åttondeklassande sätt att behålla
"det kunde vara värre"-bannern!

plus att dom har en tråd: "Rebuilding the future"...
Dom försökte ju återuppbygga historien.

orion: Samtidigt måste man gratulera Modo till årets miljötänk... Att stänga av aggregatet så tidigt.

Det är ju mycket spektulationer om corso vad ja kan ha förstått, men om det är möjligt så tycker jag att man både kan värva en första center (Hirschovits) och ha kvar corso. Men då måste han vara ytter enligt mej. För det man såg av lander i lördags bådar riktigt gott. Så att ge lander mycket spel tid som center nästa år känns viktigt. För om man får hit Hirschovits och lyckats behålla corso som center nästa år skulle innebära att någon av lander eller gabbe skulle få spela i fjärde och det är båda för bra för. Så om det är möjligt skulle jag vill ja se nästa års upplaga av centrar såhär:

1. Kim Hirschovits
2. Anton Lander/Gabriel Karlsson
3. Anton Lander/Gabriel Karlsson
4. Jacob Blomqvist (eller någon annan)

För i och med corso på yttern kan man ju få till en riktigt slagkraftig första kedja. Tänk er, Nordgren - Hirschovits - Corso. Skulle sitta rätt fint. Men jag antar att ekonomin aldrig skulle hålla för det här, men man ska aldrig sluta drömma!

« · 1244537 · »