1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595605 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11
orion: Dom ligger efter på flera plan......

Jacksson 71: Nu vet jag inte riktigt hur Hirschovits är, men om han är så bra som statistiken säger så är centeruppställningen väldigt bra. Lander kommer bara att bli bättre och bättre, om två säsongen är han förstecenter, tror jag. Därtill är Gabriel Karlsson klart godkänd som andrecenter i ett elitlag, och som tredjecenter får han beteckans som ren lyx för ett lag med Timrås resurser.

"Kolan" säger att domarna ej gillar Challe, ok visst har denne lite rätt och Winnborg i synnerhet. jobbigt om denne kommer upp hit som smålandsdomare igen och flinar i kapp med Davidsson....surt sa räven hopas ej på denne

Simmalugnt: Och enligt ryktena förhandlar de inte med Kristofer Berglund om något nytt kontrakt. Ersätt Berglund med Marttinen och erhåll dumstruten...

Pätr: Vet du något om varför dom inte förhandlar med honom? För om han är ledig så tycker jag absolut berglund borde vara ett namn för timrå.

Måste säga att det var bra jobbat av Silly Season bloggen att avslöja att Patrik Lundh skrivit på ett 2 årskontrakt med Färjestad. Det skrev dom redan för 4 dagar sedan, kanske kan vara lite sanning i bloggen ändå..

Mackelito:

När de slår sig för bröstet med en sådan sak. Varför hade de då dagen efter "avslöjandet", Lundh som rykte till DIF?

Mackelito:
Dom listar ju Mika Pyörälä till frölunda, är inte timrå intresserad eller vill han själv inte tillbaka hit tro?

TIKbiff:

Timrå lär inte ha råd med honom i vilket fall som helst om Nubben vill återförena honom med Hahl i Köpelunda.

Simmalugnt: Ja du dom är bra på att göra spelare sämre=)

Mackelito: Jag hänger fortfarande upp mig på den där nya "Kocken" som är på väg till Luleå...

Sen undrar man ju när, var och hur dessa blev aktuella för TIK:

"Jonas Andersson - Dynamo Minsk
Joakim Lindström - Torpedo Nizhny Novgorod"

Lindström kan jag iofs tänka mig att man kikat på då han varit på tapeten tidigare, men den som har tipsat om Andersson har förmodligen gjort det enbart med tanke på Corso. Nu är det ju dock så att de inte lär återförenas, iaf inte hos oss.

De har även "glömt" ett par namn...

Edit: Man svara en av kommentarerna med följande ord:

"Hej Jocke
Vi kan säga så mycket som att vi har en hög position inom Ishockeyn och skulle jvi avslöja vårat namn skulle bloggen behöva stängas.

Som uppmaningen lyder, Fortsätt skicka in rykten så analyserar vi dom!
Mvh Redaktionen"

Hejja håkky!!111!

Redigerad kommentar

Ambroo: vet inte om detta är rent ljugeri men det kommer trots allt från Linkans mun så:

Daniel Corso har kontrakt, men flaggat för att han är intresserad av spel i KHL. Hur ser du på det?

– Han har kontrakt och vad jag vet spelar han med Timrå nästa säsong. Han kan inte åka utan att vi godkänner det. Jag vet inte ens om någon är intresserad, vi har inte hört något.

Bygger du laget utifrån att han är kvar?

– Ja.

dr-nix: Linkan är ju inte Gud precis...

Ambroo: lik förbannat är han sportchef och den som ansvara för att bygga laget till nästa säsong.

dr-nix: "Han kan inte åka utan att vi godkänner det" , bådar ju gott. Då kanske vi kan få en saftig övergångsumma om det blir så att han lämnar...

Ambroo:
Nej. men har han ett kontrakt så kan han ju inte bara dra,eller hur?
i så fall lär någon klubb lösa honom, vilket kanske skulle vara bra både för vår ekonomi och att vi får en nöjd corso.

TIKbiff, mfl: Som jag skrivit tidigare: Det har aldrig slagit någon att det mycket möjligt kan vara så att det är på TIK:s egna initiativ att vilja bli "av" med honom, trots vad som sägs till media?

Ambroo:
Missat det, en spelare som inte passar in eller för dyr?

Ambroo: Orsaken till varför Timrå skulle vilja bli av med honom?

Laken: Ja han gör ju poäng

Ambroo: har du funderat på att den ekonomiska sidan ser bättre ut nu när man nått slutspel?

Laken: Förra säsongen gick man back 3 miljoner, denna säsongen riskerade man att gå back 5 miljoner. Nu lär man ändå gå back men troligtvis inte med med 5 miljoner..

Redigerad kommentar

dr-nix: Jag får för mig när jag läser Ambroos kommentarer att orsaken kan vara annat än de rent ekonomiska?

Laken: Motfråga: Varför ville man bli av med
Jyri M.?

Lemmy: Han är för dyr i förhållande till vad man får ut av honom.

Lemmy: Passade inte in i gruppen? Krävde mer speltid än Challe gav honom?
Både och kanske! ;-)

Redigerad kommentar

John K: jasså .. jag trodde de berodde på dåligt uppträdande .

superfalle: "tro" får du göra i Kinnarps arena.

Simmalugnt: Ehhh...vad vi tror? Att det är grav idétorka på Expressen kanske? Det där var nog bland det mest intetsägande och menlösa jag läst....och det vill inte säga lite det.

Simmalugnt: Timo har varit grym dom åren han lirat i tiimrå, en av mina absoluta favoriter helt klart. Men i år har det gott tungt, och jag är rädd för att karriären bara kommer gå nerför nu. Klart han kan bli gammla timo igen men med den lönen han har så.. är det värt att chansa? Det ska va om han sänker lönen isåfall...

mikenomad:

Hahahaha, jadu, jag såg länken på Expressens hemsida och postade den innan jag hade läst den medan jag pratade i telefon.

Nu har jag läst den och instämmer i din analys. =oD

Simmalugnt: Men de fick ju i alla fall några extra sidvisningar nu. Trots att det är Dagbladets artikel...

dr-nix: Absolut, men vem har pratat om pengar?

Laken, mfl: Lite lämnar jag allt åt fantasin så klura på ni. Pusslet är väl kanske inte på 1000 bitar... Själv väljer jag att lägga krutet på morgondagen.

Ambroo: Corso är en mycket skicklig offensiv spelare o grym passningsspelare, men defensiven finns det mycket att önska av. Har dock gärna kvar honom. Tyvärr har han väl inte samma personlighet som Sonnenberg o karisma. Sen ska hans "ego" vara lite väl stort o inte gillas riktigt av gruppen.
Är det så kan det vara förståligt att TIK kanske vill bli av med honom. Då måste han i så fall ersättas av en klasspelare för Corso har ändå svarat för en stark säsong poängmässigt o legat bakom många chanser för sina medspelare.
Skulle det bli KHL torde ju TIK i alla fall få en slant för det i så fall.
Sen kan man ju undra om Sonnenbergs medverkan kan påverkas om huruvida Corso blir kvar eller inte. För Sonnenberg ser jag gärna en säsong till.
Till att börja med så skall tjurdjävulen slaktas imorgon i alla fall!

Timråit H-sand: Jag ser gärna att corso är kvar i timrå , men helst som ytterforward då jag vill ha en "riktig" första center. En Riku Hahl typ, även om det är svårt att hitta.

Jacksson 71: Förstår vad du menar med "riktig" men tyvärr växer de inte på träd och Timrå får nog svårt att mäta sig pengamässigt, tyvärr!

Timråit H-sand: tyvär ja.. Men det är bara att hoppas att linkan kan hitta honom, kim hirschovits låter ju som ett intressant namn iallafall.

Timråit H-sand:
Försvinner Timo så lär det finnas en del slantar över då han enligt dagbladet hade en lön på 1 580 800förra året..
då brukar man ju ändå inte se "allt" i taxeringen för idrottsmän.

TIKbiff: Om Timo blir kvar så kommer han att få sänka sin lön, det är jag övertygad om. För övrigt vet jag inte hur attraktiv han är på spelarmarknaden. Klubbar i Finland lär ta emot honom med öppna armar, men då finns inga stora pengar att tjäna. Alpländerna vore kanske ett alternativ ur ekonomisk synvinkel, men jag vet inte hur sugen han är på ett sådant äventyr, med tanke på familjen. Själv vill jag ha Timo kvar, under andra villkor, då jag tror att en ny tränare kan få fart på honom.

TIKbiff: 130 000:- i månaden är väl inte så mycket i dagens hockey.

Wesse1: Misstänker att det finns bonusar och dylikt som inte redovisas.

Hockeykanalen.se skrev att 9 ES klubbar var intresserade av Ekholm.

Och nu säger Expressen att det är Brynäs som är närmast och då hoppas jag att Timrå lägger krutet på Oliver Ekman Larsson istället..

Fat chance att vi får hit OEL, men man kan väl få drömma.......

En fråga till er som kollar på juniorhockey här inne, är Viktor Huss någon som TIK borde erbjuda kontrakt till nästa säsong?

Alltså det skulle vara en snubbe man kanske lånar ut till Sundsvall (om dom lirar i Allsvenskan nästa säsong). Men han har ju det han brås på och han är en högerfattad högerytter (något vi inte har massvis med ).

dr-nix: Håller med om behovet av rightare i TIK man ser verkligen att det ofta blir effektivt vid tex. pp då man med blandadde rightare o leftare står rättvända från såväl höger som vänster sida o det blir lite uppenbarligen mer svårhanterligt för målvakterna ..

Vi har många effektiva rigtare i topp i elitlagen som igår Difs Marcus Nilsson brynäs ..Kahnberg.... bif har flera bra rigtare som soumervori o Järnkrok o vi har verkligen också behov av några sådana frågan är ju vilka vi har råd med..

Ifrån allsvenskan finns ju tex några sådana högervända skarpskyttar som Jacob BlomqvistBofors... Daniel Viksten Mora o sundsvalls. Palmebjörk som alla utvecklats bra i år så någon el ett par liknande från a- svenskan plus hellst någon högre meriterad sådan vore ett önskemål för nästa säsong

htikare:Håller med att det är ett problem vi har ju mums mums och styf moe men ingen av dem kan mata på med skott.

Niklas Nordgren
Jag undrar om det är någon som har koll på hur det egentligen är.. Hör rykten om att han har skrivit på för Djurgården, sedan så hör man att Timrå skulle vara den enda klubben han vill spela för om han ska spela i Elitserien. Och det senaste är att Modo är intresserad av han och nån snackade om att han vill dit..

VAD STÄMMER? :S
Jonas_

Jonas_:

Modo är ju borta direkt om han inte har norskt påbrå och lägger till ändelsen sen, Nordgrensen, hehe.

Då kan det vara något för ÖÖÖÖÖvikarna.

Fast man vet ju aldrig, är han tillräckligt avdankad så är det väl Modo eller kanske Leksand.

Vill han till Timrå så kan man ju fråga sig hur Linkan tänker, ska vi ringa hit Krykov & Co också för en riktig nostalgitripp?
Då har vi åtminstone en spelare som inte kommer finnas med på några skadelistor.

Nä, ser hellre att vi satsar som Djurgården och Brynäs med yngre tokhungriga spelare istället.
haggen

haggen:

Hahaha! Nordgrensen, den va bra (Y)

Ja men det vore trevligt att få Nordgren. Är hyffsat trött på att alltid man ska behöva lära sig nya namn :P In med unga tuppar och få någon "Hv kedja" tänker då på deras första kedja, som spelar år ut och år in och producerar.

Men det får inte bli något Modo. En hög föredettingar och inga nya förmågor.
Jonas_

« · 1247448 · »