1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596056 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11
Pätr: För övrigt så är det ett flertal spelare i TIK som borde få sänkt lön. Varför inte lägre lön och sedan bonus i förhållande till prestationer? Det finns faktiskt ett antal faktorer som skulle kunna mätas på ett vettigt sätt.
Exempelvis: Antal vunna matcher, antal oavgjorda matcher, tabelläge, antal mål, antal assists mm, mm.
Ok, affischnamnen drar folk vare sig dom presterar eller ej. Dock brukar det "fenomenet" ebba ut ganska snart efter seriestarten om dom inte levererar.
Jag tror att med rätta "morötterna" till spelarna så skulle drivkraften påverka resultaten positivt.

John K: Tycker verkligen inte att det låter som en bra ide. Då skulle ju alla spelarna bli mer egoistiska och välja att skjuta när dom borde passa, jobba hårdare framåt än bakåt, förmodligen bli jävligt lack om dom inte får den istid dom vill ha. Tror verkligen inte det är bra för att få spelare att spela som ett lag.

Intresse bör finnas. Vi behöver skridskoskickliga och rörliga backar med bra pucktempo och offensivlusta. Hans poängproduktion och +/- är det heller inget fel på:

Ambroo: Helt okej back, frågan är då om man skulle värva Eriksson om han är tänkt att vara den där stora PP backen som Lehtonen var, eller om han går in istället för Moe, det känns aningen fullt med tanke på att Granath lär skriva på och om man skulle tro på Expressen att Antti Halonen är klar.

Isåfall skulle vi ha 7 backar att tillgå och 8 om man också räknar med Owuya.

Isåfall blir Fredrik Eriksson ersättaren för Caslava om inte man utökar till 9 backr vilket känns lite väl saftigt. Skulle nog hellre vilja att man satsade lite på mer spets på ytterforwards platserna.

Men det är ju bara vad jag tycker, och Ambroo är ju duktig på att gnälla på det.

Mackelito: ES bästa backbesättning med andra ord

Mackelito: har vi tur får vi både P3 å Nevalinen tillbaks till nästa säsong

Mackelito: Timrå måste förlänga med Samuelsson minst 2 år till

Redigerad kommentar

Mackelito: Styf, Sonntag och Moe känns inte direkt säkra i min bok. Skulle tro att Micha ligger närmare ett A-lagskontrakt med tanke på att Owuya har ett år kvar som junior.

Ambroo: Skönt att Styf å Sonntag har kontrakt 1 år till ge Moe 10 års kontrakt, skit i juniorerna.

Ambroo: Juniorer är bara till besvär, behåll rutinen

Frallan: Ja, jo, mmm, yeah!

Styfs skadefrånvaro borde få ledningen att tänka till mer än en gång. Sonntag är fortfarande relativt ung, men på bekostnad av Micha och Owuya? Moe mår nog bäst av att "börja om" i toppen av Allsvenskan med massor av istid i PP.

Limpan: Det känns fantastiskt skönt att du inte är sportchef i Timrå. Faktiskt.

Das boot hade varit en rymdfärja i jämförelse.

Limpan: Man kan ju mixa, både rutin och duktiga junisar? :)

Snoop: Vilka e de duktiga juniorer du vill ha in i mitt lagbygge, Edholm och Östman kanske duger,

Hahl Bundy: Hörde du ville ha hit Kenta Nilsson å "Krobbe"Lundberg

Limpan: Skönt med kontakter, va?
Så du vet vad man vill, menar jag.

Hahl Bundy: Allt jag vill är att TIMRÅ tar Guld

Limpan: Utan pengar men med kärlek? Eller vad sa du nu igen?

Hahl Bundy: De e olagligt att köpa kärlek. Har du glömt de

Då kommer det ett gredelint kuvert i brevlådan

Redigerad kommentar

Limpan: Glömt o glömt, jag vet ärligt talat inte eftersom jag aldrig har behövt gjort det.

Men man kan inte bara leva av kärlek för då svälter man ihjäl till slut men med pengar o kärlek kan man nå resultat. Man behöver nog båda saker spec. i ett företag som Timrå IK.

Hahl Bundy: Ett försvarstal?

Limpan: Nej, men du verkar veta vad du snackar om så.

Hahl Bundy: Ja skriv långa kontrakt med dyra rutinerade spelare, som snart avlönas av PRO

Redigerad kommentar

Laken: Ja men man måste också få han=)

Laken: Bara intresse som sagt för Alvarez men det enda man kan fundera över är väl om vi inte har nog med "talanger" som "kan" blomma ut. Jag skulle nog hellre vilja ha några till lite mer rutinerade spelare som Gabbe Karlsson eller Mattias Karlsson, som kan stanna något år och ändå vara lika bra varje år.

Visst är det bra om man har 1-2 kedjor med mer talanger osv som kan utvecklas till riktiga jokrar men vid förlängningen med Axelsson och om Björn Svensson så känns dom här väldigt lika Alvarez. Vi har ju dessutom (troligtvis) Lander under kontrakt och även Pääjärvi med lite tur, och Blomqvist på gång. Lagerström likaså..
Det känns som att vi måste försöka satsa mer rutinerat.

Nu ska jag inte dra några slutsatser med tanke på att det är Linkan vi snackar om, dock vill jag inte att laget blir formerat på samma sätt som i år, risken är dock stor att det blir så.

En tanke bara, något jag märkt nu på slutet är att Timrå verkligen försöker hitta spelare som man tror kan utvecklas till riktigt bra spelare i klubben.
Det har ju såklart förstått ett tag men det jag märkt nu är att NÄSTAN ALLA spelare som är aktuell för Timrå eller har spelat för Timrå har spelat i något av juniorlandslagen, oftast U20 men också U18.

På senare år finns det många exempel, men i årets lag finns ju ex Lindbäck, Björn Svensson, Åkerlund, Starkov (Danmark) Anton Axelsson, Granath mfl mfl, det finns oerhört många att rabbla upp bara senaste åren.

Och nu jagar man Lagerström, Jocke Eriksson, Alvarez, Mattias Ekholm mfl.

Så tänkbara spelare man också är ute efter skulle kunna vara

Nicklas Lasu
Robin Lindqvist

Helt okej spelare, men inte för mycket av samma vara som sagt bara :)

Blev på riktigt dåligt humör när jag läste att Gabriel Karlsson missar matchen i morgon. Förstecentern och andrecentern borta. Visst är det ofta så för oss i slutspelen?

Och har ni tänkt vilka skriverier det skulle ha varit om Johan Davidsson och Andreas Falk skulle varit borta för HV?

Mackelito: tyvärr detta är den melodi Timrå måste värva efter. Några klass-spelare värvar man väl också (beroende på vilka som lämnar givetvis). Men Timrås hopp ligger i att värva unga spelare som kan blomma ut i klubben (senaste exemplet: Granath)

Ladan räcker inte till för att TIK ska ha de ekonomiska muskler som krävs för att värva ungefär som topplagen gör.

dr-nix: har inget nytt framkommit angående arena frågan . de här håller ju inte många år till ..

superfalle: det måste byggas en ny arena i stan för att vi ska kunna hänga med tyvärr (för er som ogillar idén)

dr-nix: En ny arena kommer nog att byggas i stan. Dock är det ett stort problem med tänket hos många Timråmedborgare. Vissa har inte fattat vitsen med en arena i city. T.ex så använder man avståndet från Vivsta till stan som en stor nackdel i argumentationen mot en flytt till stan. Man har alltså inte insett att det blir färre åskådare som behöver färdas Timrå-S-vall-Timrå än S-vall-Timrå-S-vall för att se matcherna. Inte heller har man förstått vad enkelt det kommer att bli med en järnvägspendel att åka med. Nästan dör till dörr om man så säger.

John K: Varför stan?

dr-nix: Jag tycker inte att ordet "tyvärr" behövs. Timrå letar ersättare till Starkov, Samuelsson och Nylander, och de namn som nämnts är bättre än de vi har i dessa tre herrar.

Nylander otränad när han kom och han bidrar inte med ngt av värde.

Starkov blev en billig lösning och en chansning som inte höll.

Samuelsson blev en flopp där steget från div 1 till ES blev himlahög.

Jag gillar att man försöker värva dessa "toppspelare" från allsvenskan, och ja, en lada i S-vall är ett måste.

Tikinmyheart: Först o främst så är det kanon om nu Gabbe spelar. tror vi har stor chans till vinst ikväll.
Sen att Sonnenberg öppnar för en fortsättning är guld. Så nu är det bara för Linkan att iordningställa ett kontrakt för Sonnenberg som innebär att han naturligtvis startar säsongen med Timrå! Dvs inget artistkontrakt!
Samuelsson, Starkov och Nylander försvinner till nästa år. Pärssinen får vi nog säga tack o hej till nu. Sen är det väl frågetecken kring Pääjärvi, Måns och Piros. Sen är det väl frågan om den mindre populäre i Timrå ,Corso, blir kvar. Tveksamt. Bara att hoppas att nån KHL-klubb löser han i så fall.
Kan ju hoppas att om Pääjärvi skriver på för Edmonton att de lånar ut han till TIK i så fall. Som Måns spelat på slutet så behåller jag gärna honom. Vad gäller Piros så är det bara hoppas det löser sig och att han stannar men han lär nog inte sakna anbud och det är väl en ekonomisk fråga antar jag där.
Backsidan ser redan nu bra ut inför nästa säsong men på forwardsfronten finns alltså en del frågetecken. Målvaktbiten beror ju mycket på hur det blir med Lindbäck. Det är bara att hoppas...

dr-nix: ja absolut .. där är vi helt överens ..

T T: Läser man vad Linkan säger så kan man ju säga: Välkommen till Timrå Blomqvist!

Jag tror att han är klar o presenteras efter säsongens slut!

Hahl Bundy: I vilken av blaskorna står det?

Dream Team: Blaskor o blaskor. :)

edit: TT länkar längre ner till originalet

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Hehe.. ok. Tack!

Dream Team: Min känsla är att han kommer att spela i Timrå.
Muntligt överens?

Tyvärr så tror jag också att dom säger tack och hej till Pärssinen. Jag skulle dock vilja att Timrå ger honom 1 år till, givetvis lägre lön men ändå erbjuda honom ett kontrakt. Jag vill se honom spela under Perra, och om dessutom Timo får vara hel och rätt sommarträning (Så det var ju synd att Tord Johansson skulle bli kvar) så tror jag att han kan bli grym till nästa år. Vi vet ju vad han kan.

Detta kan väl vara nått för Timrå, han har ju sin tjej i Sundsvall och skulle nog hellre spela i Timrå istället för AHL.

Sonnie är en hjälte! Att han vill stanna 1 år till är verklgen glädjande.
Om han inte signas av Linkan är det grovt tjänstefel.

När Manderville var här så hade vi en banderoll på väggen bakom ståplats med texten "Alberta´s finest"
Varför har vi ingen banderoll för Sonnie uppe på väggen?

Hahl Bundy: "Alberta's second finest"?

Timråit H-sand: Tror det gör sig själv det där, artistkontrakt går väl eller åtminstonde kommer väl att inte gå att teckna framöver.

T T: Ähh vi kan väl ta Mandervilles banderoll om den finns kvar o hänga upp. Sonnie vet väl inte om att den hängde där för Mandy? :)

Eller kladda dit "Our Wetaskiwin Hero" el. "Alberta´s proudest!"

Hahl Bundy: Eller tryck dit ett "part II" där plats finns.

« · 1249877 · »