Laken: okej?
Inte en spelare TIK kan värva ändå. 2 Icke-eu spelare. Sonnenberg vill vi behålla och än så länge är Corso kvar. Fast en EU-version av en sån back kanske.
Kattgubben: alltså det är väl en utlänningsregel i grunden så inte mer än 2 utländska spelare var väl tanken. Men nu när Sverige är med i EU räknas alla EU-medborgare (plus EES-ländernas folk) som Svenskar också dom räknades helt plötsligt inte in i regeln.
Om jag inte minns helt galet dvs.
superfalle: lägg av, man utvecklas inte efter man fyllt 20...
Edit: ta Granath som exempel, den killen är helt slut som spelare. Platsar knappt i Allsvenskan. Varför han får nytt kontrakt med Timrå övergår mitt förstånd..
Redigerad kommentar
superfalle:
Jag tror det finns enorm utvecklingspotential i Moe om han nu väljer och skriva på för Leksand. Granath var ju dödsdömd när han gick till Timrå. Det är märkligt vad lite miljöombyte kan göra.
mattias - 74: jo det är därför jag är lite splittrad vad gäller Moe, han har en jävla potential. Jag vill att han ska komma nära den i Timrå. Med det sagt så tror jag även att han skulle kunna må bra av ett miljöombyte också.
250kg kärlek: jag trodde faktiskt att man skulle använda Moe mer i PP än vad man gjort, det är ju där han har stor potential. Jag ser honom som en PP-back. Men han har återgått till att försöka göra för svåra saker och har inte spelat enkelt nog. Han var bättre på det förra säsongen.
Men du har nog rätt, ska han vara kvar i Timrå måste han vara med i planeringen för PP osv. Annars bör han nog flytta på sig för att få spela i ett lag där han får en viktigare roll.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar