1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595576 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 10/11

Sv:Silly Season 10/11

Laken: okej?

Inte en spelare TIK kan värva ändå. 2 Icke-eu spelare. Sonnenberg vill vi behålla och än så länge är Corso kvar. Fast en EU-version av en sån back kanske.

Laken: Kul att dom ändrar taktik och börjar sattsa ungt (NOT) efter två missade slutspel........

Mathias: Det där är från ST

Aftonbladet "– Det är klart. Det blir två nya år för honom, säger Granaths agent Gunnar Svensson till Sundsvalls Tidning."

ST "– Det är klart. Det blir två nya år för honom, säger Granaths agent Gunnar Svensson."

dr-nix: Har tidigare föreslagit denna men han är också icke-EU spelare... :-(

Laken: Varför slopar man inte "icke-EU"-regeln? Vad finns det för motivering bakom den egentligen?

Kattgubben: alltså det är väl en utlänningsregel i grunden så inte mer än 2 utländska spelare var väl tanken. Men nu när Sverige är med i EU räknas alla EU-medborgare (plus EES-ländernas folk) som Svenskar också dom räknades helt plötsligt inte in i regeln.

Om jag inte minns helt galet dvs.

dr-nix: Då är det dags att ta bort den där regeln.. vi lever ju i ett globalt samhälle för guds skull ;)

WarhawK: Träffade på BÅG utanför kinnarps i lördags och frågade då om han va där för att kolla på Lander och då fick jag ett brett flin och tummen upp så jätteoväntat va det inte ändå :)

Snelhest131: Positivt med både Lander och Pääjärvi i landslaget :)

T T: Linkan får nog köpa en trisslott först

T T:
Linus Omark: "MoDo har alltid varit mitt favoritlag"

Icing-Ove: Då kan du ju räkna bort Modo, för han vill ju inte vara med i sitt favoritlag när de spelar ner sig i Allsvenskan.

Mackelito: Äsch, det är redigerat i intervjun ju, egentligen sa han så här: MODO har alltid varit min favoritröv, tills jag flyttade till Luleå.

Finns nog en liten chans :) :)

Icing-Ove: Är inte Modo allas favoritlag? Ijentligen...

mikenomad: haha, hemska tanke :P

mikenomad: Så är det ju: Heja Modo!

Det hade varit jordbävning i gruvan där de 7 dvärgarna slet.
Snövit var alldeles till sig, förtvivlad rusade hon dit, grät o skrek men tystnade då hon plötslig hörde ett svagt rop bortom rasmassorna:
"Heja Modo! Heja Modo! Heja Modo!"

"Å vad skönt, tänkte hon, Toker lever."

Hahl Bundy: Kanske en bra lösning:

mikenomad: Känns ju sådär, ändå, att han är villig att lämna oss för spel i allsvenskan....

mikenomad: mm ja visst . egna produkter ska bort . perfekt lösning .. bort med moe och värva någon allsvensk back. eller henrik petre . eller så försöker vi stödja egna produkter .. han är ju inte direkt lastgammal .. mycket talang i den killen

Är det någon entreavgift på kvällens J18 match?

Så man vet om man ska i tantens handväska o rota eller inte;)

superfalle: lägg av, man utvecklas inte efter man fyllt 20...

Edit: ta Granath som exempel, den killen är helt slut som spelare. Platsar knappt i Allsvenskan. Varför han får nytt kontrakt med Timrå övergår mitt förstånd..

Redigerad kommentar

dr-nix: o fan . ok . ja då är de väl inte mycket annat att göra då än att ge upp

superfalle:

Jag tror det finns enorm utvecklingspotential i Moe om han nu väljer och skriva på för Leksand. Granath var ju dödsdömd när han gick till Timrå. Det är märkligt vad lite miljöombyte kan göra.

mattias - 74: Det sägs att han har haft det lite jobbigt med Challe. Blir det så mycket bättre med Strumpan då?

mattias - 74: klart de finns potensial i moe .. han var strålande förra säsongen . de är bara att hoppas att inte sebbe gör en knackig säsong nästa år så han också blir utdömd

mattias - 74: jo det är därför jag är lite splittrad vad gäller Moe, han har en jävla potential. Jag vill att han ska komma nära den i Timrå. Med det sagt så tror jag även att han skulle kunna må bra av ett miljöombyte också.

T T:

Vad är det challe har gjort mot honom då?

dr-nix: Granath är bra, han är en perfekt billig lösning för ett 2a eller 3e backpar och spelar ett väldigt bra defensivt spel, gör sällan några grövre misstag.

Moe däremot är en "offensiv back" som jag trodde på inför denna säsong men som floppat rejält och har haft svårt med både tempo och passningar som inte suttit där dom ska.

Om Moe nu varit så bra, varför är inte något annat ES lag än SSK intresserade? (Om dom äns lirar ES näst sässe)

Nej Moe behöver starta om i en sämre klubb för att få mer speltid, thats it.

dr-nix: känns som vi borde försöka värna om egna produkter som har potensial att bli bra . de är ju dom som skulle kunna bli den stomme som vi så väl behöver

mattias - 74: Moe har förutsättningar att bli bra. Han har varit bra och har ett bra spel i kroppen. Jag är dock inne på att han skall få spela i ett lag där han får en hel del speltid och får spela mycket i t.ex. PP (då kan spel i ett bra allsvenskt lag vara det optimala). Samtidigt har han varit skadedrabbad, vissa säger att han "lökat" för mycket, andra säger att han inte har kommit överens med Challe. Oavsett vad som ligger till grund för hans mindre framgångsrika säsong så blir jag mer och mer osäker om det är rätt att släppa honom.

Eric är duktig och jag skulle nog kunna tänka mig att han får chansen med en annan tränare. Då under förutsättning att föreningen har en plan om det skulle skita sig.

Så, oavsett vad som händer, är det en komplex fråga. Jag tror att Timrå IK släpper honom, dock är jag inte säker på om det är rätt.

Mackelito: inget annat elitserie lag .. hur vet du de ?.. har du koll på sånt .

250kg kärlek: jag trodde faktiskt att man skulle använda Moe mer i PP än vad man gjort, det är ju där han har stor potential. Jag ser honom som en PP-back. Men han har återgått till att försöka göra för svåra saker och har inte spelat enkelt nog. Han var bättre på det förra säsongen.

Men du har nog rätt, ska han vara kvar i Timrå måste han vara med i planeringen för PP osv. Annars bör han nog flytta på sig för att få spela i ett lag där han får en viktigare roll.

Mackelito: moe kommer att bli en etablerad back i elitserien .. en ganska duktig sådan också .. tror du att han någonsin vill komma tillbaka till timrå om timrå dissar han nu ?

Jag hoppas iaf att Moe få ett år till på sig. Linkan snackade ju om att det kanske blir 9 backar nästa säsong, blir förhoppningsvis lite lättare att hitta en plats för honom då.

250kg kärlek: Jag är väldigt osäker på Moe oxå.
Killen har ju grym potential men i år har han varit så Off man kan vara.
Vill nog inte se att han tar jättesteg o inte representerar Timrå men samtidigt, är han som i år, kan han lika gärna lämna.

Hoppas Perra kan få fart på killen om han stannar, för Challe har ju definitivt inte kunnat göra det.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: om han ens vill stanna . fast chansen ökade nog då mr charles åkte hem

Hahl Bundy: Förra säsongen fick han oftast kampera med Lello. Den här säsongen fick han börja med den trögstartande Karlsson. En viss skillnad det, särskilt i pp.

Det första ord man hör när folk snackar Moe är alltid, potential.

Men alla som har potential kan inte bli stjärnor.

Moe känns i dag mer som en Sundsvall Hockey spelare än en elitidrottsman.

Men han kanske blir en late bloomer?

T T: Japp, så var det ju.

superfalle: Var det inte också litegrand M Lehtonens trygghet som gjorde att Moe verkade bättre tidigare det blev mer mental avslappning i kraven då för Moe eftersom Lehtonen var så pass bra både defensivt o offensivt (då han inte var förkyld)
bara en teori men Moe passade rätt bra med M.L..

Blir bäst för Moe om han får spela i en lägre division, som han varit det här året så platsar han inte i elitserien. Man kan inte riskera elitseriekontraktet bara för att man vill stödja egna produkter, produkten kan inte sitta på bänken heller, där sker ingen utveckling.

Anonymous: Jag tror säkert att spel i Allsvenskan kan vara bra för Moe (där han får en större roll) men samtidigt är det jävligt korkat att dömma ut någon efter 1 dålig säsong. Han var knappast den enda spelaren i Timrå som hade en dålig säsong....

Anonymous: Man känner sig ändå relativt kluven i frågan att ha kvar Moe eller inte. Dock så känns det ändå som att han tycker att den här säsongen gick S-K-I-T, för om man läser artikeln så säger han själv att: Efter min säsong i år så stänger jag inga dörrar för spel i Allsvenskan.
Jag tycker att Moe ska stanna, jag tycker fan det. Han kan om han vill, kanske Perra kan få fram det?

Redigerad kommentar

dr-nix: Men slutspel blev det ändå!

dr-nix: huvudsaken att man slipper höra kom hem moe .. hem till moderklubben . de är här du hör hemma om ett par år . har en stark känsla av att många såna inlägg kommer att skrivas framöver

dr-nix: Precis, en säsong är kort tid. Toni Mäkiaho han fick bara 18 matcher, sen fick han sparken.

ersson: Jag tycker Moe är jättemysig när han hyllar Sveriges bästa klack (enligt honom)....och då pratar vi alltså inte om vår. Känns som en rätt tydlig vink från honom om vad han känner inför TIK, både gentemot ledning och supportrar.

« · 1253254 · »