1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1239630 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11

DJ Hemp: AVGÅ PERRA!!!!1

*först*

Kommentera

Dagbladet Newsreel!!!1

HAN ÄR TIMRÅ IK:S HETASTE TRÄNARSPÅR

Han har tagit Färjestad till två SM-guld och det står klart att Per-Erik Johnsson lämnar klubben efter säsongen.
Det gör honom till Timrås hetaste tränarspår till nästa säsong, erfar Dagbladet.
Johnsson har redan fått en förfrågan från Timrås klubbledning som han ska ta ställning till.

Spännande :)))
Kommentera

dunderklumpen: ja pyrrey skulle vara de optimala .. han har ju burit timrå ett par år . så varför inte satsa storpengen på de
Kommentera

Mackelito: Varför inte Pyörälä som ytter och corso som center? Kapanen är nog omöjlig att få hit.
Kommentera

superfalle: Ingen skillnad Colorado och Frölunda.
Kommentera

El_loco: se där .. han lyckades ta en plats fast han var i ett lag där han hade en ännu mindre framträdande roll .. fast de var länge sen de ..
Kommentera

superfalle: Hahl har ju faktiskt varit med i World Cup en gång i tiden (säsongen 03/04, när han var NHL-spelare) plus att han har ju varit med i VM 3 gånger.
Kommentera

Pätr: eller också så drivs han av en realistisk möjlighet av att vinna något .. de är ju de idrott går ut på . men visst är pengarna viktiga .. de är dom för alla som arbetar .. speciellt om man har en begränsad tid på sej att tjäna några kronor .. hockeyspelare har ju som regel ingen våldsam utbildning att falla tillbaka på .. hockeyn har ofta tagit all studietid som vanligt folk har .. och hahl kan på sin höjd ta en landslags plats i någon chanel one cup eller något sånt .. en os kille blir han ju aldrig . så de kan nog kvitta
Kommentera

T T: Då får vi anta att pengarna är viktigare än hockeyn. Om han hade bytt lag till ett lag där hans roll blivit mer framträdande så hade han nog kunnat återta sin plats i finska landslaget. Det blir svårare nu.
Kommentera

Hahl har förlängt med Frölunda:
Kommentera

Ambroo: Du underskattar nog min känsla för sarksam.

Angående Cibak är jag väl medveten om att han inte är den mest spektakuläre spelaren eller nyförvärvet. Men jag tror ärligt talat att man inte kan förvänta sig att Timrå ska kunna värva särskilt mycket bättre spelare inför kommande säsong. Cibak var bara en flyktig tanke från min sida, baserat på det jag just nämnde. Jag hade inte ens sett efter hur långt hans nuvarande kontrakt var.

Vi släpper det här nu. Det finns ingen anledning att älta.
Kommentera

Pätr: Näe kanske inte om man bara ser till nuvarande säsong, men vad ska vi med en till denfensiv center till som dessutom redan floppat två gånger i Sverige? Jag tror knappast heller att han är så pass billig med tanke på att han numera räknar rubel. Fundera på du för det finns inget sarkastiskt att skriva som svar...

Hahls kemi tillsammans med Pyörälä och Pärssinen ser vi aldrig mer i TIK och därmed inte heller någon Hahl.

Dåligt resultat såväl sportsligt som ekonomisk och negativa skriverier om både det ena och det andra i media ger ju inte direkt några plus i kanten när man ska försöka locka spelare utifrån.

Edit: Cibak sitter på kontrakt t o m säs. 10/11.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Så jävla dålig är han inte. Troligtvis är han inte heller särskilt dyr, och pengar är inget det verkar finnas gott om i föreningen. Fast, istället för att skriva något sarkastiskt, kan jag passa på att fundera över hur Riku Hahls nuvarande marknadsvärde är. Det skulle självklart vara en mycket bättre värvning, men det är de här pengarna igen. Och dessutom har Timrås populäritet dalat bland spelarna, om man ska tro sportchefen.
Kommentera

Pätr: Ekonomiskt sett? Vad grundar du det på? Vi har Lander och Gabbe så för mig så skulle det iofs inte ens räcka om han var gratis, men det är en annan sak.
Kommentera

Mackelito: Cibak skulle kunna vara en skaplig värvning, ekonomiskt sett. Han har inte varit särskilt framgångsrik i Sverige tidigare, men det kan ha andra förklaringar.
Kommentera

Laken: Hoppas, och om Lander förlänger kan man börja snickra lite på kedjorna.

Corso ( Niko Kapanen ) Sonnenberg

Hynning Lander ( Tony Salmelainen)

Anton Axelsson Gabbe Karlsson Sebastian Lauritzen

Ny Junis kedja
Kommentera

Hoppas att även Lander snart 'signar' ett 3-års kontrakt...?
Kommentera

mikenomad: han ligger 4a i den interna poängligan...så jävla kass kan han ju inte va ändå...Hynning har kvalite i spelet..men i år har det gått trögt..alla har sina bottennapp under sin karriär..Han kommer rycka opp sig till nästa år..Forza Hynning,
Kommentera

Mackelito: Får hoppas vår nye tränare kan få fart på Fredrik, för kvaliteerna har han ju men han glider ju för mycket, han skulle kunna vara ruggigt vass känns de som om han bara tog i som fan.
Kommentera

Jag har hela tiden hoppats och trott att Hynning skulle lämna, men nu verkar det inte bli så.
Jag tycker ändå att Hynning är en spelare med bra elitserieklass och som säkert kan rycka upp sig lite med ny tränare och bli en stabil spelare för 2a eller 3e kedjan.
Kommentera

Dunc: Ni går way back mao?
Kommentera

Lagkapten: Han är en kalaskompis.
Kommentera

Lagkapten: Sopa är nog att ta i..han har haft ett tungt år..sen hur han är som person har jag ingen aning..eller hur hans lagkamrater ser på hans personlighet..
men om han nu ska stanna i 1 år till..så tror jag det bästa för Timrå är att vi supp stöttar hela laget..jag är trött på allt jävla gnäll om soper och avgångar hit och dit..
jag tror på Timrå IK..
Kommentera

HillBiliRedNeck: hynning är en sopa som bara drar ner stämmningen i laget
Kommentera

HillBiliRedNeck: Håller med. Hynning har en hel del bra egenskaper.

Det man kan hoppas han hittar är ett självförtroende som medger lite mer kyla i avslutande lägen. Han är heller INTE så dålig att jobba hemåt som vissa brukar säga. De gångerna det sett ut så har han inte vart ok i ljumskarna.

Tror på en bra säsong för Hynning =)
Kommentera

Per HApps: Hynning är i grunden en bra hockeyspelare..bara hoppas han haft ett mellanår i år...och tar revanch på sig själv nästa säsong..En ny tränare kanske får fart på han...trots att Challe är en grym tränare..
Kommentera

Per HApps: Så får man inte säga. Lall on
Kommentera

Anledningen till att han utnyttjar klausulen är nog att han inte kan få ett bättre avtal någon annanstans. Med andra ord, hans marknadsvärde är en aning begränsat.. ......

Kommentera

Per HApps: Nu får TJ köpa grisfösare till laget...kanske får fart på den gode Hynning
Kommentera

DJ Hemp: Hynning kan bättre, tror säkert att han kan bli en tillgång nästa säsong med lite tur dvs..
Kommentera

Dagbladet:

HYNNING STANNAR

Klausulen som ger Fredrik Hynning rätt att bryta sitt avtal med Timrå löper ut om drygt en vecka.
Nu talar allt för att han stannar nästa säsong.
- Absolut, det gör det, förklarar forwarden.
Kommentera

T T: Mindre skönt...
Kommentera

T T: Det är alltså redan 2010? Herregud vad åren går... :)
Kommentera

JimmyH: Det var i fjol innan de fick ekonomiska problem och började släppa spelare.
Kommentera

JimmyH: Skönt!
Kommentera

Ambroo: Den 4:e februari skrev Seikola på för tre nya år med Ilves, dessutom.
Kommentera

Många är kåta på Markus Seikola, men är han verkligen den där toppbacken man ska sukta efter? Två bra sässar i SM-Liiga är bara en bra mer än vad superbacken Adam Andersson presterat så här långt...

Seikola skrapade ihop knappa 20 poäng under sin hittills enda hela säsong i Elitserien och det är siffror som Andersson nosat på under flertalet säsonger:

Edit: Det verkar inte funka att länka i länkrutan så jag drar den här istället: www.eliteprospects.com/league.php?season=2009&leagueid=SM-Liiga&nation=&sort=Defensemen

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker vi borde värva Jonas Andersson som har ett förflutet i SSK men som verkar vara en målskytt av rang. Gjorde tillsammans med Daniel Corso 24+33 på 56 matcher förra säsongen har dock haft det tyngre denna säsong i KHL. Har utgående kontrakt

Värva han enligt migt!
Kommentera

Bragd-Birger: Vi behöver en Tichonov eller en Bykov typ i vårt bås.
En som sadomasochistiskt kan plåga pöjkera över normalt beteende o verkligen njuta av det utan att göra en min, oavsett hur bra det går.

Om man sen inte utför det man ska till 100% så blir det straffkommendering á la Gulag.
Kommentera

BlackBay: tror han syfta på att han fortfarande bara står på 3 matcher, som han gjort sjukt länge nu....
Kommentera

Jockz: Han spelar väl i Schweiz nu har jag för mej
Kommentera

Kenta...gäääsp. 'Det var bättre förr' och trygghetsnarkomani is the shit?
Kommentera

Kenta har gjort sitt i Timrå, kommer inte hit tyvärr.....Perra....JA Tack!
....och så får det bli!....sanna mina ord....vänta och se ifall jag har rätt!?
Kommentera

Har Niklas Anger lagt skridskorna på hyllan eller får han bara inte spela några matcher? Någon som vet nått?
Kommentera

T T:

Kenta till Skellefteå!? Det är bara hoppas att det är just ett rykte. Kenta ska träna TIK, inget annat lag i Elitserien. Fattar inte varför det redan inte är klart. Linkan, agera!
Kommentera

250kg kärlek: japp . säcken har verkligen fått ut max av sitt lag .. jag väljer dom flesta framför kenta . men jag är ju ingen nostalgiker .perra . är inte han lite mer av en förvaltare .. timrå är ju inte mycket att förvalta just nu
Kommentera

250kg kärlek:

Tror mera på Perra J jag !!!!
Kommentera

Frella: I´ve got your point.

Men: Kenta Johansson lär vara den dyraste tränaren i hela elitserien om han väljer att återvända till Sverige. Och då kan jag tycka (trots att jag tyckt och tycker att vi skall lägga slantar på en bra tränare), att det finns bättre och billigare alternativ.

Kommentera

« · 1239630 · »