Jag tycker det känns riktigt intressant med Perra. Vi får en tränare med helt andra kvaliteér än vi haft i Challe. Vi byter ut en renodlad taktiker till en relationsbyggare, med goda kunskaper om hockey också.
Är det något man liksom haft svårt att förstå så är det att vi inte får ut mer hos vissa spelare. Då kan det vara förnuftigt att byta taktik, främst på tränarsidan. Få in ett annat tänk, en annan syn, på hur man bygger ett lag. Dessutom tycker jag att Perra personifierar min syn på hur jag ser på Timrå IK på ett bättre sätt än det Challe gör.
Spännande att följa jakten på ny tränare. Perra skulle vara en ruskigt bra lösning.
Rent spontant känns det jävligt oTimrå att ta in en etablerad tränare, framförallt när det i hans fall känns som att det inte är speciellt långsiktigt. Jag har jävligt svårt för folk med Färjestadsanknytning, han blir dissad nu men så fort Färjestad börjar bli lite sugna igen så kommer han återvända. Det är min spontana reaktion.
Ska man se det lite mer nyanserat så är det givetvis ett bra namn, han har minst sagt skapliga meriter med tanke på den korta karriär han har som elittränare. Jag är kluven, som röven.
T T: minns inte riktigt historien, han var ju brandman så mycket minns jag att man tog upp när han gjorde succé i FBK första gången. Men var det inte så att han var tränare för FBKs "farmarlag" Bofors innan han tog över FBK första gången?! Eller kanske var det Skåre jag tänker på?
Det går säkert att gräva upp någon artikel eller dyligt från första tiden i FBK (för de som är intresserade).
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hahl Bundy:
Skulle tro att Challe i sin iver att få rubriker tänjer lite på sanningen om vad som sagt och inte sagt.
Han kan ju inte vara helt omedveten om sina begränsningar som tränare, det är ju bara att ta en titt i tabellen..
Redigerad kommentar
mikenomad: Det är väl inte alldeles säkert att Challe har så många heta, och lika välavlönade jobb på gång än det han har idag. Kanske skiner det igenom ett uns av frustration i det uttalande Challe levererade i ST. Tror nog att Challe gärna fortsätter sin tränarkarriär framför ett travjobb (som han ser mer som en hobby än ett yrke). Men hur het är Challe som tränare, igentligen?
250kg kärlek: kan inte säga att han gjort underverk med det spelarmaterial han haft att jobba med dom senaste säsongerna. Hur vårt boxplay har sett ut sedan Challe anslöt har retat gallfeber på mig sedan han anslöt.
Flera detaljer i Timrås spel retar upp mig och i början försvarade jag det med att Challe var ny som huvudtränare och framför allt i Timrå. Jag trodde att det skulle ordna sig senare under säsongen (den första). Mina första irritationer har egentligen aldrig blivit åtgärdade. Men vi har ju haft löjligt mycket skadeproblem så det har ärligt talat stulit mycket av min negativa fokus om man kan säga så.
DJ Hemp: AVGÅ PERRA!!!!1
*först*