1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1239630 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11

DJ Hemp: AVGÅ PERRA!!!!1

*först*

Kommentera

El Maco: Haha! Stor humor.
Kommentera

Jag tycker det känns riktigt intressant med Perra. Vi får en tränare med helt andra kvaliteér än vi haft i Challe. Vi byter ut en renodlad taktiker till en relationsbyggare, med goda kunskaper om hockey också.

Är det något man liksom haft svårt att förstå så är det att vi inte får ut mer hos vissa spelare. Då kan det vara förnuftigt att byta taktik, främst på tränarsidan. Få in ett annat tänk, en annan syn, på hur man bygger ett lag. Dessutom tycker jag att Perra personifierar min syn på hur jag ser på Timrå IK på ett bättre sätt än det Challe gör.

Spännande att följa jakten på ny tränare. Perra skulle vara en ruskigt bra lösning.

Kommentera

Rent spontant känns det jävligt oTimrå att ta in en etablerad tränare, framförallt när det i hans fall känns som att det inte är speciellt långsiktigt. Jag har jävligt svårt för folk med Färjestadsanknytning, han blir dissad nu men så fort Färjestad börjar bli lite sugna igen så kommer han återvända. Det är min spontana reaktion. 

Ska man se det lite mer nyanserat så är det givetvis ett bra namn, han har minst sagt skapliga meriter med tanke på den korta karriär han har som elittränare. Jag är kluven, som röven.

Kommentera

mikenomad: Såg du vem som författat artikeln i AB? Mystiken tätnar...
Kommentera

Knylan: Låter dyrt i alla fall, ruskigt dyrt. Men å andra sidan Charles hade väl ligans näst högsta lön också. Men Perra kan nog bli bra.
Kommentera

250kg kärlek: hahaha
Kommentera

Knylan: Håller med, det känns som att Perra är ute i FBK frysen just nu men ge det något år så är han förlåten därnere igen.
Ungefär som hans tidigare SAIK-resa.
Knappast blir det någon kontinuitet på så sätt. Kluvet var det... Hmmm...
Kommentera

Herminator: Är tränaren bra och vi har chans att få tränaren till Timrå så ska vi ju självklart ta chansen, allt annat är patetiskt. Vi är inte rikaste klubben och vi kommer tappa tränare, spelare, sportchefter och allt vad det heter till andra klubbar, sen om tränaren kan hamna i FBK igen om några år och därför ge fan i att värva honom pga av det är som sagt patetiskt.

Vi kan ju köra på "okända" (oetablerade) namn taktiken igen, det funkar ju bra, se på challe topp resultat efter topp resultat..eller inte....

Men ifs, han blir inte jagad av andra klubbar, kanske det som är viktigast då eller....
Kommentera

Herminator: Sett till marknaden tycker jag han är ett bra alternativ, det är viktigt att ha en svensk tränare tycker jag och jag gillar hellre Perras lite mer lugnare tränarstil än Challes agressiva, och hur många fler etablerade lediga tränare finns på marknaden? Kenta tror jag inte vill återvända, och jag vill inte att han ska det heller, då återstår i princip Sundsvalls eller Björklövens tränare som vi gärna plockar av, för jag räknar med att Rönnqvist stannar där han är.

Så som sagt, jag tycker det skulle bli en bra erstättare, men med hopp om att vi såklart skulle på något sätt kunna hitta en bättre som inte kommer från värmland dessutom!
Kommentera

mikenomad: enligt expressen har Perra fått ett kontraktsförslag...
Kommentera

dr-nix: Du hann före! ;-)
Kommentera

Laken: du vet att jag och Fantomen är snabbare än blixten.
Kommentera

dr-nix: Perra kan nog bli bra - det som är negativt är ju att han låter som en dansbandsmusiker så fort han öppnar käften - han är ju nästan mer parodisk än Robert Gustavsson :-)
Kommentera

Mackelito: Du har inte några prospects-länkar på några tränare som kan vara aktuella?
Kommentera

Kevin O Shea: Det verkar räcka med en.
Kommentera

T T: Hoppas verkligen det blir Perra och att det blir klart och officiellt så fort som möjligt. Känns som en klar fördel att ha klart med ett attraktivt tränarnamn inför bygget av nästa säsongs trupp.
Kommentera

mikenomad: Men...tänk om han egentligen bara är en brandman med hockey som hobby som har haft flyt några säsonger? Har han någon utbildning alls?
Kommentera

T T: Har du nån länk till det där? Utan länk tror jag inte på det!!1
Kommentera

T T: minns inte riktigt historien, han var ju brandman så mycket minns jag att man tog upp när han gjorde succé i FBK första gången. Men var det inte så att han var tränare för FBKs "farmarlag" Bofors innan han tog över FBK första gången?! Eller kanske var det Skåre jag tänker på?

Det går säkert att gräva upp någon artikel eller dyligt från första tiden i FBK (för de som är intresserade).

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix: Enligt EP-länken jag postade nyss så tog de upp honom från Skåre.
Kommentera

T T: ah, missade det.
Kommentera

Jag gillar när "endast detaljer återstår"..
Men att "endast detaljer återstår" går inte riktigt att utläsa av Dagbladets artikel som Expressen oftast citerar. Vi får hoppas att dom har nån fin källa..
Det skulle vara bra "gött" med Perra som coach.
Kommentera

The Palm: Det är ju en helt fristående artikel och Expressen påtalar ju också att ett kontraktsförslag lagts fram som Perra verkar villig att nappa på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Jag vet inte jag...jag tycker att det ser ut som de bara har lagt till en egen knorr till Dagbladets.
Kommentera

T T: Letar dessutom febrilt efter artikeln i dag men den verkar vara bortplockad....hmmm...lite olycksbådande kanske..
Kommentera

mikenomad: menar du denna ?  (se länk)
Kommentera

dr-nix: Japp. Letade inte så noga men hittade den inte på hockeysidan idag iaf...
Kommentera

mikenomad: Det enklaste sättet för dig hade varit att kika på Forumlänkar här ovan.
Kommentera

T T: Fast det är ju inte det intressanta, att en gammal artikel ligger kvar där. Det intressanta är det faktum att Expressen av ngn anledning valt att ta bort artikeln från sina sidor men behållt andra, mkt äldre artiklar i ämnet. Skulle kunna tolkas som att sanningshalten är aningen tveksam...
Kommentera

mikenomad: Det går nog inte att dra några växlar på det, det brukar vara lite si och så med ordningen på den sajten.
Kommentera

Dagbladet:

LINDBÄCK AKTUELL FÖR FÄRJESTAD

FBK:s sportchef: ”Han har stor potential”

I fjol värvades Johan Andersson från Timrå IK.
Nu är Färjestad på jakt efter succémannen Anders Lindbäck.
Enligt uppgifter till Dagbladet är mästarna ute efter Timrå IK:s burväktare.
- Det är en målvakt med en stor potential, säger FBK:s sportchef Thomas Rundqvist.

TIMRÅ VISAR INTRESSE FÖR TONY LAGERSTRÖM – IGEN

Moras Tony Lagerström var aktuell för Timrå i fjol, men då sprack det.
Nu visar klubben nytt intresse för den 23-årige centern.
- Jag kan bekräfta att Timrå är en av klubbarna som är intresserade, säger Kalle Bodén, agent för Lagerström.

Sundsvalls Tidning:

CHALLE BERGLUND: JAG HAR INTE HÖRT ETT SKIT

Per-Erik Johnsson är det hetaste namnet i spekulationerna kring vem som tränar Timrå IK nästa säsong.
Hur det blir återstår att se – även för de nuvarande tränarna.
- Jag har inte hört ett skit. Det är tyst från Timrå, säger Challe Berglund.
Kommentera

Ambroo: Jag blir mer o mer orolig för att vi inte kommer att ha Lindbäck kvar nästa år, tyvärr.
Jag hoppas att jag är orolig i onödan.
Kommentera

Ambroo: Härligt om detta stämmer!

Men en sak kan jag tycka vara mycket märklig o som visar på clowneriet inom ledningen: Varför har man inte kört med "ärliga" besked till Challe o Nygge?
Om det nu stämmer det dom säger i ST idag.
Tycker att Ledningen framstår hela tiden som än mer inkompetent o som inte sänder ut rätta signaler till allmänheten o hockeyfolk i synnerhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Bra med sånt här inför slutspurten? (Nä T-j..GOOD BYE!)
Kommentera

Hahl Bundy: Ja stämmer det så är det så in i helvete ryggradslöst. Va fan är det för jävla slapptaskar som sitter i ledande positioner. Finns det ingen som vågar ta/förmedla ett "jobbigt" beslut? Usch vilka dåliga och amatöristiska signaler det ger. Man kan konstatera att manskapet på isen trots allt är åskilliga klasser bättre än dito på kontoret. Fan va less jag blir!
Kommentera

Hahl Bundy:
Skulle tro att Challe i sin iver att få rubriker tänjer lite på sanningen om vad som sagt och inte sagt.

Han kan ju inte vara helt omedveten om sina begränsningar som tränare, det är ju bara att ta en titt i tabellen..

Kommentera

Per HApps: Mmm, det är ju därför jag skriver: "Om det nu stämmer".
Mao jag garderade lite grann :)
Kommentera

Hahl Bundy: Är det inte samma sak varje år det här? Någon spelare/tränare säger i pressen att han inte hört något från föreningen. Ramaskri på HS en stund om inkompetenta ledare. Sedan tyst.
Kommentera

Frella: Precis så är det och lika tröttsamt är det varje gång.
Kommentera

Per HApps: Det håller jag också för troligast att Challe "tänjer" modifierar begreppen....tror inte tik här är varken bättre el. sämre än andra klubbar när det gäller "sann" information utåt el. inåt....vare sig det gäller spelare eller tränare..tex. .frölunda o fbk jagar ständigt andra klubbars spelare under säsong men säger oftast att de inte gör det..

martin Lidman...Johan A.....m.fl
Kommentera

htikare: Självklart vet Challe mer än han ger sken av i media. Som alltid i den här branschen när det kommer till värvningar, förlängning el inte av kontrakt etc så är det rävspel på mer eller mindre hög nivå...

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: lite i samma stil som när Ari Skulason grät ut i media pga. att han inte blev uttagen till Giffarnas första träningsmatch. Fast till skillnad mot Challe situationen var han iof inblandad i en mycket utdragen kontraktsförhandling med klubben (som inte alls påverkade hans reaktion mot media!)
Kommentera

mikenomad: Det är väl inte alldeles säkert att Challe har så många heta, och lika välavlönade jobb på gång än det han har idag. Kanske skiner det igenom ett uns av frustration i det uttalande Challe levererade i ST. Tror nog att Challe gärna fortsätter sin tränarkarriär framför ett travjobb (som han ser mer som en hobby än ett yrke). Men hur het är Challe som tränare, igentligen?

Kommentera

250kg kärlek: Hyffsat kall enligt mej.
Kommentera

Pucken: Blir nog någon allsvensk klubb för honom.
Kommentera

250kg kärlek: kan inte säga att han gjort underverk med det spelarmaterial han haft att jobba med dom senaste säsongerna. Hur vårt boxplay har sett ut sedan Challe anslöt har retat gallfeber på mig sedan han anslöt.

Flera detaljer i Timrås spel retar upp mig och i början försvarade jag det med att Challe var ny som huvudtränare och framför allt i Timrå. Jag trodde att det skulle ordna sig senare under säsongen (den första). Mina första irritationer har egentligen aldrig blivit åtgärdade. Men vi har ju haft löjligt mycket skadeproblem så det har ärligt talat stulit mycket av min negativa fokus om man kan säga så.

Kommentera

« · 1239630 · »