1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1242675 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
250kg kärlek: Du fick inte med alla kandidaterna riktigt.
Kommentera

mikenomad: Du har nog rätt där......vete sjutton om inte de redan slutspelsklara lagen fått direktiv från sina klubbdirektörer:

" Se till att MoDo vinner och går till slutspel, med Foppa och Mackan på isen får vi fullt på läktarna i slutspelet, och kling i kassorna..."
Kommentera

TIKbiff: Nja...det är förvisso ett delikat scenario du målar upp. Fullt realistiskt, ja närmast troligt faktiskt dessutom. Men jag tycker nog ändå inte att vi ska göra en LHC. Vi är så jävla mkt bättre än så! Om det så innebär att vi skickar Modo till slutspel så fine...då får det bli så. Jag kan iaf vara stolt över mitt lag och inte skämmas som jag skulle gjort om jag vore LHC:are. Men visst, en jämn match som vi torskar med uddamålet...inte fan skulle jag gräva ner mig för det! ;-)
Kommentera

250kg kärlek:
Tänk dig följande scenario:

Sista omgången, Timrå är bortspelade från sista slutspelsplatsen, det står mellan Luleå och Modo, Modo som möter rögle hemma, timrå har ett luleå som måste vinna hemma för att säkra slutspelsplatsen.
Hur tycker du vi skall formera laget?
Skall vi göra en "LHC" och ställa en icke ordinarie målvakt i målet, och Corso Sonnenberg och MPS blir sjuka så dom får stanna hemma.
Eller åker vi upp och spelar modo till slutspel?

Kan ju vara ett fullt tänkbart scenario, att det kanske handlar om timrås spel här för att Modo skall spela slutspel.

Personligen säger jag heja luleå i denna match då ;-)
Luleå-Timrå 8-0
Kommentera

mikenomad: Varför inte skicka en passus till de lag som har Modo kvar att möta. Det är bara att, som man säger på engliska, mannipjulejt matchklockan för att få dem ur fokus.
Kommentera

250kg kärlek: Om det inte vore för att Luleå känns ohyggligt darriga just nu så skulle jag utnämna dem till självklara favoriter att fixa slutspelsplatsen. De har flest poäng av "de tre" och på papperet enklast motstånd. Men eftersom alla lag utom Timrå verkar få gummiben och vördnadsfullt kasta sig på knä inför Foppa och hans moatjéer så känns Modo som favoriter.

Timrå och Luleå tar slutaspelaplatserna...
Kommentera

mikenomad: Även om jag är mycket nöjd med att vi i princip säkrat nytt elitseriekontrakt så går det liksom inte att leka med tanken om slutspel. Igentligen är det inte helt omöjligt om man ser till återstående matcher. Det är nästan så att Timrå har avgörandet i egna händer (undantaget då att Modo måste förlora en match vilket de mycket väl kan göra redan på lördag då man har HV71 borta).

Timrå har dock det svåraste spelschemat av de lag som krigar om en slutspelsplats. Finns igentligen ingen match som ser lättare ut än någon annan. Dock är våra bortamatcher nyckeln där faktiskt sista matchen mot Luleå kan vara direkt avgörande...

52 2010-03-06 Hemma Brynäs IF  
53 2010-03-09 Borta Frölunda Indians  
54 2010-03-11 Hemma Djurgården Hockey  
55 2010-03-13 Borta Luleå HF

Luleås matcher:

52 2010-03-06 Hemma Djurgården Hockey  
53 2010-03-09 Hemma Södertälje SK  
54 2010-03-11 Borta Rögle BK  
55 2010-03-13 Hemma

Timrå IK

Modos matcher:

52 2010-03-06 Borta HV71  
53 2010-03-08 Hemma Skellefteå AIK  
54 2010-03-11 Borta Södertälje SK  
55 2010-03-13 Hemma Rögle BK
Kommentera

Tycho: Challe har kanske haft en genialisk plan hela säsongen. Att smyga i botten...komma från sistaplatsen ...lalla på lite i ingemansland några månader bara för att PANG! i sista omgången skutta upp på 8:e platsen och få fördel av att vara slutspelets mest underskattade lag!

Så måste det vara.
Kommentera

mikenomad: En jäkla resa iaf... haha
Kommentera

Friman SR: Förbannat... Han vet hur han ska slippa oss i slutspelet. Mästerfeltipparen nr 1...
Kommentera

Friman SR: "De har fått en perfekt resa den här säsongen och ingen nämner Timrå som ett slutspelslag."

Den meningen säger det mesta om hans uselhet. Perfekt resa den här säsongen? Jo, tjena...nån som håller med??
Kommentera

Bigthelin: Det här kommer ju aldrig att gå, framför allt sedan Tomas Ros på Aftonbladet skriver det han gör i länken, ty Tomas Ros han har ju aldrig någonsin haft ett enda rätt...

Redigerad kommentar

Kommentera

I tidningarna imorron kommer att stå att Modo kan åka och hämta SM-bucklan redan nu.
Haha, man kan inte vinna SM om man inte är i slutspel :)
Kommentera

Blizzard: en sån som skogs måste väl få lite cred .. hur många ribbträffar kan han ha i år - rekord för en säsong måste de vara i alla fall ..
Kommentera

Bigthelin: MoDo kommer aldrig mer att förlora, det var i kväll fysikens lagar förändrades!
Kommentera

Antar att detta har pekats ut men har inte läst tråden så noga senaste dygnet.

Men vinner vi vår match mot Brynäs på lördag (möjligt), och Luleå förlorar mot Dif (möjligt) samt att Modoliderna förlorar mot Hv (också möjligt) så kommer vårt kära Timrå IK inneha en slutspelsplats!

Måste säga att hoppet jag tappade för ca två tre matcher sedan har börjat krypa sig på mig igen! Jag hoppas något så otroligt att detta går vägen!!
Kommentera

Laken:

corso har ju endå bara skjutit 96 skott och gjort 16 mål = 16,7%

Pääjärvi däremot har skjutit mest i timrå med sina 148 skott och gjort ynka 12mål = 8,1%

Sonnenberg borde skjuta mer då han bara skjutit 84 skott men endå gjort 18mål = 21,4%, sonneberg sätter alltså ca var femte skott.

Det man kan säga är kanadickerna endå har lite känsla för vart målet sitter.
Kommentera

liston: Jo. För mig som är lite färgblind blir det att man då och då ställer sig frågan: "Brun sju, vad hände med brun sju?".
Kommentera

Pätr:
I sina bästa stunder och dom bör han börja arbeta fram till nästa säsong.
Kommentera

Laken:
Precis, sådär avslutare, men om han kunde arbeta upp det till att bli en bra avslutare och med speeden, det var ingen som skulle hinna med då han sätter skridskorna i isen på allvar.
Kommentera

Laken: Nåja, men han har väl ändå gjort 14-15 mål eller något sådant.
Kommentera

Pätr: Corso tycker jag är en sådär avslutare, mer passningsspelare av högsta rang.
Kommentera

liston: Jag tycker att det skulle vara intressant att testa Hynning med Corso och Sonnenberg. Hynning är, som du skiver, en grym passningsspelare medan de båda kanadickerna är bra avslutare.
Kommentera

Om #23 skulle bestämma sig för att "amerikanisera" sitt efternamn så kunde han heta likadant som Tiger...
Kommentera

Pätr:
Jag har skällt och levt jävulen och tyckt att nu ska Hynning bort, men som ni vet så blir han kvar, bra eller dåligt.
Men karlfan vet ju hur man slår en passning i sina bästa stunder och tänk då att han och Corso får till det på plan och Corso kan ligga på rulle och Hynning slår pass, det finns ingen i ES som har ssamma speed som Corso så kan han bara göra mål på ytterligare en tredjedel av sina chanser så kommer ett SM-guld närmare.
Kommentera

Laken: Det gjorde Brendl också när ryssarna plötsligt började skramla med rubel.
Kommentera

Pätr: Varför skulle Timrå vara rädda att förlora honom? Han står ju under kontrakt.
Kommentera

Explosiva ämnen funna i en Timrå IK-spelares väska. "Vems är detta?" undrade bombteknikern. "-Det är Elias granat" sa Tjallarn Berglund.

Kommentera

Ambroo: Bara en spekulation men: Kan det vara så att KHL-klubbar rycker i Corso och att Timrå är inställda på att förlora honom till nästa säsong? Det skulle göra intresset för Hirschovits mer förståeligt, även om jag hoppas att han är intressant för att man vill använda Corso som ytterforward hädanefter.
Kommentera

Pätr: "Han har som sagt kontrakt, sedan är det klart att det alltid kan dyka upp något KHL-lag och då blir läget ett annat."

Precis min tanke.
Kommentera

Ambroo: Han har som sagt kontrakt, sedan är det klart att det alltid kan dyka upp något KHL-lag och då blir läget ett annat.

Det positiva är att hotet om en rysk invasion inte längre är lika stort som det varit under ett antal hundra år. Det negativa är att ryssarna (tillsammans med NHL, ska tilläggas), snart lockar åt sig varenda bra hockeyspelare i hela Europa. Ska de inte ge sig någon gång???
Kommentera

Nu kan man börja planera nästa säsong, tack och lov....

Kommentera

Blizzard: "Ingenting tyder på nåt annat" tillägger Linkan i originalartikeln.
Kommentera

Jockz: man har även kollat in Joacim Eriksson (Leksand, ännu en Brynäs-produkt)
Kommentera

Han kommer dra till Brynäs såklart
Kommentera

Blizzard: Ja, det skulle ju vara trist om han blir ivägtvingad från TIK ;-)
Kommentera

Jockz: "- Lindbäck är vårt förstaalternativ, och han vill stanna, säger Lindqvist."

Det där "och:et" undra om det ska vara ett "om" egentligen....
Kommentera

Ambroo: han har väl kontrakt i alla fall . har du hört något annat eller
Kommentera

Pätr: Är vi alldeles säkra på att Corso blir kvar då...?
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja, det råder liksom inga tvivel om saken - ord och inga visor i Expressen!

TIMRÅ

Status med nuvarande tränaren: Charles Berglund blir inte kvar. Oklart var han hamnar. Tränare nästa säsong: Färjestads guldtränare Per-Erik Johnsson är klar.

Lall On Lall On

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix: Absolut, men vad gör man då med Hirschovits? Ärligt talat förstår jag inte riktigt vad sportchefen har för plan ifall han nu verkligen är intresserad av honom. Om Lander blir kvar, vilket jag förmodar att han blir, så finns det ingen anledning att värva en center, om man inte flyttar ut Corso på kanten.

För övrigt tror jag att Sonnenberg skulle kunna producera även i en annan omgivning. Svensson och Axelsson tillsammans var väl inte helt genomtänkt kan jag erkänna. Problemet är att det är alldeles för många frågetecken om forwardsplatserna för tillfället. Blir Svensson överhuvudtaget kvar? Kommer Lauritzen?, t.ex.

Jimmy skrev i sin blogg för en tid sedan att han var tveksam till att ha både Svensson och Lauritzen i laget, då de liknar varandra ganska mycket, och där har han en poäng. Samtidigt efterlyste han också högerfattade, lite småfula spelare, vilket jag också är beredd att hålla med om. Frågan är hur Linkan ser på saken?
Kommentera

I den här artikeln om tränarcirkusen kan man läsa:

"Hos svenska mästarna Färjestad så splittras duon Tommy Samuelsson och Per-Erik Johnsson.
"Perra" tränar Timrå nästa säsong."

Det verkar ju som det är klart mao om man får tro Expressen.
Kommentera

Jockz: en till intressant fråga är varför en del vill se corso som ytter .. har han överhuvudtaget någonsin spelat ytter
Kommentera

Pätr: om Sonnenberg stannar kvar en säsong till och om man skulle värva Jonas Andersson är detta en självklar kedja:

Sonnenberg-Corso-Andersson

Kommentera

Pätr: Varför vill du splittra Corso och Sonnenberg sen Axelsson och Svensson i samma dom gör ju knappt mål då dom är ren framför mål, 1 på 10.
Kommentera

Jockz: Drar till med följande kedjor:

Jonas Andersson - Kim Hirschovits - Daniel Corso

Fredrik Hynning - Anton Lander - Martin Sonnenberg

Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Björn Svensson

Sebastian Lauritzen - Alexander Larsson - ???

Sista platsen samt en extraforward får Linkan fylla i.

På backsidan önskar jag bara att Caslava blir kvar och att man kan kompletera med nämnde Halonen.
Kommentera

Hahl Bundy: Precis. Agera!!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag läste det nyss jag också! Om han kan tänka sig att stanna är det bara att hiva fram kontraktet innan han får ett erbjudande han inte kan motstå från typ Frölunda eller HV71.
Kommentera

Men signa nån gång, Linkan!

"Nästa säsong vill dock familjen tillbringa tillsammans på samma ställe. Vart det blir är i dagsläget oklart. Det har spekulerats i att tjecken lämnar Timrå efter säsongen. Själv säger han att han inte funderar över framtiden.

– Jag har inte pratat med Timrå på kanske två månader, men jag hoppas att de vill behålla mig. Sen får vi se hur det blir.

– Jag tycker det är perfekt här, med laget, killarna och staden. Det är ett bra ställe att bo på och även min fru trivdes här."
Kommentera

« · 1242675 · »