1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1319342 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
US Property: Nu saknar jag en "Gilla" knapp på H-S...:)
Kommentera

Det är otroligt vad det gnälls på på både TJ och Linkan. Efter omständigheterna så gör dem ett suveränt jobb.
En liten tillbakablick: under alla de tunga åren i ettan minns jag speciellt en match på hemmaplan där vi torskade med 16-2 !! mot SG83. Det var under 100 betalande och jag minns så väl att jag tänkte för mig själv: det finns inte en chans på denna planet att vi någonsin kommer att gå upp igen. Men det otroliga har hänt och vi är i elitserien, så passa på att njuta istället för allt detta gnällande. En som haft störst del i detta är TJ, han och Söderström borde f-n i mig ha en varsin staty i centrala Timrå.
Kommentera

RocknRolf2: Ja men Nubben hade ju en massa pengar som inte fans i Timrå för att bygga ett sååååååååååååå bra lag...För övrigt värdens sämsta afärsman, han bygger ett lag lyckats bra, men för att försöka bygga ett nytt försöker han köpa igen de spelare från tidigare lag, för en betydligt dyrare peng....ekonom sa bill visst sa bull:)
Kommentera

RocknRolf2: Frånvaron av Sonnenberg har ju förmodligen mer med ekonomin att göra än vad det har med linkan att göra. Dessutom har ju Sonnenberg själv gått in och komplicerat saken så allt är ju inte upp till linkan. Men det är klart att han får ta på sig att vi har en tunn trupp, det ligger helt på hans fat. Men rent generellt tycker jag att hans misstag blir betydligt mer uppmärksammade än vad misstagen hos sportchefen i andra klubbar blir. Tänk om vi hade fått Bremberg på kontrakt och sedan hade det visat sig att han var god för 4:e femman. Linkan hade ju fått fly stan.

Jag tycker att det ursäktar en del men inte allt han gör eller inte gör för klubben.
Kommentera

Olle: Sedan är det ju mer som räknas in i Linkans misslyckande, som t ex frånvaron av Sonnenberg och det obegripliga faktum att vi startar säsongen med 12 forwards.

Jag är väl medveten om att allt knappast bara kan spåras till Linkan, men står man som klubbens "general manager" så gör man. Eller som Nubben bittert fick erfara i Gbg: är man med i leken får man leken tåla...
Kommentera

Olle: Så panka är vi inte, vi har trots allt en hel hög med spelare som har bra betalt med elitseriemått mätt.

Spelare med garanterat bra lön i Timrå:
Jokela
Kolan
Skogs
Hirso
Hynning
Pärssinen
fd Corso
Murley

Finns säkert ett par till som tjänar helt ok som Gabbe Karlsson och Halonen, Styf...

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Sen kan det ju vara värt att komma ihåg att linkas fel blir så mycket tydligare i Timrå IK än vad det hade blivit i en rik klubb som HV eller FBK. Dom kan skicka spelare fram och tillbaka närhelst dom vill, linkan MÅSTE lyckas med sina värvningar eftersom vi inte har några pengar. Det blir lite orättvist tycker jag.
Kommentera

Tycho: Tja, möjligtvis, långt ifrån en dominerande spelare, men visst, han är väl en prisvärd Linkanvärvning som stannat längre än en säsong. Nån fler?
Kommentera

Dunc: Vaddå gjort ett "mycket bra jobb" ? Vi betalar höga löner till en hel drös med spelare, kolla gärna upp vad killar som Hirso, Kolan, Hynning, Jokela osv tjänar. Är det ett "mycket bra jobb" att ge dessa hög lön?
Kommentera

RocknRolf2: Elias Granath?
Kommentera

Laken: Självklart lyckas ju även Linkan med värvningar, annars hade vi ju redan varit i allsvenskan vid det här laget, men felprocenten är alldeles för hög.

Några exempel:
1. Säg en talang som Linkan har värvat som har blommat ut i Timrå? Starkov? Samuelsson? Sonntag...?

2. Säg ett lyckat nyförvärv som Linkan har värvat som har stannat längre än en säsong? Eh... Gabbe Karlsson?
Kommentera

Laken: Inavel du höjer linkan för vadå ?? För alla miljoner han kastat bort på kalle anka spelare du måste va god vän med pajasen. Miljonförluster år efter år tack för dyra löner på vissa spelare som inte tillför ett piss.
Kommentera

Kerstin_k: Med de ekonomiska förutsättningar som fanns vid varje enskilt tillfälle så utgår jag från att "Linkan" gjort ett mycket bra jobb. Inte för att jag är speciellt iinsatt i föreningens möjligheter. Men man kan ju med ledning av bokslut o dyl. dra sina slutsatser. Detta tillsammans med vad jag nämnde förut räcker långt för mig.
Kommentera

diffe: Kan du inte sluta hinta om "stora nyheter/förändringar" i klubben då du baserar informationen på vad du drömt?
Kommentera

Dunc: Jo, det vet jag. Men nu diskuterade vi om Linkan har gjort ett bra jobb som sportchef eller inte. Han har den titeln och står som ansvarig för värvningarna oavsett vad TJ och tränarna säger. Eller hur?
Kommentera

Kerstin_k: Finns inte en värvning som är en mans jobb. "Linkan" jobbar intimt samman med i första hand tränarna och dessutom väger t.ex TJ:s ord tungt i varje s.k. värvning. Jag trodde att du visste detta.
Kommentera

diffe: Ja, det tycker jag absolut.
Kommentera

Kerstin_k: Linkan har väl gjort ett helt ok jobb utifrån de muskler han har...!
Kommentera

Laken: Problemet med Linkan är väl att han höjer sina värvningar till skyarna. Hirschovits jämfördes med...ja, vi vet ju vem. Viinanen jämfördes med tidigare 37:a. Inte helt lyckat. Kolan värvades som en ersättare till Lehtonen och får förmodligen betalt därefter. Han lär ju knappast få betalt som en helt ok elitserieback.

Men jag tycker, precis som du, att Linkan inte är allt för överjävligt dålig som många vill göra gällande. Kolans storhet har jag lite större problem att se. Jag tycker helt enkelt inte att han håller måttet utifrån hans "värvningsprofil".
Kommentera

RocknRolf2: Sanningen är att Linkan har haft både lyckade och misslyckade värvningar, precis som de flesta andra sportchefer.
Jag tycker han gjort (gör) ett godkänt arbete sedan han tillsattes och står också för det!

Det är så j-vla lätt att bara klaga men allt är INTE bara svart eller vitt!

Samma sak med Kolan, allt är INTE bara uselt som han gör på planen, vilket vissa av er verkligen vill få det till. Nej, han är ingen kvalitetsback i powerplay men en helt ok elitserieback? Absolut!
Kommentera

"Linkan har INTE gjort en enda bra värvning med 2 år eller längre på pappret." ska det givetvis stå. Därmed är det heller inte så konstigt att vi har noll kontinuitet i lagbygget. Bra spelare spelar i Timrå max en säsong numera.
Kommentera

T T: Bara vi inte skriver ett kontrakt längre än en säsong i så fall, Linkan har gjort en enda bra värvning med 2 år eller längre på pappret.

För vem skulle det vara?

Gabbe Karlsson? Nej. Flopp och fiasko i år.
Kolan? Hahaha
Granath? Han gör väl iaf ungefär 2 snygga mål/säsong

Det måste fan vara unikt i Elitserien - Sagolikt jävla usel sportchef!
Kommentera

Olle: Är det Lindvall som Sundsvall har lånat från SAIK? Eller har jag fattat det helt fel?
Kommentera

superfalle: Men gäller det under säsongen, brukar väl vara före och efter?
Kommentera

superfalle: Det missade jag fullständigt. Besvikelsen slöar uppenbarligen mitt sinne.
Kommentera

Olle: han är ju fri att gå om han blir erbjuden kontrakt av en elitserieklubb .
Kommentera

superfalle: Billig när kontraktet går ut men tills dess torde han väl vara ganska ovärderlig för Sundsvall?
Kommentera

superfalle: Ja, definitivt. hade en rolig konversation med damen när hon såg att dom bytt målvakt. hon:oj, det här känns inte tryggt. Jag: Själv känner jag mig lugnare nu. Såg ut som om jag hade rätt=)
Kommentera

jå1: och har framtiden för sej . ganska billig lär han väl vara också
Kommentera

T T: Ja han såg ju bra ut idag så..
Kommentera

Vi kanske borde skriva med Lindvall för säkerhets skull så får S-vall låna målvakt av oss i stället.
Kommentera

RTS: Corso ska inte till Modo heller.
Han passar inte in i deras lagbygge. säger AJ
Kommentera

T T: Suck!
Kommentera

Vi har fortfarande en bit till IFK Kumla. De ställde ut sin nionde målvakt för säsongen i kväll.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är verkligen inte så jag försöker framställa mig själv och ber om ursäkt om jag framstår på det viset. Det ska jag tänka på i framtiden. Är det något specifikt du syftar på så får du gärna utveckla detta.
Kommentera

Olle: Att slå sig för bröstet och anse att man är bäst ger jag inte så mycket för. Jaja, det blir nog bra det här.
Kommentera

Janken: Jag tycker som du att det är en orimlig förklaring på ett problem som överdrivits av subjektiva ögon (och då menar jag från timrå-supporterhåll i generella termer). När vi summerar säsongen så är det ingen som minns att voutalainen eller Louma varit långtidsskadade, att Sonntag fick en känning i höften den 31/11/10, det fastnar på hjärnan direkt.
Kommentera

Janken: Jag med. Men ingen vill liksom (när jag talade med dem) ta i det. Jag är antagligen lurad, igen.

SUCK!

Kommentera

ÖstrandsNisse: Du har rätt i att isen är mjuk och har varit så sedan ombyggnationen 1995.

Det har dock sedan dess varit många säsonger med bra hemmaspel och få skador.

Mjuk is kan givetvis påverka i skador men det är knappast hela sanningen. Jag tror att det är omöjligt att hitta en stor förklarande anledning till alla skador inom hockeyn mer än att de sysslat med just ishockey.

Varje spelare och situation har en unik historia.

Sedan glömmer många bort att vi inte hade ovanligt många skador vare sig 08/09 eller 09/10.

Kommentera

ÖstrandsNisse:
Ta ett snack med driftpersonalen. Det har jag gjort!
Kommentera

Olle:
Det är dementerat flera gånger från arenan!
Men vänner av konspirationsteorier menar att det är en sammansvärjning. Alla vaktmästare, ismästare m fl är skrämda till tystnad!

Om det vore så illa.
Varför kör man inte samtliga träninspass i Strimmahallen? Där är plattan ny!
Kommentera

Janken: Övertyga mig. Jag vet att du har fel.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Hmmm!
Det verkar som att du inte har någon uppfattning om vilka krav som ställs på klubbarna som spelar i ES!
Arenorna granskas med lupp...
Vi hade ett helt gäng dispanser första säsongerna. Precis som Mora och Skellefteå hade.

I min värd förefaller det helt osannolikt att hockeyligan skulle missa att ha krav på iskvalitén!
Do reglerar ju för böveln allt. Papperskvalitén på skithusen tror jag.

Det är en "neggomyt" som du har fastnat i.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Om du nu har rätt, vilket jag hoppas att du inte har, så är det ju inget annat att göra än att bita ihop, alternativt bygga en ny arena.

Jag försöker inte att vara otrevlig på något sätt nu men din teori bygger ju främst på en personlig övertygelse och förmodligen på en del information från människor som befinner sig närmare den isen än "vanliga" fans. Borde det inte gå att få ett utlåtande från officiellt håll ang. detta? Något sådant skulle man kanske iofs inte vilja erkänna.

Hade förresten inte Laken en liten studie i det här med skador? Den skulle vara av intresse nu.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Det där har jag också hört! Det skulle kunna förklara varför det inte funkar så bra under första delen av sässen, sen när det blir kallare utomhus så förbättras isen och därmed kommer lagnivån och precisionen upp. Inte för matcherna utan att träningarna ju genomförs på seg intill att utomhuskylan medverkar till bättre is.

Sen vet jag inte hur relevant det är, men klart är väl att det av och till budgeterats för att byta ut kylslingorna,
Kommentera

Värva till nästa säsong hehe

www.eliteprospects.com/player.php?player=4280
Kommentera

Olle: Huruvida andra lag i elitserien har samma problem låter jag någon annan svara på. Jag besitter inte kunskapen. Mitt exempel visade mer på "vår okunskap" i hur jävla hårt det är i elitserien (och det faktum hur hårt jobb det ligger bakom en elitserieplats). Det gnälls på spelare, det gnälls på inställning. Men aldrig någonsin ifrågasätts de yttre omständigheterna.

Jag ifrågasätter isens beskaffenhet och har så gjort i flertalet år. Vi har en is som Flintstones hade älskat. Vi har en is som alla anser vara normal. Jag hävdar att det är den sämsta is som elitserien har att erbjuda. 

Jag älskar E.ON arena (nu vet du Olle)!!!111!!!

Kommentera

Olle: Jo men det är då sargen är inblandad...inte isen ;-)
Kommentera

« · 1319342 · »