1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1324386 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Kopiera och klistra in?
Kommentera

Laken: Har framfört det personligt till klubben men dom förstod ingenting av vad vi supportrar pratar om. I och för sig ett klassisgt härskartrick, ett annat är att likt strutsen köra huvudet i sanden och ingenting hört eller sett. Sedan litar dom blint på att stödtrupperna skall försvara dom i våt och torrt vad dom än hittar på.
Kommentera

Till alla:

Ni som tycker klubben är dålig på informationshantering, varför mailar ni inte de ansvariga (T.J & C.E) och påpekar detta? Bättre än att sitta här och spy galla... Men då blir det helt plötsligt för jobbigt va?
Kommentera

Snoop: Hur hjälper det klubben just nu med ytterligare kaos?

Påverka via årsmötet i så fall!
Kommentera

Kanske dags med ett tifo där det står klart och tydligt att TJ bör avgå.
Kommentera

RED DEVILS: "Nej Corso måste tillbaka och perra bort istället."

Hahahahaha!!! Snälla, säg att du skämtade!!
Kommentera

RED DEVILS: Corso som lagkapten? Leker du "tvärtom-leken"? Varför skulle man vilja ha världens största egoist som lagkapten?
Kommentera

RED DEVILS: Vad är det för fel på Perra då? Sen kanske du kan utveckla ditt inlägg lite, vad gradin skulle kunna göra som perra inte gör. Vad Corso skulle kunna bidra med som lagkapten? Räcker det inte med bara Corso och 2 backar...

Skämt åt sidan, kan ni inte bara sluta älta i frågan om Corso....
Kommentera

diffe: ja varför inte... nej men corso som lagkapten och sedan så kan dom ju köra på ett rikitigt långskott och ta in Gradin och ha kvar Clabbe.
Eller så finns det säkert några billiga finnar, det borde finnas en hel del kontakter bland spelartruppen på en tänkbar tränare. deras samlade kunskap om marknad och tränare måste vara bra mycket större än Linkans.
Kommentera

mikenomad: Sportchef och sportchef. Det är Tomas Johansson som bestämmer allt i Timrå IK till 95 %. Före säsongen har Linkan bestämmanderätten när han skall sätta ihop laget, därefter bestämmer T J under hela säsongen när Linkan har förbrukat sin budget. Om det är rätt eller fel får andra bedömma, men vore det inte lika bra att avskaffa båda dessa herrar och besätta med en kompetent person. jag menar, en ekonom som styr det sportsliga och även den sk. sportchefen, det går käpprätt åt skogen. varför avlöna två när man kan ha en för sportchefen har ju visat vilket ess han är.
Till Laken - Din förhoppning är att alla sänker förväntningarna. Till vilken nivå ? Uterink vid östrandsfabriken och matcher mot Kovland ? Tja, det kan ju kanske vara bra det också, men då får vi se till att behålla nuvarande ledning.
Kommentera

RED DEVILS: ska corso träna laget?
Kommentera

Laken: Nej Corso måste tillbaka och perra bort istället.
Kommentera

Ambroo:

"– Vi har intensifierat sökandet efter förstärkningar. Om Axelsson blir borta en längre tid är det en spetsspelare som ska ersättas. I så fall ska det in en spelare som kan ta en offensiv, kreativ roll."

Nä...så var det inte nä. Ovanstående känns utopiskt, likt förbannat borde det vara ett självklart uttalande även från vår SC.
Kommentera

Ja vad gör läkaren i timrå?

Julledig eller vad håller dom på med?

Axelssons kommentar är ju en bragd i sig.

- Förmodligen var korsbandet av redan innan matchen mot Linköping, men jag tog en chansning då jag inte trodde att det var så.
Kommentera

Ambroo: Fast vi behöver ju både spets, bredd och hjärta =)
Kommentera

KniveN: Vill man vara med i leken så är det så, men vill man sitta bredvid och är nöjd med det så är TIK:s väg att gå den ultimata.

Det är alltid skönt att se när våra motståndare uttalar sig och agerar:

"– Vi har intensifierat sökandet efter förstärkningar. Om Cam blir borta en längre tid är det en spetsspelare som ska ersättas. I så fall ska det in en spelare som kan ta en offensiv, kreativ roll."
Kommentera

Laken: Tycker att supporterklubben skall inbjuda T.J.- C.E. och Linkan till ett möte där föreningen berättar om sina visioner men framför allt vad ska föreningen göra nu...
Jag förstår och vet att det jobbas i kulisserna med nya spelare och ekonomi men i en riktig marknadsföring gäller en sak " syns man inte , finns man inte "
Med det menar jag att nu får föreningen skita i allt som heter stolthet utan fråga de största företagen om mer pengar, punkt slut....
Föreningen måste komma på nya sätt att få in pengar,,, kommer ihåg att det inte var längesedan föreningen började med " Hockey Night " och blev en succé samt att det drog in en massa pengar som inte var budgeterad...
Är det någon som har någon idé så släpp den vidare till kansliet...
Kommentera

bobrov: Är till att verkligen gå i botten med hur negativ man kan vara, jag kommer vara den 1a att påminna dig när serien är färdigspelad!

Våga andas positiv entusiasm i det just nu prekära skadeläget!
Kommentera

TIK55: "ropen skall skalla femtonmannatrupp åt alla"

+1 på Laken

Edit: menade forwards men det rimmar inte lika bra

Redigerad kommentar

Kommentera

TIK55: Ja, för det hjälper säkert klubben jättemycket i den situation den är i nu.

F-n jag kommer ihåg när vi mötte lag som AIK Härnösand, Lejonström, CRIF, Husum. Många av er verkar helt sakna den distansen.
Kommentera

mikenomad: Demonstrera i morgon före och under match mot föreningen då ???
Kommentera

Laken: Att man inte hade det där facit i sin hand efter de senaste säsongerna är så obegripligt inkompetent (ett ord man skulle kunna nöta sönder i TIK-sammanhang) att.......................här skulle jag haft någon fyndig liknelse men jag ids inte krysta fram någon.
Kommentera

Pucken: Ironi. Me like.
Kommentera

Laken: Ja ja ja...whatever liksom. Jag är medveten om att jag inte är helt konstruktiv i mitt sätt att uttrycka mig f.n. Känns som att det kvittar, jag styr inte Timrå IK. Jag har i själva verket lika stor möjlighet att påverka där som jag har med vädret typ.

Så hur det hade sett ut om jag eller nån annan härinne styrt känns hyfsat ointressant.
Kommentera

Laken: Dagens bästa inlägg.
Kommentera

mikenomad: Självklart var det, med facit i hand, ett misstag att ha en sådan tunn trupp. Det var en felaktig chansning av Timrå IK's ledning!

Men de ville nog försöka göra en så stor vinst som möjligt - för klubbens bästa.

Nu kan vi istället hamna i alla helvetets Kval(serien).
MEN om 97% av de som skriver härinne hade styrt klubben så hade vi fått börjat om betydligt längre ner i seriesystemet, för då hade vi gått i konkurs...
Kommentera

Hahl Bundy:

Du, annars vill jag mest bara förkunna att det rasar nu. Allt rasar nu. Jag är en spillra...Här har man gått i nåt sorts fånigt Mamma Mu-lugn och bara skakat av sig ångesten. Äsch...det ordnar sig liksom, stängt av känslor och dövat ångest med ett försök till liv i övrigt. Men det funkar inte längre, idag slog det till med full kraft. Och när det rasar, ja då jävlar rasar det!

FYYY FAAAAAAN vad less jag är på hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet!!! Jag är så inihelvette less att jag t.o.m kan känna skadeglädje för de inkompetenta idioter som styr denna förening när alla dessa skador slår till igen.

Jamen vad fan trodde ni?? Att det gick att snik-köra en säsong till med för tunn trupp?? Men grattis, stå där med Ingvar Carlsson-ansikten och se dumma ut för det håller inte! Tamejfan att det ska vara så svårt att lära sig av misstag, att låta dåliga beslut bli till nyttiga erfarenheter. Nädå, i Timrå IK skyller vi på otur och kör på i samma hjulspår. År efter år efter år efter år efter år.....
Kommentera

Vi har OTUR med skador!

Ni som tycker klubben är dålig på informationshantering, varför mailar ni inte de ansvariga (T.J & C.E) och påpekar detta? Bättre än att sitta här och spy galla... Men då blir det helt plötsligt för jobbigt va?

Trots alla skador tycker jag laget (spelarna) kämpar på bra, 3-1 förlust borta mot Linköping är inte något att skämmas för.

Nu har vi 5 skador, 1-2 fler än vad jag räknar med inför varje omgång, i snitt.

Vi MÅSTE hitta en ny klubb åt Corso!

Vi MÅSTE förlänga med Murley!

Linkan gjorde rätt som inte gick med i ett lönerace om Anders Eriksson.

Om man/alla bara klagar och klagar så blir det till slut en sanning.....
Kommentera

Frella: Ironi på hög nivå. Me like! :)
Kommentera

Frella: Perra ville gärna ha en forward som gör mål iaf...
Kommentera

Frella: Med den otur skador + corso-kickad så lär det luta kvalserien
och där blir det tyvärr fler skador och bay-bay elitserien derbyna mot
bobbarna väntar inför typ 800 pers.
Kommentera

Frella: Slutspelet????
Kommentera

KniveN: Såklart...

Nu tror jag inte Murley blir kvar och vi kommer på sin höjd få se en ersättare för Axelsson. Hynning kommer tillbaka lagom till slutspelet ju.

Kommentera

Frella: Om man nu gillar att se det som att spelare ska ersätta specifika spelare och att dom har olika nummer så borde väl Viinanen vara nr13?
Kommentera

Frella: känns lite som vi skulle haft en skaplig center . lander kan ju inte bära hela center lasset .
Kommentera

T T: själv så ska jag åka ner och förbereda mej känslomässigt på hur de kommer kännas framåt våren om de blir kvalserien . vilken ångest . en försmak i morgon kväll .
Kommentera

Ska se om man kan förstå sig på hur tankegångarna går nu i föreningen...

Murley borde ses som den givna ersättaren för Corso i dagsläget
Lander ersätts under JVM av Boyce
Kvar är då Axelsson och Hynning som bör ersättas plus då den där 13e forwarden vi väntat på hela säsongen som inte skulle vara just Boyce...

Kommentera

mikenomad: Fast nu kanske, kanske det till slut ageras....
Kommentera

diffe: Ska höra med Korpberget om man kan haka på nån behandling för medberoende....

Redigerad kommentar

Kommentera

Lacka_64: Jag spräckte min sjuåriga svit förra hemmamatchen. Det är ju inte direkt att det känns omistligt längre.
Kommentera

Tycker att det det är riktigt dåligt av Timrå att inte lämna ut någon information om hur man tänker framöver. Man åker ut på tisdag som vanligt och ger det man har på läktaren. Men man vill ha något tillbaka, lite information till att börja med. Sedan kanske någon seger. Men det börjar närma sig att jag missar min första match i år, för det är inte lika roligt längre. Pust. Forza Timrå, hämta hem Sonnenberg så startar vi kriget.
Kommentera

Att hålla på Timrå i dessa tider är som att leva med en alkoholist, man tror och hoppas med blir lurad och besviken gång på gång. Så det är lika bra att göra slut med eländet!!!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag hade inget emot att man sparkade Corso med tanke på det jag vet.
Men jag trodde i min enfald att man hade alla tänkbara scenarion klar för nya spelare.

Kalle Anka Klubb!

Var är Alexander Lukas när man behöver honom?
Kommentera

Blizzard: Otur eller inte! Som jag ser det är det här konsekvensen av att man i flera år haft för tunna trupper, och deffinitivt inte haft energispelarna som kan gnugga på som typ, robban-J-Andersson, O-Sund mfl,,Flera spelare ser riktigt dåligt tränade ut! Spelarna får komma tillbaka efter skador för tidigt, andra får spela mer än vad dom är tränade för....

Det här är konsekvensen av att spara 5-milj, som tydligen är gjutet i sten..Det kommer att kosta motsvarande summa i arselet i minus ist, (Publikbortfall-förtroende-duttande o dattande med korttidkontrakt som man inte lyckas förlänge)

Och tänk om ledningen nån enda gång kunde ha en possitiv kommentar till nått, en strimma hopp!? (Det är det som säljer)
Kommentera

Hahl Bundy: Tydligen är kontraktet så utformat att Corso inte behöver vara här så länge han inte måste spela. Dessutom verkar som att Corso själv har rätt att säga nej till spel i Timrå om han känner för det då Timrå IK valt att bryta med honom. Moment 22...
Kommentera

Hahl Bundy: eller att ledningen är pantad
Kommentera

Ambroo: Dom har insett vid det här laget att Timrå IK is Cursed!
Kommentera

Hahl Bundy: ja . och inte sen utan nu .de börjar bli riktigt riktigt jobbigt de här
Kommentera

Blizzard: Det är lätt att man chansar med skador och kliver på för tidigt. Kroppen belastas inte rätt och då är det lätt att inte tåla alltför mycket och dra på sig annat skit.
Kommentera

« · 1324386 · »