1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1324576 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
T T: Ang. Svatos.
Slå till på mellandagsrean som är nu.
Kommentera

Marek Svatos det känns som det vore en klockren värvning! LInkan!
flyttad
Björn SundstrÃ

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Tänkte på det som Sonnie säger om Corso.
Är han verkligen så förvånad som han säger? Ijentligen?
Kommentera

Berglund: 50/50 att Sonnenberg hade brutit benen när han nuddade isen på första värmningen... vet man ju.
Kommentera

Berglund: Det tror jag också. Men jag tror också att Corso är orsaken till att inte Sonneberg kommit...än.
Kommentera

Undra hur det gått med Corso om Sonnenberg kommit hit tidigare? Jag gissar på mkt bättre.
Kommentera

Paddan: Alla som inte spelar i Timrå är ute i kylan.
Kommentera

TIK55: Så himla mycket ute i kylan kan man väl inte vara om man ligger topp-10 i interna poängligan. Han har ju trots allt spelat 28 av 38 matcher, spelade senast i förrgår.
Kommentera

Icing-Ove: Ja, Modo lär väl haka på i a f. Det är lättare att vinna budgivningar än hockeymatcher.
Kommentera

TIK55:
Börja på 1 krona och se om andra klubbar hakar på i budgivningen.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Varför inte ge en spelare som TIK ville ha förra säsongen ett bud.
Niclas Bergfors , som är ute i kylan i Atlanta..............
Kommentera

Frella: Det var också ett av misstagen. Men jag vet inte, jag har nog en överskattad syn på Martin Sonnenberg. Jag hade inga jätteförhoppningar att han skulle bli lika produktiv i år, som han var den gångna säsongen. Men då jag vet hur mycket våra ungdomar tyckte om honom, hur han lyfte laget med sin blotta närvaro på isen men också utanför, ja då tycker jag att det var ett enormt misstag att inte knyta upp honom i år igen.

En riktig klasspelare som ville hit igen...när hände det senast? Har det hänt förresten?

Kommentera

ÖstrandsNisse: Största misstaget tycker jag ändå är att man tappade Robin Lindqvist av ren snålhet. En spelare som mycket väl kunnat bidra i en tredje-fjärde fomation även nästa säsong samt lyfta istid i BP. Istället har man nu Mika Viinanen som antagligen kostar dubbelt upp men gör samma jobb.
Kommentera

Ambroo: Reagerade också på det där. I Kanada går en toppspelare och bara längtar hit men har inte hört av TIK på över en månad. Här är skadekris och spelarbrist och Linkan hör av sig till GS (vem annars, är det enda agenten Linkan har lagt in på mobilen?) och hoppas på restfest men han har inte ngt bottenskrap att erbjuda.

Fanfuckintastiskt.....
Kommentera

Ambroo: Det är sånt där som gör en så jävla trött! Jag tycker att det enskilt största misstaget den här säsongen är att inte budgetera för Martin. En spelare vars hjärta sitter på rätta stället, som ville hit, som såg fram mot att återvända. Vad gör man? Man skiter i att hålla kontakt, man bryr sig inte, man helt enkelt skämmer ut sig inför sina sponsorer och supportrar.

Oavsett anledning till varför man inte väljer att ta hit honom igen så tycker jag att han är värd en bättre behandling. Vilka signaler skickar ett sånt agerande ut?

Uselt agerande! USELT!
Kommentera

Ambroo: Linkan "Hallå" vart håller du hus ? Timrå Ik behöver dig,det är akut brist på FW agera nuuuu
Kommentera

Ambroo: Här är det tvärtom som gäller, spelaren som ska höra av sig till agenten och agenten till Timrå =) Det man brukar kalla för att krusa va?
Kommentera

RTS: "Är Timrå helt uteslutet?

- Nej, men de måste göra något om jag ska spela för dem. Och jag har själv försökt få tag i "Linkan"."

Vilken FANTASTISK "sportchef" vi har du och jag!
Kommentera

mikenomad: Finns det inte någon gammal oxbringa att tina fram då? Hahahaha
Kommentera

Hahl Bundy: Det här kanske får dig på bättre humrö.

(finns risk för en Roxette nu, då ber jag om ursäkt).
Kommentera

mikenomad: Jag blir bara arg o frustrerad när jag läser artiklarna i dag!
Kommentera

dr-nix:

"- Men jag har tyvärr inget ""kött i disken"" för tillfället, säger Svensson."

Gunnar Svensson ang. TIK:s intresse för nya spelare. "Inget gratiskött i disken" skulle det stå för det är det enda som intresserar TIK.

I TIK finns f.ö endast dökött...
Kommentera

dr-nix: Jo i mitt inlägg skrev ja väl de såg du inte de ? ja skrev att Sonnie kan tänka sig att spela för omkring 10 k i månaden.
Kommentera

Snoop: troligtvis, men TIK är ju låsta på den fronten innan man blivit av med Corsos lönecheck.

Du tror väl inte på fullaste allvar att snubben är billig.

Kommentera

Åkerblom i 6e: Denna vecka går vi miste om den underbare Martiiiiiin Sonneeeeenberg, tagiskt.
Kommentera

superfalle: Han hade rätt hög feber igår (läs idag). Å andra sidan kanske han kan spela ändå. Föreningen tillät ju spelare som inte var helt återställda från sina skador att spela häromsistens, med halvtaskig resultat med facit i hand dock.
5 ordinarie backar och dubbelt så många forwards...jojo, känns stabilt.
Kommentera

ÖstrandsNisse . vad är fel då . fan är de nån mening att åka ner överhuvudtaget . känns ju surt att åka 40 mil för en garanterad torsk . fast just därför vinner dom väl .
Kommentera

Nisse: Syftade inte enbart på ditt inlägg utan allmänt här inne. Men det som skrivs här är betydligt mer än bara ifrågasättande.
Angående det egna kapitalet så kan det ju vara så att dom har lyssnat på supportrarna här inte och inte "sparat" ;)
Kommentera

Nisse: Man får gärna hålla sig kompis med spelarna såsom Sjöberg och Tägtström t ex för att därigenom kunna få rykten och liknande men jag tycker ändå man kritiskt bör kunna ställa en klubbdirektör mot väggen. Jag tror t o m Timrå förstår att de inte kan stänga ute media då det knappast gynnar varumärket.

Men ok skit i det kritiska då men se till att få en frågestund med TJ om vad de ska göra härnäst? Huvudsaken man inte går till Linkan då man bara får svävande svar. Detta är något som hade varit perfekt att ta under uppehållet för att ev lugna(?) supportrar.
Kommentera

Frella: Tycker det är trist att våra lokaltidningar är så oerhört fega på att ställa tex T.J mot väggen eller granska föreningen kritiskt...... känns som man hela tiden slickar föreningens röv för att man är rädd att tappa den lilla redan halvt stängda kommunikation man har med dom.
Kommentera

Frella: Kompisskap som sträcker sig långt bortom de rimligas nivå. Sedan är det ju så att idrottsföreningar på något konstigt vis har större toleransnivå hos allmämnheten / granskarna än vad typ, stat, landsting och kommun har. I en idrottsförening kan Du göra saker som om Du gjorde dessa i en kommun skulle bli korsfäst för. Det är lätt att titta åt fel håll ibland, det ser Du ju även här i detta forum, vissa kan väl ändå inte vara så naiva och okunniga som dom ger sken av ?
Kommentera

Nisse: Givetvis är det så men det är fruktansvärt tröttsamt då man i ena delen ser reportrar som in i minsta detalj redogör för Sigbjörns, eller annan random lokalfigur, alla förehavanden medan man i nästa del bara stryker medhårs.
Kommentera

Frella: Varför tror Du inte att det skrivits om läget i Tik och Gif i lokalpressen ? Man biter inte den hand som försörjer en, m.a.o. skriverierna kommer att komma den dag läget är så illa att det inte finns något hopp. Du skall inte tro att dom inte har information, dom vet mer än både Du och jag anar.
Olle: helt rätt, man kan aldrig informera för mycket, allraminst i en medlemsstyrd organisation. Så snälla Timrå, berätta hur det är, vad är planen och hur ligger vi till utifrån den, kommer vi att klara detta ? Berätta, please. Om inte kommer spekulationerna, kritiken att fortsätta, och den kommer inte att minska i styrka. Fältet ligger vidöppet eller tror ledningen att laget helt plötsligt skall börja spela som ett slutspelslag och raskt klättra i tabellen och lugnet skall lägra sig ?
Kommentera

Nisse: Hade framförallt STs sportredaktion varit lika kritiskt granskande som t ex deras nyhetsredaktion kanske det skulle grävas fram ett och annat bra vetande om elitklubbarna i regionen. Både GIF och TIK skulle nog må bra av det. Nu väntar man till dess att klubben redan ligger (Saints) innan man börjar granskningen.
Kommentera

Nisse: Jag tycker att om man går ut och talar om att man ska spara pengar i år och sedan ger intrycket av att vi är totalt pank så kräver det att man går ut med en förklaring. Speciellt, som någon redan har påtalat (minns ej vem, sorry), eftersom man kan tänka sig att den vinst som Timrå IK planerar att göra skulle kunna minskas från 5 miljoner till säg 2 miljoner men resultatet blir en eller två nyförvärv, bättre sportsliga resultat, mer publik och på lång sikt en mer konkurrenskraftig position i ES. Nu är 3 miljoner bara småpengar i den här ligan men det kan vara livsviktiga pengar för Timrå IK.

Vad ska TJ göra med dessa 5 miljoner om vi spelar i Allsvenskan nästa säsong? Fallskärm? Är hela den här katastrofsäsongen någon slags vågspel som man chansar på bara för att få liiiite mer svängrum inför kommande säsonger? OM vi nu följer den uppsatta budgeten, den som ger oss mer pengar i eget kapital, så upplever jag ju det lite som att någon slags kalkylerad risk pågår. Det potentiella priset är totalt och fullständigt, den potentiella vinsten är lite andrum i plånboken antar jag. Är jag ute och cyklar?
Kommentera

KniveN: Är det inte konstruktivt att vilja att klubben informerar om läget. Glöm inte bort att T J + C E + Linkan på två år nästan helt raderat ut klubbens egna kapital. Då skall man ha oerhörd kritik, man skall ifrågasättas i all den stund detta verksamhetsår bara blir mörkare och mörkare. I det öppna arbetslivet hade förändringar redan vidtagits såväl personellt som inriktningsmässigt. Sedan kan man inte begära att allt och alla skall ha konstruktiv kritik av supportrarna, man måste få ha rätt att ifrågasätta utan att ha alla lösningar. Det är heller ingen lösning att vara tyst och lita på TJ + CE ?+ Linkan, eller.....
Kommentera

Nisse: Klart att man får kritisera, men när typ 1% av kritiken är konstruktiv så känns det inte som att folk kan slå sig för bröstet med attityden "jag gör iaf något istället för att sitta och lalla"
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det måste finnas en till back i J-20 utöver Dahlroth som är bättre än Sonntag iaf? Vad gör C-J nuförtiden?
Kommentera

Laken: En organisation där man inte får ifrågasätta och kritisera mål, mening och personer är enligt mig en icke levande framåtskapande, öppen organisation. En sådan organisation kommer inte att växa, att utvecklas och gå framåt. Vad tycker Du att Timrås organisation befinner sig i nuläget ?
Kommentera

diffe: Antagligen är du hockeyblind,men om vi frångår modellen att en för alla,allt mitt är ditt och att vi är alla lika värda....
Så då vänder jag på frågan VEM anser DIFFE är en bättre spelare med puck och klubba,som är spelets ide?
Kommentera

Frella: Tyvärr säger illvilliga rykten att Sebbe inte är pigg.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Är Sonntag sjuk?
Kommentera

kraft: Tycker du det, varför är han i särklass den bästa spelaren?
Kommentera

Ambroo: Ha ha!!
Kommentera

Ambroo: Och i morgon får vi antagligen vara utan vår bästa back också...
Kommentera

Modano: Du är alltid lika vältalig.   
Kommentera

Laken: Men lägg ner ärkepajas åk hem och slinga linkan och tvätta T johanssons trosor inavel !
Kommentera

Laken: De är så proffsiga att de svarar på det som de känner för. Men fortsätt du med att leva i din hallucinogena värld. Jag tror att jag ska dra till med ett par klassiska "lakar" när verkligheten knackar på: "Vad var det jag sa? Va, va, va!" och "Den xxxx så skrev jag det, det och det..."
Kommentera

Ni som inte har insett att Corso är i särklass Timrås bästa spelare,sen kan han vara den dummaste med,det vet inte jag.
Han SKA tillbaka ,sen om han har ett skrivet kontrakt ,då tackar vi för hans tjänster!
Kommentera

« · 1324576 · »