mikenomad: Själv väntar jag på dagens 50:e 'vad fan håller Linkan på med??1'. Låt oss hoppas att Laken också rättar in sig i ledet. Copy & Paste is the shit!
Inget nyförvärv än och ingenting verkar på gång heller fast det hette att innan FBk matchen ska det nog kunna hända nåt... eller not..... Ingen läcka till nån av de lokala eller riksmedierna, agenter brukar ju kunna glappa nåt men det är knäpptyst så det enda som händer innan FBK matchen är väl att Lander kommer hem igen vilket iofsa inte är fel men han skulle nog må bra av att vila lite tror jag, han såg lite sliten ut i J-VM men det har inte Timrå råd med.
Starkt jobbat Linkan!! Timrå IK jobbar på bred front!! Med vadå?
Nåja det kanske kommer nån till sist frågan är bara vem och om denne tillför nåt för ska de bara ha folk för att fylla ut laget så duger det med juniorer men om man vill ha lite spets så kommer det att kosta. finns det verkligen pengar till det?
Hahl Bundy: Men nu väntar jag bara på Laken som ska komma in här och tala om för oss att man minsann kan maila Linkan istället om man törs och inte klaga på honom här.
Hahl Bundy: jag har suttit här och tyckt att linkan gjort ett bra jobb...
det är juh en smula pinsamt...
bästa linkan gjort i år måste vara när han muttrade något om att det inte händer något över jul...
modos ledning befinner sig visst på någon annan planet då... lubos, nagy, näslund (gm iofs) pikkarainen o ae... -nääää linkan det händer inget över jul... men corso fick ju foten i början av december så stefan hade juh ingen tid på sig...
att skaffa fram färdiga planer till dess att corso var löst hade väl varit ansvarsfullt? surret om att man ev inte skulle ersätta corso trodde jag var rökridåer. även tik´s ledning måste väl ha reflekterat över att a lagets resultat sportsligt var uuuuuselt?
är det bara jag som uppfattar tj som medelpads drygaste översittare via media o publ, mail?
mikenomad: Lundell brukade faxa nöjesjournalister under hela nittiotalet. "Du tillhör numer idioterna" var en av de vänligare formuleringarna.
Jag tror att jag ska göra som Lundell när det gäller Linkan.
Det är roligt med folk som inte har alla knivar i rätt låda eller ens slipat dem, eller ens håller i dem rätt. Jag måste ändra uppfattning här. Det är inte roligt när det gäller Linkan längre.
fredriko74: Säga vad man vill om solarier och Thailandsresor, men det känns i alla fall svårt att klandra sportchef Lindqvist för den senaste tidens påstådda folkparksbesök. Varför ägna sig åt tråkiga samtal med slemmiga spelaragenter och liknande slödder om det finns en möjlighet att kolla in en hitparad med Thore Skogman? För mig personligen skulle valet vara givet. Inte minst med tanke på att Thore sägs vara död sedan flera år tillbaka. Stå på dig Linkan!
Smokey: Därför att Junisen har 100ggr mer karaktär och vilja än de flesta i laget, åk skridskor så kommer pucken till dig och sitiuationerna också. Dessutom en tvärhand hög med vilja av stål och räds inte arrangemanget med det tryck de skapar på hovet, bara älskade utmaningen och tog chansen, ett gäng sådana i tex JVM och Sverige hade vunnit det lätt. Killen ska starta resten av säsongen, thats it!!!
diffe: Solarium? Han har varit på dans i Ljusdalsparken, Bollnäs och Iggesund den senaste tiden =) Tore skogman rev av några klassiker, vilket inte Linkan vill missa
Räknar bort Landers kraft/fart med ca 80% på lördag. På grund av jetlag får vi vara glada om han sitter med ombytt, eller lyckas prestera i Hirsoklass.
mikenomad: Jo, men som sagt: 'Goddag yxskaft' är ju Linkans middle name. Det vet vi ju, och därför känns det helt meningslöst att dra några växlar av att han gör så nu också. För min del får han gärna svara på Swahili, så länge han levererar några spelare inom jävligt kort. Gör han inte det kan han åka till Thailand på låååång semester.
Bragd-Birger:Fast en aning frustrerande är det väl ändå när man väntar och längtar efter att det ska presenteras nyförvärv. När så Linkan låter sig intervjuas i frågan och man hoppas på lite, lite klarhet så är det goddag yxskaft. Varenda gång.
Baker:Helt i linje med hur representanter för TIK uttalat sig i media de senaste åren. Släng spontant ur dig nåt som låter bra för stunden. Precis som du antyder var det bara nån vecka sedan Linkan isa att spelare finns det, inget snack om det....
Ena dagen finns det spelare på marknaden och nästa dag finns det ovanligt lite???
"Det är inte klart med någon. Och det är inte bara att greppa någon där ute. Det finns ovanligt lite spelare på marknaden, säger sportchefen Stefan Lindqvist."
Olle: Ja nu vad det kanske inte domaren Ulf Rådbjer jag syftade på. Den gamle Hahl Bundy hette förritin rådbjer här i gb:n, rätta mig om jag inte har fel. Att Ulf Rådbjer har en del konstiga ljud för sig är kanske inte är så konstigt, han var ju ändå en äckel-Gnagare. Var det inte en massa snack också om att han hade kallat nån spelare för könsord?
Hahl Bundy: Du såg väl en sv/vit Heimat ikväll, elr hur var det?? Ja GRATTIS till de 2 pinnarna, vi tog ju 3, i en enorm kämpamatch! Finns visst hopp för Klyktattare ändå...
mikenomad: Klart vi har stolthet! Vi fortsätter på det inslagna spåret från ikväll framöver. Det finns inget annat alternativ. Jo det gör det men det vill jag inte tänka på som alternativ.
Hahl Bundy: Hockeygudarna står där och pekar med sina fula fingrar...OBEY, böj dig du ynkliga Timråit. Inrätta dig i ledet och acceptera din underlägsenhet, din existens som ful ankunge.
Men jag smörjer min tatuering och blänger trotsigt tillbaka. Jag VÄGRAR låta mig rektumpenetreras hur mycket som helst!
Nu tänker jag vara stolt Tikare åtminstone till på lördag!
Hahl Bundy: Visst är det så. Men jag menar bara att vi har tillräckligt mycket att spy galla över utan att behöva dra in matcher som vi öht inte kan påverka. Att sedan tingens ordning är sådana, att som Timråit ska man ner på jorden illa kvickt, det är en annan femma..;)
Hahl Bundy: Fast det är fel fokus. Visst, jävligt onödigt att Modo (och även Brynäs) vann men hur andra matcher går bör vi försöka koppla bort och inte onda över. Det viktiga var att vi genomförde en bra bortamatch igen och vann en match på karaktärsdanande vis, dvs genom att hämta upp ett tungt underläge. Jag tänker iaf unna mig lyxen att hoppas på en liten uppryckning nu och att även de med lite månadslön tar efter ungtupparna.
ÖstrandsNisse: Senaste i förrgår så ska ju Linkan själv ha sagt att nån Sonnenberg det blir det icke. Jag tycker det är så in i helvetes trevligt att de kör med raka rör och öppna kort! Alla schweiziska lag verkar ju ha fem kedjor och tio backar att tillgå. De där jävla chokladmumsande ostsmugglarna sitter på för mycker klockor och deg helt enkelt.
En tvåvägscenter med bra inställning och hög vinnarmentalitet. Har med åren tagit mer defensivt ansvar. Teknisk spelare och bra puckkontroll. Kan också spela back. (av: Ulf Andersson)
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla