mikenomad: Exakt! Många har kritiserat Linkan för att han värvat trötta, mätta överbetalda finnar som Hirso och Pikkarainen men jag kan nästan garantera att även de lik som jag hyllade dem då de värvades. Samtidigt ville de ha Toskela nu....är inte det liiiite motsägelsefullt....?
Tror PW kan sätta blåslampa i häcken på de två lytta. Men anledningen till att han bara sajnat för denna säsong är att han drar till Luleå till nästa år. Men samtidigt så måste han ju prestera också, floppar han här kan ju Luleå få kalla fötter, men de ser nog långsiktigt på honom, vilket vi också bör göra och få honom stanna, men jag är mer förtjust i Hellberg i dagens AIS.
"Nästa fråga är hur korkade är Timrå om de endast värvar PeWe för denna säsong? Det säger inte lite om de dåliga signaler de sänder till sina målvakter. Att en 2:e målis från allsvenskan kliver in och skall ta dem uppåt."
Vilka negativa idiotjävlar som inte fattar det stora i Linkans geniala plan!
Vi andra som ser och förstår storheten i Linkan/Timrås alltid lika trygga ageranden sitter tryggt och jublar.
The Fat Bastard: Fakta är att vi kortsiktigt är i akut behov av förstärkning på målvaktssidan. Att PW sedan som varandes tredjemålis i ett AS-lag inte är ett naturligt val av 1-målvakt för ett ES-lag har jag redan påpekat. Men förhoppningsvis är han iaf en förstärkning, och en någorlunda billig sådan. Jag tycker inte att det känns som en sämre satsning än när vi tog hit Alexis (som var tredjemålis i Finland) och det utfallet blev ju hyfsat. Och som Ambroo skriver, förhoppningsvis kan vi se till att sitta i förarsätet inför nästa säsong om han visar sig ha intressant potential...
Ja härinne står glädjen högt i tak ser jag. För några dagar sedan var Linkan inte vatten värd för att han höll på att sumpa ett av Sveriges största målvaktslöften f.n.
Men det är ju så. Hur man än vänder sig har man nubb...f´låt arslet bak....
Smokey: Ääh jag tror han blir bra då Tarvis svängt trollspöt över honom. Om han pallar så hård träning. Det bästa är att han valde oss före en annan klubb ;-)
The Fat Bastard: Hur ser du på PW? Förstemålis? Backupp? Gillar när folk jublar. Vill stämma in i alla jubel, hur tänker du? Känns som om vi jublar för lite;)
Spanarn: Med tanke på att det en är halt och en är hjulbent så är det ett måste. Skulle vara intressant att veta hur kontraktet är utformat. Det står ju iaf klart att man lånar honom säsongen ut. Det bästa vore väl om man har fått till nån form av förstatjing när låneavtalet går ut om han väljer att lämna Almtuna. Annars lär risken vara stor att han hamnar hos Rönnqvist och Luleå.
Alltså, vi har värvat en tredjemålis? En tredjemålvakt som inte vill skriva på för mer än säsongen ut?
Vad är positivt? Han lär ge allt för att visa vad han går för när han får chansen. (Vilket alla spelare i Timrå IK borde göra i 99% av alla lägen)
Negativt? Osäkerhet. Knappast den trygghet klubben söker för framtida lagbygge... Läs kortsiktighet eller desperat nödlösning.
Eller har vi värvat en 50% till 100% förste målis?
Fördelar? Han lär ha sjukt mycket vilja att visa vart skåpet ska stå när han står. nackdelar? Rutin... Med det enligt mig halvknackiga backspel Timrå visat upp under säsongen kan det bli jobbigt om PW inte får det stöd och trygghet en växande målvakt behöver.
Osäkerheten och om möjligt bristen på vart Timrå är på väg och varför? Det är det enda som stör mig lite...
Annars är jag som alltid positiv som fan! Och lite ångest botas bäst med ännu mer ångest. Vilket Johnny säkert kan förklara bättre än vad jag kan;)
Pine: Detta känns bra...nu vill jag läsa i kvällsdrakarna att TIK blåste en ES-konkurrenrt på en landslagsmålvakt. Nu gör vi det här så positivt vi bara kan, det behöver vi en säsong som denna. Jag väljer att iom detta tillåta mig känna viss framtidstro. Vi är tydligen inte bara en paria i Svensk hockey, det finns de som ff vill representera oss....
Till sist gör jag gemensam sak med Johnny och skickar lite cred till Linkan. Jag skiter i om han förtjänar det eller inte.
Johnny Bravo: Förhoppningsvis/Troligtvis är PW en relativt billig lösning. Har vi tur gör han bra ifrån sig, kanontrivs i TIK och signar för nästa säsong.
Wayne Gresky: Med tanke på vår målvaktssituation tror jag värvningen är klok. Men visst, en allsvensk tredjemålvakt borde normalt sett inte ses som en given 1:e målvakt i ett ES-lag. För det tror jag de flesta härinne förväntar sig att han värvas som....
Wayne Gresky: Men han har väl kontrakt med AIS även nästa säsong egentligen? Han nekade väl Tälje för att han inte vill knyta upp sig inför nästa säsong och borde då inte kosta mycket att låna säsongen ut. Antagligen lär han väl vilja prova på AHL nästa säsong.
Pine: Jag vet inte riktigt vad jag skulle tycka om värvningen som tikare. Han var ruggigt bra förra säsongen, men den här har det gått tyngre. Då vill han gå till den elitserieklubb som garanterar honom speltid. Han kostar pengar att köpa loss och han vill bara skriva på för resten av säsongen. En chansning som kan gå hem - absolut. En klockren värvning på förhand - njä.
Hoppas han upprepar det -10/-11 dårå. Självklart hoppas jag det går bra för pojken och att vi lyfter i tabellen.
Timrå IK är dom bästa.