1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1341958 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Johnny B Goode: Jag tror inte det är så illa som några av er vill ge sken av, hur kan vi då ha råd att värva överhuvudtaget???

Om det är HELT SLUT i kassakistan, hur kan vi då erbjuda Klingberg ett kontrakt?
Kommentera

Kattgubben: Instämmer!
Kommentera

AndersN: Han har kontrakt med Atlanta. Han var i Frölunda på lån.
Kommentera

AndersN: Inte en aning.
Kommentera

Här ser vi Timrå spänna musklerna för att klara av slutspurten...

Någon nu som inte tror att föreningen blöder ekonomiskt?
Kommentera

Laken: Absolut! Hade nog varit rätt sur om jag hade varit FHC-supporter nu.. vafan.. släppa en lovande junior till en ES-konkurrent. Hoppas man har en långsiktig plan på Klingberg - annars är det rätt dumt.
Kommentera

Laken: Är det ett kontrakt bara över resten av säsongen tro? ser gärna att det är ett längre kontrakt.
Kommentera

KORITFW: Tror absolut att han kan slå igenom här!
Kommentera

### Jag flyttar kommentarerna om Carl Klingberg till denna tråd istället ###

Spontant tycker jag det känns som rätt värvningsfilosofi (även om jag helst velat se en backvärvning). Unga, hungriga spelare, som vill uppåt i karriären!
Kommentera

Poffa: För mig är det ganska enkelt. Jag vill köpa underhållning. Erbjuds det ingen underhållning så köper jag inte produkten.

Sedan får Knylan kalla mig patetisk eller vad han vill, det skiter jag blankt i.

Tvivlar på att det har med konjunkturen att göra. Själv har jag fullspikat fram till sommaren och efter det så går det av sig själv.

Tror på ett mycket bra år, rent ekonomiskt.
Kommentera

Mackelito: Jag tycker Murley var avsevärt bättre när han hade kniven på strupen för ett kontrakt. Nu verkar han lite nöjd, men det har väl med hela säsongen att göra, vi har inte helt lätt att gjuta mod i morske män, dessutom, denna säsong...

FORZA TIK..........alltid, alltid...........
Kommentera

Mackelito: Över denna säsong, fine. Där behöver vi allt vi kan få. Över nästa säsong? Som någon skrev (tror att det var en modoit) så har han förmodligen fått en rejäl peng för att istället spela lite billigare över denna säsong. Jag tror inte att han kommer att vara i närheten av värd slanten.

Sen tycker jag inte att linkan ska ha någon slev skit för denna värvning, när han värvades var han ett bra alternativ, när det förlängdes med honom fanns det förmodligen inte så mycket annat spännande på marknaden. Sen kan man ju som sagt bara spekulera i priset.
Kommentera

Olle: Vad tycker du om Murley och hans förlängning denna och över nästa säsong?
Kommentera

Taurus: Åkerman är ju en Schweizerost i defensiven och har alltid varit. Vi har redan kolan, vi behöver inte ett till rundningsmärke.
Kommentera

superfalle: Inte för att förneka dina hockeykunskaper men att Halonen har varit bästa back bör alla ha sett, inte för att han är så jävla bra utan för att dom andra faktiskt är under all kritik.

Min lista, baserat på prestation och på hur svordomarna har haglat här inne, skulle nog se ut ungefär så här:

1, Halonen - Gör precis det han värvades för. Stabil bakåt, tar slarviga utvisningar ibland.

2, Granath - Mästaren på att göra sig helt ren i slottet, bör fila på handledsskotten för minst 1/3 av hans lägen måste sitta i nättaket.

3, Kolan - Skjuter i mellan åt...skjut oftare så väger det upp all skit du ställer till i spelvändningarna.

4, Skogs - Står sig betydligt bättre i år, börjar klättra till den nivån han skulle ha legat på när han värvades. Obefintlig produktion vilket är ett klart minus med tanke på att han ibland glimrar till och visar vad han kan i den sidan av rinken.

5, sebbe - Hemmasonen som ingen vågar såga. Spelar lojt och ansvarslöst i egen zon, egot kanske har klättrat snabbare än hans utveckling på isen? Bitvis en katastrof i uppspelsfasen, får G- med tanke på hans offensiva kvalitéer och med tanke på att det faktiskt finns lite potential kvar i grabben.

6, Jokela - Januari månad är det fluga att såga denna kille. Hälften så många poäng som sebbe, bara en tredjedel så dålig +/- Visst han är inte värd pengarna men kanske heller inte att sågas vid fotknölarna.

Sonntag, Styf och juniorerna har presterat så uselt att det inte är värt att skriva en rad om det.

Åsikter på ovanstående radda text? Utveckla!
Kommentera

superfalle:

På tal om back! Ser att Åkerman är ett namn för AIK! Vore nåt för Tik kanske, men han är väl alldeles för bra och så vet man ju vad man får oxå. Inte bra!!! Bättre med chansningar och hålla tummarna!!
Kommentera

Poffa:

Jag har inget överflöd i kassan, men nog fan skulle jag gå på flera matcher om jag ficks se just det!! HOCKEY!!! Men som man spelar nu är det inte sevärt!!!
Kommentera

The Palm: Håller fullständigt med! Bra det där om familjeårskortet! Ja då man har barn med sig ska det shoppas i pausen. Men det gör jag gärna bara det skapar ett intresse :-). Det skall indoktrineras i tid. Och precis som du säger; det skall ses på plats! Atmosfären i en arena är en speciell känsla!
Kommentera

Timrå Icon: Har det gått nån timme?
Jo, det stämmer. Jag har faktiskt haft mailkontakt med Timrå om just detta.
Fast ur ett litet annorlunda perspektiv.
Jag och min son (som är 8 år) ser de flesta matcherna på plats. Han älskar Timrå precis som jag och det är ju fantastiskt roligt att ha en sån trogen följeslagare. Helst skulle jag vilja köpa årskort eftersom jag vet att jag nästan alltid är där. Men detta blir inte en bra ekonomisk affär när jag ska ha med mig min son. Familjebiljetterna som gäller på alla matcher (förutom V-norrland derby och slutspel) gör ju så att jag kan betala för en - och få två platser (men biljetterna är märkta så man kan inte ta med en annan vuxen in på matchen - det ska vara ett barn).
För mig funkar det helt enkelt inte att köpa ett årskort eftersom jag då inte kan ta med mig min son på matcherna. Lösningen skulle vara att köpa två årskort, till fullpris - men det är naturligtvis inte ekonomiskt försvarbart när jag vet att jag får två biljetter till priset av en om jag köper lösbiljetter.

Mitt förslag till Timrå var att man skulle sälja familjeårskort där man betalar lite extra om man vill ha med både derbyt och slutspel, alt option att köpa sina platser för fullt pris vid (eventuellt, får man tyvärr tillägga) slutspel. Jocke Sandström har tagit till sig frågan så vi får se hur det löser sig.

Jag tror också att vi barnfamiljer bränner rätt mycket stålar ute i arenan. Visst - det blir inte speciellt mycket handlat i baren överhuvudtaget - men jädrar vad vi köper hockeykort, Timrå-souvenirer, lotter och fika i övrigt.
Dessutom är Timrås publik någotsånär "barnvänlig". Klacken "hatar" ytterst sparsamt, det blir aldrig slagsmål (utanför isen) och den uppenbart synliga fyllan isoleras till restaurangen och logerna. Några flygande svordomar mot domaren och motspelare tycker jag dock man får ta och det är heller inget som skadar kidsen. Däremot vore det en ren skymf om man inte uppfostrade dem till Timråsupporters. Vilket i förlängningen innebär att man förbereder dem på livets alla motgångar (och i sällsynta fall medgångar).
HOCKEY SKA SES PÅ PLATS!
Kommentera

bobrov: Det var snarare efter att Ericson lämnat 1995 som man tappade kontrollen med en konkurs år 2000 som avslut.
Kommentera

The Palm: Ja nä priset i sig är bra. Men då det blir många matcher i rad misstänker jag att det blir tufft för de som har två barn t.ex. Men det är bara en personlig tanke.
Kommentera

Dream Team: WORD! (Nu har jag spammat klart tråden för ett tag - taggar ner under någon timme).
Kommentera

The Palm: Bra där! I NHL behöver man inte lätta arslet från stolen då det sälj kontinuerligt under matcherna. En arena hade till och med hundkapplöpning i ett plan som de som hade den böjelsen kunde följa på jumbon. Vi ligger ljusår efter. Inte ens stripp...eeeeh....cheerleaders har vi
Kommentera

Timrå Icon: Fast vi föräldrar har egentligen inget att skylla på när det gäller priset. Familjebiljetterna är grymt bra! I princip gå två - betala för en (så länge medföljande barn inte är över 12 år tror jag). Men vi kan säkert alla konstatera att starttiden 18:30 inte är speciellt fördelaktig för några familjebildningar överhuvudtaget? Hur tänkte man egentligen där?
Är det bara för att C+ skall kunna klämma in två matcher på samma dag i tät följd?
Detta är i och för sig trevlig NÄR MAN SITTER HEMMA - men vi ska ju ha folk ut till arenan för fasiken!
Kommentera

Poffa: Hushållsekonomin må vara en sak - men vad har egentligen hänt med själva produktionen ute på arenan under de senaste 5 - 8 åren? I stort sett ingenting skulle jag vilja påstå! Det är egentligen helt sjukt att vi som betalar mer än 200 kr för en sittplats ska behöva se reklam för företag på jumbotronen istället för detaljerade repriser av matchsituationer. Målkamerorna måste f ö bli ett helt normalt inslag i reprisbilderna också (både på tv - sändringen och i arenan). I NHL får domarna vid tveksamma situationer förklara domsluten för publiken vilket också bör efterapas omedelbart av elitserien.
Vidare så är kanske inte pausunderhållningen den allra bästa heller.
Rolba i all ära - men det går att göra så mycket mer av den dötid som en paus innebär. Man kan ha aktiviteter på och utanför isen. Att stå och köa för en hamburgare är nostalgiskt, tveklöst - men knappast ekonomiskt försvarbart för Timrå IK. Vill man ta sig en öl i paus gör man det på bästa sätt genom att gå ungefär två minuter innan perioden har slutat (vilket är helt galet). Är man inte bland de första i baren så får man törsta.

OBS!: Poffa - ingen kritik mot dig i mitt inlägg. Däremot finns det en enorm potential ute i arenan som inte tas tillvara överhuvudtaget. Jag har sett 80% av alla hemmamatcher de senaste 8 åren och jag kan inte dra mig till minnes att det skett några större förändringar överhuvudtaget. Detta är dock till lika stor del Hockeyligans fel, som Timrå IK:s fel.

Hockeybussarna är däremot riktigt bra! +1 på dem!
Kommentera

Poffa: Du har helt rätt förutom att många föräldrar idag har så många aktiviteter med familjen under vardagarna att de prioriterar bort hockeymatcher. Även pga ekonomin då det blir dyrt för många att gå på 2-4 hemmamatcher i rad. På helgerna avskräcker ofta matcher som börjar efter 18.30 för de så kallade marginalåskådarna som hellre ser matchen på tv med familjen i lugn och ro efter en aktiv vecka. Kvar är vi hängiva dumskallar....

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Ordförande Christer Eriksson är det inte samme Christer E som var med om att köra Selångers Bandy i botten ? Nån som vet ? Om så¨är fallet är det inte så konstigt om Ekonomi i Timrå IK är körd i botten !
Kommentera

Dream Team: Frågan är ju om de låga publiksiffrorna är någon form av missnöjesyttring. Själv tror jag inte det utan jag gissar på att gemene man kollar till sin ekonomi, istället.

Vi ser i svensk ishockey en generell nergång publikmässigt och det tror jag till den allra största delen beror på rådande konjunkturläge. De som går på hockey idag är endera de som har relativt gott ställt och/eller de som verkligen brinner för sitt lag.

De supportrar som du pratar om, de som ska gå på fler matcher, är de som inte tillhör någon av de två grupperna jag nämnde utan tillhör de som man kallar marginalåskådare. Dessa sviker svensk ishockey, på i princip alla orter där det spelas elitishockey och chansen att de ska "offra" sina sparpengar på att hjälpa en klubb i nöd tror jag inte på.

Visa ekonomer säger att man inte blir rik på sina inkomster, man blir rik på sina utgifter.

Kommentera

Dream Team: Imorgon har jag till och med lurat med mor och far :-). Men det krävdes en bjudning i puben hehe
Kommentera

Vad är åldersgränsen för barnen när man köper familjebiljetter? tänkte gå imorgon eftersom ekonomin verkar betydligt sämre än ledningen säger.
Kommentera

mikenomad: Hahaha!! Ja helt rätt! En kalldusch vid varje förlust! Sedan får de vända klubborna upp och ned på träningarna...
Kommentera

Hälge: I det perspektivet kan jag för mitt liv inte begripa varför folk väljer att stanna hemma och glo på TV istället för att besöka hemmamatcherna. Det är för mig helt främmande!? Det är istället fruktansvärt egoistiskt att stanna hemma.
Gå på fler matcher (helst ALLA!!1!), handla i kiosker i paus, ta en bira eller två under lördagsmatcherna, gör vad DU kan för att få in mer kulor i klubben!
Kommentera

Ambroo: Jag hörde även att varmvattnet i duscharna endast slås på vid seger så här räknar klubben med att ha sparat några kronor iom säsongens skrala hemmafacit.

Edit: Inget ont som inte........
Kommentera

T T: Ja man undrar om de sett honom överhuvudtaget innan de signade honom faktiskt....
Kommentera

Ambroo: Stämmer detta (och jag har ingen anledning att inte tro på dig) så är det bara att försöka få med sig någon eller helst några extra besökare på de matcher som återstår. Varenda krona är viktig.
Kommentera

Johnny B Goode: Så det där snacket med att gå 5 miljoner plus denna säsong var bara en chimär? Jag ville ju tro att det var anledningen till att man bland annat inte ersatte Pärssinen.
Kommentera

Ambroo: Då är det sant som någon skrev för ett tag sedan att anledningen till att alla inte hade namn på tröjorna är att det är för dyrt. Det diskuterades en investering i början på säsongen om 24.000:- som avslogs med motiveringen att det är för dyrt. Hela pensionsskulden är inte reglerad ännu, fast man fått 9 miljoner i förskott. Ros i AB skrev för ett tag sedan att Timrå och Modo var på ruinens brant, undrar hur rätt han har......
Kommentera

Laken:
Det är ju inte så att vi har hafft full trupp eller hur?
En redan skadebenägen trupp, vi behöver alla som kan spela.

Jag vet att det Ambroo skriver är sant, så illa är det.
Kommentera

superfalle: Både Halonen och Granath är väldigt underskattade!
Kommentera

Olle: jag har lyft fram halonen som bästa back hela säsongen
Kommentera

Ambroo: Ok, om det är som du påstår.

Varför har man inte fösökt sig göra sig av med Hirscovits för att slippa hans (antar jag) höga lönekostnad?

Varför sålde man inte Sebbe till KHL?

Att man inte skulle ha råd med 40 000 när man omsätter uppåt 100 miljoner låter väldigt, väldigt konstigt...

Men jag vet inte.
Kommentera

T T: Därmed inte sagt att det är tråkigt att vi tvingas dras med dom backar vi har? Det finns inte en klockren back i år. Förra året var det Caslava, året innan det var det Lethonen. Halonen är duktig defensivt men tar många utvisningar. Sebbe är duktig offensivt men brister på så många punkter att det är frågan om man inte skulle ha sålt honom ändå. I slutänden är det klubbens bästa som måste gå först och sebbes utveckling är på väg att ta samma väg som Moes. Vi som ser varje match kan ju se att hans -6 inte är någon tillfällighet (eller så är det jag som felar). Snart fattar ju liksom även ryssarna att man får löjligt många puckar gratis om man checkar högt på honom.

Till hans försvar ska man väl säga att Timrå IK aldrig (under dom senaste säsongerna) har haft någon "leading line" med 1-2 spelare bland topp-10 poängplockare så det finns inte direkt några spelarna som ger honom enkla plus heller. Men det gäller ju alla i laget.

Halonen förresten, han snackas det ingenting om. Kan vara värt att notera att han är lagbäst med +6 men det kanske beror mer på att han har varit skadad en tid än att han dominerar egen zon :)
Kommentera

Laken: Det är inga rykten. Det är fakta. Kan dra två exempel:

Några av duscharna i A-lagets omklädningsrum, som är automatiska, har lagt av och de har man inte råd att fixa.

Man har inte betalat de 40.000 man är skyldig ismaskinsreparatören så nu vägrar de ge nån mer service.

Edit: De 9 miljonerna man fick i förskott är redan slut. Man undrar ju redan nu hur man ska ro nästa säsong i land.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: När han liksom kliver bredbent fram på isen när han ska byta brukar jag få associationer till en katamaran.
Kommentera

T T: Man såg ju redan på ispremiären att han liksom simmade som en pingvin då han åkte skridskor....
Kommentera

Laken: Hittar du någon som vill byta Jokela mot någon i samma prisklass så visst. Annars är det knappast görligt att "skeppa och värva", det vet jag att du också inser.
Kommentera

Johnny B Goode: Men borde de inte ha sålt Sebbe till KHL i så fall?
Kommentera

Laken:
Tillräckligt trovärdiga för min del...
Kommentera

Johnny B Goode: Jo men vi vet ju inte hur trovärdiga dessa rykten är!?
Kommentera

T T: Vi må ha 9 backar men det hjälper inte om alla ej håller klassen...
Skeppa hem Jokela och värva en ny är mitt förslag.
Kommentera

« · 1341958 · »